Ε ΕΛΜΕ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ Παλλήνη 12.5.2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Κινητοποίηση την Παρασκευή 13/5/2016,12.30, στο Υπ. Παιδείας

Γ.Σ της Ε΄ΕΛΜΕ την Πέμπτη 19/5/2016, 1.00 μ.μ, 1ο ΓΕΛ Παλλήνης

1. Μεγάλες Αντιεκπαιδευτικές Ανατροπές αποφάσισε το Υπουργείο Παιδείας για τη Δευτεροβάθμια και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, μέσω του νόμου για την έρευνα, τις μέρες των διακοπών του Πάσχα, με κλειστά σχολεία και τρείς μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους Αποδεικνύεται, πως πίσωαπό τακαλέσματα του ΙΕΠ και του Υπ. Παιδείας προς τους συλλόγους διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να εκφράσουν τις απόψεις τους για τις αλλαγές και τις “ριζοσπαστικές μεταρρυθμίσεις” στην Παιδεία κρύβεται η προσπάθεια τους να κερδίσουν πολιτικό χρόνο για να εφαρμόσουν πλήρως το 3ο και 4ο μνημόνιο στο δημόσιο σχολείο με τις ευλογίες του ΟΟΣΑ και των θεσμών.

2. Τι προβλέπεται στο νέο νόμο για την έρευνα:

ü Νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των ΕΠΑΛ που προβλέπει μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα προσανατολισμού και μαθήματα επιλογής Ά Λυκείου , Τομείς για τη Β΄Λυκείου και ειδικότητες για την Γ΄Λυκείου. Τα επιστημονικά πεδία (μαθήματα) της Β’ τάξης των ειδικοτήτων του σημερινού ΕΠΑΛ θα μεταφερθούν αντικειμενικά στο πρόγραμμα σπουδών της Γ’ τάξης του ΕΠΑΛ όπου θα λειτουργούν οι ειδικότητες. Είναι προφανές, ότι σε ένα σχολικό έτος (Γ’ τάξη του ΕΠΑΛ) δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί ο όγκος των γνώσεων και δεξιοτήτων (εργαστηριακά μαθήματα), που αντιστοιχούν σε κάθε ειδικότητα. Στην ουσία τα εργαστηριακά μαθήματα παραπέμπονται στη μαθητεία που θα πραγματοποιείται στις επιχειρήσεις.

ü “Με απόφαση του Υπουργού́ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων , τα δημόσια Επαγγελματικά́ Λύκεια παρέχουν τομείς και ειδικότητες, οργανώνουν τμήματα, σύμφωνα με τις εθνικές και περιφερειακές ανάγκες της εθνικής οικονομίας, τις προτάσεις των Περιφερειακών Επιτροπών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης …Αυτό σε απλά λόγια σημαίνει πως τα ΕΠΑΛ πλέον δε θα έχουν όλες τις ειδικότητες αλλά το ποιες και πόσες θα έχουν, θα καθορίζεται από τις Περιφερειακές επιτροπές Επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, στις οποίες σημαντικό ρόλο θα έχουν οι εργοδοτικές οργανώσεις και παράγοντες έξω από την Εκπαίδευση. Η ρύθμιση αυτή έρχεται σε συνέχεια του νέου λυκείου ττης Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου.

ü Το αντιδραστικό Μεταλυκειακό προαιρετικό έτος μαθητείας για αποφοίτους των ΕΠΑΛ εκ των πραγμάτων δεν θα ανήκει στο Δημόσιο σχολείο αλλά στη μη τυπική εκπαίδευση. Οι μαθητευόμενοι θα είναι για 7 ώρες στο σχολείο και 28 ώρες για τουλάχιστον τέσσερεις μέρες, στο χώρο εργασίας. Οι μαθητές δίνονται βορά στις επιχειρήσεις ως δωρεάν (για τους επιχειρηματίες) εργατικό προσωπικό στο όνομα της εκπαίδευσης, με κράχτη την αποζημίωση της μαθητείας (75% του μισθού του ανειδίκευτου εργάτη, με ατομική σύμβαση μεταξύ μαθητευόμενου και εργοδότη), που θα καλύπτεται από τα προγράμματα ΕΣΠΑ και απ’ τον κρατικό προϋπολογισμό. Προσπαθεί μεν να καθησυχάσει τους εκπαιδευτικούς δινοντάς τους την εποπτεία των μαθητών στο χώρο της μαθητείας, δεν λέει όμως πως η μαθητεία και η ζήτηση από τις επιχειρήσεις θα είναι ο άλλος παράγοντας που θα καθορίσει το ποιές ειδικότητες θα απομείνουν στα ΕΠΑΛ.

ü Οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ που θα πλεονάζουν, θα βρεθούν σε ένα μόνιμο καθεστώς κινητικότητας και εργασιακής περιπλάνησης. Τα ΔΙΕΚ θα λειτουργούν κατ’ αρχάς με το πλεονάζον προσωπικό από τα ΕΠΑΛ, το οποίο θα διατίθεται ολικά ή μερικά. Με αλλαγή των αναθέσεων οι εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ θα διδάσκουν και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλα και μαθηματικά και φυσική στη δευτεροβάθμια, γιατί όπως λέει και ο Υπ. Παιδείας πρώτο μέλημα είναι οι ανάγκες του σχολείου και όχι των συντεχνιακών λογικών. Μπορεί να διατίθενται μερικά ή ολικά εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ στα Κ.Π.Α. του Ο.Α.Ε.Δ. μετά από αίτησή τους. Είναι φανερό από όλες αυτές τις ρυθμίσεις για τους εκπαιδευτικούς, πως στην ουσία υλοποιείται πλήρως το σχέδιο της κινητικότητας και της περιπλάνησης για το σύνολο των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ, του τότε Υπ. διοικητικής μεταρρύθμισης και νυν προέδρου της Ν.Δημοκρατίας, Κ. Μητσοτάκη.

ü Το Υπ. Παιδείας και οι διοικητικοί παράγοντες δηλώνουν τις προθέσεις τους να κλείσουν τα ολιγομελή τμήματα των ΕΠΑΛ κάτι το οποίο ξεκίνησε ήδη από τη φετινή σχολική χρονιά.

ü Καταργείται η μείωση των 3 ωρών για τους υπευθύνους εργαστηρίων πληροφορικής και φυσικών επιστημών. Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς «εξοικονομούνται» εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που καταδικάζονται στην ανεργία ενώ θα προκληθούν σε πολλά σχολεία «υπεραριθμίες» , «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ.

ü Η δυνατότητα συμπλήρωσης ωραρίου με γραμματειακή υποστήριξη κ.λπ, που στην ουσία βοηθούσε τους συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας να μειώνουν το διδακτικό τους ωράριο, ουσιαστικά καταργείται, ιδίως για τις κοινές με την πρωτοβάθμια ειδικότητες, εφόσον πρέπει να ολοκληρωθεί υποχρεωτικά μέσα στον Σεπτέμβριο και “επιπλέον να βεβαιωθεί έγγράφως από τον ΔΔΕ ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο για κάθε μία από τις αντίστοιχες ειδικότητες στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης.”

ü Από τον Οκτώβριο κάθε σχολικού έτους ο ΔΔΕ μετακινεί εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου χωρίς να απαιτείται πλέον εισήγηση από το ΠΥΣΔΕ. Αλήθεια , ποιος θα βάλει τώρα φραγμό στον υπερβάλλοντα ζήλο των ΔΔΕ και ποιος θα διασφαλίσει τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων από την αυθαιρεσία;

3. Εξοικονόμηση χρημάτων, αφαίρεση θέσεων εργασίας και απολύσεις, αυτή είναι η παιδαγωγική” του νέου νόμου. Πάνω από 10.000 λιγότερες θέσεις εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπολογίζει να χρειάζεται το Υπουργείο Παιδείας με αυτές τις ρυθμίσεις αλλά και άλλες (αλλαγή στις αναθέσεις, μετατροπή του 7ώρου σε 6ωρο στο Γυμνάσιο,4ετές Γυμνάσιο κ.λπ), οι οποίες μάλιστα προβάλλονται και ως προϊόντα του περίφημου εθνικού διαλόγου. Καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική πρόοδο δεν επιφέρουν. Μπήκαν στη ζυγαριά τα εναπομείναντα κονδύλια του ΕΣΠΑ και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ με τις ανάγκες της εκπαίδευσης και επιλέχθηκαν τα πρώτα.Το σχολείο που προετοιμάζουν, θα λειτουργεί με ό,τι είναι διαθέσιμο από διδακτικά αντικείμενα και προσωπικό, ανάλογα με τις πιστώσεις ΕΣΠΑ και τον “κόφτη” της δημοσιονομικής προσαρμογής και των πρωτογενών πλεονασμάτων. Το υπουργείο Παιδείας της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βαθαίνει αντιδραστικά το φτηνό, ευέλικτο, κατακερματισμένο σχολείο της αγοράς που ταιριάζει γάντι στην Παιδεία των μνημονίων και του ΟΟΣΑ, έχοντας το θράσος να το εμφανίζει ως αποτέλεσμα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

4. Για το συνδικαλιστικό κίνημα κάθε εκπαιδευτικός που δεν επαναπροσλαμβάνεται αντιστοιχεί με ΑΠΟΛΥΣΗ! Ειδικά αυτή την εποχή που η ανεργία έφτασε στο 28% και στους νέους ως 35 ετών στο 60%, είναι καθήκον κάθε σωματείου να υπερασπιστεί το πιο βαριά πληττόμενο τμήμα των εργαζομένων, τους ελαστικά εργαζόμενους!! Το δημόσιο σχολείο για να είναι δημόσιο και δωρεάν έχει ανάγκη δεκάδων χιλιάδων μόνιμων διορισμών όλων των ειδικοτήτων, πολύ περισσότερων από αυτούς που εργάζονται σήμερα Δε θα επιτρέψουμε να θιγούν ξανά τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, με πλασματικές υπεραριθμίες, μετακινήσεις, ατελείωτο κυνηγητό συμπλήρωσης ωραρίου από σχολείο σε σχολείο. Δε θα δεχτούμε να ενταθεί η μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε ασύνδετη, κατακερματισμένη κάλυψη ωρών χωρίς εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, όπου ο κάθε εκπαιδευτικός, θα τρέχει να βρει ώρες μαθημάτων να καλύψει το διδακτικό του ωράριο.

5. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αγωνιστεί για να μην εφαρμοστεί και να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Η αναμονή και η απογοήτευση συμβάλλουν στην προώθηση της πολιτικής τους. Η εμπειρία των αγώνων μάς δείχνει πως μπορούμε να ανοίξουμε ρήγματα, να έχουμε νίκες . Ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την απόσυρση της τροπολογίας για τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών μετά τις μαχητικές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών. Όσο κι αν προσπάθησε το υπουργείο να δημιουργήσει τετελεσμένα και να διασπάσει τους αναπληρωτές, δεν τα κατάφερε. Σε πείσμα της ηγεσίας του κυριάρχησε το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Η συμμετοχή μας στην κινητοποίηση στο Υπ. Παιδείας την Παρασκευή 13/5/2016 και στην εκτακτη Γ.Σ της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 19/5, ώρα 1.00, στο 1ο ΓΕΛ Παλλήνης, είναι απαραίτητη, για να αποφασίσουμε τις κινητοποιήσεις του κλάδου ενόψει της Γ.Σ των Προέδρων 21/5/2016.

Η πρόεδρος Ο γραμματέας

Άννα Μπαχτή Πάνος Μιχαλόπουλος