ΕΘΝΟΣ – Πώς θα γίνει η ανακατανομή των εκπαιδευτικών

ipaidia thumbnail

Στα πλάνα μετατάξεις και μεταθέσεις. Δεν αποκλείεται και η αύξηση του ωραρίου για τους μόνιμους

Οι υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας στοχεύουν σε ένα γενικό συμμάζεμα και καταγραφή από τώρα κιόλας όλων των δεδομένων που αφορούν στο εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να κατανεμηθεί ορθολογικά στη συνέχεια στα σχολεία.

Ήδη υπάρχει στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας ηλεκτρονικός κόμβος, ο οποίος θα καταγράψει όλα τα κενά των σχολικών μονάδων, τους μόνιμους εκπαιδευτικούς καθώς και αυτούς που περισσεύουν, ώστε ο αριθμός των αναπληρωτών που θα χρειαστούν να είναι πολύ μικρός και τέλος να καταγραφεί κάθε λεπτομέρεια ως προς τα σχολεία και τις ανάγκες σε προσωπικό ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για τα πραγματικά κενά.

Για τον λόγο αυτόν υπάρχει και συγκεκριμένο σχέδιο που αφορά σε μετατάξεις (ακόμη και υποχρεωτικές), μεταθέσεις αλλά και αύξηση του ωραρίου των μόνιμων δασκάλων και καθηγητών, εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο , εάν δηλαδή τα υπόλοιπα μέτρα δεν είναι αρκετά ώστε να εξοικονομηθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε ολόκληρη τη χώρα.

«Επειδή η νέα χρονιά θα έχει τις δυσκολίες και της φετινής, θα πρέπει να ξεκινήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο κατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού, ανάλογα με τις ανάγκες», δήλωσε χαρακτηριστικά στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου.

Κρήτη
Ο ίδιος τόνισε ακόμη ότι «θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι ή εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να καταβληθεί μία προσπάθεια να γίνει κατανοητό πλέον ότι στο πλαίσιο στο οποίο ζούμε δεν μπορούμε να έχουμε περιοχές οι οποίες είναι υπερπλεονασματικές αυτήν τη στιγμή εντός της ίδιας περιφέρειας και περιοχές οι οποίες είναι υπερβολικά ελλειμματικές. Θα πάρω το παράδειγμα του Ηρακλείου.

Εάν συγκρίνεται το εκπαιδευτικό προσωπικό με τον εκπαιδευτικό πληθυσμό της Κρήτης, θα δούμε ότι η Κρήτη είναι μία περιοχή η οποία σε ορισμένες ειδικότητες έχει πλεονάσματα, ενώ στο Ηράκλειο έχουμε μεγάλα ελλείμματα.

Αυτό καταλαβαίνουμε όλοι ότι οδηγεί στην ανάγκη ενός εξορθολογισμού του συστήματος και νομίζω ότι οι πρωτοβουλίες οι οποίες θα πρέπει να αναληφθούν με υποστήριξη, θεωρώ, όλων των πτερύγων είναι να ξαναδούμε τον τρόπο που θα κατανεμηθεί στα σχολεία το εκπαιδευτικό προσωπικό, έτσι ώστε να μην καταφεύγουμε κάθε φορά στην εύκολη λύση των αναπληρωτών.

Κι όταν λέω στην εύκολη λύση των αναπληρωτών, εννοώ ότι τα προηγούμενα χρόνια είχαμε τους τριπλάσιους, τετραπλάσιους, πενταπλάσιους αναπληρωτές απ’ αυτούς που είχαμε φέτος».

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο μελετά:

Προυπόθεση για να εφαρμοστούν όλα αυτά αποτελεί και η οριστικοποίηση του χάρτη των σχολείων. Οπως είναι γνωστό και φέτος όλες οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έχουν λάβει εντολές να συνεχίσουν τις διαδικασίες συγχώνευσης και κατάργησης σχολικών μονάδων.

Αλλάζει και το καθεστώς για τις άδειες

Πρόγραμμα για την αλλαγή απονομής των αδειών σε εκπαιδευτικούς εκπονεί το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμιση, το οποίο επίσης θα οδηγήσει και στην αλλαγή των υγειονομικών επιτροπών, οι οποίες είναι υπεύθυνες για να υπάρξει ένας εξορθολογισμός του συστήματος. Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου, ο οποίος παράλληλα υπογράμμισε τα εξής:

ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ70 & ΠΕ60 ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2012-13 (έως 17-2-2013)
ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
ΦΑΣΗ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ
ΠΕ70
ΠΕ60
ΔΑΣΚΑΛΩΝ
ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
Γ.Λ.Κ. Α’ Φάση (τακτικός)
2.253
1.292
Γ.Λ.Κ. Β’ Φάση (τακτικός)
421
235
Ε.Σ.Π.Α (ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ) Α’ φάση (παράλληλη στήριξη)
91
Ε.Σ.Π.Α. (Ζ.Ε.Π.) Α’ φάση (ΖΕΠ)
17
5
Ε.Σ.Π.Α. (Ζ.Ε.Π.) Β’ φάση (ΖΕΠ)
3
Γ.Λ.Κ. Γ’ Φάση (τακτικός)
52
38
Ε.Σ.Π.Α Α’ φάση (τάξεις υποδοχής ΖΕΠ)
404
(Τ.Υ. Ζ.Ε.Π.)
Ε.Σ.Π.Α (ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ) Β’ φάση (παράλληλη στήριξη)
26
Ε.Σ.Π.Α Β’ φάση (τάξεις υποδοχής ΖΕΠ)
12
(Τ.Υ. Ζ.Ε.Π.)
Γ.Λ.Κ. Δ’ Φάση (τακτικός)
36
21
Γ.Λ.Κ. Ε’ Φάση (τακτικός)
2
5
Γ.Λ.Κ. ΣΤ’ Φάση (τακτικός)
2
1
Γ.Λ.Κ. Ζ’ Φάση (τακτικός)
15
7
Ε.Σ.Π.Α (ΕΙΔ. ΑΓΩΓΗ) Γ’ φάση (παράλληλη στήριξη)
252
ΣΥΝΟΛΟ
3.586
1.604
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
5.190
ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, Δημόσια και Ιδιωτική
Εκπαίδευση: σχολικές μονάδες και διδακτικό προσωπικό των σχολικών ετών 2010/11 και 2011/12
Σχολικές μονάδες
Διδακτικό προσωπικό
2010/11
2011/12
Μεταβολή
2010/11
2011/12
Μεταβολή
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
11.444
10.696
-6,50%
79.281
76.994
-2,90%
Δημόσια
10.626
9.867
-7,10%
74.518
72.490
-2,70%
Ιδιωτική
818
829
1,30%
4.763
4.504
-5,40%
Νηπιαγωγεία
6.067
5.921
-2,40%
13.496
13.411
-0,60%
Δημόσια
5.618
5.447
-3,00%
12.753
12.708
-0,40%
Ιδιωτικά
449
474
5,60%
743
703
-5,40%
% ιδιωτικών
7,4
8
5,5
5,2
Δημοτικά σχολεία
5.377
4.775
-11,20%
65.785
63.583
-3,30%
Δημόσια
5.008
4.420
-11,70%
61.765
59.782
-3,20%
Ιδιωτικά
369
355
-3,80%
4.020
3.801
-5,40%
% ιδιωτικών
6,9
7,4
6,1
6
Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
3.978
3.902
-1,90%
86.795
84.411
-2,70%
Γυμνάσια
1.970
1.914
-2,80%
40.788
39.796
-2,40%
Δημόσια
1.864
1.811
-2,80%
38.553
37.643
-2,40%
Ιδιωτικά
106
103
-2,80%
2.235
2.153
-3,70%
% ιδιωτικών
5,4
5,4
5,5
5,4
Εκκλησιαστικά Γυμνάσια
8
8
0%
85
69
-18,80%
Δημόσια
8
8
0%
85
69
-18,80%
Γενικά Λύκεια
1.375
1.360
-1,10%
26.568
26.275
-1,10%
Δημόσια
1.270
1.264
-0,50%
24.692
24.555
-0,60%
Ιδιωτικά
105
96
-8,60%
1.876
1.720
-8,30%
% ιδιωτικών
7,6
7,1
7,1
6,5

ΕΘΝΟΣ 10/3/2013

ip[
Exit mobile version