Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις».

Ο κ. Μαυρωτάς τόνισε για ακόμη μία φορά ότι δεν πρόκειται για ένα επείγον νομοσχέδιο και ότι η τήρηση της νομοθετικής πρακτικής δεν είναι απλώς διαδικασία, είναι ουσία. Συμπλήρωσε λέγοντας ότι σίγουρα θα υπάρξουν πάλι ελλείψεις και λάθη τα οποία όπως άλλωστε και στο παρόν νομοσχέδιο, έρχεται εκ των υστέρων η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να τα διορθώσει. Μάλιστα παρομοίασε την εν λόγω πρακτική ως νομοθέτηση «δοκιμής και σφάλματος», συνήθης όρος στη μηχανική, επισημαίνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αρχίσει πλέον να την καθιερώνει.

Για το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ο βουλευτής του Ποταμιού έκανε την πρόταση οι άνεργοι να έχουν δωρεάν συμμετοχή στις ηλεκτρονικές εξετάσεις. Στη συνέχεια τόνισε την αποστροφή της Κυβέρνησης να χρησιμοποιεί το Μητρώο Επιτελικών Στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης, για την πλήρωση θέσεων όπως αυτή του Γενικού Διευθυντή της Εθνικής Βιβλιοθήκης Ελλάδας.

Κάνοντας ορισμένες παρατηρήσεις στα θέματα της Ειδικής Αγωγής, αναρωτήθηκε και για το νόημα ύπαρξης μιας αυτοτελής Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης στο Υπουργείο Παιδείας ενώ επεσήμανε και τις χρόνιες δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στις αποφάσεις του ΣΑΕΠ. Στο θέμα του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, επανέφερε την πρότασή του για συμμετοχή εκπροσώπου των ΑμεΑ αλλά και από εκπροσώπους από τον χώρο της έρευνας.

Ο κ. Μαυρωτάς έκρινε ότι στο θέμα της πτυχιακής εξεταστικής, πρέπει να δίνεται μια ευκαιρία σε όσους φοιτητές οφείλουν τρία έως πέντε μαθήματα, αλλά αυτό πάντα να αποτελεί απόφαση της Γενικής Συνέλευσης κάθε Τμήματος. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η μαζικοποίηση του μέτρου με έναν επιπλέον μήνα εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα κάθε χρόνο, θα μετατρέψει τα πανεπιστήμια σε εξεταστικά κέντρα.

Στη διάταξη για τους ΕΤΕΠ σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει μια μέριμνα ώστε να μην υποστελεχωθούν οι διοικητικές υπηρεσίες των ΑΕΙ. Για τις μετατάξεις εκπαιδευτικών με διδακτορικό σε θέσεις ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ, το Ποτάμι σταθερό στις απόψεις του, θεωρεί ότι δεν πρέπει να στερούνται τα σχολεία από υψηλής στάθμης εκπαιδευτικούς. Αν χρειάζονται όμως στα ΑΕΙ πρέπει πρώτα να ορίζεται από τη σχολή ή το τμήμα το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης και μετά να γίνονται οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων για όσες θέσεις προκηρύσσονται. Έτσι θα μπορέσει να βελτιστοποιηθεί και η κατανομή του προσωπικού στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης καθώς άλλα τμήματα έχουν πάρα πολλούς και άλλα πολύ λίγους ΕΔΙΠ.

Εξέφρασε την αντίθεσή του για την ύπαρξη προσωποπαγών θέσεων χωρίς ανοικτές διαδικασίες για τις θέσεις καθηγητών εφαρμογών και καθηγητών στα ΤΕΙ ενώ την ίδια τακτική επεσήμανε ότι ακολουθεί η κυβέρνηση και στο άρθρο 22 για την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας.

Για τις διατάξεις του νομοσχεδίου για το ΕΑΠ, ο βουλευτής του Ποταμιού στάθηκε και στα λεγόμενα του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής ο οποίος από τη μία λέει ότι το ΕΑΠ είναι ένα κανονικό πανεπιστήμιο και συνεπώς πρέπει να απολαμβάνει τα ίδια δικαιώματα και προνόμια, από την άλλη, όμως, ισχυρίζεται ότι δεν είναι ένα κανονικό πανεπιστήμιο και ότι δεν μπορεί να έχει μια κανονική διοίκηση.

Κλείνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στο άρθρο 29-προσθήκη για τον Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, καυτηριάζοντας την αρνητική στάση των ΑΝΕΛ οι οποίο το καταψήφισαν στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων ενώ τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η Νέα Δημοκρατία επιφυλάχθηκαν. Το Ποτάμι είναι αυτό όπως είπε, που ψήφισε ξεκάθαρα «ναι» και έτσι το άρθρο ήρθε προς συζήτηση στην Ολομέλεια, δίχως παζάρια και μικροπολιτικά παιχνίδια και δρώντας υπέρ του συμφέροντος των παιδιών.

Τέλος αναφέρθηκε και στη γνωστή τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ για τις υπερωρίες των αποσπασμένων καθηγητών, η οποία μετά το σάλο που δημιουργήθηκε αποσύρθηκε, ωστόσο ξαναέφερε στο προσκήνιο την ερώτηση του Ποταμιού για το πόσοι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί υπάρχουν σε κόμματα, σε Βουλευτές και σε Υπουργεία