Ιδρυση Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων

Οι σχολικές μονάδες που εντάσσονται στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών

Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Το ΦΕΚ  –  1. Εγκρίνουμε τη λειτουργία Συστήματος Δικτύου Σχο- λικών Βιβλιοθηκών, στο οποίο δύνανται να ενταχθούν όλες οι Βιβλιοθήκες των Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθ- μιας Εκπαίδευσης της χώρας. Το Δίκτυο καθοδηγείται και συντονίζεται από το ΥΠΠΕΘ.


2. Οι Σχολικές Μονάδες σε συνεργασία με τους Σχολι- κούς Συμβούλους σταθμίζουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες και εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που τίθενται από το ΥΠΠΕΘ και εξειδι- κεύονται σε σχετική εγκύκλιο, υποβάλλουν, στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αίτημα ένταξης στο Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών.

Σκοπός λειτουργίας του Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Σκοπός της δημιουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολι- κών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η θεσμοθέτηση ενιαίας ανάπτυξης, οργάνωσης και λει- τουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών καθώς και ο βέλτιστος συντονισμός τους για την αποτελεσματική συμβολή τους στη δημόσια εκπαίδευση. Οι στόχοι που εξυπηρετούνται μέσω του ως άνω ανα- φερόμενου σκοπού είναι:

α) η υποστήριξη της μάθησης, ως ανώτατο αγαθό όλων των ανθρώπων και κυρίως των μαθητών/τριών, προκειμένου να έχουν θέση και ρόλο στην πνευματική, την κοινωνικο-πολιτιστική και πολιτική ζωή

β) η ανάδειξη της Σχολικής Βιβλιοθήκης σε βασικό πυλώνα της Δια Βίου Μάθησης και της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία και γ) η ενιαία και επιστη- μονικά τεκμηριωμένη αντιμετώπιση θεμάτων ίδρυσης, στελέχωσης, εξοπλισμού και αξιοποίησης των Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
ΑΡΘΡΟ 3
Κανονιστικό Πλαίσιο Λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών
1. ΟΝΟΜΑ: Σχολική Βιβλιοθήκη του (όνομα Σχολικής Μονάδας) Δημοτικού Σχολείου
2. Κάθε Σχολική Βιβλιοθήκη αποτελεί μέρος του Συ- στήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρω- τοβάθμιας Εκπαίδευσης και ανήκει στην ευρύτερη βι- βλιοθηκονομική κοινότητα. Οργανικά εντάσσεται στη Σχολική Μονάδα, εντός της οποίας λειτουργεί και ακο-ipaideia.gr – λουθεί τον δικό της εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
3. Η Σχολική Βιβλιοθήκη νοείται ως:
α) Χώρος μάθησης και κοινωνικοποίησης, όπου συ- γκεντρώνονται τεκμήρια της παγκόσμιας πνευματικής κληρονομιάς.
β) Μονάδα πληροφόρησης και πνευματικής παραγω- γής, αποθετήριο μορφωτικού υλικού και κέντρο γνω- στικών πηγών, χώρος αλληλόδρασης και συνεργασίας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
γ) Δυναμικό σημείο ανάπτυξης επιστημονικού δια- λόγου και εν δυνάμει χώρος οργάνωσης πολιτιστικών εκδηλώσεων.
δ) Κέντρο με ηλεκτρονικό και ψηφιακό εξοπλισμό, όπου αποθηκεύεται, επεξεργάζεται και διακινείται η γνώση, με πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε έναν ανοιχτό κόσμο πληροφοριών.
ε) Χώρος προαγωγής της φιλαναγνωσίας και εργαλείο εμπλουτισμού και επέκτασης των προγραμμάτων σπου- δών. Υποστηρικτικό εργαλείο για την έρευνα και την ορ- γάνωση της διδασκαλίας, βάσει της πρόσβασης, ανα- φοράς και χρήσης της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και όχι αποκλειστικά των προβλεπόμενων συγγραμμάτων.

Δείτε το ΦΕΚ

ip[
Exit mobile version