Υπ. Παιδείας: Ξεκαθαρίζει τι ισχύει για την ιδιωτική εκπαίδευση

Με αφορμή τις εκ διαμέτρου αντίθετες ανακοινώσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) και της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος () για τις διατάξεις περί , που έχουν ως αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διευκρινίζει:

Τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς κατέληξαν σε ρυθμίσεις που βελτιώνουν τη θέση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία και δημιουργούν αναχώματα στην ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική αυθαιρεσία. Για αυτό άλλωστε είναι τόσο σκληρή η ανακοίνωση και προσωπική επίθεση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων. Συνεπώς και η αντίστοιχη ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ που κινείται στον αντίποδα της ανακοίνωσης των ιδιοκτητών θα έπρεπε να προβληματίσει πρωτίστως την ηγεσία της ΟΙΕΛΕ.

Οι δε εργαζόμενοι στα φροντιστήρια παρά τις ασφυκτικές πιέσεις των θεσμών θα συνεχίσουν να εργάζονται και να αμείβονται με βάση τον μέσο όρο των ωρών απασχόλησης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (21 ώρες εβδομαδιαία/ 25 ένσημα)

Αναλυτικότερα:

Α. Για την καταγγελία της σύμβασης

«ανεπάρκεια ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων»

Τι ισχύει:

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, μετά από καταγγελία που του στέλνει ο ιδιοκτήτης σχολείου, συντάσσει δύο ετήσιες υπηρεσιακές εκθέσεις προς το κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Για τη διαπίστωση της ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων του εκπαιδευτικού απαιτούνται τουλάχιστον δύο υπηρεσιακές εκθέσεις και αφορούν δύο συνεχόμενα έτη. Η «αιτιολόγηση» διαπιστώνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

Ο Διευθυντής εκπαίδευσης δεν έχει αρμοδιότητα να παρέμβει και να «διορθώσει» διδακτικές ή εκπαιδευτικές ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού.

Πώς αντικαθίσταται:

Η διδακτική, παιδαγωγική ανεπάρκεια ή επαγγελματική ασυνέπεια που συνιστά λόγο καταγγελίας της σύμβασης στηρίζεται σε τουλάχιστον δύο (2) εκθέσεις που αφορούν τουλάχιστον δύο (2) συνεχόμενα διδακτικά έτη βάσει κριτηρίων που καθορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Δεν αλλάζει η προϋπόθεση των δύο συνεχομένων ετών και των δύο εκθέσεων.

Ο Διευθυντής του σχολείου συντάσσει την πρώτη έκθεση μόνος του και την κοινοποιεί στον Σχολικό Σύμβουλο, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα και την υποχρέωση να παρέμβει και να παρακολουθήσει την πορεία του εκπαιδευτικού τη δεύτερη χρονιά. Οι εκθέσεις δεν είναι αυθαίρετες, αλλά «απαντούν» στα κριτήρια που θέτει το ΙΕΠ. Σε περίπτωση διαφωνίας τη δεύτερη χρονιά, συντάσσονται διαφορετικές εκθέσεις.

Αντί της αρχικής καταγγελίας από τον ιδιοκτήτη σχολείου τώρα εμπλέκεται ο Διευθυντής του σχολείου με κανόνες ΙΕΠ αλλά και ο σχολικός σύμβουλος ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς παρακολουθεί και παρεμβαίνει στη λειτουργία του δασκάλου/καθηγητή.

Άρα: ελαχιστοποιείται η αυθαιρεσία. Σήμερα ο ιδιοκτήτης σχολείου χωρίς την παρέμβαση κανενός άλλου στέλνει καταγγελία στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τη νέα ρύθμιση εμπλέκεται ο σχολικός σύμβουλος. Επιπλέον, στη νέα ρύθμιση, όλα γίνονται με βάση κριτήρια που διαμορφώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Β. Νομιμότητα της καταγγελίας

Τι ισχύει:

Το αρμόδιο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ), επιβεβαιώνει εάν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως και διαπιστώνει εάν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη.

Πώς αντικαθίσταται:

Η νομιμότητα της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας που στηρίζεται στις αιτιολογημένες εκθέσεις δύο ετών, κρίνεται από ανεξάρτητη Επιτροπή η οποία εξετάζει αν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως και αν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη και αποφαίνεται σχετικά.

ip[
Exit mobile version