4η Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια, με βασικό θέμα την έγκριση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021 – 2030, που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στη συνεδρίαση, εκτός από την υφυπουργό Παιδείας, συμμετείχαν, επίσης, η αν. υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα , ο αν. υπουργός Εσωτερικών κ. Στέλιος Πέτσας, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριος Οικονόμου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και η Γενική Γραμματέας Υποδομών κα Μαρία – Έλλη Γεράρδη.

Η ημερήσια διάταξη της 4ης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής περιελάμβανε, εκτός από την αποδοχή του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, την επικαιροποίηση και προτεραιοποίηση των δράσεων για την Οδική Ασφάλεια, τον Οδηγό Δημόσιας Πολιτικής για το ποδήλατο ενόψει του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το ποδήλατο, το Σχέδιο Νόμου για το κυρωτικό πλαίσιο Κ.Ο.Κ. και την ενημέρωση για το έργο ENIRISST: Στατιστικά και δράσεις.

Η κ. Μακρή, μετά το πέρας των εργασιών της επιτροπής, δήλωσε σχετικά: «Σε κάθε μας συνάντηση σημειώνουμε μεγάλη πρόοδο, μέσα από συντονισμένες ενέργειες και δραστικές πρωτοβουλίες, που αναβαθμίζουν την εθνική προτεραιότητα της οδικής ασφάλειας.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα των Τροχαίων Δυστυχημάτων, που τιμάται, κάθε χρόνο, την τρίτη Κυριακή του Νοεμβρίου, επικροτώ την τακτικότητα των συνεδριάσεων της Κυβερνητικής Επιτροπής και ευχαριστώ, θερμά, τους συμμετέχοντες και συναρμόδιους Υπουργούς για την συνέπειά τους.

Οι θλιβερές στατιστικές εκατομμυρίων ανθρώπινων ζωών, παγκοσμίως, που χάνονται, ετησίως, στους δρόμους, με τα τροχαία συμβάντα να αποτελούν την κυριότερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-29 ετών, είναι μια πραγματικότητα, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται αποδεκτή.

Σήμερα, εγκρίναμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας και στοχεύουμε, με μια ολοκληρωμένη κυβερνητική πολιτική, στη μείωση του αριθμού των νεκρών και των τραυματιών, από τροχαία ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030.

Οι θάνατοι και οι τραυματισμοί σε τροχαίες συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν με την ευαισθητοποίηση, την ενημέρωση, την καλλιέργεια της υπευθυνότητας, του σεβασμού στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και στο αγαθό της ζωής, με την προώθηση της κυκλοφοριακής παιδείας και της ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο, από τα πρώτα, κιόλας, σχολικά χρόνια.

Ευελπιστούμε ότι η αυριανή γενιά οδηγών και πεζών θα είναι ευσυνείδητοι οδηγοί και συνειδητοποιημένοι χρήστες του οδικού δικτύου, που με την υπεύθυνη στάση τους θα συν-διαμορφώσουν μια συλλογική νοοτροπία στις οδικές μετακινήσεις».