Η Μητρόπολη Γλυφάδας εφιστά την προσοχή στα εναλλακτικά σχολεία

Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε με προσοχή και ανησυχία τη σταδιακή εξάπλωση και στην Ελλάδα των λεγομένων εναλλακτικών σχολείων, τα οποία αποτελούν άλλη μια έκφραση της «Νέας Εποχής» στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας. Η «Νέα Εποχή» στην εκπαίδευση είναι με απλά λόγια η ενσωμάτωση μυστικιστικών μεθόδων και πρακτικών των ανατολικών θρησκειών και του αποκρυφισμού στο χώρο της αγωγής των παιδιών.
Τα λίγα εναλλακτικά/αποκρυφιστικά σχολεία που υπήρχαν στην Ελλάδα πριν από δέκα χρόνια πολλαπλασιάζονται ταχέως και διεκδικούν με κάθε θεμιτό και αθέμιτο τρόπο την ένταξή τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Η προώθησή τους γίνεται συχνά μέσω ομιλιών σε αποκρυφιστικά φεστιβάλ, μέσω φαινομενικά αθώων δραστηριοτήτων για παιδιά και μέσω διείσδυσής τους σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Πέρσι σε Ελληνογερμανικό σχολείο διοργανώθηκε ημερίδα για τα σχολεία Βάλντορφ, ενώ το φετινό Μάρτιο διοργανώθηκε και πάλι σεμινάριο ανθρωποσοφικής εκπαίδευσης για γονείς και εκπαιδευτικούς Ειδικού Σχολείου Κωφών και Βαρηκόων. Πριν από λίγες μέρες έλαβε χώρα σχετική ημερίδα προώθησης των «ελεύθερων και δημοκρατικών σχολείων και των εναλλακτικών μοντέλων προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης». Στις αρχές Ιουνίου παρουσιάζεται «το εγχείρημα» για τη δημιουργία του πρώτου συνεταιρικού εναλλακτικού δημοτικού σχολείου, με ομιλίες για «τις πραγματικές δυνατότητες της ανθρώπινης φύσης, τη δύναμη της πίστης στον εαυτό μας, τις ικανότητες του ανθρώπου ως Δημιουργού» και για το «πώς θα επανεφεύρουμε την εκπαίδευση». Ομιλίες περί εναλλακτικών σχολείων παρεισφρύουν κατά καιρούς και σε κανονικά συνέδρια εκπαιδευτικών, ενώ υπάρχει έντονη δραστηριοποίηση μικρών ομάδων, συλλόγων και σωματείων για την προώθηση της εναλλακτικής/αποκρυφιστικής εκπαίδευσης. Επίσης, με έκπληξη διαβάσαμε φέτος για πρόγραμμα δωρεάν επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εναλλακτική παιδεία το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υλοποιείται σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα.

ip[
Exit mobile version