Δημήτρης Μαριδάκης

Την ευκαιρία να διευρύνουν το λεξιλόγιό τους και να κατανοήσουν καλύτερα την ελληνική γλώσσα, συνδυάζοντας παραδοσιακές διδακτικές πρακτικές με τη χρήση νέων τεχνολογιών, είχαν παιδιά προσχολικής ηλικίας μέσα από ένα καινοτόμο επιμορφωτικό – ερευνητικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στα Χανιά με την υποστήριξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Ανάγνωσης – Γραμματισμού (International Literacy Association).
H εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε μέσα από τη βράβευση της πρότασης που υπέβαλε η σχολική σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Χανίων Πόπη Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη το 2013, αποσπώντας το βραβείο Constance McCullough Award, το οποίο απονέμεται κάθε χρόνο από τον ILA σε μία χώρα εκτός των Η.Π.Α.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε τη διετία 2014 – 2016 με τη συμμετοχή 30 εκπαιδευτικών – νηπιαγωγών από τα Χανιά.
«Οι εκπαιδευτικοί αρχικά επιμορφώθηκαν και στη συνέχεια σχεδιάσαμε μαζί τις δράσεις και τις καινοτόμες διδακτικές πρακτικές που στην πορεία υλοποίησαν στα σχολεία τους» εξήγησε η κα Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη, μιλώντας στα “Χ.Ν.” στο περιθώριο της εκδήλωσης λήξης του προγράμματος που πραγματοποιήθηκε στο πολιτιστικό κέντρο του Αγίου Παντελεήμονος. Παράλληλα, όπως ανέφερε, μέσα από τη χρηματοδότηση που εξασφαλίστηκε από τον ILA δημιουργήθηκε και εκδόθηκε εκπαιδευτικό υλικό που αξιοποιήθηκε από τις νηπιαγωγούς στις τάξεις τους.
«Ουσιαστικά στόχος του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη του λεξιλογίου στα παιδιά της πρώιμης σχολικής ηλικίας και συγχρόνως η ενσωμάτωση στην παιδαγωγική διαδικασία των νέων τεχνολογιών» υπογράμμισε η κα Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη και πρόσθεσε ότι μέσα από αυτή τη διαδικασία αφενός τα παιδιά δούλεψαν πάνω στη βελτίωση του λεξιλογίου τους και αφετέρου πήραν το μήνυμα ότι η τεχνολογία δεν είναι μόνο παιχνίδι, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα μέσο διασκέδασης και μάθησης συγχρόνως.
Το “παρών” στην εκδήλωση, που έγινε την Παρασκευή, έδωσε, μεταξύ άλλων, ο προϊστάμενος επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης Γιώργος Περικλειδάκης: «Θέλω να συγχαρώ την κα Κασσωτάκη για το πρόγραμμα και το βραβείο όπως και τις νηπιαγωγούς που συμμετείχαν. Η κα Κασσωτάκη κάνει εξαιρετική δουλειά με πολύ καλά αποτελέσματα. Από τη μεριά μας δίνουμε μεγάλη βαρύτητα ως Περιφερειακή Διεύθυνση, αλλά και το Υπουργείο, στην προσχολική αγωγή και πρέπει να δώσουμε ακόμα περισσότερη τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και προγραμμάτων. Ο λόγος είναι ότι η προσχολική αγωγή είναι καθοριστική καθώς σε αυτή την ηλικία διευρύνεται η νοημοσύνη, η αντίληψή και οι γνωστικές δομές των παιδιών. Αρα όσο πιο ποιοτικά ερεθίσματα τους δίνουμε τόσο καλύτερα θα πάνε στη συνέχεια».