Διάλογος για το πλαίσιο λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής

Λόγω της μακρόχρονης πλέον λειτουργίας του εν λόγω θεσμού και των συγκεκριμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση το τελευταίο διάστημα, κρίνεται απαραίτητη η αναπροσαρμογή του πλαισίου λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) οργανώνει μέσω του ιστότοπου του φορέα δημόσιο διάλογο για το θέμα, με στόχο η αναπροσαρμογή αυτή να αξιοποιήσει την εμπειρία όλων των εμπλεκομένων.

Στο πλαίσιο αυτό καλούνται όσοι και όσες έχουν γνώση ή εμπειρία σχετικά με τις Τάξεις Υποδοχής, ερευνητές, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί (μόνιμοι ή αναπληρωτές), γονείς, να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Ο διάλογος για το πλαίσιο λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής περιλαμβάνει τους παρακάτω τρεις θεματικούς άξονες:

Α’ Θεματικός άξονας – Διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και στελέχωσης των Τάξεων Υποδοχής

Οι Τάξεις Υποδοχής οργανώνονται έγκαιρα και με κατάλληλες διαδικασίες; Στελεχώνονται επαρκώς και με κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό; Υποστηρίζεται επαρκώς η σύνδεσή τους με τις κανονικές τάξεις; Τι είδους αλλαγές θα βελτίωναν τον τρόπο λειτουργίας τους;

Β’ Θεματικός άξονας – Αναγκαιότητα και αποτελεσματικότητα των Τάξεων Υποδοχής

Η φοίτηση των παιδιών στις Τάξεις Υποδοχής διευκολύνει την εκπαιδευτική ένταξη και την επιτυχή σχολική φοίτηση; Πρόκειται για θεσμό που θα πρέπει να διατηρηθεί και να ενισχυθεί εντός του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος; Σε ποιες κατηγορίες μαθητών και μαθητριών πρέπει να απευθύνεται;

Γ’ Θεματικός άξονας – Εκπαιδευτικά υλικά, διαπιστωτικά τεστ και εκπαιδευτική υποστήριξη των Τάξεων Υποδοχής

Τι είδους αλλαγές ή παρεμβάσεις είναι σκόπιμο να γίνουν αναφορικά με το πρόγραμμα σπουδών, τα εκπαιδευτικά υλικά και τη διδακτική μεθοδολογία που ακολουθείται στις Τάξεις Υποδοχής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση; Ποιες εκπαιδευτικές πρακτικές φαίνεται να αποδίδουν, δηλαδή να βοηθούν τα παιδιά να ενταχθούν επιτυχώς στην κανονική τάξη; Τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχουν οι σχετικές επιμορφώσεις; Πώς πρέπει να οργανώνονται οι παιδαγωγικές συζητήσεις σε επίπεδο σχολείου, ώστε να συμβάλλουν στην αποτελεσματική λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής;

Όσοι και όσες επιθυμούν να συνεισφέρουν στον διάλογο μπορούν να καταθέσουν τις απόψεις τους επώνυμα ή ανώνυμα σε όλους ή σε κάποιους από τους παραπάνω θεματικούς άξονες.

Η πλατφόρμα του διαλόγου είναι προσβάσιμη μέσω της αρχικής σελίδας του Ι.Ε.Π. () και θα παραμείνει ανοιχτή από 11-4-2017 έως και 30-4-17.

Στην Κατηγορία : ΠΑΙΔΕΙΑ
ip[
Exit mobile version