«Δρομολόγια Ζωής» τιτλοφορείται η σύμβαση που υπεγράφη σήμερα, ανάμεσα στον δήμο Ηρακλείου και το ΤΕΙ Κρήτης με στόχο την προαγωγή κουλτούρας οδικής ασφάλειας σε εκπαιδευτικούς Α΄ και Β΄ Βάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ηρακλείου και στους γονείς των μαθητών.

Πρόκειται για πρόγραμμα που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδιασμού για τη Δια Βίου Μάθηση του δήμου Ηρακλείου «Ηράκλειο: Η πόλη που Μαθαίνει» και στόχο έχει την βελτίωση των γνώσεων, των στάσεων και των συμπεριφορών, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονέων σε θέματα οδικής ασφάλειας. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 12 μήνες, σε συνεργασία με τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου.

«Τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι τώρα για τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα – κυρίως – στην Κρήτη, κάνουν σαφές ότι επιβάλλεται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών φορέων, προκειμένου και η εκπαίδευση να καταστεί μέσο ασφάλειας των πολιτών» επεσήμανε με την ευκαιρία της υπογραφής, ο αντιδήμαρχος Παιδείας του δήμου Ηρακλείου, Γιώργος Βλαχάκης.

 

Το πρόγραμμα «Ηράκλειο: Η πόλη που Μαθαίνει» αφορά τη συμμετοχή του δήμου Ηρακλείου στο Παγκόσμιο Δίκτυο της UNESCO για τις «Πόλεις που Μαθαίνουν» και ως πόλη είναι η μοναδική της Κρήτης που συμμετέχει, ενώ η συμμετοχή του δήμου Ηρακλείου υποστηρίχθηκε από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την Unesco. Σύμφωνα με τον δήμο, η ένταξη του Ηρακλείου στο Παγκόσμιο Δίκτυο της UNESCO, αποτελεί ορόσημο για την αντιδημαρχία Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Καινοτομίας, αφού συμβάλλει στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του δήμου Ηρακλείου, αναλαμβάνοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στο κοινωνικό γίγνεσθαι της πόλης και προσκαλώντας πολίτες, φορείς και αυτοδιοίκηση να αποτελέσουν τα δομικά υλικά μιας κοινότητας που μαθαίνει, δημιουργεί και αναπτύσσεται “δια βίου”.

Σκοπός του δικτύου – σύμφωνα με τον δήμο – είναι να υποστηρίξει και να ενθαρρύνει κοινότητες σε όλο τον κόσμο να υιοθετήσουν πρακτικές Δια Βίου Μάθησης, προωθώντας συνέργειες και αναδεικνύοντας συνδέσμους μεταξύ των μελών του. Τα μέλη του δικτύου, αναλαμβάνουν την υποχρέωση να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν δράσεις, που δίνουν τη δυνατότητα στους πολίτες τους να μαθαίνουν και να αναπτύσσονται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Παράλληλα, στο πλαίσιο ενός συμμετοχικού σχεδιασμού, δίνουν φωνή σε φορείς της πόλης να αλληλεπιδράσουν και τελικά να συλλάβουν και να υλοποιήσουν πρωτότυπες ιδέες που παρεμβαίνουν δυναμικά στον κοινωνικό ιστό. Η Δια Βίου Μάθηση είναι η αναπτυξιακή διαδικασία που οδηγεί μια πόλη χωρίς αποκλεισμούς, ασφαλή, ανθεκτική, που έχει ως όραμα την κοινωνική συνοχή, την οικονομική και πολιτιστική ευημερία και μια βιώσιμη ανάπτυξη.