Καμία σαφή και συγκεκριμένη αναφορά στα μέτρα που πρέπει να λάβουν οι κυβερνήσεις για τις κλιματικές αλλαγές δεν θα έχει η κοινή δήλωση των υπουργών Οικονομικών στη Σύνοδο της G-20 που διεξάγεται στη Γερμανία. Μετά από πιέσεις των ΗΠΑ, της Σαουδικής Αραβίας και άλλων χωρών, φέρεται να επιβλήθηκε μερικώς η άποψη του Ντόναλντ Τραμπ και να εξαιρέθηκαν της κοινής δήλωσης οι αναφορές για συγκεκριμένες δράσεις για τον περιορισμό των κλιματικών αλλαγών και οι αποφάσεις που ελήφθησαν στο Παρίσι τον Δεκέμβριο του 2015. Στην G-20 συμμετέχουν οι υπουργοί Οικονομικών των 20 ισχυρότερων οικονομικά κρατών, τα οποία αντικατοπτρίζουν το 80% της παγκόσμιας οικονομίας. Η Σύνοδος που πραγματοποιείται στο θέρετρο Μπάντεν-Μπάντεν, έχει ως βασικό θέμα της ατζέντας το ελεύθερο εμπόριο και τις προσυμφωνίες που έχουν αποφασιστεί, στις οποίες επίσης αντιτίθεται ο νέος Αμερικανός πρόεδρος. Στο ανακοινωθέν δεν υπάρχει καμία δεσμευτική αναφορά για τη χρηματοδότηση των δράσεων εναντίον των κλιματικών αλλαγών, όπως προβλεπόταν από την ευρεία Σύνοδο του Παρισιού. Σύμφωνα με το πρακτορείο Rueters, η Γερμανία επέμενε να συμπεριληφθούν ως δεσμευτικές οι αποφάσεις που είχαν ληφθεί, συνάντησε, ωστόσο, θερμή αντιπολίτευση κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τις οποίες ακολούθησαν και άλλες μεγάλες οικονομικές δυνάμεις. Η φράση που αναμένεται να συμπεριληφθεί στο κείμενο είναι η εξής: «Επιβεβαιώνουμε τη δέσμευσή μας για τον εξορθολογισμό και τη σταδιακή κατάργηση, μεσοπρόθεσμα, αναποτελεσματικών επιδοτήσεων των ορυκτών καυσίμων που ενθαρρύνουν την άσκοπη κατανάλωση». Οι υπουργοί Οικονομικών συζητούν για τη διατύπωση των ορίων του ελευθέρου εμπορίου σε διασυνοριακό επίπεδο, καθώς οι ΗΠΑ εμφανίζονται αποφασισμένες να επιβάλουν τις απόψεις του Ντόναλντ Τραμπ. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπουργοί Οικονομικών, μετά την επιμονή των ΗΠΑ και των «συμμάχων» τους, δεν κατέληξαν σε σαφή συμφωνία για το ελεύθερο διασυνοριακό εμπόριο και πλέον προσπαθούν να βρουν μια διατύπωση που να αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα και να είναι αποδεκτή από την Ουάσιγκτον.
Σε «βραχνά» για εκατομμύρια υπερχρεωμένους και οικονομικά εξαθλιωμένους φορολογούμενους έχουν εξελιχθεί τα τεκμήρια της εφορίας (οι αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης και οι δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων των άρθρων 31 και 32 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος), καθώς προσδιορίζουν το ύψος του φορολογητέου εισοδήματός τους σε πολύ πιο υψηλό επίπεδο από το πραγματικό και τους υποχρεώνουν να καταβάλουν υπέρογκους φόρους. Ταυτόχρονα, τα τεκμήρια τούς εμφανίζουν να έχουν αποκτήσει εισοδήματα μεγαλύτερα από τα εισοδηματικά όρια που έχουν καθοριστεί από διάφορους νόμους για την είσπραξη κοινωνικών επιδομάτων και για την απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), με αποτέλεσμα αφενός να χάνουν τα επιδόματα αφετέρου να χρεώνονται αδίκως και με τον ΕΝΦΙΑ. Για να αποφύγουν τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματός τους σε εξωπραγματικά επίπεδα με βάση τα τεκμήρια, οι φορολογούμενοι πρέπει να βρουν τρόπους να καλύψουν την πρόσθετη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του πραγματικού εισοδήματός τους και του πιο υψηλού ποσού εισοδήματος που προσδιορίζουν τα τεκμήρια. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου. Σε κάθε περίπτωση που ο φορολογούμενος καταφέρνει να δικαιολογήσει τη διαφορά αυτή φορολογείται για το πραγματικό εισόδημα που έχει δηλώσει και όχι για το -υψηλότερο του πραγματικού- τεκμαρτό, οπότε γλιτώνει σημαντικού ύψους φορολογικές επιβαρύνσεις, ενώ ταυτόχρονα ως ετήσιο οικογενειακό του εισόδημα για τον υπολογισμό διαφόρων επιδομάτων και απαλλαγών λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό δηλωθέν και όχι το υψηλότερο τεκμαρτό, που συνήθως είναι και εξωπραγματικό. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (παράγραφος 2 του άρθρου 34 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος) ο φορολογούμενος μπορεί να καλύψει τυχόν προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος λόγω τεκμηρίων, αναγράφοντας στη φορολογική του δήλωση έως και 8 διαφορετικές κατηγορίες ποσών. Συγκεκριμένα, τα ποσά που πρέπει να δηλώσει ο φορολογούμενος για να καλύψει και να δικαιολογήσει την πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει λόγω των τεκμηρίων είναι: Εισοδήματα και έσοδα που αποκτήθηκαν τα έτη προ του 2016 δεν ξοδεύτηκαν μέχρι τις 31-12-2015 και αναλώθηκαν εντός του 2016. Πρόκειται για τη μέθοδο κάλυψης τεκμηρίων μέσω «ανάλωσης κεφαλαίου παρελθόντων ετών»! Με την «ανάλωση κεφαλαίου», ο φορολογούμενος μπορεί να καλύψει την όποια πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος έχει προκύψει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων, επικαλούμενος εισοδήματα και έσοδα δηλωθέντα ακόμη και πριν από 10, 20, 30 ή και 40 χρόνια! Μπορεί ειδικότερα να ανατρέξει στις φορολογικές δηλώσεις προηγούμενων συνεχόμενων ετών (όσων ετών θέλει) και να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες: – Να αθροίσει τα ποσά των πάσης φύσεως εισοδημάτων (από μισθούς, συντάξεις, ενοίκια, επιχειρήσεις, τόκους καταθέσεων, μερίσματα, υπεραξίες από πώληση μετοχών κ.λπ.) και τα ποσά των εσόδων από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, τα οποία έχει αναγράψει στις δηλώσεις των παρελθόντων ετών. – Από το άθροισμα εισοδημάτων και εσόδων προηγούμενων ετών, που θα προκύψει, να αφαιρέσει τα ποσά που ελήφθησαν υπόψη στις ίδιες φορολογικές δηλώσεις ως τεκμήρια διαβίωσης (για κατοικίες, Ι.Χ. αυτοκίνητα, πισίνες, σκάφη, υπηρετικό προσωπικό κ.λπ.) καθώς και τα ποσά που δήλωσαν στις ίδιες δηλώσεις ότι δαπάνησαν για να αποκτήσουν περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, Ι.Χ. αυτοκίνητα, σκάφη, κινητά αντικείμενα μεγάλης αξίας κ.λπ.).
Στις 7 Ιουνίου ξεκινούν οι Πανελλήνιες 2017 στα ΓΕΛ. Αριθμός εισακτέων, πρόγραμμα εξετάσεων, εκτιμήσεις για τις βάσεις 2017, Μηχανογραφικό 2017. Στις 7 Ιουνίου ξεκινούν οι Πανελλήνιες 2017 για τα Γενικά Λύκεια...
Του Νίκου Τσούλια Είναι από τη φύση της μια ιδιόμορφη αισθητική. Η εικόνα των αισθήσεων υπολείπεται κατά πολύ από την ουσία, για τον απλό λόγο ότι δεν δίνει τη δυνατότητα...
Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) Οι εμμονές και οι λαϊκισμοί, οι αοριστολογίες και οι ασυναρτησίες του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. περί «Ελεύθερης Πρόσβασης στο πανεπιστήμιο» έχουν ήδη πλήξει το Απολυτήριο του λυκείου και προφανώς...
Η αιμορραγία στην οικονομία, και ειδικά στις τράπεζες, συνεχίζεται εξαιτίας της παρατεταμένης αβεβαιότητας που συνδέεται με τη διαπραγμάτευση. Και το χειρότερο είναι ότι όσο επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις για κλείσιμο της συμφωνίας πολύ αργότερα, τόσο κινδυνεύει να εκτροχιαστεί το τραπεζικό σύστημα της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η Καθημερινή από τις τράπεζες έχει χαθεί ρευστότητα 4 δισ. ευρώ μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2017. Το σύνολο των καταθέσεων γενικής κυβέρνησης, επιχειρήσεων και νοικοκυριών, από το επίπεδο των 132 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016 έχει υποχωρήσει στο επίπεδο των 128 δισ. ευρώ, εξαιτίας των καθυστερήσεων στην αξιολόγηση και της ανησυχίας για το ενδεχόμενο νέου εκτροχιασμού της οικονομίας. Σύμφωνα με επιτελικά στελέχη τραπεζών, ουσιαστικά έχει χαθεί το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων που είχαν επιστρέψει στο τραπεζικό σύστημα το 2016. Πρόσθετη αβεβαιότητα προκαλεί το λεγόμενο νέο χρήμα που δεν υπόκειται σε όλους τους περιορισμούς και το οποίο μπορεί να βρεθεί πιο γρήγορα εκτός τραπεζών. Οπως εκτιμούν τραπεζικές πηγές, στο σύστημα υπάρχουν περίπου 4 δισ. ευρώ νέο χρήμα που θα μπορούσε να αποχωρήσει άμεσα, κάτι που θα οδηγούσε υποχρεωτικά σε αύξηση των ορίων του έκτακτου μηχανισμού ELA. Η αύξηση των καταθέσεων ξεκίνησε τον Μάιο του 2016 (αφού προηγήθηκε ένα πολύ άσχημο πρώτο τρίμηνο εξαιτίας της αβεβαιότητας για την πρώτη αξιολόγηση) μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και ενισχύθηκε στο τέλος του έτους όταν παγιώθηκε η εκτίμηση ότι η δεύτερη αξιολόγηση θα ολοκληρωνόταν τον περασμένο Δεκέμβριο ή το αργότερο στα μέσα Ιανουαρίου 2017. Σημειώνεται ότι το 2016 οι καταθέσεις νοικοκυριών - επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 4,2 δισ. ευρώ ενώ κατά 1,4 δισ. ευρώ αυξήθηκαν οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης. imerisia
Κατηγορούμενος για παραβάσεις φοροδιαφυγής σε βαθμό κακουργήματος καταδικάστηκε σε κάθειρξη 5 ετών και ζήτησε να μετατραπεί η ποινή του σε χρηματική. Το εφετείο απέρριψε την προσφυγή του φορολογούμενου και η υπόθεση έφτασε στον Άρειο πάγο. Ο Άρειος Πάγος με την υπ΄αριθμ. ΑΠ 130/2017 απόφασή του έκρινε ότι, κατά την έννοια της διατάξεως του άρθρου 82 παρ. 1 και 3 ΠΚ,, ως περιοριστική της ελευθερίας ποινή, που είναι ανώτερη από δύο έτη και δεν υπερβαίνει τα πέντε έτη, η οποία μετατρέπεται σε χρηματική, εκτός αν το δικαστήριο με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του κρίνει ότι απαιτείται η μετατροπή της για να αποτραπεί ο δράστης από την τέλεση άλλων αξιοποίνων πράξεων, νοείται τόσο η ποινή φυλακίσεως όσο και η ποινή καθείρξεως. Η ερμηνευτική εκδοχή αυτή συμπορεύεται με το γράμμα του νόμου, όπου προκρίνεται η διατύπωση "περιοριστική της ελευθερίας ποινή", και όχι ο όρος "φυλάκιση", αλλά και με τον σκοπό του νόμου, ο οποίος συνίσταται στην αποσυμφόρηση των φυλακών με πνεύμα σύγχρονης σωφρονιστικής αντίληψης. Παρόμοιος ήταν και ο σκοπός των νόμων 3727/2008 στο άρθρο 16 αυτού, 3772/2009 στο άρθρο η παρ. 3 αυτού και 3811/2009 στο άρθρο 26 αυτού, οι οποίοι προβλέπουν τη δυνατότητα μετατροπής για περιορισμένο χρονικό διάστημα και ποινής καθείρξεως πέντε ετών, συμπεριλαμβάνοντάς την στη φραστική διατύπωση "στερητική της ελευθερίας ποινή" και αναφέροντας ρητά τον όρο "πενταετής κάθειρξη". Περίληψη Φοροδιαφυγή - Έκδοση πλαστών τιμολογίων Για τη στοιχειοθέτηση του εγκλήματος, της φοροδιαφυγής με έκδοση εικονικών τιμολογίων, απαιτείται αντικειμενικώς, έκδοση από το δράστη πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων ή αποδοχή εικονικών φορολογικών στοιχείων, ή, νόθευση γνήσιων φορολογικών στοιχείων, υποκειμενικώς δε δόλος, ο οποίος περιλαμβάνει τη γνώση, έστω και με την έννοια της αμφιβολίας, της πλαστότητας ή της εικονικότητας των φορολογικών στοιχείων και επί νοθεύσεως της γνησιότητας αυτών και περαιτέρω τη θέληση η αποδοχή του δράστη να προβεί στην έκδοση των πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων ή αποδοχή εικονικών φορολογικών στοιχείων ή στη νόθευση γνήσιων στοιχείων. Σκοπός του δράστη για την απόκρυψη φορολογητέας ύλης δεν απαιτείται, ως πρόσθετο στοιχείο, για τη θεμελίωση της υποκειμενικής υποστάσεως του εν λόγω εγκλήματος σε αντίθεση προς το άρθρο 31 παρ. 1 περ. η’ του Ν. 1591/1986, που απαιτούσε για την υποκειμενική θεμελίωση του, πλην του βασικού δόλου, αναφορικά με τα στοιχεία της υποκειμενικής του υποστάσεως και σκοπό του δράστη να αποκρύψει τη φορολογητέα ύλη, εκτός αν τα φορολογικά στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν για τη διάπραξη ή την υποστήριξη κάποιας από τις πράξεις των παραγράφων 1 έως 4, οπότε ο δράστης τιμωρείται μόνο για την τελευταία ως αυτουργός ή συμμέτοχος. (ΑΠ 224/2016). Η νέα ρύθμιση του άρθρου 66 παρ. 5 εδ. β’ , που προστέθηκε στο Ν. 4174/2013 "Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας κλπ, καθ’ ο μέρος ορίζει, ότι όποιος εκδίδει ή αποδέχεται εικονικά και πλαστά φορολογικά στοιχεία για ανύπαρκτη συναλλαγή στο σύνολό της ή για μέρος αυτής, τιμωρείται: α) ..... και β) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, εφόσον το ως άνω ποσό υπερβαίνει τις διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ, ως επιεικέστερη της προϊσχύσασας διάταξη, τυγχάνει, κατά το άρθρ. 2 παρ.1 Π.Κ., εφαρμογής στην υπό κρίση υπόθεση, όπου η συνολική αξία των επίδικων εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ και ανέρχεται σε διακόσιες σαράντα μία χιλιάδες εννιακόσια ογδόντα (241.980) ευρώ), αφού για την σε βαθμό κακουργήματος τιμώρηση της πράξεως απαιτεί ήδη το ποσό των 200.000 ευρώ, αντί του μικροτέρου εκείνου των 150.000 ευρώ, που απαιτούσε η προϊσχύσασα διάταξη και επί πλέον απειλεί ποινή μικρότερη, κατά το ανώτατο όριό της (κάθειρξη έως δέκα ετών), από εκείνη της παλαιάς ρυθμίσεως, που απειλούσε κάθειρξη έως είκοσι έτη (άρθρα 52 παρ. 2 και 3 του ΠΚ). Η απαιτούμενη από τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ. 3 του Συντάγματος και 139 του ΚΠΔ ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία της δικαστικής αποφάσεως, η έλλειψη της οποίας ιδρύει τον από το άρθρο 510 παρ. 1 στοιχ. Δ’ του ιδίου Κώδικα λόγο αναιρέσεως, υπάρχει, προκειμένου για καταδικαστική απόφαση, όταν εκτίθενται σε αυτή με σαφήνεια, πληρότητα και χωρίς αντιφάσεις ή λογικά κενά, τα πραγματικά περιστατικά, που προέκυψαν και συγκροτούν την αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος, για το οποίο καταδικάστηκε ο κατηγορούμενος και αναφέρονται οι αποδείξεις που τα θεμελιώνουν και οι νομικοί συλλογισμοί με βάση τους οποίους υπήχθησαν τα περιστατικά, που απεδείχθησαν στην ουσιαστική ποινική διάταξη που εφαρμόστηκε. Η ύπαρξη του δόλου δεν είναι αναγκαίο, κατ’ αρχήν, να αιτιολογείται ιδιαιτέρως, αφού αυτός ενυπάρχει στη θέληση παραγωγής των περιστατικών, που συγκροτούν την αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος και προκύπτει από τις ειδικότερες συνθήκες τελέσεώς του, διαλαμβάνεται δε αιτιολογία περί αυτού (δόλου) στην κύρια αιτιολογία για την ενοχή, διότι εξυπακούεται ότι υπάρχει με την τέλεση των πραγματικών περιστατικών, που συγκροτούν αντικειμενικώς το έγκλημα, εκτός αν αξιώνονται από το νόμο πρόσθετα στοιχεία για την υποκειμενική υπόσταση του εγκλήματος, όπως η εν γνώσει ορισμένου περιστατικού τέλεση της πράξεως (άμεσος δόλος) ή ορισμένος περαιτέρω σκοπός (εγκλήματα με υπερχειλή υποκειμενική υπόσταση). Στην προκειμένη δίκη, όπως προκύπτει από το σκεπτικό της προσβαλλομένης αποφάσεώς του, το δικαστήριο της ουσίας, που δίκασε σε δεύτερο βαθμό την υπόθεση, προκειμένου να σχηματίσει την δικανική του πεποίθηση και να αχθεί στην καταδικαστική του αναιρεσείοντος κρίση του για την αξιόποινη πράξη της αποδοχής εικονικών φορολογικών στοιχείων κατ’ εξακολούθηση, η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ (ανερχόμενη σε διακόσιες σαράντα μία χιλιάδες εννιακόσια ογδόντα (241.980) ευρώ), έλαβε υπόψη του και συνεκτίμησε τα πρακτικά της πρωτοβάθμιας δίκης και τα έγγραφα, που ανεγνώσθησαν ενώπιόν του επ’ ακροατηρίου. Ηπιότερος νόμος Από τις διατάξεις του άρθρου 66 του ν. 4174/2013 συνάγεται, ότι στην περίπτωση εκδόσεως ή αποδοχής εικονικών φορολογικών στοιχείων για ανύπαρκτη συναλλαγή, που χρησιμοποιήθηκαν για την συντέλεση παραβάσεων φοροδιαφυγής, ο δράστης τιμωρείται μόνο για την τελευταία, ως αυτουργός ή συμμέτοχος, απορροφωμένης, συνεπώς, από εκείνη (φοροδιαφυγή) της πράξεως της εκδόσεως ή αποδοχής εικονικών φορολογικών στοιχείων, καθιερουμένης, με τη νέα ως άνω ρύθμιση, φαινομένης κατ’ ιδέαν συρροής μεταξύ των δύο αυτών αδικημάτων. Η τελευταία νέα αυτή ρύθμιση είναι επικεικεστέρα, κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 1 ΠΚ, της προϊσχύσασας του άρθρου 19 παρ.1 και 4 του Ν. 2523/1997, αφού πλέον ή έκδοση ή η αποδοχή εικονικών και πλαστών φορολογικών στοιχείων απορροφάται (φαινομενικώς κατ’ ιδέαν) από την πράξη της φοροδιαφυγής και δεν τιμωρείται αυτοτελώς. Πλέον τούτων, από το συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 514 και 511 εδ. τελ. ΚΠοινΔ, προκύπτει, ότι στην περίπτωση, που μετά την δημοσίευση της αποφάσεως που προσβάλλεται, μεταβλήθηκε το νομοθετικό καθεστώς, όσον αφορά την αξιόποινη πράξη ή και την επιβληθείσα ποινή κύρια ή παρεπόμενη, το δικαστήριο, εφαρμόζει και αυτεπάγγελτα, κατ’ άρθρο 2 παρ. 1 του ΠΚ, το νόμο που ίσχυε από την τέλεση της πράξεως έως την αμετάκλητη εκδίκαση της και περιέχει τις ευμενέστερες για τον κατηγορούμενο διατάξεις, εφόσον η αίτηση αναιρέσεως είναι παραδεκτή, ανεξάρτητα από την εμφάνιση ή μη του κατηγορουμένου κατά τη συζήτηση της τελευταίας (ΟλΑΠ 3/1995). Ως ηπιότερος νόμος κατά την έννοια του άρθρου 2 παρ. 1 ΠΚ θεωρείται εκείνος, ο οποίος, όπως ίσχυσε, περιέχει τις ευμενέστερες για τον κατηγορούμενο διατάξεις δηλαδή με την εφαρμογή, με βάση τις προβλεπόμενες στη συγκεκριμένη περίπτωση προϋποθέσεις επέρχεται ευνοϊκότερη για τον κατηγορούμενο ποινική μεταχείριση. Προς τούτο γίνεται σύγκριση των περισσοτέρων αυτών διατάξεων στο σύνολο των προϋποθέσεων που προβλέπονται από καθεμιά απ’ αυτές. Εάν από τη σύγκριση προκύψει ότι ο κατηγορούμενος, όπως κατηγορείται, επιβαρύνεται το ίδιο απ’ όλους τους νόμους, τότε εφαρμοστέος είναι ο νόμος που ίσχυσε κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, διαφορετικά ο νεότερος επιεικέστερος (ΑΠ 39/2015). Μετατροπή ποινής 5ετής κάθειρξης σε Χρηματική Στο άρθρο 82 παρ. 1 και 3 ΠΚ, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν από τις περ. 1 και 2 της υποπαραγράφου ΙΓ’ του πρώτου άρθρου ν. 4093/2012 ορίζονται τα εξής : "1. ... Η περιοριστική της ελευθερίας ποινή που είναι μεγαλύτερη από δύο έτη και δεν υπερβαίνει τα πέντε μετατρέπεται σε χρηματική ποινή, εκτός αν το δικαστήριο με απόφαση του ειδικά αιτιολογημένη κρίνει ότι απαιτείται η μη μετατροπή της για να αποτραπεί ο δράστης από την τέλεση άλλων αξιόποινων πράξεων...3. Κάθε ημέρα φυλάκισης υπολογίζεται σε ποσό από πέντε (5) ευρώ έως εκατό (100) ευρώ ... Με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Οικονομικών μπορεί να αυξομειώνονται τα προβλεπόμενα ποσά μετατροπής των περιοριστικών της ελευθερίας ποινών". Κατά την έννοια της ανωτέρω διατάξεως, ως περιοριστική της ελευθερίας ποινή, που είναι ανώτερη από δύο έτη και δεν υπερβαίνει τα πέντε έτη, η οποία μετατρέπεται σε χρηματική, εκτός αν το δικαστήριο με ειδικά αιτιολογημένη απόφασή του κρίνει ότι απαιτείται η μετατροπή της για να αποτραπεί ο δράστης από την τέλεση άλλων αξιοποίνων πράξεων, νοείται τόσο η ποινή φυλακίσεως όσο και η ποινή καθείρξεως. Η ερμηνευτική εκδοχή αυτή συμπορεύεται με το γράμμα του νόμου, όπου προκρίνεται η διατύπωση "περιοριστική της ελευθερίας ποινή", και όχι ο όρος "φυλάκιση", αλλά και με τον σκοπό του νόμου, ο οποίος συνίσταται στην αποσυμφόρηση των φυλακών με πνεύμα σύγχρονης σωφρονιστικής αντίληψης. Παρόμοιος ήταν και ο σκοπός των νόμων 3727/2008 στο άρθρο 16 αυτού, 3772/2009 στο άρθρο η παρ. 3 αυτού και 3811/2009 στο άρθρο 26 αυτού, οι οποίοι προβλέπουν τη δυνατότητα μετατροπής για περιορισμένο χρονικό διάστημα και ποινής καθείρξεως πέντε ετών, συμπεριλαμβάνοντάς την στη φραστική διατύπωση "στερητική της ελευθερίας ποινή" και αναφέροντας ρητά τον όρο "πενταετής κάθειρξη". Εξάλλου, ως βαρύνον κριτήριο για τη μετατροπή της στερητικής της ελευθερίας ποινής σε χρηματική ποινή δεν τάσσεται ο κακουργηματικός ή πλημμεληματικός χαρακτήρας της πράξης αλλά η φύση και η χρονική διάρκεια της στερητικής της ελευθερίας ποινής, η οποία και σε κακουργήματα, όταν συντρέχουν ελαφρυντικές περιστάσεις ή άλλοι γενικοί λόγοι μείωσης της ποινής, έχει ως ελάχιστα όρια φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών ή ενός έτους (άρθρο 83 στοιχ. β’ -γ’ ΠΚ). Από τα προαναφερθέντα συνάγεται, ότι υπόκειται σε μετατροπή και η ποινή καθείρξεως πέντε ετών, καθώς και η συνολική ποινή καθείρξεως, όταν η ποινή βάση αυτής είναι ποινή καθείρξεως πέντε ετών (ΑΠ 454/2016). Με τον τρίτο λόγο αναιρέσεως ο αναιρεσείων προβάλλει την αιτίαση της εσφαλμένης ερμηνείας της διατάξεως του άρθρου 82 παρ. 1 ΠΚ, όπως αντικ. με τον ν. 4093/2012, συνισταμένη στην απόρριψη του αιτήματός του για μετατροπή της ποινής καθείρξεως πέντε (5) ετών, η οποία επιβλήθηκε σε βάρος του με την προσβαλλόμενη απόφαση για την πράξη της αποδοχής εικονικών φορολογικών στοιχείων κατ’ εξακολούθηση η συνολική αξία των οποίων υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ, ανερχόμενο σε διακόσιες σαράντα μία χιλιάδες εννιακόσια ογδόντα (241.980) ευρώ). Όπως προκύπτει από την προσβαλλόμενη απόφαση (σελ. 23), ο αναιρεσείων μετά την απαγγελία της ανωτέρω ποινής υπέβαλε δια της συνηγόρου του σχετικό αίτημα, το οποίο απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία ως μη νόμιμο με την αιτιολογία, ότι για την μετατροπή εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 82 του ΠΚ, που ορίζουν για μετατροπή ποινών φυλάκισης από τρία έως πέντε έτη και όχι για μετατροπή ποινών καθείρξεως πέντε (5) ετών. Όμως, σύμφωνα με την προαναφερόμενη νομική σκέψη και αφού η ποινή είναι ποινή καθείρξεως πέντε ετών, υπόκειται (καταρχήν) σε μετατροπή. Επομένως, το άνω Πενταμελές Εφετείο παραβίασε την ουσιαστική ποινική διάταξη του άρθρου 82 παρ. 1 ΠΚ, όπως αυτή αντικ. με το πρώτο άρθρο υπό παρ. ΙΓ’ περ. 1-2 ν. 4093/2012, εσφαλμένως ερμηνεύοντας αυτήν και συνακολούθως είναι βάσιμος ο σχετικός τρίτος λόγος αναιρέσεως από το άρθρο 510 παρ. 1 στοιχ. Ε’ του ΚΠΔ, με τον οποίον πλήττεται η απορριπτική διάταξη του αιτήματος μετατροπής της ποινής καθείρξεως των πέντε (5) ετών που επιβλήθηκε στον αναιρεσείοντα.-. Taxheaven
iatropedia.grΚαθημερινά είμαστε εκτεθειμένοι σε κάθε είδους ακτινοβολία, φυσικής ή ανθρώπινης προέλευσης, είτε είμαστε σε εσωτερικούς είτε σε εξωτερικούς χώρους. Είμαστε εκτεθειμένοι στη γήινη και κοσμική ακτινοβολία και το πιο σημαντικό στην ακτινοβολία του ήλιου.Επιπλέον, υπάρχουν και οι ακτινοβολίες που εκπέμπονται από πάσης φύσεως ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. Τα κινητά τηλέφωνα, τα ασύρματα τηλέφωνα, οι συσκευές WiFi ή Bluetooth εκπέμπουν ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία ή ηλεκτρομαγνητικά πεδία.Η ακτινοβολία που μας περιβάλλει χωρίζεται σε ιονίζουσα και μη ιονίζουσα. Η ιονίζουσα ακτινοβολία (ακτίνες-x, ακτίνες-γ) είναι γνωστό ότι είναι επικίνδυνη για τον άνθρωπο, ενώ οι βιολογικές επιδράσεις της μη ιονίζουσας δεν είναι γνωστές και έτσι δεν μπορεί να αξιολογηθεί η επικινδυνότητά της.Η ενέργεια που εκπέμπεται από αυτές τις συσκευές είναι μη ιονίζουσα ακτινοβολία, που σημαίνει ότι δεν έχει τη δυνατότητα να διασπά χημικούς δεσμούς, δηλαδή δεν προκαλεί βλάβη στο DNA, το οποίο είναι μια πιθανή αιτία για την εμφάνιση καρκίνου.Αν και η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία δεν μπορεί να προκαλέσει άμεσα βλάβες, μπορεί έμμεσα να δημιουργήσει προβλήματα, ιδίως μετά από μακροχρόνια έκθεση.Πώς η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία επηρεάζει τον οργανισμόΗ άνοδος της θερμοκρασίας αποτελεί την κύρια βιολογική επίδραση των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων. Αυτό το φαινόμενο αξιοποιείται στους φούρνους μικροκυμάτων και επιτρέπει να ζεσταίνουμε γρήγορα το φαγητό.Τα επίπεδα των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων στα οποία εκτίθεται ο άνθρωπος είναι πολύ χαμηλότερα από εκείνα που μπορεί να προκαλέσουν σημαντική αύξηση της θερμοκρασίας.Οι επιστήμονες ερευνούν την πιθανότητα επιδράσεων σχετικά με την αύξηση της θερμοκρασίας ακόμα και κάτω από το όριο, ως αποτέλεσμα της μακρόχρονης έκθεσης.Ποιες οι συνέπειες της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στον άνθρωποΕδώ και αρκετά χρόνια υπάρχει ένας έντονος προβληματισμός για τις πιθανές βλαπτικές επιδράσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και για το λόγο αυτό έχουν γίνει πολλές μελέτες, οι οποίες όμως καταλήγουν σε αντίθετα αποτελέσματα.Ορισμένες από αυτές δείχνουν πως υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για εμφάνιση καρκίνου του εγκεφάλου και του δέρματος, λευχαιμία, στειρότητα, απώλεια μνήμης, πονοκεφάλους, αϋπνία και κατάθλιψη.Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και αρκετές μελέτες που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει κάποια συσχέτιση μεταξύ της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και των ασθενειών που έχουν ενοχοποιηθεί.Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα και τις έρευνες δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να τεκμηριώνουν τον αυξημένο κίνδυνο, ωστόσο υπογραμμίζει πως απαιτείται επιπλέον έρευνα για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα.Εφόσον το τοπίο είναι ακόμα θολό σχετικά με την επικινδυνότητα των συσκευών καλό θα ήταν να λάβουμε όλοι τα μέτρα μας, ώστε να μη βρεθούμε προ εκπλήξεων.Κάποιες απλές οδηγίες που αν τις ακολουθήσουμε μπορεί να σώσουν την υγεία μας είναι οι εξής:-Αποφύγετε τη χρήση του κινητού τηλεφώνου σε περιοχές με χαμηλό σήμα (γιατί τότε η ηλεκρομαγνητική ακτινοβολία έχει υψηλότερη ένταση) και σε κλειστούς χώρους με πολλές μεταλλικές επιφάνειες: π.χ. αυτοκίνητο, ασανσέρ (αντανάκλαση της ακτινοβολίας)-Ο καλύτερος τρόπος για να μιλάτε στο κινητό είναι να το έχετε στο μεγάφωνο και να υπάρχει μία απόσταση από τον εγκέφαλο. Διαφορετικά να προτιμάτε να μιλάτε με ενσύρματα ακουστικά. Αν και εκπέμπεται κάποια ακτινοβολία είναι καλύτερα, γιατί απομακρύνεται το κινητό από το σώμα.-Προσπαθήστε να μειώσετε γενικά τις ώρες που μιλάτε στο κινητό τηλέφωνο.-Μην έχετε το κινητό σας τηλέφωνο κοντά στον εγκέφαλο, την καρδιά και τα γεννητικά όργανα.-Αντικαταστήστε το ασύρματο τηλέφωνο του σπιτιού ή της δουλειάς με ένα ενσύρματο.-Αποφύγετε τις πολλές ασύρματες συσκευές στην κατοικία σας (π.χ. τηλέφωνα, συστήματα ενδοεπικοινωνίας, δίκτυο internet, συσκευές Bluetooth, ηχεία κ.ά.)-Κλείνετε όλες τις συσκευές όταν πάτε για ύπνο (υπολογιστής, τηλέφωνο κλπ). Το ίδιο ισχύει και για το ασύρματο ρούτερ.-Το ασύρματο ρούτερ είναι προτιμότερο να είναι τοποθετημένο σε ένα δωμάτιο που δε χρησιμοποιείται πολύ.-Αποφύγετε να φορτίζετε το κινητό σας τηλέφωνο ακριβώς δίπλα από εκεί που κοιμάστε (προστατεύστε ιδίως το κεφάλι σας)-Απομακρυνθείτε από το φούρνο μικροκυμάτων όταν είναι ενεργός.
Συγχαρητήρια στα παιδιά που μετέχουν στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρόεδρος της ΝΔ συνεχάρη επίσης, τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για τη διοργάνωση αυτού του θαυμάσιου διαγωνισμού. Ενός διαγωνισμού, σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης, που δίνει την ευκαιρία σε νέα παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου, να έρθουν σε επαφή με την τεχνολογία, με τη ρομποτική, να εξερευνήσουν τις δικές τους δυνατότητες και να κυνηγήσουν τα δικά τους όνειρα. «Μην διστάσετε να κυνηγήσετε τα όνειρά σας», είπε απευθυνόμενος στους μαθητές ο κ. Μητσοτάκης και συνεχάρη τον καθηγητή κ. Κριμιζή, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι είναι ένας πρέσβης της Ελλάδος στον κόσμο. «Πιστεύω ότι θα συμφωνήσετε μαζί μου, ότι κάπου ανάμεσα σε αυτά τα παιδιά, σε 50 χρόνια, μπορεί να κρύβετε ένας επόμενος Νομπελίστας. Επομένως, να μην διστάσετε, παιδιά, να κυνηγήσετε τα όνειρά σας. Μας δίνετε τη δυνατότητα και εμάς να λάβουμε υπόψη πόσο σημαντικό είναι να εισάγουμε στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα την τεχνολογία, την καινοτομία. Είμαστε σε ένα κόσμο, ο οποίος αλλάζει συνέχεια. Να τον δούμε ως μια μεγάλη πρόκληση, ως μια μεγάλη ευκαιρία και όχι ως μια μεγάλη απειλή. Και πάλι συγχαρητήρια. Ένα μεγάλο "μπράβο" σε όλες και σε όλους και ειδικά στα παιδιά που συμμετέχουν με τόσο ενθουσιασμό», συμπλήρωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
kathimerini.grΤΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣΟ πολιτικός πρόγονος του ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ εσωτερικού, και οι διάφορες ομάδες που περιφέρονταν στο σύμπαν της λεγομένης ανανεωτικής αριστεράς ήταν μια μικρή κακοφωνική κοινωνία. Την αποτελούσαν δέκα άνθρωποι, όμως αυτοί οι δέκα χωρίζονταν σε ομάδες, τρεις τουλάχιστον. Ο ένας που περίσσευε ήταν ο «ανεξάρτητος». Αγόρευαν, αρθρογραφούσαν, μιλούσαν με τις ώρες για τα παγκόσμια προβλήματα, κάπνιζαν πολύ και στο τέλος έφευγαν τσακωμένοι αλλά ευχαριστημένοι. Είχαν υπηρετήσει με συνέπεια και σθένος τον στόχο της «ανανέωσης» της Αριστεράς, την περίφημη «ιδεολογικοπολιτική» ζύμωση. Η παρουσία τους άφηνε αδιάφορη την πολιτική ζωή. Οι διαφωνίες τους, όμως, τους βοηθούσαν να μην πλήξουν μες στην πολιτική τους μοναξιά. Αφού δεν ενδιαφέρονται οι άλλοι για εμάς, τουλάχιστον ας ενδιαφερθούμε ο ένας για τον άλλον.Το ενδιαφέρον με την παραίτηση του κ. Κιμούλη από τη θέση του προέδρου του Δ.Σ. στο Ιδρυμα Νιάρχου, όπου προ ημερών είχε διορισθεί, δεν είναι ότι παραιτήθηκε. Το ενδιαφέρον είναι αυτό που δήλωσε κατηγορώντας τον γενικό διευθυντή κ. Μανωλόπουλο ότι υπεκατέστησε το Δ.Σ. «εκμεταλλευόμενος τις εύθραυστες εσωτερικές ισορροπίες του κυβερνώντος κόμματος...». Μας εξηγεί ο άνθρωπος ότι το Δ.Σ. συγκροτήθηκε για να υπηρετήσει τις ισορροπίες του κυβερνώντος κόμματος, κοινώς με σεβασμό στα πάτρια της Αριστεράς. Ο Μανωλόπουλος, ο οποίος θήτευσε με επιτυχία στο πλευρό του Χρήστου Λαμπράκη στο Μέγαρο, έχει ως προτεραιότητα τη λειτουργία του οργανισμού παρακάμπτοντας ενδεχομένως τις ιδεολογικοπολιτικές ζυμώσεις.Απορίας άξιον το γεγονός ότι η Αριστερά, παρά τον κακοφωνικό της χαρακτήρα, διαθέτει μια τόσο συμπαγή κοινοβουλευτική ομάδα. Οσο τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου διέθεταν την πλειοψηφία, όταν έφταναν να ψηφίσουν μνημόνια ή σκληρά μέτρα υπήρχαν διαρροές ή μετατοπίσεις. Στον ΣΥΡΙΖΑ, μετά την εκκαθάριση των Λαφαζανιστών-Κωνσταντοπουλιστών, οι διάφορες ομάδες και ομαδούλες σηκώνουν το χεράκι μονοκούκι. Λατρεία της εξουσίας, η οποία όμως έλκει την καταγωγή της από κάτι βαθύτερο, αταβιστικό. Δεν τους ενδιαφέρει τι ψηφίζουν, ούτε οι συνέπειες της ψήφου τους. Τους ενδιαφέρουν οι «εσωκομματικές ισορροπίες» και η νομή των ωφελημάτων της εξουσίας. Οπως παλιότερα, στον χώρο του «πολιτισμού», δεν ενδιέφερε η παραγωγή έργου. Ενδιέφερε η νομή των επιχορηγήσεων στην οποία, ως καλοί αριστεροί, προσέθεταν και κάποια ιδεολογικοπολιτική απόχρωση για το ηθικό πλεονέκτημα.Μάλλον αυτό εννοεί ο κ. Κιμούλης με τις «ισορροπίες» του. Δηλώνοντας ότι ο ίδιος δεν θέλει να συμμετέχει στις ισορροπίες, αναλαμβάνει τον ρόλο του «ανεξάρτητου». Είναι ο δέκατος που περισσεύει από τις τρεις ομάδες των δέκα. Στην «ανανεωτική» αριστερά ήταν ο πιο δημοφιλής. Ολοι τον ήθελαν για να αποκτήσουν την πλειοψηφία.
Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Φώφη Γεννηματά,τόνισε σε ομιλία της σε ημερίδα του ΙΣΤΑΜΕ για την τοπική αυτοδιοίκηση πως η κυβέρνηση οδηγεί σε επικίνδυνα αδιέξοδα. Η κυρία Γεννηματά έκανε λόγο για «τυχοδιωκτικούς χειρισμούς» και «ανικανότητα» της κυβέρνησης να ολοκληρώσει θετικά την αξιολόγηση τονίζοντας ότι «παρατείνουν την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα στη χώρα». «Η ύφεση επέστρεψε στην οικονομία, η ανεργία άρχισε και πάλι να αυξάνεται, το τραπεζικό σύστημα να μη χρηματοδοτεί την επιχειρηματική δραστηριότητα. Την ίδια στιγμή η υπερφορολόγηση και τα Κυβερνητικά μέτρα οδηγούν σε απόγνωση τα νοικοκυριά. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των πολιτών αυξήθηκαν κατά 1,6 δισ. ευρώ τον Ιανουάριο» πρόσθεσε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Όπως είπε ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ με την πολιτική τους σπαταλούν το χρόνο και τις αντοχές της χώρας «ετοιμάζοντας μια ακόμα συνθηκολόγηση ηττημένου». Ξεκαθάρισε, δε, ότι η κυβέρνηση δεν θα πρέπει να περιμένει «καμία συναίνεση ή συνενοχή από εμάς» για τα νέα σκληρά μέτρα και το 4ο Μνημόνιο «και μάλιστα χωρίς χρηματοδότηση». Η Φώφη Γεννηματά κατηγόρησε τον Αλέξη Τσίπρα προσωπικά οτι «πετάει το μπαλάκι στην εξέδρα» με πότε ευτελίζοντας τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης, πότε με το δάνειο «με δυσβάχτατα επιτόκια» από την Παγκόσμια Τράπεζα, πότε με τις προτάσεις του για εξεταστικές επιτροπές. Ξεκαθάρισε, δε, με τον πιο επίσημο τρόπο ότι «εμείς θα συμφωνήσουμε με όλες τις Εξεταστικές για λόγους αρχής. Διαφάνεια για τους πάντες και παντού. Δεν έχουμε τίποτε να κρύψουμε και τίποτε να φοβηθούμε».
Υποβρύχια αναγνωριστική έρευνα στις ανατολικές ακτές της Σαλαμίνας, συγκεκριμένα στην περιοχή Αμπελακίου-Κυνόσουρας, η πρώτη συστηματική υποβρύχια έρευνα που εγκαινιάζεται από ελληνικούς φορείς (με 20μελή επιστημονική ομάδα), σε βεβαρυμένο θαλάσσιο περιβάλλον, αλλά σε χώρο μείζονος ιστορικής σημασίας, διενεργήθηκε τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2016.Όπως πληροφορεί το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, κύριο πεδίο της έρευνας του 2016 (που γίνεται στο πλαίσιο τριετούς προγράμματος) αποτέλεσε το εσώτερο (δυτικό) τμήμα του Όρμου του Αμπελακίου.«Πρόκειται για τον εμπορικό και πιθανότατα πολεμικό λιμένα της Κλασικής και Ελληνιστικής πόλης-δήμου της Σαλαμίνος, τον σημαντικότερο και πλησιέστερο του Αθηναϊκού κράτους, μετά από τους τρεις λιμένες του Πειραιώς (Κάνθαρο, Ζέα, Μουνιχία)», ενημερώνει το ΥΠΠΟΑ, συμπληρώνοντας ότι «πρόκειται, ακόμη, για τον χώρο συγκέντρωσης τμήματος του ενωμένου Ελληνικού στόλου την παραμονή της μεγάλης ναυμαχίας του 480 π.Χ., ο οποίος γειτνιάζει με τα σημαντικότερα μνημεία της Νίκης: το πολυάνδρειον (τύμβο) των Σαλαμινομάχων και το Τρόπαιον, επί της Κυνόσουρας. Αναφορές στον αρχαίο λιμένα της Σαλαμίνος απαντούν στα έργα του γεωγράφου Σκύλακος (του 4ου αι. π.Χ.), του γεωγράφου Στράβωνος (του 1ου αι. π.Χ.-1ου αι. μ.Χ.) και του περιηγητή Παυσανία (του 2ου αι. μ.Χ.)».http://www.alfavita.gr/
ΔΑΝΗΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥΣτις 18 Μάρτη 1871 ανοίγει μια καινούρια περίοδος στην παγκόσμια Ιστορία. Τη μέρα εκείνη, για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, η κρατική εξουσία πέρασε, αν και για σύντομο χρονικό διάστημα, στα χέρια του προλεταριάτου, της πιο πρωτοπόρας, της μοναδικής μέχρι το τέλος επαναστατικής τάξης της καπιταλιστικής κοινωνίας. Η Κομμούνα που ίδρυσαν το 1871 οι εργάτες του Παρισιού έζησε μόνο 72 μέρες, αλλά η σημασία της για τον παραπέρα απελευθερωτικό αγώνα της εργατικής τάξης ήταν τεράστια.Στις 6 του Απριλίου 1871 καίγεται η γκιλοτίνας στην Πλατεία Βολταίρου, έξω από το δημαρχείο του ενδέκατου διαμέρισματος – Χαρακτικό από το Μουσείο Carnavalet.Για την αντιμετώπιση της αντίδρασης των αστών και των τσιφλικάδων η εργατική τάξη και οι μικροαστοί του Παρισιού ίδρυσαν το Φεβρουάριο του 1871 μια μαζική πολιτική οργάνωση, τη Δημοκρατική Ομοσπονδία της Εθνοφρουράς του τμήματος του Σηκουάνα με δύναμη 215 τάγματα που συγκροτήθηκαν στις εργατικές και σε άλλες δημοκρατικές συνοικίες. Η κεντρική επιτροπή της οργάνωσης με επικεφαλής επιφανείς δημοκράτες και σοσιαλιστές (ανάμεσα τους ήταν και μέλη της Διεθνούς) έγινε ουσιαστικά το έμβρυο της καινούριας λαϊκής εξουσίας που ξεπήδησε από τα κάτω.Τη νύχτα της 17ης προς τη 18η Μάρτη η κυβέρνηση του Θιέρσου έστειλε στρατό στη Μονμάρτη, στο Μπελβίλ και σε άλλες εργατικές συνοικίες του Παρισιού για να πάρει από την εθνοφρουρά τα κανόνια, που είχαν αγοραστεί με λεφτά των εργατών. Παρά τον αρχικό αιφνιδιασμό οι άνδρες της Εθνοφρουράς άρπαξαν τα όπλα και με την υποστήριξη του πληθυσμού, ακόμη και των γυναικών, ματαίωσαν τις προσπάθειες του στρατού. Οι στρατιώτες αρνήθηκαν να πυροβολήσουν το λαό, έπιασαν δυο στρατηγούς (το Λεκόντ και τονΤομά) και τους εκτέλεσαν. Η κεντρική επιτροπή της εθνοφρουράς πέρασε από την άμυνα στην επίθεση και έστειλε τάγματα από τις εργατικές συνοικίες στο κέντρο της πόλης. Τα τάγματα αυτά κυρίευσαν την αστυνομική Διεύθυνση, πολλά υπουργεία, σιδηροδρομικούς σταθμούς, τους στρατώνες, σε μερικές συνοικίες τα Δημαρχεία και αργά το βράδυ το κεντρικό Δημαρχείο, όπου ύψωσαν κόκκινη σημαία.Η πρωτεύουσα της Γαλλίας είχε πέσει στα χέρια των ξεσηκωμένων εργατών.Οδόφραγμα της Place Blanche, που υπερασπίστηκαν γυναίκες κατά τη διάρκεια της ματωμένης εβδομάδας – Λιθογραφία – Μουσείο CarnavaletΗ κυβέρνηση του Θιέρσου κατέφυγε στην παλιά έδρα των Γάλλων βασιλιάδων, στις Βερσαλλίες (περίπου 19 χιλιόμετρα έξω από το Παρίσι) εκεί συγκέντρωσε και τα πιστά της στρατεύματα. Η κεντρική επιτροπή της εθνοφρουράς έγινε προσωρινή κυβέρνηση του προλεταριάτου που νίκησε και της ριζοσπαστικής μερίδας των μικροαστών που είχε συμμαχήσει μαζί του.http://www.imerodromos.gr
"Ανυπομονώ να γίνει η εξεταστική επιτροπή για την Υγεία", δήλωσε στον Flash 96, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Άδωνις Γεωργιάδης. «Ο κ. Τσίπρας κάνει την εξεταστική μόνο για μένα. Αν γίνει, θα αποκαλυφθούν πράγματα για τον ΣΥΡΙΖΑ, θα τα πω χαρτί και καλαμάρι. Και τα ξέρω και θα τα αποδείξω», δήλωσε ο κύριος Γεωργιάδης.
Πρόβλημα τεράστιο για εκατομμύρια υπερχρεωμένους και οικονομικά εξαθλιωμένους φορολογούμενους είναι τα τεκμήρια της εφορίας, καθώς προσδιορίζουν το ύψος του φορολογητέου εισοδήματός τους σε πολύ πιο υψηλό επίπεδο από το πραγματικό και υποχρεώνουν σε υπέρογκους φόρους. Ταυτόχρονα, τα τεκμήρια τους εμφανίζουν να έχουν αποκτήσει εισοδήματα μεγαλύτερα από τα εισοδηματικά όρια που έχουν καθοριστεί από διάφορους νόμους για την είσπραξη κοινωνικών επιδομάτων και για την απαλλαγή από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), με αποτέλεσμα αφενός να χάνουν τα επιδόματα αφετέρου να χρεώνονται αδίκως και με τον ΕΝΦΙΑ. Για να αποφύγουν τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματός τους σε εξωπραγματικά επίπεδα με βάση τα τεκμήρια, οι φορολογούμενοι πρέπει να βρουν τρόπους να καλύψουν την πρόσθετη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του πραγματικού εισοδήματός τους και του πιο υψηλού ποσού εισοδήματος που προσδιορίζουν τα τεκμήρια. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους, τους οποίους παρουσιάζουμε παρακάτω αναλυτικά. Σε κάθε περίπτωση που ο φορολογούμενος καταφέρνει να δικαιολογήσει τη διαφορά αυτή φορολογείται για το πραγματικό εισόδημα που έχει δηλώσει και όχι για το -υψηλότερο του πραγματικού- τεκμαρτό, οπότε γλιτώνει σημαντικού ύψους φορολογικές επιβαρύνσεις, ενώ ταυτόχρονα ως ετήσιο οικογενειακό του εισόδημα για τον υπολογισμό διαφόρων επιδομάτων και απαλλαγών λαμβάνεται υπόψη το πραγματικό δηλωθέν και όχι το υψηλότερο τεκμαρτό, που συνήθως είναι και εξωπραγματικό. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (παράγραφος 2 του άρθρου 34 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος) ο φορολογούμενος μπορεί να καλύψει τυχόν προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος λόγω τεκμηρίων, αναγράφοντας στη φορολογική του δήλωση έως και 8 διαφορετικές κατηγορίες ποσών. Συγκεκριμένα, τα ποσά που πρέπει να δηλώσει ο φορολογούμενος για να καλύψει και να δικαιολογήσει την πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει λόγω των τεκμηρίων είναι:1) Εισοδήματα και έσοδα που αποκτήθηκαν τα έτη προ του 2016 δεν ξοδεύτηκαν μέχρι τις 31-12-2015 και αναλώθηκαν εντός του 2016. Πρόκειται για τη μέθοδο κάλυψης τεκμηρίων μέσω «ανάλωσης κεφαλαίου παρελθόντων ετών»! Με την «ανάλωση κεφαλαίου», ο φορολογούμενος μπορεί να καλύψει την όποια πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος έχει προκύψει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων, επικαλούμενος εισοδήματα και έσοδα δηλωθέντα ακόμη και πριν από 10, 20, 30 ή και 40 χρόνια! Μπορεί ειδικότερα να ανατρέξει στις φορολογικές δηλώσεις προηγούμενων συνεχόμενων ετών (όσων ετών θέλει) και να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες: – Να αθροίσει τα ποσά των πάσης φύσεως εισοδημάτων (από μισθούς, συντάξεις, ενοίκια, επιχειρήσεις, τόκους καταθέσεων, μερίσματα, υπεραξίες από πώληση μετοχών κ.λπ.) και τα ποσά των εσόδων από πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, τα οποία έχει αναγράψει στις δηλώσεις των παρελθόντων ετών. – Από το άθροισμα εισοδημάτων και εσόδων προηγούμενων ετών, που θα προκύψει, να αφαιρέσει τα ποσά που ελήφθησαν υπόψη στις ίδιες φορολογικές δηλώσεις ως τεκμήρια διαβίωσης (για κατοικίες, Ι.Χ. αυτοκίνητα, πισίνες, σκάφη, υπηρετικό προσωπικό κ.λπ.) καθώς και τα ποσά που δήλωσαν στις ίδιες δηλώσεις ότι δαπάνησαν για να αποκτήσουν περιουσιακά στοιχεία (ακίνητα, Ι.Χ. αυτοκίνητα, σκάφη, κινητά αντικείμενα μεγάλης αξίας κ.λπ.).
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗTην Παρασκευή 17/03 στις 17:30 πραγματοποιήθηκε συνάντηση της επιτροπής ειδικής αγωγής του ΣΕΚ στα γραφεία του συλλόγου. Τα θέματα που συζητήθηκαν είναι τα εξής:Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής ΑγωγήςΟ χώρος που είχε δοθεί πέρυσι για το Φεστιβάλ Φορέων Ειδικής Αγωγής (Τεχνόπολη, Γκάζι) δεν είναι διαθέσιμος φέτος. Έχουν γίνει κάποιες συζητήσεις για το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και αναμένουμε απάντηση από τους υπευθύνους για την παραχώρηση του χώρου. Εάν η απάντηση είναι θετική θα χρειαστεί η συμμετοχή όλων, προκειμένου να οργανωθεί το περίπτερο του συλλόγου και να οριστούν οι βάρδιες.Σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Κοινωνικής και Επαγγελματικής Αγωγής και του εργαστηρίου της Αυτόνομης Διαβίωσης Κατόπιν συζήτησης, συστάθηκε μια επιτροπή υπεύθυνη για τα σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Κοινωνικής και Επαγγελματικής Αγωγής και του εργαστηρίου της Αυτόνομης Διαβίωσης. Μέσα απ’ αυτά θα αναδειχθεί και ο ρόλος του κοινωνιολόγου στην Ειδική Αγωγή.Ομαδοποίηση κλάδων-Αναθέσεις.Ίσως το μεγαλύτερο θέμα που μας απασχολεί τις τελευταίες μέρες, είναι η ενοποίηση των κλάδων (ΠΕ10-ΠΕ13) και οι αναθέσεις. Συζητήθηκε αρκετά το θέμα, και προγραμματίστηκαν κάποια ραντεβού με φορείς του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να τεθούν διερευνητικά ερωτήματα σχετικά με την ενοποίηση και τις αναθέσεις των μαθήματων.
Οι ασφαλισμένοι, που αδυνατούν να καταβάλουν τα ασφάλιστρά τους λόγω των προβλημάτων του ΕΦΚΑ, δεν θα πληρώσουν δύο φορές, διαβεβαίωσε μέσω του ΣΚΑΪ ο διοικητής του φορέα, Αθανάσιος Μπακαλέξης. Χιλιάδες εργαζόμενοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών είχαν μείνει «στο κενό» τις προηγούμενες ημέρες, καθότι δεν αναρτήθηκαν ηλεκτρονικά οι παρακρατήσεις που όφειλαν να καταβάλουν για τον Ιανουάριο. Ο ΕΦΚΑ άρχισε να στέλνει ειδοποιητήρια στους εν λόγω ασφαλισμένους, γεννώντας ανησυχίες ότι θα χρεωθούν δύο φορές. «Αυτοί που θα πληρώσουν μέσω πλατφόρμας δεν θα πληρώσουν και τα ειδοποιητήρια», διαβεβαίωσε ο κ. Μπακαλέξης. Υποστήριξε παράλληλα ότι η πλατφόρμα του ΕΦΚΑ θα είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική την επόμενη εβδομάδα. Για αδικαιολόγητο χάος έκανε λόγο από την πλευρά του, με παρέμβαση του, ο τομεάρχης Εργασίας της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Βρούτσης. Τόνισε πως δεν είναι δυνατό οι ασφαλισμένοι που επηρεάζονται από το πρόβλημα να ενημερώνονται μέσω τηλεοπτικών δηλώσεων του διοικητή και πρέπει να καλυφθούν με επίσημη ρύθμιση.
Ρευστότητα ύψους τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ "χάθηκε" από το ελληνικό τραπεζικό σύστημα τους πρώτους μήνες του 2017. Το σύνολο των καταθέσεων γενικής κυβέρνησης, επιχειρήσεων και νοικοκυριών, από το επίπεδο των 132 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016 έχει υποχωρήσει στο επίπεδο των 128 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της εφημερίδας «Καθημερινή», γεγονός που αποδίδεται στις καθυστερήσεις της αξιολόγησης και την ανησυχία για το ενδεχόμενο νέου εκτροχιασμού της οικονομίας. Επιτελικά στελέχη τραπεζών εκτιμούν πως ουσιαστικά χάθηκε το μεγαλύτερο μέρος των κεφαλαίων που είχαν επιστρέψει στο τραπεζικό σύστημα το 2016. Πρόσθετη αβεβαιότητα προκαλεί το λεγόμενο νέο χρήμα που δεν υπόκειται σε όλους τους περιορισμούς και το οποίο μπορεί να βρεθεί πιο γρήγορα εκτός τραπεζών. Όπως εκτιμούν τραπεζικές πηγές, στο σύστημα υπάρχουν περίπου 4 δισ. ευρώ νέο χρήμα που θα μπορούσε να αποχωρήσει άμεσα, κάτι που θα οδηγούσε υποχρεωτικά σε αύξηση των ορίων του έκτακτου μηχανισμού ELA. Η εμπιστοσύνη είχε ενισχυθεί μετά την πρώτη αξιολόγηση ενώ η νέα εμπλοκή άλλαξε τα δεδομένα. Οι αναλήψεις από τα ΑΤΜ έχουν αυξηθεί και οι επιστροφές χρημάτων έχουν «παγώσει».
Οι ασφαλισμένοι που δεν έχουν μπορέσει να καταβάλουν τα ασφάλιστρά τους λόγω των προβλημάτων του ΕΦΚΑ δεν θα κληθούν να πληρώσουν δύο φορές, διαβεβαίωσε μέσω του ΣΚΑΪ ο διοικητής του φορέα, Αθανάσιος Μπακαλέξης."Αυτοί που θα πληρώσουν μέσω πλατφόρμας δεν θα πληρώσουν και τα ειδοποιητήρια", διαβεβαίωσε ο κ. Μπακαλέξης, σύμφωνα με το skai.gr.Υποστήριξε παράλληλα ότι η πλατφόρμα του ΕΦΚΑ θα είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική την επόμενη εβδομάδα.
«Αιμορραγία» στις καταθέσεις ύψους 4 δισ. ευρώ καταγράφεται το πρώτο τρίμηνο του 2017 λόγω των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης και της πιθανότητας για νέο εκτροχιασμό της οικονομίας.Το σύνολο των καταθέσεων γενικής κυβέρνησης, νοικοκυριών και επιχειρήσεων έχει υποχωρήσει στα 128 δισ. ευρώ από 132 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016.Σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη που επικαλείται σε δημοσίευμά της η Καθημερινή, πρόκειται για το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που είχαν επιστρέψει στο τραπεζικό σύστημα πέρυσι.Εκφράζουν, μάλιστα, φόβους ότι η διαρροή καταθέσεων μπορεί να συνεχιστεί με ίδιους ή ακόμα και γρηγορότερους ρυθμούς καθώς στο σύστημα υπάρχουν περίπου 4 δισ. ευρώ νέο χρήμα που θα μπορούσε να αποχωρήσει άμεσα καθώς δεν υπόκειται στα capital controls, κάτι που θα οδηγούσε υποχρεωτικά σε αύξηση των ορίων του έκτακτου μηχανισμού ELA.Στελέχη τραπεζών δεν κρύβουν την απογοήτευσή τους: αν είχε κλείσει στο τέλος του 2016 η δεύτερη αξιολόγηση, τώρα θα συζητούσαμε για την ένταξη της χώρας στο QE και θα διαμορφώνονταν οι βάσεις για τη χαλάρωση των capital control. enikonomia