Β’ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ Αιγάλεω 18-1-2013

ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ 23 – Τ.Κ 12242 – ΑΙΓΑΛΕΩ

ΤΗΛ. FAX: 210-5910896

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Έχουμε σχεδόν διανύσει τη μισή σχολική χρονιά και παρόλα αυτά πολλά προβλήματα στα σχολεία της περιοχής μας δεν έχουν ακόμη επιλυθεί. Πολλές σχολικές μονάδες αδυνατούν πλέον να καλύψουν και τις πιο στοιχειώδεις λειτουργικές τους δαπάνες. Οι διευθυντές και οι σύλλογοι διδασκόντων με τη πενιχρή χρηματοδότηση από τις σχολικές επιτροπές των Δήμων κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να ανταποκριθούν στις ανάγκες συντήρησης των φωτοτυπικών μηχανημάτων, στην αγορά γραφικής ύλης, αναλώσιμων υλικών, αλλά και άλλων βασικών αναγκών λειτουργίας τους. Πολλοί συνάδελφοι αναγκάζονται να φωτοτυπήσουν με δικά τους έξοδα τις σημειώσεις ή τα διαγωνίσματα των μαθητών τους.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν ακόμη 62 λειτουργικά κενά σε όλη την Γ΄ Αθήνας και 2000 περίπου συνολικά, ενώ οι πιστώσεις για την κάλυψη τους είναι μόνο 124. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί μαθητές των ΕΠΑΛ της περιοχής μας δεν έχουν διδαχθεί μάθημα της ειδικότητας από την αρχή της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις για να πάρουν το δίπλωμά τους. Η απαξίωση της τεχνικής εκπαίδευσης την τρέχουσα σχολική χρονιά έχει «κτυπήσει» κόκκινο.

Και ενώ η δημόσια εκπαίδευση βιώνει αυτή τη δύσκολη πραγματικότητα, το Υπουργείο Παιδείας αντί να προσπαθήσει να ανταποκριθεί στο ρόλο του και να προσπαθήσει μα επιλύσει τα προβλήματα, ζητά συγκεντρωτικά στοιχεία για τον Μ.Ο. μαθητών ανά καθηγητή, Μ.Ο. Η/Υ ανά σύνολο μαθητών, αριθμό μαθητών που έχουν διακόψει την φοίτησή τους, αριθμό ΕΠΑΣ που ιδρύθηκαν και αρκετά άλλα στοιχεία. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας ανταποκρινόμενος σε αυτές τις απαιτήσεις και μέσα σε ένα κλίμα διοικητικού αυταρχισμού, έχει ήδη διενεργήσει έλεγχους σε σχολικές μονάδες της περιοχής μας (Εσπερινά και Ημερήσια Γυμνάσια –Λύκεια- ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) με αποστολή «κλιμακίων ελέγχου» από διοικητικούς υπαλλήλους! Σχεδιάζει, μάλιστα, οι έλεγχοι να επεκταθούν και στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες της περιοχής μας. Η σκοπιμότητα αυτών των ενεργειών είναι προφανής: η σύμπτυξη ή η κατάργηση τμημάτων για την εξοικονόμηση καθηγητών ώστε να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά. Η διαδικασία αυτή μας βρίσκει αντίθετους και μας προβληματίζει για τους εξής λόγους:

  • Με τη συμπλήρωση του Survey όλα τα στοιχεία- αριθμός μαθητών, τμήματα, ωρολόγιο πρόγραμμα, προσωπικό- είναι καταχωρισμένα σ’ αυτό και επικαιροποιούνται ανά δεκαπενθήμερο με βάση την υπ’ αριθμό 147803/23-11-12 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας. Η πρακτική λοιπόν του ελέγχου μήπως υποκρύπτει έλλειψη εμπιστοσύνης στους Διευθυντές και τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων άρα και απαξίωση του ρόλου τους στη εκπαιδευτική διαδικασία;
  • Πώς τέτοιες λογικές «εκφοβισμού» και «τρομοκράτησης» των Διευθυντών και των Συλλόγων Διδασκόντων, μπορούν να δημιουργήσουν κλίμα νηφαλιότητας και ηρεμίας, που τόσο ανάγκη έχουν τα σχολεία ώστε να ανταποκριθούν στα μεγάλα και οξυμένα προβλήματά τους;
  • Η διαφαινόμενη προοπτική σύμπτυξης τμημάτων και η μετακίνηση καθηγητών στα μέσα της σχολικής χρονιάς σε ποια παιδαγωγικά κριτήρια ανταποκρίνονται; Οι Προϊστάμενοι και οι «εγκέφαλοι» αυτών των διαδικασιών ως απόφοιτοι Ανώτατων Σχολών και με τόσους μεταπτυχιακούς τίτλους που κατέχουν, αυτά διδάχθηκαν για τη παιδαγωγική «αλληλεπίδραση» μαθητή- καθηγητή;
  • Η ευαισθησία τους φθάνει μέχρι το σημείο, να επιτρέπουν στο μέσον ήδη της σχολικής χρονιάς, να δημιουργούν αναστάτωση στα σχολεία και να διαταράσσουν την εύρυθμη λειτουργία τους; Νοιάζεται κανείς τους για τους καθηγητές και τις καθηγήτριες που θα μετακινηθούν σε σχολεία άλλων περιοχών ή που θα υποχρεωθούν να κάνουν υπερωρίες για να καλύψουν τα σοβαρά κενά;

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι φανερό, πλέον ότι η εξειδίκευση της πολιτικής των μνημονίων στην εκπαίδευση, απαξίωσε και απαξιώνει καθημερινά το δημόσιο σχολείο. Είναι μια πολιτική σκληρή, χωρίς ευαισθησίες, με μόνο γνώμονα την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων, που αξιοποιήθηκαν και συνεχίζουν να αξιοποιούνται για να πηγαίνουν στους δανειστές της χώρας μας. Υπό το πρίσμα αυτό ο καθηγητής αντιμετωπίζεται ως λογιστική μονάδα και όχι ως ένας ουσιαστικός και με «ανθρώπινη» υπόσταση παράγοντας στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν μπορούμε λοιπόν να επιτρέψουμε άλλο τη συνέχιση αυτής της κατάστασης. Στο χέρι μας είναι αγωνιστικά και ενωτικά να αποτρέψουμε την πολιτική αυτή και να υπερασπιστούμε τη δημόσια δωρεάν παιδεία.

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος

Κορδής Νεκτάριος

Ο Γεν. Γραμματέας

Σταθόπουλος Ανδρέας