Για σχεδιασμό παρεμβάσεων στην Παιδεία με διάλογο, για την επίλυση σε μακροχρόνια βάση των προβλημάτων έκανε λόγο από το βήμα της Βουλής προχτές ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, ο οποίος χαρακτήρισε «μεγάλο ασθενή» την Παιδεία.

Στην ομιλία του ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στο πλαίσιο πολιτικής για την Παιδεία και χαρακτήρισε ως «απόλυτη καταστροφή για την ανώτατη εκπαίδευση» το νόμο πλαίσιο, εξαγγέλλοντας όμως κατάργηση μόνο… των συμβουλίων διοίκησης, δηλαδή όλο το υπόλοιπο πλαίσιο παραμένει άθικτο, λες και όλη η αντιδραστικότητα του νόμου βρισκόταν μόνο στα συμβούλια διοίκησης και όχι στην απόλυτη προσαρμογή της ανώτατης εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου. «Κάποιος, κάπου πέρασε από την Αμερική, κάτι νόμισε πως κατάλαβε με τα συμβούλια ιδρύματος και ήρθε να τα επιβάλει εδώ χωρίς να καταλαβαίνει γιατί και πώς συμβούλια ιδρύματος με πολύ διαφορετικό ρόλο λειτουργούν άριστα στην Αμερική», είπε χαρακτηριστικά. Οι αναφορές του υπουργού στην ανώτατη εκπαίδευση, δεν έβαλαν στο στόχαστρο τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση που επέβαλαν ΕΕ και μεγάλο κεφάλαιο και που επιβλήθηκαν με το νόμο πλαίσιο. Γιατί η αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, η υποβάθμιση των σπουδών, η εισβολή των επιχειρηματιών, η πολυδιάσπαση των σπουδών βρίσκονται ακόμα εδώ και όταν – όπως είπε ο υπουργός – «τα συμβούλια ιδρύματος με όλες τις διατάξεις που πάνε μαζί θα αλλαχθούν από έναν άλλο νόμο».

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις προχτεσινές τοποθετήσεις της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας απουσίαζαν οι αναφορές στη στρατηγική της ΕΕ, αφού αυτή η στρατηγική της ΕΕ είναι ευαγγέλιο της κυβέρνησης, για εκπαίδευση στην υπηρεσία της ανταγωνιστικότητας, για αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών συστημάτων με όρους καπιταλιστικής αγοράς. Για προώθηση δεξιοτήτων και καλλιέργεια συνείδησης αποδοχής και ενεργού στήριξης από την πλευρά των μελλοντικών εργαζομένων του συστήματος της εκμετάλλευσης.

Από το βήμα της Βουλής η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξήγγειλε μέτρα για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μεταξύ των οποίων προαιρετική χρήση της τράπεζας θεμάτων, επανασχεδίαση των αναλυτικών προγραμμάτων, βαθμό προαγωγής στο λύκειο το 9,5, μετατροπή του έτους μαθητείας των ΕΠΑΛ σε έτος ειδίκευσης, αναστολή των διαδικασιών αξιολόγησης, αξιοποίηση και επαναπρόσληψη των διαθέσιμων εκπαιδευτικών, σχολικών φυλάκων κι εργαζομένων στα ΑΕΙ.

Πηγή: