Στις 22 Απριλίου 2020 κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

του Πανελληνίου συλλόγου αναπληρωτών πληροφορικών

Μια από τις μεταρρυθμίσεις που αναφέρεται σε αυτό, υποστηρίζει την ενίσχυση της διδασκαλίας της Πληροφορικής καθώς και την εισαγωγή πιλοτικά των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», τα οποία αφορούν στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Επιπλέον, στην παρουσίαση της κυρίας Κεραμέως για το σχέδιο νόμου υπογραμμίζει πως η Επιστημονική Κατεύθυνση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών δίνει «Προτεραιότητα στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, έναντι της μετάδοσης στείρας γνώσης» με νέες θεματικές και νέες δεξιότητες μεταξύ των άλλων και της Ρομποτικής και STEM/STEAM. Στην ίδια παρουσίαση αναφέρει σχετικά με τα προγράμματα σπουδών στο Νηπιαγωγείο, ότι δίνεται έμφαση στην Πληροφορική ενώ στου Γυμνασίου και του Λυκείου ότι ενισχύεται η Πληροφορική. Σε συνέντευξή της στο Mega στην εκπομπή Newsit στο Νίκο Ευαγγελάτο, μάλιστα η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως υπογραμμίζει πως με το εξής νομοσχέδιο «δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις ψηφιακές δεξιότητες, στην Πληροφορική…» (https://www.youtube.com/watch?v=cc5dj9BQEz0).

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αναμέναμε να εντοπίσουμε στο νομοσχέδιο τα σημεία στα οποία θα στηρίζονταν η έμφαση και η ενίσχυση της Πληροφορικής στο σχολείο. Αντί αυτού, διαβάζοντας το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου παρατηρούμε ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο που να συνηγορεί υπέρ αυτού. Στο νηπιαγωγείο (Άρθρο 01) προτείνεται η εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με πλήρη ασάφεια ως προς το περιεχόμενο, τη διάρκεια των εργαστηρίων, και σε ποιους θα ανατίθεται η διδασκαλία τους αφού… “θα ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων”. Στη συνέχεια, ενώ στις μεταρρυθμίσεις αναφέρεται στην κατανομή ωρών διδασκαλίας η ενίσχυση της Πληροφορικής, παρατηρείται ότι στο Δημοτικό η ενίσχυση αυτή ισοδυναμεί με 1 ώρα διδασκαλίας, όπως και ήταν, σε κάθε τάξη (Άρθρο 03) και στο Γυμνάσιο και Λύκειο δεν υπάρχει καμία αναφορά στην κατανομή των ωρών διδασκαλίας (Άρθρο 04 και Άρθρο 06 και 07) πέραν της αναφοράς, ότι στο δεύτερο τετράμηνο θα υπάρχει στο μάθημα της Πληροφορικής η εκπόνηση μιας ερευνητικής εργασίας ή μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης.

Με ποιο τρόπο, λοιπόν, προχωρά το Υπουργείο σε ΕΝΙΣΧΥΣΗ της Πληροφορικής; Πως δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων με ΜΟΝΟΩΡΟ μάθημα στο Δημοτικό και μη συγκεκριμενοποίηση ωρών στις υπόλοιπες βαθμίδες; Γιατί δεν αναφέρεται η κατανομή ωρών πέραν του Δημοτικού αφού προωθείται ως μεταρρύθμιση η αλλαγή της; Πόσο θα συνεχίζει το Υπουργείο Παιδείας να εμπαίζει τον κλάδο της Πληροφορικής λέγοντας ότι ενισχύει το γνωστικό του αντικείμενο ενώ στην πραγματικότητα δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ προς αυτήν την κατεύθυνση; Πόσο ακόμα οι Πληροφορικοί πέρα του εκπαιδευτικού μας έργου θα ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ διοικητικά, τεχνικά (υπεύθυνοι εργαστηρίων) τα σχολεία χωρίς καμία μείωση διδακτικού ωραρίου και χωρίς καμία ουσιαστική αναγνώριση; Και εν μέσω πανδημίας, μιας πανδημίας που έφερε στην επιφάνεια την έλλειψη των βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και εκπαιδευτικών και την ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ συμβολή – υποστήριξη των Πληροφορικών για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ένα, δύο ή και παραπάνω σχολεία που υπάγονται, πως είναι δυνατόν να κατατίθεται νομοσχέδιο με στόχο και την ενίσχυση της Πληροφορικής με ασάφειες και με παντελή απουσία στοιχείων στήριξης της ίδιας της Πληροφορικής;