Ο κ. ανέφερε σχετικά με τις εκπαιδευτικών ότι «μετά από 10 χρόνια επιτέλους καταφέραμε και προχωράμε σε μαζικούς μόνιμων εκπαιδευτικών.

 

Πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τους , οι άνθρωποι ταλαιπωρούνται, η εκπαίδευση δεν μπορεί να μην έχει μόνιμους» και εξήγησε ότι η κατανομή των 15.000 θέσεων είναι, 4.500 το 2019, μετά 5.250 το 2020, καθώς και 5.250 το 2021. Τόνισε μάλιστα ότι «οι 4.500 το 2019 είναι μία μεγάλη κατάκτηση, είναι πέραν των περιορισμών του attrition rule (σ.τ.σ. της μεθόδου μείωσης προσωπικού χωρίς απολύσεις) στην δημόσια διοίκηση. Εξηγήσαμε ότι έχουμε τεράστιο, απαράδεκτο ποσοστό, 80% των αναπληρωτών, που δουλεύει στην ειδική εκπαίδευση. Οι θεσμοί δέχθηκαν, καθώς έχουμε την δημοσιονομική άνεση, να κάνουμε προσλήψεις στο Δημόσιο πέραν των προβλέψεων» είπε στο ρ/σ “ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ”.

«Είναι πάρα πολύ σημαντικό και το κάνουμε το 2019», συνέχισε, προαναγγέλλοντας ότι «το σύστημα για τις αιτήσεις θα “ανοίξει” τον Ιανουάριο. Την Άνοιξη θα ανοίξει επίσης το σύστημα που δέχεται αιτήσεις για το 2020 και το 2021. Έτσι, από τώρα θα γνωρίζουν ποιοι και πότε θα διοριστούν», προσέθεσε.

Και περισσότερη και ακαδημαϊκά

Απαντώντας εξάλλου στις αιτιάσεις της ΟΛΜΕ για τα κριτήρια με τα οποία θα γίνουν οι προσλήψεις, ο κ. Γαβρόγλου θύμισε ότι «η ΟΛΜΕ είχε πριν από ενάμισι-δύο χρόνια γνωμοδότηση από εξαιρετικά έγκριτο νομικό που έλεγε ότι το “ταβάνι” της προϋπηρεσίας δεν μπορεί να ξεπεράσει τους 84 μήνες. Εμείς καταφέραμε να το πάμε στους 120 μήνες, δεν το περίμενε κανείς. Θεωρούμε ότι είναι απολύτως νόμιμο».

«Επίσης απολύτως νόμιμο πρέπει να είναι το ότι τα μόρια που “μαζεύει” κανείς από τα επιστημονικά, πρέπει να είναι συγκρίσιμα με τα μέγιστα μόρια από την προϋπηρεσία. Είναι εξειδικευμένο προσωπικό, δεν μπορεί μεταπτυχιακά, διδακτορικά, πρόσθετες εκπαιδευτικές δράσεις, να μην προσμετρώνται στο να μπορέσει κάποιος να πάρει μία θέση», συνέχισε.

Από δημόσιο πανεπιστήμιο το 99,9% των μάστερ και διδακτορικών

Απάντησε επίσης με σκληρό τρόπο στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ που μίλησε το πρωί στον 105,5 Στο Κόκκινο, λέγοντας «πείτε του κ. Κωνσταντίνου και όλων των συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ ότι αυτά να τα πούνε δημόσια. Γιατί με αυτό τον τρόπο κατηγορούν τα δημόσια πανεπιστήμια. Θα είμαστε αυστηρότατοι. Το 99,9% των ανθρώπων που έχουν πάρει μάστερ και διδακτορικά τα έχουν πάρει από τα δημόσια πανεπιστήμια, από εκεί που ο κ. Κωνσταντίνου και οι υπόλοιποι έχουν πάρει τα πτυχία τους. Δεν μπορεί να λέμε “μόνο το πτυχίο” και να κατηγορούμε τα δημόσια πανεπιστήμια ότι είναι επί πληρωμή. Αν είναι, να βγουν να το πουν».

«Είμαστε δεσμευμένοι από το Σύνταγμα», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, «πρέπει να τηρείται η αξιοκρατία και η ισότιμη πρόσβαση κάθε πολίτη σε ένα επάγγελμα. Αυτό βάζει τους δύο άξονες, να είναι τουλάχιστον ίδιοι. Όλοι οι συνδικαλιστές μας έλεγαν (σ.τ.σ. για τους μέγιστους αναγνωρίσιμους μήνες προϋπηρεσίας) “πάτε το στους 84” … το πήγαμε στους 120. Είναι 12 χρόνια, γιατί είναι 10 μήνες ανά έτος».

Χτες το υπουργικό, σήμερα το πρωί η πρόσκληση

Ο κ. Γαβρόλγου αναφέρθηκε επίσης στα όσα έγιναν μεταξύ ηγεσίας του υπουργείου και συνδικαλιστών, μετά το υπουργικό συμβούλιο. «Τηρώντας την ακαδημαϊκή και πολιτική τάξη, ζήτησα σήμερα το πρωί να δω τους συνδικαλιστές στην Βουλή, μετά το χτεσινό υπουργικό συμβούλιο. Τι έπρεπε να κάνω; Και λένε “όχι, δεν θα συναντηθούμε το πρωί στη Βουλή, να συναντηθούμε το μεσημέρι στο υπουργείο, όταν το κίνημα είναι απ’ έξω” κτλ. Τα θεωρώ λίγο αστεία αυτά. Χτες έγινε το υπουργικό. Αποφασίσαμε να μην ανακοινώσουμε λεπτομέρειες, να τις δώσουμε πρώτα στους συνδικαλιστικούς φορείς, τους οποίους και κάλεσα πρώτους. Δεν ήρθαν, τους το ανακοινώσαμε, τους δώσαμε το σύστημα, περιμένουμε γραπτά τις απαντήσεις», ξεκαθάρισε.

Να μπορεί κάθε υποψήφιος να «δει τον εαυτό του» στην προκήρυξη

«Επίσης», προσέθεσε, «είναι μία προκήρυξη που και οι νεαρότεροι συνάδελφοι δεν μπορούν να μην “δουν” τον εαυτό τους, ότι μπορούν να μπουν κι αυτοί. Προφανώς, κάποιος που έχει δουλέψει αρκετά χρόνια, θα μαζέψει αρκετά περισσότερα μόρια από έναν αδιόριστο. Προσπαθούμε να είναι ένα σύστημα δίκαιο, ο καθένας να “βλέπει” τον εαυτό του σε αυτό το σύστημα μέσα. Θεραπεύει επίσης μία άλλη διάσταση, της “διαμαντοπούλειου” λογικής, ότι είναι μόνο τα μάστερ, μόνο το ένα, μόνο το άλλο. Έχει μεγάλη σημασία η προϋπηρεσία, ωριμάζει ο εκπαιδευτικός. Προφανώς έχουν και τα επιστημονικά κριτήρια, τα περί “πληρωμένων” είναι λαϊκισμός του χειρίστου είδους. Και βεβαίως, θα συνεκτιμήσουμε και τα κοινωνικά κριτήρια».

Τον Ιανουάριο στη Βουλή το σε ΑΕΙ-ΤΕΙ

Εξάλλου, αναφερόμενος στις αιτιάσεις για το για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε κατ’ αρχήν ότι «το φέρνουμε τον Ιανουάριο, συνεχίζεται ακόμη η δημόσια διαβούλευση … θα είναι επί της ουσίας βελτιωμένο».

Ξεκαθάρισε παράλληλα ότι «το Λύκειο δεν “φροντιστηριοποιείται”, γίνεται πολύ πιο ουσιαστικό. Όπως σε όλο τον κόσμο, η τελευταία τάξη του Λυκείου είναι προπαρασκευαστική. Με λίγα μαθήματα για πολλές ώρες. Δεν θα αυξηθεί η ύλη αναλογικά. Άρα, θα έχουν και οι εκπαιδευτικοί χρόνο να κάνουν την δουλειά τους και τα παιδιά δεν θα είναι τρελαμένα».

Για τις ίδιες τις εξετάσεις, τόνισε πως «δεν είναι ότι δεν θα είναι αδιάβλητες· αδιάβλητες θα είναι … Υπάρχει ενδεχόμενο κάποια θέματα να είναι πιο εύκολα από άλλα, ανάλογα με τις περιοχές. Είναι κάτι που μελετάμε και θα έχουμε πολύ συγκεκριμένη πρόταση, που θα λύνει το πρόβλημα».

«Μέσα Ιανουαρίου θα το δημοσιοποιήσουμε και θα πάμε πια στην ψήφισή του», όπως διευκρίνισε.

Νέα μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη

Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι στο χτεσινό υπουργικό συμβούλιο υπήρξε απόφαση «για ένα αίτημα πάρα πολλών δεκαετιών, την μείωση του αριθμού των μαθητών. Πάμε από τους 25 στους 22, από τον Σεπτέμβριο σε όλα τα νηπιαγωγεία και αρχίζουμε από την Α΄ Δημοτικού, μετά στην Β΄, κτλ».

«Ασόβαρη» η ΝΔ, «για εμάς η γνώση δεν είναι προϊόν και εμπόρευμα»

Τέλος, σχολιάζοντας την θέση της ΝΔ περί «διάλυσης της Παιδείας», την χαρακτήρισε «ασόβαρη … ασόβαρη είναι και η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ότι θα καταργήσει τους νόμους του Μπαλτά, του Γαβρόγλου, του Φίλη… Συνιστά πολιτική σοβαρής πολιτικής δύναμης αυτό; Αυτά που λέει ο κ. Μητσοτάκης και επαναλαμβάνουν διάφοροι βουλευτές της ΝΔ, έχουν στόχο την διάλυση του δημόσιου συστήματος … θεωρούν ότι η γνώση είναι προϊόν. Με αυτή την παραδοχή, όλοι οι θεσμοί που εξυπηρετούν την γνώση πρέπει να δουλεύουν με ανταγωνισμό, με μάνατζερ, κτλ. Διαφέρουμε, ιδεολογικά και πολιτικά. Για εμάς, η γνώση δεν είναι προϊόν. Δεν είναι εμπόρευμα. Είναι ένα εξαιρετικά σύνθετο πράγμα, που προσπαθήσαμε να το εξηγήσουμε και προσωπικά και δημόσια στους συναδέλφους. Προφανώς, μας χωρίζει μία άβυσσος. Ως εκ τούτου, μας χωρίζει άβυσσος και ως προς τον τρόπο που θα λειτουργούν οι θεσμοί».