Υπουργείο Παιδείας: Διευκρινίσεις σχετικά με την πρόταση αντιστοίχισης πτυχίων ΤΕ σε πτυχία ΠΕ

Με αφορμή τοποθετήσεις και δημοσιεύματα σχετικά με την πρόσφατη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για το σχέδιο αντιστοίχισης και ισοτίμησης ΤΕ με πτυχία ΠΕ, διευκρινίζονται τα εξής:

Α. Η μόνη κυβέρνηση που κατά γενική ομολογία ασχολήθηκε αποτελεσματικά και σε βάθος με τις στρεβλώσεις και τις αδικίες που υφίστανται τα ΤΕΙ από το 1983 έως σήμερα είναι η σημερινή, η οποία έβαλε τέλος στις από εδώ και στο εξής διαφοροποιήσεις αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την εμπέδωση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος επισφραγίστηκε με τον ν. 4610/2019. Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων εγγυάται αναβαθμισμένα πτυχία ΠΕ σε όλους όσοι εισάγονται στα Τμήματα της προτίμησης τους.

Γ. Όσον αφορά στο επίμαχο ζήτημα της πρότασης ισοτίμησης και αντιστοίχισης των πτυχίων ΠΕ και ΤΕ: Κατηγορείται από την Επαγγελματική & Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΕΕΤΕΜ) το Υπουργείο και ο Υπουργός προσωπικά ότι εξαπάτησε τους αποφοίτους ΤΕ, αφού σε δήλωσή του είχε αναφέρει ότι τα πτυχία των ΤΕΙ είναι ισότιμα με αυτά των πανεπιστημίων. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αν και τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια αποτελούσαν έως τώρα τους δύο πυλώνες της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τα πτυχία που απέδιδαν αντιστοιχούν στο επίπεδο 6 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, για 4ετή προγράμματα σπουδών (όσον αφορά το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων υφίσταται η ισοτιμία των πτυχίων), η διάκριση μεταξύ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, από τον ν.2916/2001 και μετά ήταν πάντα σαφής και εδραζόταν στο είδος των σπουδών που τα Ιδρύματα του πανεπιστημιακού και του τεχνολογικού τομέα παρείχαν. Η αναβάθμιση σε πανεπιστημιακό Τμήμα και ο αντίστοιχος αποδιδόμενος τίτλος δεν είναι μια απλή λογιστική πράξη πιστωτικών μονάδων, αλλά εμπεριέχει την ενίσχυση του προγράμματος σπουδών με νέα μαθήματα και την αλλαγή του χαρακτήρα πολλών μαθημάτων από τη στόχευση της εφαρμογής στην οποία εστιάζουν τα ΤΕΙ στη μεγαλύτερη θεωρητική εμβάθυνση που χαρακτηρίζουν τις πανεπιστημιακές σπουδές. Ανάλογη διαδικασία καλούνται να ακολουθήσουν και οι εν ενεργεία φοιτητές των ΤΕΙ που καταργήθηκαν, οι οποίοι επιφορτίστηκαν με επιπλέον μαθήματα για να λάβουν, εφόσον το επιθυμούν, τίτλο σπουδών ΠΕ. Συνεπώς, το Υπουργείο είναι απολύτως συνεπές, αφού τη διαδικασία που ακολουθείται για τους εν ενεργεία φοιτητές, την προτείνει για τους απόφοιτους χωρίς τη βάσανο των κατατακτηρίων, ενώ αυτοί που εμπαίζουν τους απόφοιτους είναι αυτοί που απαιτούν ή και τάζουν απευθείας μετατροπή του πτυχίου τους σε ΠΕ. Το Υπουργείο έχει την υποχρέωση στις προτάσεις του να κινείται με γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον, τη διασφάλιση της νομιμότητας, την πραγματική κατοχύρωση των πτυχίων, μακριά από αστήρικτες αιτιάσεις, οι οποίες μπορεί να ακούγονται ευχάριστες, όμως δεν οδηγούν πουθενά και δε θα λύσουν το πρόβλημα των αποφοίτων, αφού η αυτόματη μετατροπή των πτυχίων ΤΕ σε ΠΕ δεν είναι σύννομη και προσκρούει σε πληθώρα αποφάσεων του ΣτΕ που αναφέρονται στον διακριτό ρόλο των δύο πυλώνων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Η υλοποίηση της πραγματικά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης στην χώρα μας που επισφραγίστηκε με τον ν. 4610/2019, αποτελεί μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μακράς πνοής, μοναδική στα χρονικά του Ελληνικού Κράτους, η οποία άρει τις ανισότητες από εδώ και στο εξής και ανοίγει τον δρόμο για την ορθολογική διευθέτηση σειράς στρεβλώσεων που ταλαιπωρούν τους αποφοίτους των ΤΕΙ τα τελευταία σαράντα χρόνια.

ip[
Exit mobile version