“Κατάρρευση της Παιδείας”: Επερώτηση 15 βουλευτών της Δημοκρατικής Συμπαράταξης

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νικόλαο Φίλη

Θέμα: «Κατάρρευση της Παιδείας»

Στις σημερινές συνθήκες κρίσης η Παιδεία πρέπει να αποτελέσει εθνικό πρόταγμα. Έχουμε ανάγκη ένα δημόσιο σχολείο ανοικτό σε ιδέες, ολοήμερο για να καλύπτει τις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας, δημιουργικό με αναζήτηση της αριστείας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καινοτόμο ώστε οι μαθητές να γίνουν ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες, να απολαμβάνουν τη μάθηση και να μπορούν να την αξιοποιούν. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να παρέχει την εκμάθηση ξένης γλώσσας και της πληροφορικής και τη δυνατότητα πιστοποίησης των γνώσεων των μαθητών μέσω ενός δημοσίου συστήματος εξέτασης και πιστοποίησης.

Αντίστοιχα, το δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να παρέχει πτυχία με αντίκρισμα. Να είναι εξωστρεφές και να συνδέεται με το εθνικό σχέδιο ανασυγκρότησης και ανάπτυξης της χώρας. Κυρίαρχο μέλημα πρέπει να είναι η αναβάθμισή των Ανώτατων Ιδρυμάτων σε διεθνή κέντρα εκπαίδευσης και πολιτισμού με στόχο όχι μόνο να αποφευχθεί η φυγή των νέων επιστημόνων, αλλά και να προσελκύσουν επιστήμονες από το εξωτερικό. Οφείλει να προωθεί την έρευνα και να στηρίζει την καινοτομία με απώτερο στόχο την ενίσχυση της ελληνικής ανταγωνιστικότητας.

Θα περίμενε κάνεις ότι μια κυβέρνηση που ήθελε, παρά τον εναγκαλισμό με τον ακροδεξιό λαϊκισμό των ΑΝΕΛ, να λέγεται αριστερά θα δρομολογούσε τέτοιες παρεμβάσεις.

Δυστυχώς όμως, οι προηγούμενες προσπάθειες και τα βήματα προς αυτές τις κατευθύνσεις σταμάτησαν και αντικαταστάθηκαν με μέτρα ισοπέδωσης και οπισθοδρόμησης! Σε κανέναν άλλο τομέα πολιτικής δεν είναι τόσο προκλητικά καταστροφικό το έργο της Κυβέρνησης, όσο στην Παιδεία. Η νέα πολιτική ηγεσία συνεχίζει απροκάλυπτα την κατεδάφιση της Εκπαίδευσης, που ξεκίνησε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ τον Ιανουάριο. Δυστυχώς, ο κατήφορος δεν φαίνεται να έχει τέλος. Το στίγμα σας –που μοιάζει περισσότερο με κηλίδα- είναι ξεκάθαρο: κομματικοποίηση, πελατειακές λογικές, ρουσφέτια, ιδεοληψίες, ανικανότητα, αβελτηρία.

Ο κατάλογος είναι, δυστυχώς, μακρύς, και αφορά όλες τις βαθμίδες, από το Δημοτικό μέχρι το Πανεπιστήμιο:

Απόλυτη διαχειριστική ανικανότητα που σημαίνει ταλαιπωρία μαθητών, σπουδαστών, γονιών:

Με δεδομένο ότι οι ανωτέρω πολιτικές επιλογές και πρακτικές συνιστούν «γενοκτονία» της Εκπαίδευσης, επερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Για τα τεράστια κενά που υπάρχουν στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ακόμη και σήμερα δυο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς
  2. Για τις συνεχιζόμενες αποσπάσεις εκπαιδευτικών και την διάψευση της εξαγγελίας για επαναφορά των εκπαιδευτικών στις σχολικές τάξεις
  3. Για την παντελή έλλειψη αντικειμενικών και αξιοκρατικών κριτηρίων επιλογής σε θέσεις ευθύνης
  4. Για την ελλιπή στελέχωση και τα κλειστά δημόσια ΙΕΚ
  5. Για την αδυναμία πρόσβασης των μελών του ΣΕΑΒ στα ηλεκτρονικά περιοδικά, τα βιβλία και σε βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων
  6. Για την κατάργηση και υπονόμευση όλων των θεσμών αριστείας
  7. Για την μη χορήγηση υποτροφιών στους πρωτεύσαντες και αριστεύσαντες φοιτητές των ΑΕΙ από το ΙΚΥ.
  8. Για την τιμωρία χιλιάδων μαθητών κ γονιών από φτωχά και μεσαία νοικοκυριά με την επιβολή και διατήρηση του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση
  9. Για την υπονόμευση του εξωτερικού ελέγχου και της αξιολόγησης των πανεπιστημίων που έχει ως αποτέλεσμα την ποιοτική τους υποβάθμιση
  10. Για την επαναφορά της ανομίας και την ανοχή των φαινομένων βίας στα Πανεπιστήμια.
  11. Για τον κομματικό έλεγχο της εκπαίδευσης.

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:

Χριστοφιλοπούλου Εύη

Κωνσταντόπουλος Δημήτρης

Αρβανιτίδης Γιώργος

Βενιζέλος Ευάγγελος

Γρηγοράκος Λεωνίδας

Κεγκέρογλου Βασίλης

Κεφαλίδου Χαρά

Κουτσούκος Ιωάννης

Κρεμαστινός Δημήτρης

Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας

Λοβέρδος Ανδρέας

Μανιάτης Ιωάννης

Παπαθεοδώρου Θεόδωρος

Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος

Τζελέπης Μιχαήλ

Στην Κατηγορία : ΠΑΙΔΕΙΑ
ip[
Exit mobile version