Τι σχεδιάζεται για το νέο τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών

Ένας πίνακας διορισμών με βάση την προϋπηρεσία και ένας με βάση τη βαθμολογία του ΑΣΕΠ

Ένα νέο σύστημα διορισμών διαφορετικό από αυτό που έφερε ο νόμος 3848/2010, ο οποίος δεν έχει εφαρμοστεί λόγω της μακροχρόνιας μεταβατικής, εξετάζουν στοΥπουργείο Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr. Ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις αλλά ο προσανατολισμός είναι σε ένα σύστημα αντίστοιχο του 60%-40% το οποίο απαιτεί αίτημα και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας και του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε υπόμνημά του ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών για το θέμα των διορισμών έχει ως αίτημα διορισμούς κατά 60% από τον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ 2008 και κατά 40% από τον ενιαίο πίνακα διορισμών.

Αυτό που σκέφτονται στο Υπουργείο Παιδείας είναι η δημιουργία δυο πινάκων όπου στον έναν πίνακα θα εντάσσονται οι εκπαιδευτικοί με βάση την προϋπηρεσία τους ώστε να έχουν πιθανότητες διορισμού και όσοι έχουν πολύχρονη εμπειρία στην εκπαίδευση, ενώ στον άλλο πίνακα θα εντάσσονται επιτυχόντες του ΑΣΕΠ με βάση τη βαθμολογία τους.

Στον πίνακα αυτόν (επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με βάση τη βαθμολογία τους ) σε δεύτερη φάση θα προστίθενται μόρια και από τα ακαδημαϊκά προσόντα των υποψηφίων όπως μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ξένες γλώσσες κ.α. τα οποία όμως θα έχουν μικρή βαρύτητα στην τελική διαμόρφωση καθώς δεν είχαν όλοι οι εκπαιδευτικοί τις ίδιες δυνατότητες για την εκπόνηση ενός μεταπτυχιακού.

Αυτό που είναι σαφές είναι ότι θα μετράει η βαθμολογία του ΑΣΕΠ καθώς από αυτή κρίνεται και η σειρά κατάταξης στον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Οριστικές αποφάσεις όπως αναφέραμε δεν έχουν ληφθεί καθώς εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις που πιθανόν να φέρουν ανατροπές.

Οι διορισμοί θα γίνονται και από τους δυο πίνακες, δηλαδή και από τον πίνακα των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ με βάση τη βαθμολογίας τους και τον πίνακα της προϋπηρεσίας τους ενώ υπάρχουν σκέψεις να προτάσσονται οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ στις επιλογές των περιοχών.

Βέβαια για να εφαρμοστούν τα παραπάνω θα πρέπει να γίνει αλλαγή στο νομοθετικό πλαίσιο των διορισμών.

Όσον αφορά τον αριθμό των διορισμών στην εκπαίδευση είναι νωρίς να γίνει λόγος για αριθμούς αν και πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι η πραγματοποίηση πολυάριθμων διορισμών ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα σχολεία.

Να σημειώσουμε ότι προτεραιότητα στο διορισμό θα έχουν οι διοριστέοι του ΑΣΕΠ 2008 που αναμένουν εδώ και χρόνια το διορισμό τους.

Σε κάθε περίπτωση κρίνεται απόλυτα αναγκαίο να καλυφθούν τα χιλιάδες οργανικά κενά με μόνιμους διορισμούς και τα λειτουργικά κενά με προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου εγκαίρως ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα όπως τα φετινά όπου αν και βρισκόμαστε στο μέσον της σχολικής χρονιάς τα κενά ανέρχονται σε 3.000.

Καλόγηρος Βασίλειος news.gr

• Πώς θα λυθεί το θέμα των χιλιάδων κενών στα σχολεία; Ο προηγούμενος υπουργός επέμενε μέχρι τέλους ότι ήταν έτοιμη η ανατροπή του 1/10.

Ο πρωθυπουργός δεν αναφέρθηκε ούτε σε ΑΣΕΠ ούτε σε μόνιμους διορισμούς. Ποιο είναι το σχέδιο;

Το 1/10 αποτελούσε πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης. Εμείς έχουμε άλλους σχεδιασμούς συνολικά για τον δημόσιο τομέα και φυσικά για το υπουργείο Παιδείας. Εντούτοις δεν θα ήθελα να μιλήσω για αριθμούς προσλήψεων πριν από την ολοκλήρωση της δύσκολης διαπραγμάτευσης που διεξάγει αυτή τη στιγμή η κυβέρνησή μας. Σε κάθε περίπτωση είναι αξιακή μας θέση ότι τα σχολεία πρέπει να καλύπτουν τις ανάγκες τους κατά προτεραιότητα με μόνιμους εργαζόμενους και οπωσδήποτε εγκαίρως και σε αξιοπρεπείς εργασιακές συνθήκες. Με αυτά τα δεδομένα έχουμε δύο προτεραιότητες: η πρώτη, που είναι άμεση, αφορά την κάλυψη των κενών της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τα οποία είναι δυστυχώς περισσότερα από τις διαθέσιμες πιστώσεις, αλλά διερευνούμε ήδη όλες τις δυνατές λύσεις.

Η δεύτερη αναφέρεται στον σχεδιασμό της σχολικής χρονιάς 2015-16, για την οποία πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε σε σημαντικό αριθμό προσλήψεων μόνιμων και αναπληρωτών. Για τον τρόπο πρόσληψης θα συζητήσουμε λίγο αργότερα. Σας λέω όμως ότι αναγνωρίζουμε, μεταξύ άλλων, πως οι αναπληρωτές με πολύχρονη προϋπηρεσία και εμπειρία, πολλοί δε απ’ αυτούς όντας επιτυχόντες προηγουμένων ΑΣΕΠ και μη διορισθέντες επειδή δεν άνοιξαν θέσεις, σε κάθε δε περίπτωση άνθρωποι οι οποίοι μπήκαν στην εκπαίδευση στο πλαίσιο προηγούμενων διατάξεων που καταργήθηκαν αιφνιδιαστικά εκ των υστέρων, είναι δίκαιο εργασιακά και χρήσιμο για τη δημόσια εκπαίδευση να ενταχθούν μόνιμα στη δημόσια εκπαίδευση και αναζητούμε τους τρόπους.