Φοιτητές: «Η κυβέρνηση να ανοίξει με ασφάλεια τις σχολές αντί να ετοιμάζει νομοσχέδια που τις οδηγούν σε κλείσιμο»

ΠΑΙΔΕΙΑ 🕔20/10/2020 - 09:53 | Author: Newsroom Ipaidia
Τελευταία τροποποίηση στις 21/10/2020 - 10:04

«Οι έχουμε πείρα, ξέρουμε πως το της αγοράς που χτίζουν τόσα χρόνια «έχει βαρέσει κανόνι» στην πανδημία!» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η κυβέρνηση αντί να ακούσει και να δώσει λύση στα δίκαια αιτήματα των φοιτητών για το ασφαλές άνοιγμα των ετοιμάζει νέο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση που θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τις σπουδές μας και τη λειτουργία των πανεπιστημίων. Τα μέχρι τώρα δημοσιεύματα και οι δηλώσεις του Υφυπουργού Παιδείας είναι αποκαλυπτικά. Ετοιμάζουν νομοσχέδιο που:

• απελευθερώνει πλήρως την αγορά , ξενόγλωσσων προπτυχιακών, μεταπτυχιακών, κύκλων κατάρτισης, κάθε είδους πιστοποιητικών, επί πληρωμή.

• προχωρά παραπέρα την εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των Πανεπιστημίων και θα προχωρήσει στη θέσπιση παράλληλων προγραμμάτων σπουδών (joined degrees) ανάμεσα στα Τμήματα υποβαθμίζοντας τα μας, τους όρους σπουδών μας.

• Προσαρμόζει περαιτέρω τη διοίκηση των ιδρυμάτων σε πρότυπα αγοράς-manager, βάζοντας τις ίδιες τις επιχειρήσεις μέσω των Συμβουλίων Ιδρύματος να διοικούν.

Τα παράλληλα , οι ατομικές διαδρομές στα προγράμματα σπουδών δεν γίνονται για να ανοίξουν τους "επιστημονικούς μας ορίζοντες", αλλά τα ταμεία των πανεπιστήμιων και των ιδιωτικών κολεγίων. Η ενίσχυση της αγοράς «τίτλων και πτυχίων» στοχεύει στη μετατροπή των σπουδών μας σε κυνήγι σκόρπιων, ασύνδετων γνώσεων και δεξιοτήτων, με «ατομική ευθύνη» του φοιτητή. Οι -χωρίς επιστημονικά κριτήρια- αλλαγές στα προγραμμάτων σπουδών που συμβαίνουν εδώ και χρόνια σε αυτή την κατεύθυνση διασπώντας αναγκαίες και συνεκτικές γνώσεις που χρειαζόμαστε, μας αναγκάζουν να κυνηγάμε πανάκριβα σεμινάρια, πιστοποιήσεις, πτυχία και τίτλους μετά το πτυχίο για να καλύψουμε κενά και να μαζέψουμε εφόδια για το επάγγελμά μας. Το πτυχίο μας γίνεται ένα άθροισμα επιλογών μαθημάτων και δραστηριοτήτων χωρίς αρχή- μέση- τέλος τις οποίες καλούμαστε να κάνουμε μέσα σε ασφυκτικά πλαίσια, ανάλογα με το «τι περισσεύει» από χρήματα και διδακτικό προσωπικό στα Τμήματα (και στην τσέπη μας) την εκάστοτε χρονική στιγμή.

Τα πολλά πιστοποιητικά και οι κύκλοι κατάρτισης (περίπου πτυχία…) δε "δίνουν ευκαιρίες σε εμάς για να βρούμε δουλειά" αλλά στους μεγαλοεργοδότες για να μας εκμεταλλεύονται ακόμα περισσότερο. Οι αλλαγές αυτές προσθέτουν τον επόμενο κρίκο στην αλυσίδα της εξίσωσης των πτυχίων των Πανεπιστημίων, με αυτά των ιδιωτικών κολεγίων που ξεκίνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Το μωσαϊκό διάσπαρτων διαβαθμισμένων πτυχίων και αποφοίτων, που όλο και διευρύνεται, ωφελεί μόνο τους μεγαλοεργοδότες και επιχειρηματικούς ομίλους που αξιοποιούν αυτές τις διαφοροποιήσεις για να συμπιέσουν ακόμη περισσότερο τα εργασιακά δικαιώματα όλων μας προς τα κάτω.
Η μετονομασία των Συμβουλίων Ιδρύματος των ΑΕΙ και οι διάφοροι πειραματισμοί στη διοίκηση των ιδρυμάτων- ο ΣΥΡΙΖΑ έφτιαξε τα περιφερειακά συμβούλια, η ΝΔ τώρα, ξανά, τα συμβούλια Ιδρύματος- επιβεβαιώνουν ότι η μόνη τους ανησυχία είναι πώς θα διευκολύνονται οι μπίζνες των πανεπιστημίων, γράφοντας στα παλιά τους παπούτσια τις ανάγκες των φοιτητών.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση προχωρά στη σύνδεση της αξιολόγησης με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, με τα περιβόητα "αντικειμενικά κριτήρια" που ανοίγουν το δρόμο για νέο κλείσιμο σχολών, για διαγραφές φοιτητές και όρια φοίτησης. Παρουσιάζει μάλιστα μια γελοία μαθηματική εξίσωση, βάσει της οποίας η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης θα είναι μια συνάρτηση με σταθερές τα κέρδη των επιχειρήσεων. Η αξιολόγηση διαχρονικά, πόσο μάλλον τώρα που συνδέεται άμεσα με τη χρηματοδότηση, βάζει «το μαχαίρι στο λαιμό» στα Τμήματα για να αναπροσαρμόζουν κάθε πλευρά της λειτουργίας τους, από το Πρόγραμμα Σπουδών μέχρι τις κτηριακές υποδομές, προκειμένου να αξιολογηθούν θετικά από τις επιχειρήσεις. Τα ωθεί να ξεπουλάνε ό,τι έχουν και δεν έχουν, να θεσπίζουν όρια φοίτησης και βάσεις εισαγωγής, προκειμένου να μην πέσουν χαμηλά στην αξιολόγηση. Για αυτό επανέρχεται στο προσκήνιο η απαράδεκτη συζήτηση για "σύνδεση χρηματοδότησης με τον αριθμό ενεργών φοιτητών ανά Τμήμα", που τελικά οδηγεί στη θέσπιση ορίων φοίτησης και διαγραφών. Ο νέος «γεωγραφικός χάρτης των ΑΕΙ» και η αξιολόγηση τους με τα παραπάνω κριτήρια θα οδηγήσει Τμήματα σε κλείσιμο, σε υποβάθμιση, θα αφήσει για ακόμη μια φορά εμάς τους φοιτητές ξεκρέμαστους όπως έγινε και με τις αντίστοιχες "πανεπιστημιοποιήσεις" του ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτό το δεν πρέπει να κατατεθεί!

Αποτελεί συνέχεια των αντιεκπαιδευτικών νόμων Γαβρόγλου-Κεραμέως, του νόμου Διαμαντοπούλου που δεν έπαψε ποτέ να ισχύει, συνολικά των κατευθύνσεων της ΕΕ που όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά υλοποιούν, οδηγώντας στην παραπέρα εμπορευματοποίηση και υποβάθμιση των σπουδών μας και του πτυχίου μας, στο χτύπημα της εργασιακής μας προοπτικής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΔΕΝ ΠΑΝΕ ΜΑΖΙ!
Δεν θα κάνουν μπίζνες στις δικές μας πλάτες!

Οι φοιτητές έχουμε πείρα, ξέρουμε πως το πανεπιστήμιο της αγοράς που χτίζουν τόσα χρόνια "έχει βαρέσει κανόνι" στην πανδημία! Για τα κάνουμε εμείς μάθημα δεν υπάρχουν αίθουσες και προσωπικό αλλά για τα μεταπτυχιακά και τα ξενόγλωσσα με δίδακτρα βρίσκονται δια ζώσης λύσεις, για να τις σπουδές μας δεν υπάρχουν λεφτά αλλά εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση έδωσε σύνολο 13 εκατομμύρια ευρώ στους ΕΛΚΕ των πανεπιστημίων όπου γίνεται το μεγάλο φαγοπότι απο spin-off, καθηγητές-manager, εργαστήρια-μαγαζιά κλπ.

Το πανεπιστήμιο της αγοράς, της επιχειρηματικότητας και της αυτονομίας στην αξιολόγηση των φοιτητών παίρνει 0!

Αντί η κυβέρνηση να ετοιμάζει νέο νομοσχέδιο έκτρωμα, να πάρει τώρα όλα τα απαραίτητα μέτρα για να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια, να συνεχίσουμε οι φοιτητές τις σπουδές μας. Να αυξήσει τη χρηματοδότηση για την Παιδεία, να δώσει τα εκατομμύρια που μοιράζει στους ΕΛΚΕ των Ιδρυμάτων για να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες σε διδακτικό και άλλο προσωπικό, σε κτηριακές υποδομές, σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Να καταργηθούν τα δίδακτρα και να στηριχτούν τα Προπτυχιακά Προγράμματα σπουδών ώστε να μας προσφέρουν όλη την αναγκαία γνώση.
Καλούμε τους φοιτητές, εργαζόμενους, διδάσκοντες να μη συμμετέχουν στην απαράδεκτη διαδικασία της αξιολόγησης που συνδέει τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων με τις επιδόσεις τους στα ζητούμενα των επιχειρήσεων!
Η κυβέρνηση να πάρει εδώ και τώρα μέτρα για να γυρίσουν οι φοιτητές στα αμφιθέατρα με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας. Ούτε σκέψη για το νομοσχέδιο!

Οι φοιτητές με τους συλλόγους μας βγαίνουμε μπροστά, συζητάμε, ενημερωνόμαστε, διαμορφώνουμε διεκδικήσεις, οργανώνουμε πρωτοβουλίες, κινητοποιήσεις, δράσεις, συντονίζουμε ενέργειες.

Πανελλήνιες-Αλλαγές στα Πανεπιστήμια: «Διπλά» πτυχία – Θέσπιση βάσης εισαγωγής



  • Η Παιδεία στο Google News

    Tελευταίες Ειδήσεις για την Παιδεία και την εργασία στο ipaidia.gr





    • ideascentral

      europalso

    Enter your email address: