Ειδικά μαθήματα: Πρόταση επιστημονικού φορέα εκπαιδευτικών Γερμανικής

Ειδικά μαθήματα: Πρόταση επιστημονικού φορέα εκπαιδευτικών Γερμανικής

«Επισημάνσεις του επιστημονικού φορέα των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας σχετικά με την εισήγηση του Ε.Ο.Ε. προς τα τμήματα των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ για μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων»

Σε συνέχεια προσεκτικής μελέτης της υπ’ αριθ. 443/21.10.2015 επιστολής σας με τίτλο: «Διερεύνηση για τυχόν αλλαγές στην εξέταση των ειδικών μαθημάτων» και αποδέκτες τους Προέδρους Τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΑΤΕΙ της χώρας, στην οποία εισηγείστε μεταβολή ή και τυχόν κατάργηση της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας δια της παρούσης τις επισημάνσεις του επιστημονικού φορέα των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας αναφορικά με τους λόγους που επικαλείται ο Ε.Ο.Ε. προκειμένου να στοιχειοθετήσει την αναγκαιότητα υλοποίησης τυχόν αλλαγών από τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2017, καθώς το μάθημα των Γερμανικών συγκαταλέγεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα και κάθε σχεδιαζόμενη μεταβολή επηρεάζει άμεσα και το γνωστικό αντικείμενο της Γερμανικής Γλώσσας.

Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένη τη θετική μας στάση απέναντι σε όποιες θεσμικές προτάσεις θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη διαδικασία πραγματικής βελτίωσης των διαδικασιών εξετάσεων, εκφράζουμε τον έντονο προβληματισμό και βεβαίως την αντίθεσή μας στην πρόταση κατάργησης της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, πολύ περισσότερο μάλιστα δια της επίκλησης λόγων, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν συνηγορούν στην ανάγκη κατάργησης της εξέτασής τους, αλλά αντίθετα στην ανάγκη άρσης των όποιων υφιστάμενων προβλημάτων, τα οποία είναι γνωστό ότι συνδέονται άρρηκτα με τα χρόνια προβλήματα και τις αγκυλώσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, ειδικά δε στο κομμάτι που αφορά στον τρόπο που ασκείται η Ξενόγλωσση Εκπαιδευτική Πολιτική στην χώρα μας.

Με γνώμονα την ως άνω θέση μας και εξετάζοντας τους αναφερόμενους από τον Ε.Ο.Ε. λόγους κατάργησης της εξέτασης των ειδικών μαθημάτων, οι οποίοι συνοπτικά αφορούν:

  1. Δεν θα πρέπει να ταυτίζεται η κατοχή αναγνωρισμένου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας με τις εξετάσεις εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα πανεπιστήμια του εξωτερικού υποβάλλουν τους υποψήφιους φοιτητές τους σε εξειδικευμένες γλωσσικές εξετάσεις ακόμα και στην περίπτωση που κατέχουν πιστοποιητικά γλωσσομάθειας επιπέδου Γ2 του Ενιαίου Πλαισίου Αναφοράς των Ξένων Γλωσσών.
  2. Η κατοχή πιστοποιητικών γλωσσομάθειας δεν μπορεί να αποτελεί προαπαιτούμενο για την εισαγωγή σε Τμήματα ή Σχολές του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου, ειδικά δε από τη στιγμή που δεν έχει θεσμοθετηθεί, ως όφειλε, η δυνατότητα κτήσης αναγνωρισμένου πιστοποιητικού γλωσσομάθειας (ΚΠγ) μέσα από τις δομές του δημόσιου σχολείου.
  3. Δεν μπορεί να θεωρείται δεδομένη η κατοχή αναγνωρισμένων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας από την πλειονότητα σχεδόν των υποψηφίων, ενώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν υποψήφιοι που για λόγους καταγωγής, παραμονής στο εξωτερικό ή φοίτησης σε ξενόγλωσσα ιδιωτικά σχολεία μιλούν μια ξένη γλώσσα σε επίπεδο μητρικής χωρίς να διαθέτουν αντίστοιχο πιστοποιητικό γλωσσομάθειας.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι μια ενδεχόμενη κατάργηση της εξέτασης του ειδικού μαθήματος της ξένης γλώσσας θα αποτελέσει μια ακόμα καταστρατήγηση της δέσμευσης που έχει αναλάβει η ελληνική Πολιτεία στην εφαρμογή της Πολιτικής Προαγωγής της Πολυγλωσσίας που ασκεί η Ευρωπαϊκή Ένωση (Κοινοτική Οδηγία 1+2), στόχος από τον οποίο φαίνεται να απομακρυνόμαστε όλο και περισσότερο λόγω των προβλημάτων και δυστοκιών που καταγράφονται αναφορικά με τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες της Δημόσιας Εκπαίδευσης της χώρας μας.

Τέλος, τονίζουμε ότι βρισκόμαστε πάντα στη διάθεση όλων των εμπλεκόμενων φορέων προκειμένου να συμβάλλουμε στο δημόσιο διάλογο για τη διαμόρφωση μιας πρόσφορης λύσης επί του θέματος.

Με εκτίμηση

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΙΛΕ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΜΠΕΤΙΝΑ ΑΛΒΙΝΑ ΓΚΡΙΤΖΑΛΙΩΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Στην Κατηγορία : ΠΑΙΔΕΙΑ
ip[
Exit mobile version