ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΙΜΕΡΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ – Ολοκληρώθηκαν οι συναντήσεις των εκπροσώπων της Β΄ Δ/νσης, των Δημοτικών αρχών και του ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» στις τριμερείς επιτροπές όπως αυτές ορίζονται στα πλαίσια του άρθρου 33 (ν. 4521/18) για την έναρξη της εφαρμογής της δίχρονης .

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης στην εισηγητική του τοποθέτηση τόνισε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 οι δήμοι εντός τριετίας θα πρέπει να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την έναρξης της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής Π.Α. Δήλωσε ότι συμφωνεί με την καθιέρωση της 2χρονης προσχολικής αγωγής, παρουσίασε τις ανάγκες σε αίθουσες για την εφαρμογή της και ζήτησε από τους δημάρχους να τοποθετηθούν αν μπορούν να την εφαρμόσουν από το νέο σχολικό έτος.

Κοινή συνισταμένη των τοποθετήσεων των δημάρχων Ηρακλείου, Ν.Ιωνίας, Μεταμόρφωσης ήταν ότι η έλλειψη κτηριακών υποδομών καθιστά αδύνατη την εφαρμογή της εγγραφής όλων των προνηπίων από το σχολικό έτος 2018-19 στις υπάρχουσες δομές.

Ο δήμαρχος Ηρακλείου εξέφρασε την αντίθεσή του στην υποχρεωτική καθιέρωση της δίχρονης Π.Α., συμφωνώντας με τη σχετική απόφαση της ΚΕΔΕ, αν και μας ενημέρωσε ότι υπάρχουν 5 οικόπεδα μέσα στα όρια του δήμου που έχουν δεσμευτεί για την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων που θα μπορούσαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα, αλλά δεν δίνονται από την πολιτεία τα απαραίτητα κεφάλαια για την έναρξη των έργων.

Ο δήμαρχος της Ν.Ιωνίας δήλωσε ότι είναι αδύνατη η εύρεση 30 αιθουσών μέχρι τον Σεπτέμβριο ή και μέσα στην τριετία για την κάλυψη των αναγκών και ότι στα όρια του δήμου δεν υπάρχουν κτήρια ή ελεύθερα οικόπεδα για το χτίσιμο νέων σχολείων εκτός από ένα που η διαδικασία απαλλοτρίωσης καθυστερεί εδώ και χρόνια.

Ο δήμαρχος Μεταμόρφωσης απάντησε ότι για να ξεκινήσει στον δήμο η εφαρμογή του μέτρου θα πρέπει να αρχίσει άμεσα η ανέγερση του 10ου Νηπ/γείου σε χώρο που έχει ήδη χαρακτηριστεί για σχολική χρήση αλλά καθυστερεί εδώ και καιρό η επιτροπή δημοπρατήσεων και έτσι για φέτος η εγγραφή όλων των προνηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο είναι ανέφικτη.

Ο δήμαρχος Πεύκης-Λυκόβρυσης δε δέχτηκε να απαντήσει αν θα προχωρήσει στην υλοποίηση της 2χρονης υποχρεωτικής Π.Α, επικαλούμενος τα στενά χρονικά πλαίσια που ορίζει το υπουργείο Παιδείας για τη συμμετοχή του στην τριμερή επιτροπή.

Από τη μεριά του ΣΕΠΕ «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» ο πρόεδρος τοποθετήθηκε σύμφωνα με την απόφαση του συλλόγου μας (αρ.πρωτ 26/20-2-2018) τονίζοντας ότι: α) Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι πρώτα και κύρια μία παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα που αφορά την ανάπτυξη, εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση του παιδιού.

β) Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν υλοποιεί το βασικό αίτημα των εκπαιδευτικών σωματείων και των γονιών για «άμεση θεσμοθέτηση Δίχρονης, Δωρεάν Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας», αφού ούτε στο νόμο 4521 ούτε από τον τελευταίο κρατικό προϋπολογισμό προβλέπεται η παραμικρή χρηματοδότηση για την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων και ο διορισμός μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού ούτε βέβαια η υποχρεωτική η εγγραφή όλων των παιδιών στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.

γ) Σοβαρές ευθύνες έχουν διαχρονικά και όσες Δημοτικές Αρχές της περιοχής δεν προχώρησαν στη δέσμευση ελεύθερων χώρων και οικοπέδων που κάποτε υπήρχαν, αλλά και όσες Δημοτικές Αρχές, με πρόσχημα τον κίνδυνο να κλείσουν παιδικοί σταθμοί και την απόλυση προσωπικού από αυτούς, συντάσσονται με την απόφαση της ΚΕΔΕ ενάντια στην καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής με στόχο το πέρασμα τελικά των νηπιαγωγείων στην Τοπική Διοίκηση ενισχύοντας την επιχειρηματική δράση τους διαβλέποντας νέα πεδία κερδοφορίας μέσα από τροφεία ή voucher.

δ) Πάγια θέση του Συλλόγου μας είναι:

Να παρθούν όλα τα μέτρα, να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής. Εγγραφές όλων των Νηπίων και Προνηπίων στο Νηπιαγωγείο με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό μέσα από μαζικούς διορισμούς και μονιμοποίηση των αναπληρωτών.
Δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, σύγχρονα ασφαλή και λειτουργικά Νηπιαγωγεία, που θα καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών με μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα στους 15.
Να λειτουργήσει παντού ολοήμερο με ενιαίο παιδαγωγικό πλαίσιο, να δημιουργηθούν υποδομές για σίτιση και ξεκούραση, να προσληφθεί βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι…).
Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας.
Καμία κατάργηση ή συγχώνευση νηπιαγωγείων της περιοχής μας ή συμπτύξεις τμημάτων κάτω από την οποιαδήποτε δικαιολογία της Διοίκησης.
Η Προσχολική Αγωγή δεν είναι εμπόρευμα για να δίνεται με κουπόνια. Είναι ανάγκη και πρέπει να δίνεται δημόσια και δωρεάν σε όλους!
Κοινωνική αναγκαιότητα είναι επίσης η ύπαρξη Δημόσιων και Δωρεάν Παιδικών Σταθμών για τις ηλικίες και πριν τα 4 χρόνια.

Εν κατακλείδι επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις του Συλλόγου μας ότι:

α) Το επιχείρημα «η ψήφιση του άρθρου 33 από μόνη της δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε όλη τη χώρα», είναι παραπλανητικό αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας αντί να πάρουν αποκλειστικά όλη την ευθύνη για την θεσμοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, έριξαν το «μπαλάκι» στους Δήμους και τα Σωματεία, ψάχνοντας συνενόχους ανάμεσα σε φορείς με διαφορετικούς ρόλους και αρμοδιότητες.

β) Στην ουσία, οι όποιες γνωμοδοτήσεις, ειδικά για περιοχές που υπάρχουν οξυμμένα στεγαστικά προβλήματα, θα λειτουργήσουν σαν άλλοθι για την κυβερνητική αντιλαϊκή πολιτική που από τη μια τσακίζει τη ζωή μας και από την άλλη επιδιώκει να παρουσιάσει ότι δήθεν ικανοποιεί λαϊκά αιτήματα στη λογική ότι «εμείς θέλουμε αλλά κάποιοι Δήμοι δε θέλουν και κάποιοι δεν μπορούν εξαιτίας της έλλειψης υποδομών».

Ο αγώνας επομένως για να γραφεί και το τελευταίο προνήπιο στο δημόσιο νηπιαγωγείο αντικειμενικά θα δοθεί από κοινού με τους εργαζόμενους γονείς, με τους συλλόγους τους, με όλο το εργατικό κίνημα.

ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

(ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ)

Η κυβέρνηση με την κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, παρόλο που με το άρθρο 33 αναφερεται στη θεσμοθέτηση της έναρξης για την καθιέρωση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, στην παράγραφο 3 την παραπέμπει για υλοποίηση στο απώτερο μέλλον και ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες, αφού η ένταξη γεωγραφικά των δήμων στη διαδικασία θα γίνεται μετά από γνώμη του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, την εισήγηση του αντίστοιχου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον τελικό ορισμό των Δήμων που θα υλοποιούν τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή ύστερα από κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπ. Παιδείας και Οικονομικών.

Η κυβέρνηση δεν παίρνει καν τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις που χρειάζονται για να γίνει πραγματικότητα το αίτημα για Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή αφού ούτε στο σχέδιο νόμου ούτε από τον τελευταίο κρατικό προϋπολογισμό προβλέπεται ένα μέτρο στην κατεύθυνση ανάπτυξης των υποδομών του δημόσιου Νηπιαγωγείου με την ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων και τη στελέχωσή του με το απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.

Πουθενά επίσης δεν αναφέρεται, αν στα «μεταβατικά» χρόνια και στους δήμους που θα έχουν ενταχθεί στις περιοχές της «Δίχρονης» θα είναι υποχρεωτική η εγγραφή όλων των παιδιών στο δημόσιο Νηπιαγωγείο ή θα υπάρχει δικαίωμα επιλογής των γονιών ανάμεσα στο δημόσιο Νηπιαγωγείο και σε παιδικό σταθμό.

Δεν έχουμε καμία αυταπάτη για τις στοχεύσεις της αντιλαϊκής πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που από τη μια τσακίζει τη ζωή μας και από την άλλη επιδιώκει να παρουσιάσει ότι δήθεν ικανοποιεί λαϊκά αιτήματα.

Στο παιχνίδι όμως της κυβέρνησης εντάσσεται και η ΚΕΔΕ, με τη γνωστή θέση της για πέρασμα της Προσχολικής Αγωγής στου Δήμους και την υπεράσπιση του καθεστώτος των voucher, των κουπονιών και των τροφείων, αλλά και συνδικαλιστικές ηγεσίες στους ΟΤΑ που αρνούνται το δικαίωμα των νηπίων για την παροχή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής μέσα από το δημόσιο νηπιαγωγείο με αποκλειστική ευθύνη του Υπ. Παιδείας.
Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα νήπια – προνήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο! Εδώ και τώρα μέτρα ανάπτυξης των υποδομών, προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και χρηματοδότηση, που να καλύπτει τις ανάγκες. Καμία σκέψη για το πέρασμα των Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Όλα τα παιδιά ως τεσσάρων ετών σε δημόσιους αποκλειστικά δωρεάν παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΜΕΡΤΖΟΓΛΟΥ ΝΤΙΑΝΑ ΛΙΑΚΟΥ

Τοποθέτηση του προέδρου του Δ.Σ του ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» στις τριμερείς επιτροπές με βάση την απόφαση του Συλλόγου για το άρθρο 33 του νόμου που ψηφίστηκε στη Βουλή σχετικά με τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή.

Το άρθρο 33, στα πλαίσια του νόμου 4521 για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που ψηφίστηκε στις 26/2/2018 στη Βουλή από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν υλοποιεί το βασικό αίτημα που βρίσκεται και στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων των εκπαιδευτικών σωματείων και των γονιών για «άμεση θεσμοθέτηση Δίχρονης, Δωρεάν Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας»!

Η υλοποίηση του αιτήματος αυτού μεταφέρεται σε βάθος τριετίας και συνδέεται άμεσα με τις δυνατότητες των Δήμων να το υποστηρίξουν με υποδομές, γι΄ αυτό και θεσμοθετείται η συμμετοχή των Δημάρχων σε γνωμοδοτική επιτροπή. Στα πλαίσια λοιπόν του ίδιου νόμου ορίστηκαν και οι τριμερείς επιτροπές για να γνωμοδοτήσουν αν είναι δυνατή ή όχι η έναρξης της εφαρμογής της δίχρονης Π.Α. Θεωρούμε ότι το υπουργείο προσπαθεί να φτιάξει ένα ακόμη άλλοθι ψάχνοντας συνενόχους ανάμεσα σε φορείς με διαφορετικούς ρόλους και αρμοδιότητες. Το συνδικαλιστικό κίνημα επισημαίνει τις σύγχρονες παιδαγωγικές, μορφωτικές ανάγκες και διεκδικεί λύσεις. Ούτε οικόπεδα υποχρεούται να βρει και να δεσμεύσει ούτε κτήρια μπορεί να χτίσει για την ίδρυση και τη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας ούτε το απαραίτητο διδακτικό ή βοηθητικό προσωπικό έχει τη δυνατότητα να διορίσει. Πολύ δε περισσότερο να δικαιολογήσει και να αποδεχτεί μια πραγματικότητα για την οποία ευθύνονται διαχρονικά οι κυβερνήσεις αλλά και η τακτική αρκετών δημοτικών αρχών ( όπως: η έλλειψη χώρων και υποδομών, η συνεχής μείωση των κρατικών κονδυλίων για την παιδεία και άλλες κοινωνικές ανάγκες, η μείωση μόνιμου διδακτικού προσωπικού λόγω αδιοριστίας, η αύξηση ή μείωση της υπογεννητικότητας κ.ά.)

Το επιχείρημα ότι: «η ψήφιση του άρθρου 33 από μόνη της δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε όλη τη χώρα», είναι παραπλανητικό. Ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας στις 10/8/2017, σε συνάντησή του με το Δ.Σ. της ΔΟΕ, δήλωνε ότι: «Δεν είμαστε έτοιμοι για τη δίχρονη προσχολική αγωγή λόγω ελλείψεων υποδομών». Αν μετά από 7 μήνες είχαν χτιστεί στη χώρα μας νέα Νηπιαγωγεία προφανώς θα το είχαμε αντιληφθεί!! Αντίθετα όμως:

Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημιουργία νέων υποδομών, Νηπιαγωγείων που θα στεγάσουν όλα τα παιδιά. Εκατοντάδες Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε απαράδεκτα και ακατάλληλα κτήρια. Ως γνωστόν, για τα προγράμματα ΕΣΠΑ τα κονδύλια για νέες σχολικές υποδομές είναι μη επιλέξιμα.
Δεν προβλέπεται, ούτε για το επόμενο σχολικό έτος, κανένας μόνιμος διορισμός Νηπιαγωγών. Το καλοκαίρι η κυβέρνηση προετοιμάζει απολύσεις 2.500 συμβασιούχων Νηπιαγωγών.
Η πολιτική της κυβέρνησης οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του Νηπιαγωγείου. Συγχώνευσαν ήδη αρκετά Νηπιαγωγεία και προετοιμάζουν νέες συγχωνεύσεις. Αύξησαν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για να φτιαχτεί τμήμα από 7 σε 14 νήπια/προνήπια. Με την Υπουργική απόφαση Φίλη υποβάθμισαν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, καθιστώντας το προαιρετικό, ορθώνοντας ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στις οικογένειες που έχουν ανάγκη από ολοήμερες δομές διευρυμένης χρονικής λειτουργίας. Για σίτιση, υποδομές ξεκούρασης, βοηθητικό προσωπικό δε λένε κουβέντα.

Η κυβέρνηση επί της ουσίας μας λέει: «δεν έχω κτήρια», «δε δημιουργώ υποδομές», «δε χρηματοδοτώ τη δημόσια εκπαίδευση», αλλά «εφαρμόζω τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή όπου τελικά η ίδια η ζωή λύνει το ζήτημα» (π.χ. μειωμένος αριθμός παιδιών λόγω υπογεννητικότητας), αλλά και όπου τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα ωθούν στην κατεύθυνση αυτή (π.χ. διπλασιασμός από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα νηπιαγωγείου, 30ωρο, προαιρετικότητα, δηλαδή κλείσιμο ολοήμερων).

Μεταθέτει το ζήτημα στους Δήμους και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους εργαζόμενους, που θα κληθούν να πληρώσουν ξανά για τη λειτουργία της Δημόσιας Εκπαίδευσης μέσα από χαράτσια και ανταποδοτικά τέλη. Κεντρική Διοίκηση (Κυβέρνηση) και Τοπική Διοίκηση (Δήμοι) λεηλατούν και με αυτόν τον τρόπο από κοινού τους εργαζόμενους.

Έχουμε πια αρκετή εμπειρία για τα «τριετή σχέδια» της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων!

Με βάση το τριετές πλάνο του ΣΥΡΙΖΑ, που παρουσίαζε πριν τις εκλογές του 2015 για να εξαπατά τους εργαζόμενους, από φέτος θα έπρεπε να λειτουργούσε η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, έτσι δεσμευόταν και τότε. Όμως τώρα, τρία χρόνια μετά, έχουμε μπροστά μας ένα ακόμα «τριετές».

Ακόμα και ο νόμος 3518/2006, που ψηφίστηκε μετά από τη δίμηνη απεργία του Κλάδου και επέβαλε την υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο (χωρίς αμφισβητήσεις, εξαιρέσεις και ασάφειες) σε όλη τη χώρα (και όχι κατά περιοχές) για όλα τα παιδιά που κατοικούν στην Ελλάδα, ένα εξάμηνο μετά την ψήφισή του άλλαξε, από την ίδια κυβέρνηση της Ν.Δ που το ψήφισε, δίνοντας τη δυνατότητα να λειτουργούν τμήματα νηπιαγωγείων σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς… γιατί και τότε δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις. Ταυτόχρονα διπλασίασε τον αριθμό των νηπίων που γράφτηκαν σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία.

Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι, με βάση τις δεσμεύσεις για τριετή πλάνο διορισμών, κανονικά σήμερα θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι 20.000 χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, γιατί και αυτό ήταν προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα όμως μόνο απολύσεις συμβασιούχων γίνονται!!

Ο τρόπος υλοποίησης του προγράμματος κατά τη μεταβατική περίοδο δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά. Δημιουργούνται περιοχές και Δήμοι δύο ταχυτήτων, εκεί που θα υλοποιείται η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και εκεί που δε θα υλοποιείται. Διαμορφώνεται μια ακόμα εκπαιδευτική διαφοροποίηση η οποία είναι αμφίβολο αν θα λυθεί μέσα στην τριετία.

Αναρωτιόμαστε σε σχέση με την εμπλοκή των Δημάρχων στις διαδικασίες γνωμοδότησης: Μήπως εξαιτίας των τεράστιων και υπαρκτών προβλημάτων στους Δήμους (π.χ. πενιχρή κρατική επιχορήγηση), η κυβέρνηση δημιουργεί το κατάλληλο άλλοθι, ώστε να μπορεί να ισχυρίζεται ότι «εμείς νομοθετούμε αλλά οι Δήμοι δεν υλοποιούν»; Ή μήπως με το βλέμμα στις δημοτικές εκλογές του 2019 στήνει – στις πλάτες των παιδιών μας – ακόμα ένα πλαστό δίπολο;

Αλλά και για τους Δήμους που θα υλοποιείται το πρόγραμμα (205 από τους 345 ισχυρίζεται η κυβέρνηση πως θα είναι) και πάλι δε δημιουργούνται ανισότητες, όταν ο κάθε γονιός επωμίζεται τελικά ατομικά την ευθύνη για το πού θα στείλει το παιδί του;

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται από τις δηλώσεις του ίδιου του Υπουργού Παιδείας στην επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων στη Βουλή που ρίχνει τελικά το μπαλάκι στους γονείς: «Αρχίζουμε να υλοποιούμε τις προϋποθέσεις γι’ αυτό και όταν – σε μια τριετία – ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία σε όλη τη χώρα, τότε θα είναι υποχρεωτική για όλους η 14χρονη εκπαίδευση. Μέχρι τότε ο γονιός θα επιλέγει δομή»!

Υλοποιείται από την πίσω πόρτα, στο όνομα της μεταβατικότητας, η παροχή εκπαίδευσης με κουπόνια και voucher, η αποκέντρωση της εκπαίδευσης και το πέρασμα τμήματος της εκπαίδευσης στην Τοπική Διοίκηση, αφού το υπουργείο Παιδείας απαντώντας στην ΚΕΔΕ με στατιστικά στοιχεία των γεννήσεων σε σύγκριση με τις θέσεις που διατίθενται στους παιδικούς σταθμούς, ανέφερε ότι περίπου 188.500 παιδιά 1-4 ετών μένουν εκτός παιδικών σταθμών, οπότε δεν τίθεται θέμα συρρίκνωσής τους. Υπενθύμισε δηλαδή στους δήμους ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν μια μεγάλη «δεξαμενή» για να αντλήσουν πελατεία, μιας και η φοίτηση στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς γίνεται με τροφεία (ή με voucher), ενώ ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για την ενίσχυση των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που διαβλέπουν νέα πεδία κερδοφορίας. Γι΄ αυτό το λόγο άλλωστε η ΚΕΔΕ και ο Σύνδεσμος των Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Παιδικών σταθμών, από κοινού με την ΠΟΕ – ΟΤΑ και τον ΠΑΣΥΒΝ, που σήκωναν κουρνιαχτό ενάντια στην Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, μετά την ψήφιση του νόμου και ιδιαίτερα της τροπολογίας για τους Δημάρχους κήρυξαν σιγή ασυρμάτου!! Είναι σίγουρο ότι αυτές οι εξελίξεις θα ανοίξουν την όρεξη των επιχειρηματικών συμφερόντων, αλλά και δυνάμεων που ηγούνται στην Τοπική Διοίκηση για πέρασμα και άλλων αρμοδιοτήτων στην ευθύνη τους.

Είναι επίσης απαράδεκτη, αποπροσανατολιστική και αβανταδόρικη στην κυβερνητική πολιτική η στάση και όσων συνδικαλιστικών δυνάμεων και ηγεσιών καλλιεργούν την αντιπαράθεση μεταξύ κλάδων εργαζομένων και τροφοδοτώντας τον συντεχνιασμό βάζουν εμπόδιο στην οργάνωση της κοινής αγωνιστικής δράσης των εργαζομένων ενάντια στον πραγματικό αντίπαλο, αφού είναι γεγονός ότι στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς το 60% των εργαζομένων προσλαμβάνεται με κάθε είδους συμβάσεις με ημερομηνία λήξης ενώ οι νεαρές λαϊκές οικογένειες αγκομαχούν κάθε χρόνο να βρουν θέση για τα παιδιά τους στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς μιας και το 50% των παιδιών παραμένει έξω από κάθε δομή.

Η θέση του Συλλόγου μας παραμένει σταθερή.

Να παρθούν όλα τα μέτρα, να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής. Νήπια – Προνήπια στο Νηπιαγωγείο.

Δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, σύγχρονα ασφαλή και λειτουργικά Νηπιαγωγεία, που θα καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών. Μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 15, να λειτουργήσει παντού ολοήμερο με ενιαίο παιδαγωγικό πλαίσιο, να δημιουργηθούν υποδομές για σίτιση και ξεκούραση, να προσληφθεί βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι…)! Μαζικοί διορισμοί και μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας. Και φυσικά δε δεχόμαστε καμία κατάργηση ή συγχώνευση των νηπιαγωγείων της περιοχής μας ή συμπτύξεις τμημάτων κάτω από την οποιαδήποτε δικαιολογία της Διοίκησης. Η Προσχολική Αγωγή δεν είναι εμπόρευμα για να δίνεται με κουπόνια. Είναι ανάγκη και πρέπει να δίνεται δημόσια και δωρεάν σε όλους!

Στο επίκεντρο της διεκδίκησής μας είναι οι ανάγκες των παιδιών, των εργαζόμενων γονιών, των λαϊκών οικογενειών. Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι πρώτα και κύρια μία παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα που αφορά την ανάπτυξη, εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση του παιδιού. Κοινωνική αναγκαιότητα είναι επίσης η ύπαρξη Δημόσιων και Δωρεάν Παιδικών Σταθμών για τις ηλικίες πριν τα 4 χρόνια, ώστε κάθε παιδί να έχει θέση σε δομές προσχολικής αγωγής.