Με την ψήφιση του νόμου 4172/2013 και συγκεκριμένα βάσει της παρ. 11 του άρθρου 82, εξουσιοδοτήθηκε ο τότε Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως προβεί σε υπολογισμό των αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος σε ανθρώπινο δυναμικό, προκειμένου να καταστεί εφικτή η ισορροπημένη κατανομή των καθηγητών στις εθνικές εκπαιδευτικές δομές.

Κατά τον τρόπο όμως αυτό και με τη διαδικασία που επελέγη από το Υπουργείο Παιδείας, προέκυψε ένα εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα, αυτό της αξιοκρατικής κατανομής του προσωπικού μεταξύ των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης σε ότι αφορά τις περιοχές μετακινήσεων και τοποθετήσεων.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα , αιρετοί και ομοσπονδίες καταδίκασαν από την αρχή τις ενέργειες του τότε υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου. Η στάση της Δ.Ο.Ε. όπως και η Ο.Λ.Μ.Ε. ήταν να καταδικάσουν από την αρχή το βίαιο χαρακτήρα των μετατάξεων που επέβαλε το Υπουργείο Παιδείας ως αναπόφευκτο ισοδύναμο της διαθεσιμότητας, δίχως αυτό να σημαίνει και «καταδίκη» των συναδέλφων που παρά τη θέλησή τους βρέθηκαν να βιώνουν μια πραγματικότητα ανατροπής των δεδομένων της ζωής τους. Η ΟΚΠΕ (Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης), προσέφυγε άμεσα στο ΣΤΕ (Συμβούλιο Της Επικρατείας), ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τη νομική διεκδίκηση της αποκατάστασης της αδικίας των εκπαιδευτικών κοινών ειδικοτήτων ΠΕ. Η υπόθεση όμως εκδικάστηκε στις 26/1/2017, σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά, διαιωνίζοντας έτσι επί μακρόν την κατάφορη αδικία.
Επιπροσθέτως, τον Μάιο του 2015 εκδηλώθηκε εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας η πρόθεση για ανάκληση όλων των υποχρεωτικών μετατάξεων του άρθρου 82, παρ. 11 του Ν. 4172/2013 και η επανάληψη της διαδικασίας με συμμετοχή και των εκπαιδευτικών της Π.Ε., γεγονός το οποίο αποτέλεσε ομολογία συνολικά της αποτυχίας και των αστοχιών του εγχειρήματος. Εν τέλει ωστόσο η πρόθεση αυτή δεν υλοποιήθηκε λόγω της προοπτικής της σφοδρής ανατροπής της παγιωθείσας υπηρεσιακής κατάστασης 1.345 εκπαιδευτικών, πέντε χρόνια μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υποχρεωτικών μετατάξεων, με την συνακόλουθη ανατροπή χιλιάδων ενδιαμέσων υπηρεσιακών μεταβολών. Με τον τρόπο αυτό παγιώθηκε μία κατάσταση, περιπλέκοντας ακόμα περισσότερο τον “Γόρδιο Δεσμό των μετατάξεων”, αποκλείοντας τη δυνατότητα επαναφοράς στην κανονικότητα των υπηρεσιακών μεταβολών.
Τον Αύγουστο του 2015 έγινε μία σημαντική προσπάθεια αποκατάστασης της αδικίας με μεταθέσεις, που όμως έλυσαν εν μέρει το πρόβλημα. Δυστυχώς στη συνέχεια πολλές φωνές σίγησαν και θεωρηθήκαμε από πολλούς “παράπλευρες απώλειες”.
Με την υπ΄αριθμ. 49/Α/2016 έκθεση ελέγχου που διενήργησε το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών δημόσιας διοίκησης, προτάθηκε η ανάκληση όλων των πράξεων μετάταξης από τη Δ.Ε. στην Π.Ε. Ακολούθησε η υπ΄αριθμ. 3404/2017 απόφασης του ΣΤΕ, που δημοσιεύθηκε στις 21-12-2017 και αποφάσισε την ακύρωση των μετατάξεων για τις κοινές ειδικότητες, (ΠΕ06, ΠΕ11,ΠΕ16).
Σε αυτό το δύσκολο διάστημα στάθηκε πλάι μας ο κ. Μηταφίδης Τριαντάφυλλος. Με Ανθρωπιά, Πίστη και Αγωνιστικότητα εργάστηκε ακούραστα για την απόδοση μίας δίκαιης λύσης. Κοντά του οι κ. Αμανατίδης Γιάννης και Στέφος Γιάννης, συντεταγμένα με πολιτικά πρόσωπα, υπηρεσιακούς παράγοντες και νομικούς έδωσαν αγώνα για να αναδείξουν το μέγεθος της αδικίας και δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για μία λύση που να αποκαθιστά την αδικία, χωρίς να τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς από τις εσφαλμένες επιλογές της εκάστοτε ηγεσίας.
Οι τοπικοί σύλλογοι και οι αιρετοί έθεσαν εκ νέου το ζήτημα στο ΔΣ της ΔΟΕ. Το ΔΣ της ΟΚΠΕ και το προεδρείο της ΔΟΕ στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων διεκδίκησαν τη λύση στο δυσεπίλυτο πρόβλημα. Το άρθρο 44 του νόμου 4589/19 έβαλε τέλος στην Οδύσσεια που ταλάνισε τις ζωές μας για έξι ολόκληρα χρόνια! Ένας ανηφορικός “Γολγοθάς” με ανυπολόγιστες ψυχικές, ηθικές και υλικές απώλειες.
Ένα Μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους συντέλεσαν να φτάσουμε στην “Ιθάκη” μας, στους ανθρώπους που έκαναν το Αυτονόητο, Πράξη! Μένει τώρα οι υπηρεσιακοί παράγοντες και τα στελέχη της εκπαίδευσης να συνεισφέρουν στην ομαλοποίηση της κατάστασης. Οι προτάσεις έχουν κατατεθεί, οι ανάγκες υπάρχουν! Όχι άλλες Μαύρες σελίδες στην εκπαίδευση!

ΜΕΤΑΤΙΘΕΜΕΝΟΙ ΠΛΕΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΟΙΝΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ