Μαζική είναι η ανταπόκριση φοιτητών και πτυχιούχων του «Ευρωπαϊκού Πολιτισμού» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, στο κάλεσμα του Πανελλήνιου Φοιτητικού Συλλόγου του ΕΠΟ στη συλλογή υπογραφών για τη διαμαρτυρία μη αναγνώρισης των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων.

Ναπολέων Παπαδόπουλος, ThessToday.gr

Ειδικότερα, μόλις σε 20 μέρες έχουν μαζέψει 1187 υπογραφές και συνεχίζουν, με σκοπό να δηλώσουν τη δυσαρέσκειά τους και να διαμαρτυρηθούν για την αδράνεια τόσο του ΕΑΠ, όσο και της Πολιτείας για τη ρύθμιση των επαγγελματικών προσόντων των πτυχίων του ΕΠΟ.

Οι υπογραφές θα αποσταλούν μαζί με τις επιστολές διαμαρτυρίας στον Πρόεδρο του ΕΑΠ, Οδ. Ζώρα, στα μέλη της ΔΕ, καθώς και σε όλους τους αρμόδιους.

Να θυμίσουμε πως πτυχίο του ΕΠΟ του ΕΑΠ είναι ισότιμο ακαδημαϊκά με τα άλλα πτυχία των ΑΕΙ, αφού και το ΕΑΠ είναι ένα ισότιμο δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά ακόμα δεν έχουν ρυθμιστεί τα επαγγελματικά προσόντα των πτυχιούχων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να έχουν ισότιμη, με τους άλλους πτυχιούχους, πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Ο Πανελλήνιος Φοιτητικός Σύλλογος του ΕΠΟ κάνει λόγο για συστηματικό αποκλεισμό των πτυχιούχων από την αγορά εργασίας και ζητά την ισότιμη και δίκαιη συμμετοχή τους, στις ευκαιρίες που εμφανίζονται στο εργασιακό περιβάλλον.

Το ThessToday.gr, το οποίο παρακολουθεί στενά το ζήτημα των φοιτητών του ΕΑΠ, επικοινώνησε με την πρόεδρο του Πανελλήνιου Φοιτητικού Συλλόγου ΕΠΟ- ΕΑΠ, Μέμα Χαλιώτη, η οποία σχολίασε τις εξελίξεις: “Ξεκινήσαμε αυτή τη δράση με σκοπό να δηλώσουμε τη δυσαρέσκεια μας, προς όλους τους αρμόδιους εντός και εκτός ΕΑΠ, αλλά και την παρουσία μας. Λόγω του ότι το ΕΑΠ παρέχει εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πολλοί πιστεύουν ότι είναι δύσκολο οι φοιτητές, που βρίσκονται ανά την επικράτεια, να συμμετέχουν μαζικά σε μια δράση διαμαρτυρίας.

Οι 1187 υπογραφές που έχουμε συλλέξει μέχρι σήμερα, και συνεχίζουμε, δηλώνει ότι είμαστε εδώ και είμαστε πολύ δυσαρεστημένοι τόσο με τη Διοίκηση του ΕΑΠ, όσο και με το Υπουργείο Παιδείας, για την προκλητική αδιαφορία τους σε ένα σημαντικό ζήτημα, που αφορά τον, ίσως, πιο σημαντικό τομέα της ζωής μας, όπως και κάθε ανθρώπου σε αυτή τη χώρα, που είναι η εργασία. Συνταγματικό, ανθρώπινο και κοινωνικό δικαίωμα που πρέπει να χαίρονται όλοι οι πολίτες αυτής της χώρας, ώστε να μπορούν και αυτοί με τη σειρά τους να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, απέναντι στο κράτος.

Από το 2009 εκκρεμεί αυτή η κατάσταση με το Προεδρικό Διάταγμα 66/2009, στο οποίο εννοείται ότι ρυθμίζονται τα επαγγελματικά προσόντα των πτυχιούχων του ΕΠΟ, και αφορούν τη διδασκαλία μαθημάτων στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, καθώς και τη διεκπεραίωση διοικητικών και άλλων θεμάτων, που έχουν σχέση με τις ευρωπαϊκές σπουδές, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, κ.α., αλλά δεν τα είδαμε μέχρι σήμερα. Από το 2009 μέχρι και σήμερα σιγή ιχθύος από το ΕΑΠ, με εξαίρεση την απόφαση που πήρε για το θέμα αυτό η προηγούμενη ΔΕ του ΕΑΠ και η οποία έχει κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας. Αλλά και πάλι καμία απάντηση, καμία κίνηση.

Αυτό, όμως, που μας έκανε εντύπωση και μας έχει προβληματίσει ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι η ΔΕ του ΕΑΠ δεν έκανε καμία δήλωση για την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων, ενώ γνωρίζει ότι οι πτυχιούχοι του ΕΠΟ είναι εκτεθειμένοι και ίσως ήταν μια καλή ευκαιρία σε αυτή τη νομοθετική ρύθμιση να συμπεριληφθεί και ο ΕΠΟ, αφού υπάρχει και σχετική απόφαση της πρώην ΔΕ του ΕΑΠ, όπως προανέφερα.

Να σημειώσω ότι η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ, καθώς και η Σύγκλητος του ΑΠΘ τάχθηκαν κατά της επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των κολεγίων, εκφράζοντας φόβους για την υποβάθμιση των σπουδών στα Ελληνικά Δημόσια Πανεπιστήμια.

Εμείς θα συνεχίσουμε τη συλλογή υπογραφών και θα προχωρήσουμε και σε άλλες δράσεις, γνωστοποιώντας το θέμα σε κάθε κατεύθυνση και ζητώντας επιτέλους να σταματήσει αυτός ο διαχωρισμός, σε πτυχιούχους δύο ταχυτήτων.

Παρόλο που διαπιστώσαμε ότι δεν έγινε καμία αναφορά στο ΕΑΠ, ανάμεσα στις δηλώσεις για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ας ελπίσουμε ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα επιληφθεί θετικά του θέματος, σύμφωνα με τις προεκλογικές δεσμεύσεις για «ακαδημαϊκά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, ανταγωνιστικά και σύγχρονα ακαδημαϊκά ιδρύματα σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας”, σημείωσε.