Ενστάσεις πρυτάνεων για άσυλο

Το μελετά αλλαγές στο νομοσχέδιο για τη λειτουργία των υπό την πίεση των θεσμών, αλλά και της πανεπιστημιακής κοινότητας. Χαρακτηριστικές είναι οι αποφάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων και της ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών ΠΟΣΔΕΠ, οι οποίες αποδομούν πλήρως εμβληματικές ρυθμίσεις του ν/σ, όπως για το πανεπιστημιακό άσυλο, που έχουν πολιτικά ερείσματα στο ακροατήριο του ΣΥΡΙΖΑ.

Απόστολος Λακασάς

Αλλωστε, σχολιάζοντας μέσα σε 15 λέξεις την πιο εμβληματική ρύθμιση, αυτή για την προστασία του πανεπιστημιακού ασύλου, η Σύνοδος Πρυτάνεων αποδομεί πλήρως την προσπάθεια του υπουργείου να «κλείσει το μάτι» στο αριστερό, κομματικό του ακροατήριο. Συγκεκριμένα, η σύνοδος, μετά την έκτακτη συνεδρίασή της, για το άσυλο ανέφερε ότι «σε αξιόποινες πράξεις που τελούνται εντός των χώρων των ΑΕΙ παρεμβαίνει αυτεπάγγελτα η πολιτεία», σε αντιδιαστολή με τη ρύθμιση του ν/σ. Ράπισμα δέχθηκε το ν/σ και από την ΠΟΣΔΕΠ, η εκτελεστική γραμματεία της οποίας ανέφερε ότι «η διάταξη που επανέρχεται παρέχει πρόσφορο έδαφος σε πρακτικές που εκτρέφουν την ασυδοσία, την ανομία και τη βία στους πανεπιστημιακούς χώρους, περιορίζοντας ουσιαστικά την ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών στα ΑΕΙ αντί να την προστατεύει». Αρνητικά τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των ΑΕΙ και για τις ρυθμίσεις για τα νέα Περιφερειακά Συμβούλια, τις διατάξεις για τις μεταπτυχιακές σπουδές, ενώ μίλησαν και για πλήγμα στο αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ – θέση που υποδηλώνει πρόθεση για προσφυγή στο ΣτΕ.

Τόσο η Σύνοδος όσο και η ΠΟΣΔΕΠ είναι σαφείς, χωρίς να υιοθετούν τη ρητορική του υπουργείου που επιδιώκει να ικανοποιήσει τα διάφορα ακροατήριά του.

Επανέρχεται ο «Επιτάφιος» στα Λύκεια

Την επαναφορά της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλέους στα Λύκεια από τη νέα σχολική χρονιά, ανακοίνωσε χθες στη Βουλή, ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Η διδασκαλία του «Επιταφίου» στο πλαίσιο των Αρχαίων Ελληνικών είχε αφαιρεθεί επί υπουργίας Ν. Φίλη. Σχετικά με τις προωθούμενες αλλαγές στα Αρχαία και στην Ιστορία, o κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι οι προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής δεν είναι οριστικές και ότι θα υπάρξει διαδικασία διαβούλευσης.

Για το θέμα -στις παρατηρήσεις τους για τα σχέδια των νέων προγραμμάτων σπουδών της Ιστορίας που δημοσιοποίησε ομάδα του ΙΕΠ- οι διδάσκοντες του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ εκφράζουν έντονες επιφυλάξεις για τη διδασκαλία ζητημάτων της μεταψυχροπολεμικής περιόδου έως σήμερα (στο βιβλίο αναφέρονται ρητά οι πόλεμοι στη Γιουγκοσλαβία, η «ισλαμική τρομοκρατία», η προσφυγική κρίση), καθώς «για την περίοδο αυτή δεν υπάρχει ακόμη έγκυρη ιστορική βιβλιογραφία, στην οποία θα βασιστεί το διδακτικό υλικό. Συνακολούθως, υπαρκτός είναι ο κίνδυνος ένα τέτοιο μάθημα να κυριαρχηθεί από φορτισμένες, επικαιρικές συζητήσεις, εκτός της ιστορικής μεθοδολογίας». Τέλος, προσφέρουν στήριξη στην ομάδα του ΙΕΠ, αποδοκιμάζοντας τις ακραίες, εξωπανεπιστημιακές, επιθέσεις που έχουν δεχθεί μέλη της.

ip[
Exit mobile version