Μεγάλη προσοχή θέλει και φέτος η δήλωση ανείσπρακτων ενοικίων αφού αν γίνει λάθος ο ιδιοκτήτης θα επιβαρυνθεί με φόρο από 15% αν το εισόδημα από τα ενοίκια είναι μέχρι 12000 και 35% από 12001 και πάνω χωρίς να τα έχει εισπράξει. Φέτος τα εισοδήματα από ενοίκια
Επτασφράγιστο μυστικό θα παραμείνει το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την περίπτωση ενός Grexit. Αυτό προκύπτει από την απάντηση του επιτρόπου Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Πιερ Μοσκοβισί, προς την Άννα Διαμαντοπούλου, πρόεδρο του ΔΙΚΤΥΟΥ, που είχε απευθύνει σχετικό αίτημα προς τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Ξυδάκη, περί Grexit. Το σχέδιο για την περίπτωση εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη φέρεται να κρατάει κρυμμένο στο γραφείο του ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η «Καθημερινή της Κυριακής», στη απάντησή του, ο Πιερ Μοσκοβισί παραδέχεται την ύπαρξη του σχεδίου, πλην όμως αρνείται να το δημοσιοποιήσει, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα έθετε σε κίνδυνο τη σταθερότητα στην Ελλάδα και θα προκαλούσε τριγμούς στην Ευρωζώνη. «Το αίτημά σας περισσότερο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα, παρά να βοηθήσει», είναι το διά ταύτα της απάντησης του Ευρωπαίου επιτρόπου προς την πρόεδρο του ΔΙΚΤΥΟΥ για τη μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, που είχε ζητήσει με επιστολή της προς τον πρόεδρο της Κομισιόν στις 29 Ιανουαρίου τη δημοσιοποίηση του σχεδίου που είχε εκπονήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το καλοκαίρι του 2015 για την αντιμετώπιση των συνεπειών μιας πιθανής εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η «Καθημερινή», ο Ευρωπαίος επίτροπος «υπονοεί ότι οι συνέπειες ενός Grexit είναι τόσο τρομακτικές που δεν πρέπει να δημοσιοποιηθούν για λόγους δημοσίου συμφέροντος, επιβεβαιώνοντας στην πραγματικότητα ότι μια έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ θα επέφερε ανυπολόγιστες συνέπειες όχι μόνο για τη χώρα, αλλά και για το σύνολο του οικοδομήματος του κοινού νομίσματος». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μέρη του σχεδίου προέβλεπαν σχέδια ασφάλειας των συνόρων, πακέτο ανθρωπιστικής βοήθειας και σχέδιο εκκένωσης των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα εγκλωβίζονταν. Η Καθημερινή
Ερωτήματα προς τον Άδωνι Γεωργιάδη και τον Κυριάκο Μητσοτάκη θέτει το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού, με αφορμή κατηγορίες για "δώρο" ύψους 65 εκατ. ευρώ του πρώην υπουργού Υγείας προς τις φαρμακοβιομηχανίες και κυρίως προς τη Novartis, για τις οποίες κάνει λόγο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας "Documento". «Ελπίζουμε να αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα των κατηγοριών τόσο ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης, όσο και ο κ. Μητσοτάκης που τον έκανε αντιπρόεδρο της ΝΔ», σημειώνει το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού. Υπογραμμίζει ότι οι κατηγορίες είναι «κάτι παραπάνω από σοβαρές» και τονίζει πως «ο ελληνικός λαός περιμένει απαντήσεις». Ειδικότερα, στο σχόλιο που εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού για δημοσιεύματα που αφορούν στον κ. Γεωργιάδη, αναφέρει ότι «μετά τη Siemens, τα θαλασσοδάνεια του Κήρυκα Χανίων, τα εξαφανισμένα πόθεν έσχες της οικογένειας Μητσοτάκη και τα σπίτια στο Παρίσι, τις επιχειρηματικές δραστηριότητες με τον Σταύρο Παπασταύρου, τη σκυτάλη παίρνει η Novartis και ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Άδωνις Γεωργιάδης». «Προφανώς», σχολιάζει, «δεν είναι τυχαίο ότι ο κ. Μητσοτάκης έσπευσε να τον αξιοποιήσει ως αντιπρόεδρο». Σημειώνει πως «οι κατηγορίες για "δώρο" ύψους 65 εκατ. ευρώ του πρώην υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, προς τις φαρμακοβιομηχανίες σε βάρος του Δημοσίου και των ασφαλισμένων, μία μόλις μέρα μάλιστα πριν αποχωρήσει από το υπουργείο είναι κάτι παραπάνω από σοβαρές». «Ειδικά», όπως επισημαίνει, «για μία περίοδο που ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης με τον κ. Μάκη Βορίδη είχαν "τσεκουρώσει" τις δαπάνες για την Υγεία με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους πολίτες». «Ελπίζουμε να αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα των κατηγοριών τόσο ο ίδιος ο κ. Γεωργιάδης, όσο και ο κ. Μητσοτάκης που τον έκανε αντιπρόεδρο της ΝΔ», αναφέρει το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού και προσθέτει: «Αμφότεροι, λοιπόν, πρέπει να απαντήσουν: - Για ποιο λόγο άλλαξε τον τρόπο τιμολόγησης των φαρμάκων υψηλού κόστους, με μοναδική αλλαγή την κατάργηση της έκπτωσης 13%; - Για ποιο λόγο έδειξε τέτοια σπουδή να το πράξει αυτό μία μόλις ημέρα πριν φύγει από το Υπουργείο Υγείας εν αναμονή του ανασχηματισμού; - Για ποιο λόγο πριν την απομάκρυνσή του ο κ. Γεωργιάδης έθεσε όρο στον τότε πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, να περάσουν οι αρμοδιότητες για τα φάρμακα στον κ. Μάκη Βορίδη που ανέλαβε; Τι τον ενδιέφερε; - Με την απόφασή του επιβαρύνθηκε ή όχι το ελληνικό Δημόσιο αλλά και οι ασφαλισμένοι με 65 εκατ. ευρώ; - Ισχύει ότι μεγάλος κερδισμένος από την εσπευσμένη απόφαση Γεωργιάδη είναι η φαρμακοβιομηχανία Novartis, η οποία ελέγχεται για μεγάλο σκάνδαλο χρηματισμού γιατρών και κρατικών λειτουργών; Ο ελληνικός λαός περιμένει απαντήσεις».
Η συστηματική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση κάθε φορά της διαπραγμάτευσης «με στόχο την επίδειξη δήθεν "σκληρής στάσης" απέναντι στο κομματικό ακροατήριο» είναι πρωτίστως καταστροφική για την χώρα και ότι με αυτή την κυβέρνηση δεν υπάρχει καμία προοπτική ουσιαστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Νίκος Δένδιας, σε συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη KontraNews». Προσθέτει ότι κάθε φορά η κυβέρνηση υποχωρεί, και επισημαίνει το «παράδοξο μιας κυβέρνησης που παραχώρησε μεν τα πάντα, αλλά εξακολουθεί και σήμερα να υπεκφεύγει και να μην πράττει τα αυτονόητα σε κρίσιμους τομείς, όπως π.χ. σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις, όπως αποδείχθηκε περίτρανα με την περίπτωση του Ελληνικού». «Βεβαίως, υπάρχει και μεγάλη ευθύνη των δανειστών που στο παρελθόν συμφώνησαν να επιβληθούν στην ελληνική κοινωνία απαράδεκτα μέτρα που διαλύουν την μεσαία τάξη», προσθέτει ο κ. Δένδιας. Ερωτηθείς αν συμφωνεί με την απόφαση του Κ. Μητσοτάκη να μην δεχθεί η ΝΔ τα μέτρα και αν τον προβληματίζουν οι αντίθετες φωνές στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Δένδιας είπε ότι δεν διακρίνει αντίθετες φωνές στη ΝΔ, εγκαλώντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση για χτίσιμο κομματικού κράτους ημετέρων και διολίσθηση της οικονομίας εκ νέου σε ύφεση. Σημείωσε ότι η κυβέρνηση προέβη σε αυτά, παίζοντας την τύχη της χώρας «στα ζάρια», ενώ θα μπορούσε να αξιοποιήσει τη στάση της ΝΔ, η οποία στήριξε τη συμφωνία το καλοκαίρι του 2015 με μια «γενναία πράξη ευθύνης προκειμένου η χώρα να μην οδηγηθεί σε άτακτη χρεοκοπία και έξοδο από την Ευρωζώνη». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ είπε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση δεν πρόκειται να ψηφίσει τα νέα μέτρα στην βουλή εφόσον έλθουν σε ένα μόνο άρθρο. Επισημαίνοντας ότι «το όποιο ενδεχομένως θετικό πρόσημο έχουν ορισμένα μέτρα δεν μπορεί να ισοσκελίσει το συνολικό και εξαιρετικά αρνητικό αποτέλεσμα μίας ακόμη αποτυχημένης διαπραγμάτευσης από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ» και ότι είναι εξαιρετικά αμφίβολη η επίτευξη της εφαρμογής τους, εξαιτίας της προϋπόθεσης των υψηλών πλεονασμάτων, τόνισε ότι «για ακόμη μια φορά η κυβέρνηση επιχειρεί να εξαπατήσει τον ελληνικό λαό. Σε αυτό δεν μπορούμε να συναινέσουμε». Για να αντιστραφεί η κατάσταση η χώρα χρειάζεται μια άλλη κυβέρνηση που «θα εφαρμόσει ένα τολμηρό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων -την πατρότητα των οποίων θα έχουμε εμείς και δεν θα μας την επιβάλλουν άλλοι- με τις οποίες θα προσελκύσουμε νέες επενδύσεις», είπε ο κ. Δένδιας. Προσέθεσε ότι με βάση την πολιτική αυτή θα καταστεί δυνατόν να πειστούν οι εταίροι για την αναγκαιότητα μείωσης των πρωτογενών πλεονασμάτων, που θα επιφέρει μείωση των φορολογικών συντελεστών, έτσι ώστε «ο συνδυασμός μείωσης φορολογικών συντελεστών, μεταρρυθμίσεων και προσέλκυσης επενδύσεων», να δώσει ώθηση στην ελληνική οικονομία. Ο κ. Δένδιας είπε ότι τα κοινωνικά στρώματα που πλήττονται ιδιαίτερα από την κρίση, πρέπει να τα πείσει η ΝΔ πως μόνο με μια πολιτική προσέλκυσης επενδύσεων θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα σταματήσουν να δοκιμάζονται από την ανεργία ή να μπαίνουν στον πειρασμό της μετανάστευσης. «Το οφείλουμε όχι μόνο στην κοινωνία αλλά και στο πολιτικό σύστημα, καθώς η οικονομική εξαθλίωση είναι αυτή που τροφοδοτεί ακραίες αντιδράσεις και κομματικούς σχηματισμούς, όπως το νεοναζιστικό μόρφωμα. Μαζί με τις μεταρρυθμίσεις στο Δημόσιο, με στόχο ένα μικρότερο και καλύτερο κράτος, οφείλουμε να δημιουργήσουμε ένα "δίχτυ" προστασίας των αδύναμων και να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας κοινωνικής υπηρεσίες», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ακόμη, υπογράμμισε ότι το ΔΝΤ δεν έπρεπε να είχε συμμετάσχει σε πρόγραμμα διάσωσης χώρας-μέλους της ΕΕ, επισημαίνοντας ότι δεν διακρίνει ιδιαίτερη προθυμία εκ μέρους των εταίρων να συμμετάσχουν, στο ελληνικό πρόγραμμα, με μεγαλύτερες δεσμεύσεις προκειμένου να μην συμμετάσχει το ΔΝΤ. «Οφείλουμε να είμαστε ρεαλιστές και να μην ερμηνεύουμε τα γεγονότα με βάση τις επιθυμίες μας, αλλά με βάση την πραγματικότητα. Αυτή άλλωστε η αδυναμία ορθής ανάγνωσης του διεθνούς περιβάλλοντος, ήταν και παραμένει ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ», κατέληξε στην συνέντευξή του ο κ. Δένδιας.
Δεν είναι δυνατή η καταβολή προσωρινής σύνταξης στον συνταξιούχο λόγω γήρατος σε περίπτωση που αυτός λαμβάνει ή πρόκειται να λάβει άλλη σύνταξη λόγω γήρατος (οριστική ή προσωρινή).Αντίθετα μπορεί να χορηγηθεί προσωρινή σύνταξη λόγω γήρατος στον συνταξιούχο που λαμβάνει σύνταξη λόγω αναπηρίας ή θανάτου.Αυτά επισημαίνονται σε διευκρινιστικό έγγραφο του ΕΦΚΑ σχετικά με τους όρους χορήγησης προσωρινής σύνταξης, το ύψος της οποίας, σύμφωνα με τον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο 4387/16, υπολογίζεται στο 50% του μέσου όρου των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου κατά τους 12 μήνες ασφάλισης που προηγούνται της υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης.Σύμφωνα με τις εγκυκλίους του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του τ. ΟΑΕΕ, οι οποίες κοινοποιούσαν το άρθρο 29 του νέου ασφαλιστικού νόμου, η χορήγηση προσωρινής σύνταξης αφορά αιτήσεις συνταξιοδότησης οι οποίες κρίνονται με το νέο τρόπο υπολογισμού της σύνταξης που θεσπίζεται με το νόμο αυτό.Οι διατάξεις του άρθρου 38 ,όπως αναφέρει το taxheaven εξακολουθούν να εφαρμόζονται για τη χορήγηση προσωρινού ποσού σύνταξης σε ασφαλισμένους των οποίων η αίτηση συνταξιοδότησης ως προς τον τρόπο υπολογισμού του ποσού της σύνταξης κρίνεται με τις προϊσχύουσες του νόμου Κατρούγκαλου διατάξεις.Με το Γενικό Έγγραφο Σ40/13/6.3.17 δίνονται διευκρινίσεις για τις ακόλουθες περιπτώσεις: Στην περ. ε της παρ. 7 του άρθρου 29 του Ν. 4387/2016 προβλέπεται ότι δεν χορηγείται προσωρινή σύνταξη «όταν λαμβάνεται ταυτόχρονα και άλλη κύρια σύνταξη για την ίδια αιτία». Ως προς το σημείο αυτό το ΥΠΕΚΑΑ με το ανωτέρω έγγραφο (σελ. 6, περ. ε) διευκρίνισε ότι δεν χορηγείται προσωρινή σύνταξη «Όταν λαμβάνεται ταυτόχρονα και άλλη κύρια σύνταξη για την ίδια αιτία (οριστική ή προσωρινή) ή έχει υποβληθεί αίτηση συνταξιοδότησης με αίτημα τη χορήγηση προσωρινής σύνταξης. Συνεπώς, δεν είναι δυνατή η καταβολή προσωρινής σύνταξης στον συνταξιούχο λόγω γήρατος σε περίπτωση που λαμβάνει ή πρόκειται να λάβει άλλη σύνταξη λόγω γήρατος (οριστική ή προσωρινή), ενώ μπορεί να χορηγηθεί προσωρινή σύνταξη λόγω γήρατος στον συνταξιούχο που λαμβάνει σύνταξη λόγω αναπηρίας ή θανάτου».α) Για τις αιτήσεις συνταξιοδότησης οι οποίες κρίνονται με τις διατάξεις του Ν.4387/2016, ο περιορισμός που ισχύει ως προς τη χορήγηση προσωρινής σύνταξης αφορά τη χορήγηση άλλης κύριας σύνταξης εφόσον αφορά την ίδια αιτία (περ. ε της παρ. 7 του άρθρου 29 του Ν. 4387/2016β) Για τις αιτήσεις συνταξιοδότησης οι οποίες κρίνονται με τις προϊσχύουσες του Ν. 4387/2016 διατάξεις, εξακολουθεί να ισχύει η αρνητική προϋπόθεση της περ. στ της παρ. 5 του άρθρου 38 του Ν. 3996/2011, δηλαδή δεν χορηγείται προσωρινή σύνταξη στην περίπτωση που χορηγείται άλλη σύνταξη γενικά, δηλαδή σύνταξη από οποιαδήποτε αιτία (γήρατος, αναπηρίας, θανάτου), είτε είναι κύρια είτε επικουρική.Στο σημείο αυτό το έγγραφο αναφέρεται και στην ειδική περίπτωση που δεν εξαιρείται από το δικαίωμα που αφορά τη χορήγηση προσωρινής σύνταξης, σύμφωνα με την περ. γ της παρ. 7 του εν λόγω άρθρου, η διατύπωση της οποίας έχει ως εξής:«γ. Όταν για τη συνταξιοδότηση πρέπει να εφαρμοστούν οι Κανονισμοί 883/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2004 για το συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας και 987/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 16ης Σεπτεμβρίου 2009, για καθορισμό της διαδικασίας εφαρμογής του κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 883/2004 για το συντονισμό των συστημάτων κοινωνικής ασφάλειας, καθώς και οι διμερείς συμβάσεις κοινωνικής ασφάλειας, εκτός των περιπτώσεων που θεμελιώνεται αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα μόνο με το χρόνο ασφάλισης σε ελληνικό ασφαλιστικό φορέα.»Σύμφωνα, λοιπόν, με τη γραμματική διατύπωση της διάταξης αυτής, όταν θεμελιώνεται αυτοτελές συνταξιοδοτικό δικαίωμα μόνο με το χρόνο ασφάλισης σε ελληνικό ασφαλιστικό φορέα, είναι επιτρεπτό να χορηγηθεί προσωρινή σύνταξη, εφόσον βεβαίως δεν συντρέχει παράλληλα μία από τις υπόλοιπες αρνητικές προϋποθέσεις της παρ. 7 του εν λόγω άρθρου.enikonomia
Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά αναμένεται να ξεκινήσει φέτος η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, τουλάχιστον σύμφωνα με τον… αισιόδοξο σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομικών αλλά και της Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Η ηλεκτρονική πύλη του Taxisnet αναμένεται να ανοίξει πριν από τις 15 Απριλίου, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Καθημερινή που επικαλείται την υφυπουργό Οικονομικών, Κ. Παπανάτσιου.Η διορία για την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος θα είναι η 15η Ιουλίου, η δεύτερη δόση θα πρέπει να πληρωθεί μέχρι 29 Σεπτεμβρίου και η τρίτη μέχρι 30 Νοεμβρίου. Αυτά ορίζει τουλάχιστον η σχετική απόφαση του επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλή.Περίπου 6 εκατομμύρια φορολογούμενοι είναι φέτος υπόχρεοι σε υποβολή δήλωσης με την πλειονότητα αυτών να βλέπει αυξημένο (σε σχέση με πέρυσι τουλάχιστον) το φόρο που θα κληθεί να πληρώσει αφού έχει αλλάξει το φορολογικό καθεστώς.Με δεδομένη τη μείωση του αφορολόγητου ορίου για μισθωτούς και συνταξιούχους, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης, την αύξηση της προκαταβολής φόρου για ελεύθερους επαγγελματίες και την αύξηση των φορολογικών συντελεστών για όσους αποκτούν εισοδήματα από ακίνητα, θα ανεβάσουν το λογαριασμό για τους φορολογουμένους. Τι ορίζει η απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τις φετινές φορολογικές δηλώσεις:• Οι σύζυγοι υποχρεούνται να υποβάλουν κοινή δήλωση για τα εισοδήματά τους εφόσον υφίσταται έγγαμη σχέση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης. Υπόχρεος υποβολής δήλωσης είναι ο σύζυγος και για τα εισοδήματα της συζύγου του. Ωστόσο, μπορούν να υποβάλουν χωριστή φορολογική δήλωση, ο καθένας για τα εισοδήματα του, εφόσον έχει διακοπεί η έγγαμη συμβίωση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης ή ο ένας από τους δύο συζύγους είναι σε κατάσταση πτώχευσης ή έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση. Το βάρος της απόδειξης για τη διακοπή φέρει ο φορολογούμενος. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ενημέρωση του Τμήματος Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της αρμόδιας ΔΟΥ με τις παραπάνω μεταβολές.• Τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, στην περίπτωση που ενημερώσουν το Τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης της αρμόδιας ΔΟΥ με δήλωση μεταβολής μπορούν να υποβάλουν κοινή δήλωση για τα εισοδήματά τους. Στην περίπτωση αυτή, έχουν την ίδια φορολογική αντιμετώπιση με τους εγγάμους και υπόχρεος υποβολής δήλωσης είναι εκείνο το μέρος του συμφώνου συμβίωσης το οποίο κατά την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος δηλώνεται ως υπόχρεος και για τα εισοδήματα του άλλου μέρους του συμφώνου συμβίωσης.• Οι δηλώσεις των αποβιωσάντων υποβάλλονται αποκλειστικά σε χειρόγραφη μορφή στην αρμόδια ΔΟΥ εμπρόθεσμα έως 31/12/2017.• Κατά την υποβολή της δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ηλεκτρονικά μέσω Διαδικτύου, θα πρέπει πρώτα να καταχωρίζονται τα έντυπα Ε2 και Ε3, όταν απαιτούνται, και κατόπιν η δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (Ε1). Η σειρά καταχώρισης των συνυποβαλλόμενων εντύπων Ε2 και Ε3 επιλέγεται από τον φορολογούμενο.• Αναγράφεται υποχρεωτικά ο ΑΜΚΑ του υπόχρεου και της συζύγου, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που δεν υποχρεούνται σε απόκτηση ΑΜΚΑ. Εξαιρούνται και οι υπόχρεοι οι οποίοι για λόγους που άπτονται ευαίσθητων προσωπικών τους δεδομένων δεν επιθυμούν να αποκτήσουν ΑΜΚΑ, ούτε για τους ίδιους ούτε για τα εξαρτώμενα μέλη τους, καθώς και οι υπάλληλοι της Τράπεζας Εμπορίου και Ανάπτυξης Ευξείνου Πόντου.• Η αναγραφή του ΑΦΜ είναι υποχρεωτική μόνο για τα εξαρτώμενα μέλη άνω των 18 ετών, ενώ για τα εξαρτώμενα τέκνα κάτω των 18 ετών είναι προαιρετική.• Εξαρτώμενα τέκνα: Θεωρείται ότι βαρύνουν τον φορολογούμενο εφόσον συνοικούν με αυτόν και το ετήσιο φορολογητέο εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ ή το ποσό των 6.000 ευρώ αν αυτά παρουσιάζουν αναπηρία 67% και άνω.• Είναι υποχρεωτική η αναγραφή όλων των εισοδημάτων των υπόχρεων, ανεξάρτητα από τον τρόπο φορολόγησής τους, καθώς και των απαλλασσόμενων από τον φόρο εισοδημάτων. Για τα αυτοτελώς ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα αναγράφεται και ο παρακρατηθείς ή αποδοθείς κατά περίπτωση φόρος. Για ορισμένες κατηγορίες εισοδημάτων (όπως από μισθωτές υπηρεσίες, συντάξεις κ.λπ.) τα ποσά είναι προσυμπληρωμένα, όπως και οι παρακρατηθέντες φόροι στους αντίστοιχους κωδικούς των πινάκων της δήλωσης. Προσυμπληρωμένα είναι και άλλα στοιχεία της δήλωσης (π.χ. δάνεια).• Στις περιπτώσεις κοινών τραπεζικών λογαριασμών σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα (κάθε μορφής, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό) υπάρχει υποχρέωση δήλωσης των ποσών των τόκων καταθέσεων που αναλογούν στους πραγματικούς δικαιούχους, οι οποίοι καθορίζονται με βάση τις πραγματικές περιστάσεις. Ο προϊστάμενος της ΔΟΥ έχει, σε κάθε περίπτωση, τη διακριτική ευχέρεια να κρίνει διαφορετικά. news
Ανακοίνωση εξέδωσε η Νέα Δημοκρατία σχετικά με την απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έκρινε αντισυνταγματικό το Νόμο 4327/2015. Όπως αναφέρει η Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Επικράτειας του κόμματος, Νίκη Κεραμέως, η απόφαση του ΣτΕ αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση νομοθετεί χωρίς σεβασμό σε θεμελιώδεις αρχές του Κράτους Δικαίου.Προσθέτει δε, ότι η απόφαση για τον νόμο «Μπαλτά-Κουράκη», έρχεται να προστεθεί στον πλούσιο κατάλογο των πολιτικών της κυβέρνησης που καταρρέουν ως αντισυνταγματικές.Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:«Με την ακυρωτική απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το νόμο «Μπαλτά – Κουράκη” σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης, αποδείχτηκε περίτρανα ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ νομοθετεί χωρίς σεβασμό σε θεμελιώδεις αρχές του Κράτους Δικαίου.Είχαμε εξ ’αρχής επισημάνει ότι οι μεθοδεύσεις αυτές που προωθούν την αναξιοκρατία και την αδιαφάνεια στο Δημόσιο, δεν μακροημερεύουν. Η πραγματικότητα μας επιβεβαιώνει.Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, η διοικητική ιεραρχία της εκπαίδευσης αλλά και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας θα υποστούν τις ανυπολόγιστες επιπτώσεις της παράνομης και αντισυνταγματικής νομοθέτησης της Κυβέρνησης.Μετά το Νόμο Παππά για τις τηλεοπτικές άδειες, τις Υπουργικές Αποφάσεις Πολάκη για τις απομακρύνσεις των διοικητών νοσοκομείων, έρχεται σήμερα ο Νόμος «Μπαλτά – Κουράκη” να προστεθεί στον πλούσιο κατάλογο των πολιτικών της Κυβέρνησης που καταρρέουν ως αντισυνταγματικές.Μιας Κυβέρνησης που κατά τα λοιπά πρεσβεύει ότι είναι κάθε λέξη του Συντάγματος».
aftodioikisi.grΣτην ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη για το 2016 την πρωτιά στην κακοδιοίκηση, σύμφωνα με τις καταγγελίες των πολιτών, έχουν τα ασφαλιστικά ταμεία, τα ΝΠΙΔ του υπουργείου Εργασίας και η Αυτοδιοίκηση. Ο ΣτΠ έλαβε 11.915 καταγγελίες εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό (29,11%) των προβλημάτων κακοδιοίκησης, εστιάζεται στα ασφαλιστικά ταμεία και σε ΝΠΙΔ του υπουργείου Εργασίας, ενώ δεύτερη έρχεται η αυτοδιοίκηση (δήμοι και περιφέρειες) με 21,75% και ακολουθούν το υπουργείο Εσωτερικών (αποκεντρωμένες διοικήσεις και αστυνομία) με 11,88%, το υπουργείο Οικονομικών με 11,80% και το υπουργείο Παιδείας με 7,8%. Σύμφωνα με τις καταγγελίες κακοδιοίκησης, τα προβλήματα των πολιτών εντοπίζονται στην κοινωνική ασφάλιση, τη χωροθέτηση και τη φορολογία, ενώ ειδικά για τους δήμους οι καταγγελίες αφορούν:Παιδικούς σταθμούςΠροβλήματα δημοτολογικής τακτοποίησης παιδιών αλλοδαπώνΈκδοση ληξιαρχικής πράξης θανάτου μετά τον ενταφιασμόΠαραγραφή αξιώσεων ΟΤΑ από τέλη, δικαιώματα και εισφορέςΆδειες λειτουργίας καταστημάτων«Συνολικά, ο Συνήγορος του Πολίτη τα τελευταία 18 χρόνια λειτουργίας του, έχει αναλάβει και επεξεργαστεί περί το ¼ του εκατομμυρίου αναφορές πολιτών. Το 2016 οι νέες αναφορές άγγιξαν τις 12.000, σημειώνοντας αυξητική τάση, σε σχέση με το 2015», είπε ο κ. Ποττάκης και πρόσθεσε ότι βασικά σημεία που μπορεί κανείς να διακρίνει από την έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη, είναι πως το 2016 χαρακτηρίζεται χρονιά διαχείρισης της κρίσης, η οποία πλέον έχει πάρει άλλες διαστάσεις και από δημοσιονομική και οικονομική κρίση έχει μετεξελιχθεί σε κρίση ευρύτερα κοινωνική, αλλά με τάσεις και με χαρακτηριστικά ανθρωπιστικής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλο πλήθος αναφορών αλλά και πολιτών, απευθύνονται στον Συνήγορο του Πολίτη επειδή δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις βασικότερες των αναγκών και βασικότερες των υποχρεώσεών τους. Αυτό οφείλεται εν μέρει και εκ του γεγονότος, ότι και η δημόσια διοίκηση, εξαιτίας των δημοσιονομικών προσαρμογών, έχει μεγαλύτερη δυσκολία να δείξει την ευελιξία και το ανθρώπινο πρόσωπο που οφείλει προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ευπαθέστερων ομάδων, των ομάδων με ειδικότερες ανάγκες κοκ.Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις μελέτες και τα πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη, η έννοια των ευάλωτων ομάδων ολοένα και διευρύνεται και δεν είναι μόνο τα άτομα με εδικές ανάγκες ή οι άνεργοι και μακροχρόνια άνεργοι ευπαθείς ομάδες, αλλά όλο και περισσότερες ομάδες ανθρώπων, που μέχρι πρόσφατα θα μπορούσαν να διατηρήσουν ένα βιοτικό επίπεδο σχετικώς αξιοπρεπές.Σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι ο Συνήγορος μιλάει για διαχείριση της κρίσης, ο κ. Ποττάκης εξήγησε, ότι μολονότι το 2016 δεν υπήρξε μια δραματική έκρηξη, όπως το 2015, με την μεγάλη αύξηση των ροών μεταναστών και προσφύγων στη χώρα, υπήρξε το πολύ δύσκολο ζήτημα διαχείρισης όλων των συναφών θεμάτων που ανέκυψαν και για το προσφυγικό και μεταναστευτικό, αλλά και για τα τρέχοντα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, όπως το ασφαλιστικό, οι προνοιακές υποδομές, το φορολογικό, η συρρίκνωση του πραγματικού εισοδήματος, αλλά και ζητήματα που παγίως απασχολούν το Συνήγορο και εντοπίζονται κυρίως στο χώρο των μεταφορών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκηση, στο χώρο των υπηρεσιών δόμησης κοκ.
2014: Όλοι οι δρόμοι οδηγούν στην Αμφίπολη και τη Μεσολακιά! ΠερισσότεραΠηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕΑπό το 2016 το μνημείο της Αμφίπολης αφέθηκε στην τύχη του. Η υγρασία έχει προχωρήσει πολύ.Οι Καρυάτιδες άρχισαν να χάνουν τα εξαιρετικά χρώματα τους- το κυανό μετά βίας φαίνεται» ανέφερε μεταξύ άλλων η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη στην εισήγηση της στο επετειακό 30ο επετειακό αρχαιολογικό συνέδριο της Θεσσαλονίκης.«Είναι καθήκον της πολιτείας να προστατεύσει το μνημείο αυτό από τη φθορά του χρόνου. Κουράγιο μας δίνει μόνο η εξασφάλιση των κονδυλίων των ΕΣΠΑ χάρη στον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και με τη συνεργασία βεβαίως του υπουργείου Πολιτισμού - ώστε να προχωρήσουν σύντομα οι εργασίες καθαρισμού, συντήρησης και αποκατάστασης» σημείωσε η αρχαιολόγος.Η κ. Περιστέρη, στην εισήγηση της με θέμα "Ανασκαφική έρευνα τύμβου Καστά Αμφίπολης (2010-2015): από την αρχαϊκή νεκρόπολη στον μνημειακό μακεδονικό τάφο με τον πλούσιο γλυπτό διάκοσμο", παρουσίασε την ιστορία των ανασκαφών στην περιοχή ξεκινώντας από τον αρχαιολόγο Γ. Λαζαρίδη στη δεκαετία του 50, συνέχισε με τις δοκιμαστικές εξωτερικές και εσωτερικές τομές στον τύμβο Καστά στην περιοχή της νεκρόπολης το 2004-2012, τα πρώτα εντυπωσιακά ευρήματα των πλούσια κτερισμένων τάφων, τον εντοπισμό των ορίων του τύμβου, και -το καλοκαίρι του 2014- του μεγαλειώδους σύνθετου τάφου με λατρευτική χρήση, για τον οποίο επανέλαβε τη χρονολόγηση στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ αιώνα. Συμπλήρωσε ότι ο τάφος σφραγίστηκε στο τέλος του 2ου π.Χ αιώνα από τους τελευταίους Μακεδόνες προκειμένου να προστατευθεί από τις επερχόμενες βαρβαρικές επιδρομές, και αυτές των Ρωμαίων που ακολούθησαν.
Νομοθετική πρωτοβουλία μετά την απόφαση του ΣΤΕ για τους διευθυντέςΜε αφορμή τις πληροφορίες για την απόφαση του ΣτΕ επί της διαδικασίας επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τον νόμο 4327/2015, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει:Οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων είναι σεβαστές και άρα δεσμευτικές. Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αφού λάβει και μελετήσει την απόφαση, αμέσως μετά θα αναλάβει την αναγκαία νομοθετική πρωτοβουλία ώστε η επιλογή των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων να είναι σύμφωνη με την σημερινή απόφαση του ΣτΕ.http://www.minedu.gov.gr
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΒΕΡΓΙΔΗΣ*Κύριε διευθυντά πριν από δεκαπέντε και πλέον χρόνια, μια ομάδα από επιλεγμένους εκπαιδευτικούς, στελέχη της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και πανεπιστημιακών, ανέλαβε να σχεδιάσει, να οργανώσει και να αξιολογήσει τη λειτουργία των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, ενός νεοσύστατου και πολλά υποσχόμενου θεσμού, που παρέχει στους αποφοίτους του τίτλο σπουδών ισότιμο με το απολυτήριο γυμνασίου.Η δημιουργία του θεσμού των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) αποσκοπούσε στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη ενηλίκων που δεν είχαν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και κινδύνευαν με κοινωνικό αποκλεισμό. Προβλέφθηκε, λοιπόν, η πρόσληψη επιστημονικού προσωπικού υψηλού επιπέδου, n συστηματικό επιμόρφωση τωνεκπαιδευτικών, η σχετικό αυτονομία των σχολικών μονάδων και η καινοτομική τους λειτουργία, αναγκαία για την αποτελεσματικό αντιμετώπιση της υποεκπαίδευσης. Σε μεγάλο βαθμό τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αυτοθεσμίσθηκαν από τα στελέχη τους σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο , από τους εκπαιδευτικούς τους και από τους εκπαιδευόμενους (όσο κι αν φαίνεται περίεργο). Ωστόσο, η ζωή τους δεν ήταν ούτε είναι ανέφελη. Κεντρικές πολιτικές παρεμβάσεις επιχείρησαν να επιβάλουν έναν καταστροφικό συγκεντρωτισμό, την ισοπέδωση και την εξάλειψη των καινοτομικών τους στοιχείων και τη συρρίκνωση τόσο του εκπαιδευτικού τους περιεχομένου όσο και των λειτουργικών, υποστηρικτικών και μαθησιακών διεργασιών που διασφαλίζουν τα κοινωνικά, εκπαιδευτικά και μαθησιακά τους αποτελέσματα. Η προβλεπόμενη διάρκεια φοίτησης στα ΣΔΕ είναι διετής (9 μήνες ετησίως). Φαίνεται, όμως, ότι η πρόσληψη του επιστημονικού προσωπικού καθυστερεί κάθε χρόνο απελπιστικό, με αποτέλεσμα τα ΣΔΕ να λειτουργούν με πλήρες προσωπικό 2-3 μήνες ετησίως. Τα ΣΔΕ, κατά συνέπεια, διαθέτουν όλο το εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό τους προσωπικό συνολικό περίπου 4-6 μήνες ανά διετία.Για την αντιμετώπιση αυτής της δυσλειτουργίας, που υπονομεύει την ουσιαστικό λειτουργία των ΣΔΕ, απαιτείται:α) Η προκήρυξη για την πρόσληψη του επιστημονικού προσωπικού των ΣΔΕ για τη λειτουργία τους το σχολικό έτος 2017 18 να γίνει τον προσεχή Μάιο ή Ιούνιο.β) Οι διαδικασίες επιλογής και πρόσληψης να ολοκληρωθούν το αργότερο έως το τέλος Αυγούστου.γ) Τον Σεπτέμβριο να επιμορφωθούν όσοι έχουν επιλεγεί, ώστε κατά την έναρξη του σχολικού έτους τα ΣΔΕ να είναι πλήρως στελεχωμένα για την υποδοχή των νέων εκπαιδευομένων και την έναρξη των μαθημάτων. Ως παλαιό μέλος της επιστημονικής επιτροπής που σχεδίασε, οργάνωσε και αξιολόγησε τα ΣΔΕ υπογραμμίζω για πολλοστή φορά έπειτα από πλήθος ερευνών και δημοσιεύσεων σε επιστημονικά περιοδικά ότι πρόκειται για ένα θεσμό που υποστηρίζει αποτελεσματικά τους απλούς ανθρώπους, αυτούς που το εκπαιδευτικό σύστημα τους έβαλε στο περιθώριο και τους ξέχασε. Η επίσκεψη του πρωθυπουργού σε ΣΔΕ έχει τη συμβολική της σημασία, στην περίπτωση αυτή όμως το συμβολικό δεν αρκεί. Τα θα έπρεπε να αποτελούν προτεραιότητα, κυρίως γι' αυτή την κυβέρνηση, αν όντως εννοεί αυτά που διακηρύσσει. Αν όχι, τότε...Και κάτι τελευταίο: Μη σκοτώνετε τα όνειρα των απλών ανθρώπων που φοιτούν σε ΣΔΕ, μην τα ρίχνετε στον Λεβιάθαν της γραφειοκρατίας. Να μάθουν θέλουν οι εκπαιδευόμενοι, όχι απλώς να πάρουν ένα χαρτί !*ΔΗΜΗΤΡΗΣ Κ. ΒΕΡΓΙΔΗΣ Καθηγητής Επιμόρφωσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πατρών
Απίστευτα προκλητικά είναι τα φορολογικά προνόμια που απολαμβάνουν οι Ελληνες βουλευτές. Ποσά που αντιστοιχούν σε ποσοστά 25% έως και 77% των καθαρών εισοδημάτων που λαμβάνουν ετησίως οι βουλευτές από τις δραστηριότητές τους στο Κοινοβούλιο απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος!Σύμφωνα με το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, το αποτέλεσμα είναι οι βουλευτές να πληρώνουν, τελικά, πολύ χαμηλά ποσά φόρων για ετήσια ποσά εισοδημάτων για τα οποία οι απλοί πολίτες υπερφορολογούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι για το ίδιο ετήσιο εισόδημα ένας απλός πολίτης πληρώνει έως και 4,9 φορές υψηλότερο φόρο από ένα βουλευτή. Πληρώνει δηλαδή για ίδιο ποσό εισοδήματος έως και πενταπλάσιο ποσό φόρου σε σύγκριση με το βουλευτή!Ευνοϊκή διαχείρισηΌπως προκύπτει από στοιχεία-σοκ που φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, οι βουλευτές απολαύουν των παρακάτω παροχών και φοροαπαλλαγών:1. Το ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης ανέρχεται σε 5.780 ευρώ μηνιαίως και σε 69.360 ευρώ ετησίως (5.780 ευρώ Χ 12 = 69.360 ευρώ). Στο ποσό αυτό προστίθεται και το επίδομα γάμου, το οποίο ανέρχεται σε 35 ευρώ το μήνα ή σε 420 ευρώ ετησίως. Πριν υπαχθεί σε φόρο το ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης αφαιρείται το ποσό των κρατήσεων για υγειονομική περίθαλψη και κοινωνική ασφάλιση, καθώς και τυχόν ποσά που αποδίδονται στο κόμμα. Το συνολικό ποσό των κρατήσεων αυτών μπορεί να φθάσει μέχρι και τα επίπεδα των 24.250 ευρώ. Το υπόλοιπο που απομένει, μετά την αφαίρεση των κρατήσεων αυτών, είναι το συνολικό καθαρό εισόδημα του βουλευτή.Περαιτέρω, κατά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος, αφαιρείται από το καθαρό αυτό εισόδημα το 25% του ακαθάριστου ποσού της βουλευτικής αποζημίωσης ως τεκμαρτή ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών μίσθωσης των πολιτικών γραφείων και λοιπών αναγκών άσκησης του βουλευτικού λειτουργήματος. Το ποσό που εκπίπτει (αφαιρείται από την καθαρή φορολογητέα βουλευτική αποζημίωση) ανέρχεται συγκεκριμένα σε 17.445 ευρώ (69.360 ευρώ Χ 25% = 17.445 ευρώ)!Επιπλέον, κατά την εκκαθάριση του φόρου εισοδήματος, από την ετήσια καθαρή φορολογητέα αποζημίωση του βουλευτή αφαιρείται, ως επιπλέον αφορολόγητο, ένα ποσό ύψους 10.868 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο μηνιαίο επίδομα βιβλιοθήκης ύψους 905,66 ευρώ (12 Χ 905,66 ευρώ = 10.868 ευρώ)!2 Πέραν της βουλευτικής αποζημίωσης, σε κάθε βουλευτή χορηγούνται και τα παρακάτω επιδόματα, τα οποία είναι αφορολόγητα (χωρίς παραστατικά):* Επίδομα οργάνωσης γραφείου: 936 ευρώ το μήνα ή 11.230 ευρώ το χρόνο (936 ευρώ Χ 12 = 11.230 ευρώ).* Αποζημίωση εξόδων μετακίνησης: 364 ευρώ το μήνα ή 4.368 ευρώ το χρόνο (364 ευρώ Χ 12 = 4.368 ευρώ).* Ταχυδρομικά τέλη: 1.136,64 ευρώ το μήνα ή 13.632 ευρώ το χρόνο (1.136,64 ευρώ Χ 12 = 13.632 ευρώ).* Αποζημίωση συμμετοχής σε κοινοβουλευτικές επιτροπές, θερινά τμήματα, επιτροπές ελέγχου των οικονομικών των κομμάτων, βουλευτών και δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης.Αποτέλεσμα…Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, το συνολικό καθαρό ποσό του ετήσιου εισοδήματος από την κοινοβουλευτική δραστηριότητα κάθε βουλευτή μπορεί να φθάσει τα 74.760 ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται η αποζημίωση για τη συμμετοχή σε επιτροπές, θερινά τμήματα κ.λπ. Ομως, από το ποσό αυτό το τελικό φορολογητέο μπορεί να περιοριστεί μόλις στις 17.217 ευρώ και το αφορολόγητο ποσό να φθάσει στις 57.543 ευρώ! Δηλαδή το φορολογητέο ποσό μπορεί να περιοριστεί μόλις στο 23% του συνολικού ετήσιου καθαρού εισοδήματος και το αφορολόγητο να φθάσει στο 77%!Σε κανέναν άλλο φορολογούμενο δεν αναγνωρίζεται ως αφορολόγητο κάποιο τμήμα του εισοδήματός του, παρά το γεγονός ότι κάθε φυσικό πρόσωπο καταβάλλει σημαντικό τμήμα από το ετήσιο εισόδημά του για την κάλυψη αναγκών άσκησης του επαγγέλματός του παρομοίων με αυτών που έχουν οι βουλευτές στο πλαίσιο άσκησης του λειτουργήματός τους.Ουσιαστικά, για καθαρό εισόδημα ύψους 74.760 ευρώ ένας βουλευτής πληρώνει φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης που αντιστοιχεί στο ποσό των 17.217 ευρώ! Με βάση τις ισχύουσες σήμερα κλίμακες υπολογισμού του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, το συνολικό ποσό των φόρων που πληρώνει ένας βουλευτής χωρίς προστατευόμενα τέκνα για εισόδημα 74.760 ευρώ από κοινοβουλευτική δραστηριότητα είναι μόλις 5.967,14 ευρώ, αφού επιβαρύνεται μόνο για τις 17.217 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα 57.543 ευρώ απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος.Αντιθέτως, για ετήσιο καθαρό εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες ύψους 74.760 ευρώ ένας απλός πολίτης, δηλαδή ένας… κοινός θνητός, πληρώνει σήμερα φόρο εισοδήματος και ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνολικού ύψους 29.190,37 ευρώ! Δηλαδή, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο… κοινός θνητός πληρώνει φόρο εισοδήματος μεγαλύτερο κατά 4,9 φορές από το φόρο που πληρώνει ο βουλευτής για ίδιο ετήσιο καθαρό εισόδημα!topontiki
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat για την κατανομή των δημοσίων δαπανών και το δείκτη γεννήσεων, παραπάνω από το μισό ΑΕΠ της χώρας και συγκεκριμένα το 55% απορροφάται από δαπάνες της γενικής κυβέρνησης και μόνο το ένα τέταρτο του ΑΕΠ διατίθεται για υγεία και κοινωνική προστασία. Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ευρώπη κυμαίνονται μεταξύ 47,2-48,5% του ΑΕΠ για δαπάνες γενικής κυβέρνησης και 26,4- 27,3% για υγεία και κοινωνική προστασία. Η κατάσταση δεν φαίνεται να βελτιώνεται αφού το δημογραφικό πρόβλημα παραμένει, καθώς ο δείκτης γονιμότητας στη χώρα μπορεί να αυξήθηκε σε 1,33 το 2015 από 1,25 το 2001, όμως παραμένει σημαντικά κάτω από το 2,1 που αντιπροσωπεύει το επίπεδο αντικατάστασης του πληθυσμού. Με απλά λόγια, οι Έλληνες φθίνουμε... Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από δύο μελέτες της Eurostat που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα. Κατανομή δημοσίων δαπανών Στην πρώτη, που αναλύονται οι δημόσιες δαπάνες της γενικής κυβέρνησης κατά μέσο όρο στις χώρες της ΕΕ διατίθεται το 47,2% του ΑΕΠ. Από το ποσοστό αυτό, το 19,2% διατίθεται για κοινωνική προστασία, από το οποίο το 2,8% απορροφά η αναπηρία, το 1,4% η ανεργία και το 10,3% οι υπερήλικες.Το λοιπό ποσοστό των δαπανών της γενικής κυβέρνησης κατανέμεται ως εξής: το 7,2% δαπανάται για υγεία , το 6,2% απορροφάται από δαπάνες των δημοσίων υπηρεσιών, 4,9% για παιδεία, 4,3% για οικονομικές υποθέσεις 1,8% για δημόσια τάξη, 1,4% για άμυνα, 0,8% για προστασία του περιβάλλοντος, 1% για πολιτισμό και θρησκεία και 0,6% για κατοικία. Αντίστοιχα στην Ελλάδα, η γενική κυβέρνηση δαπανά το 55,4% του ΑΕΠ και από το ποσοστό αυτό, το 20,5% διατίθεται για κοινωνική προστασία και συγκεκριμένα το 1,6% απορροφά η αναπηρία, το 0,7% η ανεργία και το 15,7% οι υπερήλικες. Στη χώρα μας, η υγεία βρίσκεται πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες των δαπανών της κυβέρνησης, με ποσοστό μόλις 4,5% έναντι μέσου όρου 7,2% στην Ευρώπη και 8,6% του ΑΕΠ για τη Δανία ή 8,2% για τη Γαλλία ή 8% για την Ολλανδία και την Αυστρία. Στην Ελλάδα το 9,9% του ΑΕΠ απορροφούν δαπάνες των δημοσίων υπηρεσιών, το 8,9% οι οικονομικές υποθέσεις, 4,3% η παιδεία, 2,7% η άμυνα, 2,1% η δημόσια τάξη, 1,5% η προστασία του περιβάλλοντος, 0,7% ο πολιτισμός και η θρησκεία και 0,2% η κατοικία. Μειωμένες γεννήσεις Σε ότι αφορά το δείκτη των γεννήσεων, το 2015, γεννήθηκαν στην Ε.Ε. 5,103 εκ. μωρά έναντι 5,063 εκ. μωρών το 2001. Τα περισσότερα γεννήθηκαν στη Γαλλία (799.700) και ακολούθησαν η Μ. Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Πολωνία. Κατά μέσο όρο, οι γυναίκες που γέννησαν για πρώτη φορά ήταν σχεδόν 29 ετών. Οι νεαρότερες ήταν στη Βουλγαρία και οι μεγαλύτερες στην Ιταλία. Ο δείκτης γονιμότητας στη Γαλλία και Ιρλανδία (1,96 και 1,92 αντίστοιχα) πλησιάζουν το δείκτη αντικατάστασης του πληθυσμού που φτάνει το 2,1. Οι χαμηλότεροι δείκτες γονιμότητας παρατηρούνται στο νότο της Ευρώπης και την Πολωνία και συγκεκριμένα στην Ιταλία με 1,35, στην Ελλάδα και Ισπανία με 1,33, στην Κύπρο και Πολωνία με 1,32 και στην Πορτογαλία με 1,31. Τα τελευταία 15 χρόνια, η μεγαλύτερη αύξηση γεννήσεων σημειώθηκε στη Σουηδία (+25%), την Τσεχία (+22,1%), τη Σλοβενία (+ 18,1%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 16,1%). Αντίθετα, η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στην Πορτογαλία (-24,2%), ακολουθούμενη από την Ολλανδία (-15,8%), τη Δανία (-11,1%), Ρουμανία (-10,4%) και την Ελλάδα (-10,2%).
Οι άνθρωποι, που αποφεύγουν τη γλουτένη, υπάρχει περίπτωση να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, ενώ η κατανάλωση περισσότερης γλουτένης μειώνει τον κίνδυνο, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, στο κριθάρι και στη σίκαλη, προσδίνοντας στο ψωμί και σε άλλα προϊόντα της αρτοποιίας ελαστικότητα κατά το ψήσιμο, καθώς και καλύτερη γευστική υφή. Ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού (γύρω στο 1%) δεν ανέχεται αυτή την πρωτεΐνη και πρέπει να την αποφεύγει, ενώ ένα ακόμη 4% έως 6% μπορεί να έχει μικρότερα προβλήματα. Όμως, οι «δίαιτες χωρίς γλουτένη» τείνουν να γίνουν δημοφιλείς ακόμη και σε ανθρώπους που δεν έχουν καθόλου τέτοια προβλήματα, παρόλο που υπάρχει έλλειψη στοιχείων, τα οποία να αποδεικνύουν ότι η αποχή από την εν λόγω πρωτεΐνη θα αποφέρει κάποιο όφελος μακροπρόθεσμα. Περίπου ένας στους δέκα ανθρώπους (10%), ιδίως κάποιος πιο μορφωμένος και πιο πλούσιος, δηλώνει πλέον ότι αποφεύγει τροφές με αυτή την πρωτεΐνη στο πλαίσιο ενός -υποτίθεται- πιο υγιεινού τρόπου ζωής. Οι ερευνητές του Τμήματος Διατροφής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση σε επιδημιολογικό συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης στο Πόρτλαντ, ανέλυσαν στοιχεία για τη διατροφή σχεδόν 200.000 ατόμων σε βάθος 30ετίας. Διαπιστώθηκε ότι όσοι κατανάλωναν την περισσότερη γλουτένη, είχαν κατά μέσο όρο 13% μικρότερη πιθανότητα να αναπτύξουν διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσους κατανάλωναν τη λιγότερη (λιγότερα από τέσσερα γραμμάρια τη μέρα). «Οι τροφές χωρίς γλουτένη συχνά έχουν λιγότερες διατροφικές ίνες και άλλα θρεπτικά ιχνοστοιχεία, όπως βιταμίνες και μέταλλα (Β12, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σελήνιο κ.α.), πράγμα που τις καθιστά λιγότερο θρεπτικές, αλλά και πιο ακριβές», δήλωσε ο ερευνητής Γκεντ Ζονγκ. Οι ίνες αποτελούν γνωστό παράγοντα προστασίας έναντι του διαβήτη.
Προσεχείς μεταρρυθμίσεις στο πρόγραμμα σπουδών της Ιστορίας ανακοίνωσε, μιλώντας το Σάββατο σε ημερίδα της Νεολαίας του ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Τόνισε την ανάγκη σταδιακής κατάργησης του βιβλιοκεντρικού πολιτισμού της εκπαίδευσης, εκτός των αλλαγών που θα εφαρμοσθούν στο λύκειο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Το ΙΕΠ θα ανοίξει τη συζήτηση σύντομα για τα προγράμματα σπουδών Ιστορίας», είπε ο κ. Γαβρόγλου και χαρακτήρισε ευκαιρία το να «μιλήσουμε για το πώς θέλουμε να διδάσκεται η Ιστορία». Ο υπουργός πρόσθεσε ότι «βρισκόμαστε στο τέλος του βιβλιοκεντρικού πολιτισμού μας», με την είσοδο των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητα, αλλά και στο σχολείο. «Το σχολείο και το πανεπιστήμιο είναι θεσμοί μέσα στους οποίους καλλιεργήθηκε ο βιβλιοκεντρικός πολιτισμός», τόνισε και επεσήμανε ότι, αν και η μετάβαση δεν θα γίνει άμεσα, αλλά μέσα σε βάθος λίγων δεκαετιών, οι μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν τώρα, θα αποτελέσουν τα πρώτα στάδια της αλλαγής. Ο κ. Γαβρόγλου επανέλαβε την ανάγκη αλλαγής στο λύκειο, λέγοντας ότι «οι δύο τελευταίες τάξεις του εκφράζουν μια κοινωνική παθογένεια» και την ανάγκη «αποδραματοποίησης» των πανελλαδικών εξετάσεων. Επίσης, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός έθιξε το ζήτημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, χαρακτηρίζοντάς το «ένα από τα πιο σύνθετα ζητήματα». «Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε αυτό το ζήτημα. Δεν έχουν δικαιώματα οι κλάδοι που δεν είναι διαπλεκόμενοι. Όπου έχουν δοθεί, δόθηκαν με βάση εξουσίες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου προμηνύοντας νέες πρωτοβουλίες και στον τομέα αυτό. Στην ημερίδα, εξάλλου, μίλησαν ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, ο οποίος ανέλυσε τις βασικές αρχές της πρότασης του Ινστιτούτου για τις αλλαγές στο λύκειο, ο Θέμης Κοτσιφάκης, συντονιστής του τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, που ανέλυσε τις βασικές γραμμές για την αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης και ο Ερρίκος Βεντούρας, καθηγητής του ΤΕΙ Αθήνας, ο οποίος τοποθετήθηκε για ζητήματα λειτουργίας και οργάνωσης των ΤΕΙ.
Αρ. Πρωτ. 1144Αθήνα 06/03/2017Προς1. Το Υπουργείο ΟικονομικώνΤαμείο ΠαρακαταθηκώνΤαχυδρομικό Ταμιευτήριο2. Τους Συλλόγους εκπαιδευτικών Π.Ε.Θέμα: «Επέκταση των ρυθμίσεων για τα στεγαστικά δάνεια και στους εκπαιδευτικούς» Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων προβλέπεται πάγωμα επιτοκίου, καταβολή μειωμένων δόσεων και παράλληλα επιβράβευση των συνεπών δανειοληπτών του ταμείου. Δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και για τα στεγαστικά δάνεια που έχουν λάβει συνάδελφοι εκπαιδευτικοί από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ως Δημόσια Αποκεντρωμένη Υπηρεσία και αργότερα ως τράπεζα, σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν. 2322/1995 και συνδυαστικά με το άρθρο 62 παρ. 6 του Ν.2214/1994, χορηγούσε στεγαστικά δάνεια προς Δημοσίους Υπαλλήλους και Υπαλλήλους Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ν.Π.Δ.Δ., (Ο.Τ.Ε., Ο.Σ.Ε., Εκπαιδευτικοί, Στρατιωτικοί, Σώματα Ασφαλείας, Κληρικοί, Υπάλληλοι Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου, Ανάπηροι Πολέμου, κ.λ.π.) Τα στεγαστικά δάνεια των εκπαιδευτικών ήταν αρμοδιότητα του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και οι ευνοϊκές ρυθμίσεις στην κατηγορία Δημοσίων Υπάλληλων του Παρακαταθηκών, πρέπει για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης να συμπεριλάβουν και τις ανάλογες ρυθμίσεις για το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.Σύμφωνα με τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την Κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στην επέκταση των ευνοϊκών ρυθμίσεων για τους δανειολήπτες εκπαιδευτικούς στεγαστικών δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου στη βάση των αντίστοιχων ρυθμίσεων για τους δανειολήπτες του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε την ανακοίνωση σε μορφή PDF
Υποστηρίξτε το Ειδικό σχολείο Ν.Προποντίδαςhttps://www.youtube.com/watch?v=PUe5600m-DkΣε μουσική του "Σου μιλώ και κοκκινίζεις" το Ειδικό σχολείο Ν.Προποντίδας , έγραψε το δικό του μνμ και συμμετέχει στον πανελλήνιο ραδιοφωνικό διαγωνισμό "κάντο ν'ακουστεί"! Παρακαλώ, υποστηρίξτε μας πατώντας το link http://www.esrvote.tk/ και στη συνέχεια το ραδιοφωνάκι και το νουμ. 40, απ΄'όπου μπορείτε να ψηφίσετε το μνμ. μας!!http://halkidikivoice.gr/halkidiki/item/2052-sou-milo-kanto-n-akoustei-video https://www.youtube.com/watch?v=PUe5600m-Dk
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προβαίνει σε μερικό "πάγωμα" της χρηματοδότησης από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας προς την Τουρκία, επειδή η χώρα "κινείται μακριά από την Ευρώπη", δήλωσε ο Ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για τη Διεύρυνση, Γιοχάνες Χαν. «Η Τουρκία δεν κινείται προς την κατεύθυνση της Ευρώπης, αλλά σε αντίθετη τροχιά. Είμαστε νομικά δεσμευμένοι να συσχετίζουμε την οικονομική στήριξη με την πρόοδο που καταγράφει κάθε (υποψήφια) χώρα», τόνισε ο Χαν στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA). Όπως είπε, η αρνητική πορεία της Άγκυρας ξεκίνησε να καταγράφεται ακόμα και πριν την απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου και σημείωσε πως η πορεία της Τουρκίας δεν κινείται ενάντια «μόνο στα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ενάντια και στα πρότυπα του διεθνούς δικαίου». Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη ποιο μέρος της χρηματοδοτικής βοήθειας θα ανασταλεί και για πόσο χρονικό διάστημα. Δικαιούχοι της βοήθειας του ΜΠΒ είναι οι υποψήφιες και δυνάμει υποψήφιες χώρες για ένταξη. Οι διαπραγματεύσεις για την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ, οι οποίες αναλύονται σε 35 κεφάλαια για συγκεκριμένους θεματικούς και θεσμικούς τομείς, άρχισαν το 2005, αλλά έως σήμερα έχει συντελεστεί μικρή πρόοδος αυτών. Οι κυβερνήσεις των κρατών–μελών της Ένωσης τηρούν διαφορετική πολιτική αναφορικά με τη στάση που πρέπει να υιοθετηθεί απέναντι στα πλήγματα που υφίσταται η δημοκρατία στην Τουρκία, με ορισμένες από αυτές να ζητούν πάγωμα των διαπραγματεύσεων για την ένταξη της χώρας στην Ένωση και άλλες να τάσσονται υπέρ της συνέχισης του διαλόγου.