Δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Ρύθμιση θεμάτων του και άλλες διατάξεις» ξεκίνησε στις 12 Σεπτεμβρίου. Πού στοχεύει το σχέδιο νόμου

Το σχέδιο νόμου για το στοχεύει α) στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της υπάρχουσας «συμβατικής» εκδοχής των εξετάσεων γλωσσομάθειας, έτσι ώστε να συνεχιστεί η παροχή έγκυρης πιστοποίησης με χαμηλά εξέταστρα για τους υποψηφίους και β) στη θεσμοθέτηση της ψηφιακής εκδοχής του ΚΠΓ, προκειμένου να μπορέσει το εθνικό σύστημα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ξένα συστήματα πιστοποίησης.

Ο Υπουργός καλεί κάθε ενδιαφερόμενο να συμμετάσχει καταθέτοντας προτάσεις, προκειμένου να βελτιωθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι την 30/9/2016 και ώρα 15.00.

Με την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση επιδιώκονται τα εξής:
α) Η βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας της υπάρχουσας «συμβατικής» εκδοχής των εξετάσεων, έτσι ώστε να συνεχιστεί η παροχή έγκυρης πιστοποίησης με χαμηλά εξέταστρα για τους υποψηφίους.

β)Η θεσμοθέτηση της ψηφιακής εκδοχής του ΚΠΓ, προκειμένου να μπορέσει το εθνικό σύστημα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας να ανταγωνιστεί τα αντίστοιχα ξένα συστήματα πιστοποίησης, τα οποία έχουν αρχίσει ήδη να περνούν στην ηλεκτρονική μορφή εξετάσεων και να αξιοποιούν την τεχνολογία για την οργάνωση των εξετάσεων και την προετοιμασία των υποψηφίων.
Το κέρδος των πολιτών από την συμμετοχή του στις ηλεκτρονικές εξετάσεις για τοΚΠΓ είναι πολλαπλό, καθόσον έχει ήδη προβλεφθεί μέσα στο σχολείο η προετοιμασία των μαθητών/τριών (για την οποία η μέση ελληνική οικογένεια ξοδεύει περίπου 600 εκατομμύρια ετησίως),ενώ έχει επίσης αναπτυχθεί το ηλεκτρονικό σχολείο του ΚΠΓ για να υποβοηθήσει την προετοιμασία των μαθητών-υποψηφίων. Επίσης προβλέπεται ακόμη η ανάπτυξη–με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ— ενός ηλεκτρονικού φροντιστηρίου για την υποστήριξη της ατομικής προετοιμασίας των υποψηφίων δωρεάν.

γ)Η αξιοποίηση του εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, των υλικοτεχνικών και εκπαιδευτικών υποδομών, των πληροφορικών συστημάτων και ηλεκτρονικών εφαρμογών και γενικότερα της τεχνογνωσίας που έχουν αναπτύξει τρεις φορείς του δημοσίου (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ και ΙΤΥΕ-Διόφαντος), χάρη στην συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ελληνικό κράτος.

δ)Η σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το , ώστε να είναι εφικτή η πιστοποίηση του επιπέδου γλωσσομάθειας που απέκτησαν οι μαθητές/τριες, κυρίως στο τέλος της τρίτης τάξης του Γυμνασίου και του Λυκείου. Το είδος της σύνδεσης που προβλέπεται στις προτεινόμενες διατάξεις δεν είναι υποχρεωτική, δεδομένου ότι το ΥΠ.Π.Ε.Θ.δεν επιθυμεί η εξωτερική αυτή αξιολόγηση των μαθητών/τριών να παρεμποδίσει τη διδασκαλία και την εσωτερική αξιολόγηση που υλοποιούνται βάσει των εγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών. Σταδιακά, η σύνδεση αυτή μπορεί να γίνει ισχυρότερη εντός της επόμενης πενταετίας, ακριβώς για να διασφαλιστεί πως δε θα υπάρξουν «παρεμβολές» ή «παρενέργειες» της εξωτερικής αξιολόγησης στη σχολική πράξη και ότι το ΚΠΓ μπορεί να αποτελέσει κάποια στιγμή κριτήριο για την εισαγωγή στα πανεπιστημιακά τμήματα Ξένων Γλωσσών.