Ποια θέματα του εθνικού διαλόγου αφορούν φοιτητές και μαθητές

Πρωτόλειο κείμενο με δώδεκα θέματα που αφορούν τον εθνικό διάλογο παρουσιάστηκε στους βουλευτές της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων που αποτελεί ένα από τα επίπεδα του διαλόγου. Από τα θέματα αυτά συζητήθηκε ιδιαίτερα το έκτο που αφορά το λύκειο, την παραπαιδεία, την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τις μεταγραφές.

Πρόκειται για θεματική ενότητα που αφορά πολλούς μαθητές, γονείς αλλά και φοιτητές. Εκτός όμως από το Λύκειο και τις εξετάσεις και τις μεταγραφές θέματα που έχουν ενδιαφέρον για τη σπουδάζουσα νεολαία είναι και το εννιά και το δέκα της εν λόγω ατζέντας.

Το εννιά αφορά τη διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή και την αγορά εργασίας. Για το θέμα αυτό η Βουλευτής Κέρκυρας κα Βάκη του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι «θα μπορούσαν να γίνουν πολλές κινήσεις προς την κατεύθυνση της ενδυνάμωσης της πρακτικής άσκησης στα πανεπιστήμια. Η πρακτική άσκηση μπορεί να αποτελέσει πυξίδα αλλά και προπομπό του επαγγελματικού προσανατολισμού. Σας μεταφέρω και την εμπειρία μου από το Τμήμα στο οποίο διδάσκω, το οποίο είναι Τμήμα Ιστορίας, και που μέσα από την πρακτική άσκηση σε βιβλιοθήκες, σε αρχεία τα παιδιά μπόρεσαν να βρουν έναν προσανατολισμό».

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το νούμερο δέκα της ατζέντας, προοπτικές για τους νέους επιστήμονες και συγκεκριμένα μέτρα. Η βουλευτής κα Τζούφη κατέθεσε τα εξής:

«Προέρχομαι από τις ιατρικές σχολές και να σας καταθέσω, ένα πολύ σοβαρό θέμα. Της απώλειας των νέων επιστημόνων. Χάνουμε ένα πολύ σημαντικό, πνευματικό κεφάλαιο στο εξωτερικό και πρέπει, να δούμε με πολύ συγκεκριμένο τρόπο και έχουν υπάρξει αυτές οι προτάσεις. Τι θα κάνουμε για αυτούς τους νέους επιστήμονες, για να παραμένουν στην Ελλάδα. Τι θα αλλάξουμε στο προπτυχιακό τους επίπεδο, αλλά κυρίως, τι θα αλλάξουμε στο μεταπτυχιακό τους επίπεδο, ώστε να παραμένουν στην πατρίδα με καλύτερες σπουδές. Ξέρετε, ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει το παράδοξο, να μην έχουμε νέους γιατρούς να στελεχώσουνε τα νοσοκομεία της πατρίδας μας».

«Αυτό δεν γίνεται μόνο για οικονομικούς λόγους, δεδομένου, ότι έξω υπάρχουν καλύτερες οικονομικές δυνατότητες. Είναι γιατί και το πλαίσιο είναι στρεβλό και νομίζω, ότι είναι ώριμο πια και αυτό συζητείται μεταξύ των Προέδρων όλων των ιατρικών σχολών και πολλών αποφοίτων και υπάρχουν πολλοί που θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε αυτή την κατεύθυνση ώστε να δώσουμε μία ουσιαστική λύση» τόνισε η κα Τζούφη.