Στη μία και τέταρτο θα γίνεται η λήξη των μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά, τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, ο οποίος επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο στην Ξυλοκέριζα Κορινθίας, συνοδευόμενος από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο νομό και το δήμαρχο Κορινθίων, Αλέξανδρο Πνευματικό, προκειμένου να ενημερώσει για τις προωθούμενες από το υπουργείο μεταρρυθμίσεις στα δημοτικά σχολεία και ζήτησε από όλους εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

Ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ακόμη σχετικά με το ωράριο των σχολείων ότι τα παιδιά, οι γονείς των οποίων το επιθυμούν, θα μπορούν να παραμένουν στο ολοήμερο σχολείο μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα, σε όλη την περιφέρεια. Εξηγώντας ότι, «είναι αναγκαίο λόγω της φύσης των εργασιών των γονιών. Θέλουμε τα παιδιά να είναι πιο ελεύθερα και, κυρίως, δείχνουμε εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς».

Συνεχίζοντας, ο κ. Φίλης στην ανοικτή συζήτηση που είχε με τους δασκάλους και τη νηπιαγωγό της σχολικής μονάδας, αναφέρθηκε και στο θέμα της πρωινής προσευχής στα σχολεία, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι, «Δεν είναι αμαρτία να πείτε ότι μια μέρα δεν θα ξεκινάτε με προσευχή στο σχολείο. Υπάρχουν τόσοι άλλοι τρόποι, γνωστοί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπου ξεκινά το σχολείο με τις ανακοινώσεις, με μια αναφορά σε μια επέτειο της ημέρας και με άλλα πράγματα». Και συμπλήρωσε με νόημα: «Δεν θέλουμε φετφάδες. Όχι ομοιομορφία στα ζητήματα αυτά. Και εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό».

Αναφορικά με το θέμα των παρελάσεων, ο υπουργός, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, επεσήμανε χαρακτηριστικά, «εγώ καταλαβαίνω ότι ο γονιός κι εγώ γονιός είμαι, μπορεί να θέλει να καμαρώσει το παιδί του σε μια παρέλαση. Βεβαίως. ‘Αλλο είναι αυτό». Υποστήριξε ότι «μια ωραία εκδήλωση στην πλατεία του χωριού ή της πόλης, με χορούς παραδοσιακούς, μ’ ένα λόγο, μ’ ένα θεατρικό σκετς, είναι πιο ωραία από μια παρέλαση στρατιωτικού χαρακτήρα. Δεν ξέρω τι προσφέρει ο στρατιωτικός σχηματισμός της παρέλασης». Επιπλέον, υπογράμμισε ότι, «αυτό να το κρίνετε εσείς (ο σύλλογος διδασκόντων) κι ο Δήμος. Οποιαδήποτε απόφαση θα είναι σωστή. Δεν υπάρχουν δόγματα. Κι ας είναι διαφορετικές οι αποφάσεις από σχολείο σε σχολείο».