Στην Ουάσιγκτον βρίσκεται ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς, ο οποίος συμμετείχε στο AIPAC Policy Conference, στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανο-Ισραηλινής Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων. Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ μίλησε σε πάνελ Ευρωπαίων υπουργών, οι οποίοι ανέλυσαν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι χώρες τους, αλλά και η ευρύτερη περιοχή από το 2017 και στο εξής.Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ τόνισε την αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης να αναπτύξει η χώρα ένα σταθεροποιητικό ρόλο στο μέσον μιας αποσταθεροποιημένης ευρύτερης περιοχής, αλλά και να σχεδιάσει από τώρα το στρατηγικό ρόλο της για την επόμενη ημέρα, όταν η περιοχή θα έχει σταθεροποιηθεί. Ο Νίκος Παππάς υπογράμμισε επίσης την έμφαση που δίνει η ελληνική πλευρά στην τριμερή συνεργασία Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ και ιδιαίτερα στην προώθηση των μεγάλων ενεργειακών πρότζεκτς των αγωγών φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας.Εκτός του Ν. Παππά στο πάνελ συμμετείχαν ο υπουργός Εξωτερικών της Λετονίας Έντγκαρς Ρινκέβιτς, ο υπουργός Επικρατείας για την Πολιτική Ασφάλειας και τη Διεθνή Συνεργασία της Ουγγαρίας Ίστβαν Μίκολα και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κύπρου Νίκος Χριστοδουλίδης.Τον υπουργό ΨΗΠΤΕ συνοδεύει στην επίσκεψή του στις ΗΠΑ ο γενικός γραμματέας τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων Βασίλης Μαγκλάρας.
Την απόσυρση της τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας που αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών για τις επόμενες δύο σχολικές χρονιές, ζητούν δάσκαλοι και καθηγητές, και προχωρούν σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αύριο και μεθαύριο, καθώς και την επόμενη Τετάρτη, 5 Απριλίου. Για τους εκπαιδευτικούς, οι «προσωρινές», όπως αναφέρονται στην τροπολογία, ρυθμίσεις, αποτελούν «ομολογία της παντελούς απουσίας πρόθεσης και σχεδιασμού για την πραγματοποίηση των χιλιάδων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών που έχει απόλυτη ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση». Ακόμη, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), με τις ρυθμίσεις της τροπολογίας εξισώνεται ο βασικός τίτλος σπουδών στην ειδική αγωγή με μεταπτυχιακές ή/και διδακτορικές σπουδές στον ίδιο τομέα, αφού «δημιουργεί δύο πίνακες, έναν κύριο στον οποίο συμπεριλαμβάνονται και αναπληρωτές με διδακτορικό/μεταπτυχιακό/μόνο προϋπηρεσία χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ (Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση), και έναν επικουρικό στον οποίο εντάσσονται αναπληρωτές με σεμινάριο 400ωρών, προϋπηρεσία σε ΕΑΕ ενός διδακτικού έτους καθώς και οι γονείς παιδιών με 67% χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε». Η ΔΟΕ χαρακτηρίζει επίσης, «εξαιρετικά ανησυχητικό», το ότι τόσο ο κύριος πίνακας όσο και ο επικουρικός, θα προσδιοριστούν σε όλα τα σημεία τους με απόφαση υπουργού και κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής. Έτσι, με βασικό και πάγιο αίτημα την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών, αλλά και την πλήρη στελέχωση όλων των δομών ειδικής αγωγής και τον μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ71 & ΠΕ61 με το βασικό πτυχίο, οι εκπαιδευτικοί θα πραγματοποιήσουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας αύριο στη 1 μ.μ. έξω από το υπουργείο Παιδείας και την Τετάρτη 29 Μαρτίου στη 1μ.μ., στη Βουλή. Παράλληλα, έχει κηρυχθεί 3ωρη στάση εργασίας (11π.μ.-2μ.μ.) και για τις δύο ημέρες. Ακόμη, την Τετάρτη 5 Απριλίου θα πραγματοποιηθούν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στη 1 μ.μ. στην Αθήνα (στα Προπύλαια), στη Θεσσαλονίκη (στο άγαλμα Βενιζέλου), στο Ηράκλειο (στην Περιφερειακή Διεύθυνση Κρήτης), αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας. Για την ημέρα αυτή, έχει κηρυχθεί τρίωρη στάση εργασίας (11 π.μ.-2 μ.μ.).
Δάνειο, ύψους σχεδόν ενός δισ. ευρώ (968,4 εκατ. ευρώ) εξασφάλισε η Fraport Greece, προκειμένου να χρηματοδοτήσει μέρος του αντιτίμου για την 40ετή παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Η μακροπρόθεσμη δανειοδοτική σύμβαση υπεγράφη με κοινοπραξία πέντε τραπεζικών ομίλων, ήτοι τις: - Alpha Bank: 284,7 εκατ. ευρώ- Παρευξείνια Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης: 62,5 εκατ. ευρώ- Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης: 186,7 εκατ. ευρώ- Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων: 280,4 εκατ. ευρώ- International Finance Corporation (Παγκόσμια Τράπεζα): 154,1 εκατ. ευρώ Από το σύνολο του δανείου, τα 280,4 εκατ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη διάφορων έργων, ενώ τα εναπομείναντα 688 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης. Σημειώνεται ότι,, πρόσφατα, η Fraport ανακοίνωσε την αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου στα 650 εκατ. ευρώ. Το συνολικό αντίτιμο για την παραχώρηση των αεροδρομίων ανέρχεται σε 1,234 δισ. ευρώ. Η Fraport Greece θα επενδύσει τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ στη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων ετών σε κατασκευαστικά έργα για την ανάπτυξη των αεροδρομίων, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του τουρισμού, μία από τις κινητήριες δυνάμεις της ελληνικής οικονομίας. Σε όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης, οι επενδύσεις στις υποδομές των αεροδρομίων θα ξεπεράσουν το ποσό των 1,4 δισ. ευρώ. Τα 14 αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στο έργο παραχώρησης είναι Άκτιο, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος, Θεσσαλονίκη και Ζάκυνθος. Συνολικά, τα 14 αεροδρόμια εξυπηρέτησαν 25,2 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2016. Σχολιάζοντας την εξέλιξη, ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της ΕΕ, Πιερ Μοσκοβισί, διαμήνυσε ότι «οι σύγχρονες υποδομές θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη της ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας». «Αυτό απαιτεί βιώσιμες επενδύσεις, οι οποίες θα διασφαλίσουν την πλήρη επίτευξη των δυνατοτήτων για δημιουργία θέσεων εργασίας και τόνωση της ανάπτυξης» συμπλήρωσε. Από την πλευρά του, ο Αλεξάντερ Ζίνελ, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, επισήμανε ότι «η επιτυχής χρηματοδότηση του πολύπλοκου αυτού έργου αποτελεί σαφές μήνυμα όσον αφορά στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, στην εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η εταιρεία μας και στην αξιοπιστία των μετόχων μας, Fraport AG και Όμιλου Κοπελούζου».
Ως τις 4 Απριλίου θα… ζήσει το χαρτονόμισμα των 50 ευρώ, έτσι όπως το ξέρουμε. Τη θέση του θα πάρει ένα νέο χαρτονόμισμα, για λόγους ασφαλείας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, το δεύτερο εξάμηνο του 2016 αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία περίπου 353.000 πλαστά τραπεζογραμμάτια ευρώ, δηλαδή σημειώθηκε ελαφρά αύξηση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2016 και μείωση κατά 20,7% συγκριτικά με το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Από τότε που εκδόθηκε η πρώτη σειρά τραπεζογραμματίων ευρώ, το Ευρωσύστημα – δηλ. η ΕΚΤ και οι 19 εθνικές κεντρικές τράπεζες της ζώνης του ευρώ – παροτρύνει τους πολίτες να ελέγχουν προσεκτικά τα τραπεζογραμμάτια που λαμβάνουν. Τα γνήσια τραπεζογραμμάτια μπορούν να αναγνωρίζονται χάρη στην απλή μέθοδο των τριών ελέγχων («έλεγχος με την αφή, οπτικός έλεγχος και εξέταση υπό γωνία») που περιγράφεται στην ενότητα του δικτυακού τόπου της ΕΚΤ για το ευρώ, καθώς και στους δικτυακούς τόπους των εθνικών κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος. Στο διάστημα αυτό παρατηρήθηκαν τα εξής: ● Τα τραπεζογραμμάτια των 20 και των 50 ευρώ εξακολούθησαν να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά παραχάραξης. Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2016, το ποσοστό των πλαστών τραπεζογραμματίων των 20 ευρώ αυξήθηκε και το αντίστοιχο ποσοστό των 50 ευρώ μειώθηκε. Οι δύο αυτές ονομαστικές αξίες αντιστοιχούσαν μαζί στο 80,3% του συνόλου των πλαστών τραπεζογραμματίων. ● Η πλειονότητα (93,6%) των πλαστών τραπεζογραμματίων εντοπίστηκαν σε χώρες της ζώνης του ευρώ. Περίπου 5,4% εντοπίστηκαν σε κράτη μέλη της ΕΕ που δεν συμμετέχουν στη ζώνη του ευρώ και 1% εντοπίστηκε σε άλλα μέρη του κόσμου. Πηγή κειμένου: Ergasianews
Ερώτηση 28 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση του χαρακτηρισμού διαγωγής των μαθητών και μαθητριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Θέμα: «Κατάργηση του χαρακτηρισμού...
Στοιχεία για τον προγραμματισμό των προσλήψεων το 2017 αλλά και αυτές που έγιναν στο δημόσιο το 2015 και το 2016, διαβίβασε στη Βουλή η υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Όλγα Γεροβασίλη, σε...
Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα υποδεχθεί αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου τον ομόλογό του της Γεωργίας, Γκιόργκι Κβιρικασβίλι. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 10:30, στο Μέγαρο Μαξίμου. Θα ακολουθήσουν κοινές δηλώσεις των δύο πρωθυπουργών.
Ως τις 4 Απριλίου θα… ζήσει το χαρτονόμισμα των 50 ευρώ, έτσι όπως το ξέρουμε. Τη θέση του θα πάρει ένα νέο χαρτονόμισμα, για λόγους ασφαλείας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, το δεύτερο εξάμηνο του 2016 αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία περίπου 353.000 πλαστά τραπεζογραμμάτια ευρώ, δηλαδή σημειώθηκε ελαφρά αύξηση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2016 και μείωση κατά 20,7% συγκριτικά με το δεύτερο εξάμηνο του 2015. Από τότε που εκδόθηκε η πρώτη σειρά τραπεζογραμματίων ευρώ, το Ευρωσύστημα – δηλ. η ΕΚΤ και οι 19 εθνικές κεντρικές τράπεζες της ζώνης του ευρώ – παροτρύνει τους πολίτες να ελέγχουν προσεκτικά τα τραπεζογραμμάτια που λαμβάνουν. Τα γνήσια τραπεζογραμμάτια μπορούν να αναγνωρίζονται χάρη στην απλή μέθοδο των τριών ελέγχων («έλεγχος με την αφή, οπτικός έλεγχος και εξέταση υπό γωνία») που περιγράφεται στην ενότητα του δικτυακού τόπου της ΕΚΤ για το ευρώ, καθώς και στους δικτυακούς τόπους των εθνικών κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος. Στο διάστημα αυτό παρατηρήθηκαν τα εξής: ● Τα τραπεζογραμμάτια των 20 και των 50 ευρώ εξακολούθησαν να καταγράφουν τα υψηλότερα ποσοστά παραχάραξης. Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2016, το ποσοστό των πλαστών τραπεζογραμματίων των 20 ευρώ αυξήθηκε και το αντίστοιχο ποσοστό των 50 ευρώ μειώθηκε. Οι δύο αυτές ονομαστικές αξίες αντιστοιχούσαν μαζί στο 80,3% του συνόλου των πλαστών τραπεζογραμματίων. ● Η πλειονότητα (93,6%) των πλαστών τραπεζογραμματίων εντοπίστηκαν σε χώρες της ζώνης του ευρώ. Περίπου 5,4% εντοπίστηκαν σε κράτη μέλη της ΕΕ που δεν συμμετέχουν στη ζώνη του ευρώ και 1% εντοπίστηκε σε άλλα μέρη του κόσμου. Πηγή: Ergasianews
Μέσα στο Πάσχα οι εξελίξεις για τους Διευθυντές Σχολείων Με βάση την πρώτη πρόταση για την αξιολόγηση που έχει στα χέρια του ο υπ. Παιδείας ούτε οι μαθητές ούτε και...
Εκθεση του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ Οι έλληνες μαθητές μεταξύ των 28 της Ε.Ε. ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο για ιδιαίτερα μαθήματα Πριν από πολλά χρόνια, ένα δημοσίευμα ξάφνιασε την ελληνική κοινωνία προβληματίζοντας το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το δημοσίευμα έλεγε ότι ο μαθητής είναι ο πιο σκληρά εργαζόμενος στη χώρα, γιατί εκτός από το σχολείο, δαπανά πολύ χρόνο για εξωσχολική βοήθεια. Ακολούθησαν αναλύσεις, συμπεράσματα και προτάσεις. Ολα κατέληγαν στη νοσηρότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.Συνέχεια του άρθρου
O διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας επισήμανε την «εκτροπή» των δημοσιονομικών και αναπτυξιακών στόχων του 2017, αλλά και την αδυναμία των τραπεζών να διατηρήσουν την κεφαλαιακή τους επάρκεια, λόγω της αβεβαιότητας που ήδη έχει προκαλέσει η καθυστέρηση στο κλείσιμο της αξιολόγησης. Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, μιλώντας στο Συνέδριο για την Οικονομία, την Ανάπτυξη και τις Μεταρρυθμίσεις, που διοργανώνει στο Κοινοβούλιο το Γραφείο της Βουλής για την παρακολούθηση του κρατικού προϋπολογισμού, εξήγησε πως «για να επαληθευθούν οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας για το 2017 και μετά, απαιτείται η άμεση ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία έχει καθυστερήσει περισσότερο από ένα έτος». Υπογράμμισε, δε, ότι «η καθυστέρηση αυτή δημιουργεί αβεβαιότητα, που έχει αρχίσει εδώ και μήνες να επιδρά δυσμενώς σε όλους τους δείκτες της οικονομίας, θέτοντας εν αμφιβόλω όλους ανεξαιρέτως τους στόχους του τρέχοντος έτους, αναπτυξιακούς, δημοσιονομικούς, χρηματοπιστωτικούς». Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Στουρνάρας υποστήριξε ότι, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα ακόλουθα: - Άρση των εμποδίων που υπάρχουν ακόμη και για τις ιδιωτικοποιήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί και περαιτέρω προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης δημόσιας περιουσίας, μέσω των κατάλληλων χρήσεων γης - Αντιμετώπιση του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, - Αντιμετώπιση του προβλήματος του υψηλού δημόσιου χρέους και ρεαλιστική αναπροσαρμογή των δημοσιονομικών στόχων… Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Τράπεζας της Ελλάδος, που έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί, είναι συμβατή η βιωσιμότητα του χρέους με τη μείωση του δημοσιονομικού στόχου μετά το 2020 σε πρωτογενές πλεόνασμα 2,0% του ΑΕΠ (από 3,5%), εάν συνδυαστεί με ήπια μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, όπως για παράδειγμα με επιμήκυνση της μέσης σταθμισμένης περιόδου αποπληρωμής των τόκων του EFSF κατά 8,5 χρόνια. - Αλλαγή στο μίγμα της δημοσιονομικής προσαρμογής, ώστε να καταστεί πιο φιλικό προς την επιχειρηματικότητα και την ανάπτυξη. - Αντιμετώπιση του προβλήματος της μακροχρόνιας ανεργίας Ο διοικητής της ΤτΕ υπερασπίστηκε τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, εξηγώντας ότι «ήδη, παρατηρείται αύξηση της απασχόλησης κατά περίπου 2% ετησίως τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ η οικονομική δραστηριότητα σε όρους πραγματικού ΑΕΠ παραμένει ουσιαστικά στάσιμη. Αυτό οφείλεται στις μεταρρυθμίσεις που επέτρεψαν μεγαλύτερη ευελιξία στη διαδικασία προσδιορισμού των μισθών και στην αναθεώρηση της νομοθεσίας προστασίας της απασχόλησης. Οι δύο αυτοί παράγοντες αύξησαν την ελαστικότητα της απασχόλησης ως προς το ΑΕΠ». Παράλληλα, επισήμανε ότι η μεταρρυθμιστική προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί -πέρα από τις αγορές εργασίας, αγαθών και υπηρεσιών- «σε όλους τους τομείς της δημόσιας διοίκησης (περιλαμβανομένης της φορολογικής διοίκησης και του δικαστικού συστήματος), στην αγορά ενέργειας, στα επαγγέλματα που ακόμα παραμένουν ουσιαστικά σε καθεστώς προστασίας, στους τομείς ανθρώπινων πόρων και κοινωνικής προστασίας, και στο χώρο των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ιδιαίτερα αυτών που ανήκουν σε στρατηγικούς κακοπληρωτές». Ο κ. Στουρνάρας σημείωσε ότι «η κληρονομιά των μεταρρυθμίσεων που έχουν ήδη υλοποιηθεί είναι πλούσια. Η πολιτική και κοινωνική συνειδητοποίηση ότι η ελληνική οικονομία δεν μπορεί να επιστρέψει ούτε στην υπερχρέωση, ούτε στην αμεριμνησία της προ-μνημονίων περιόδου είναι πια καθολική. Η συνέπεια και η επιμονή στη μεταρρυθμιστική ατζέντα είναι μονόδρομος». Νωρίτερα σήμερα, σε συνέντευξή του στο capital.gr, ο κ. Στουρνάρας είχε απευθύνει δραματική έκκληση για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης το ταχύτερο δυνατό. Από την πλευρά του, μιλώντας στην ίδια εκδήλωση, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, είπε ότι «κάθε συζήτηση για 4ο Μνημόνιο είναι άστοχη και μπορεί να καταστεί επικίνδυνη. Διότι το 4ο Μνημόνιο ούτε προσφέρεται ούτε αντέχεται και ευτυχώς δεν θα χρειαστεί. Εξίσου άστοχη, αν όχι κακόβουλη, είναι η καταστροφολογία που εγχώρια κέντρα αναζωπυρώνουν τελευταία. Καταστροφολογία που διαψεύστηκε εμφατικά αρκετές φορές στο παρελθόν και θα διαψευστεί και φέτος».
Σε δραματικούς τόνους για τη θέση της χώρας στην ΕΕ κινήθηκε ο Ευάγγελος Βενιζέλος σε εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών για τα 60 χρόνια από τη Συνθήκη της Ρώμης. «Κάθε ημέρα που περνά τα πράγματα γίνονται χειρότερα και αποδυναμωνόμαστε μέσα στους νέους ευρωπαϊκούς συσχετισμούς που είναι ακόμη ρευστοί και αδιαμόρφωτοι» προειδοποίησε ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στην κυβέρνηση. «Η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύεται με τους εταίρους στις Βρυξέλλες. Διαπραγματεύεται εσωτερικά με τον ΣΥΡΙΖΑ, με τους ΑΝΕΛ και ταυτοχρόνως παραποιεί την πραγματικότητα και δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις» είπε χαρακτηριστικά. Ολόκληρη η δήλωση στην ημερίδα του Κύκλου Ιδεών, «60 χρόνια μετά τη Συνθήκη της Ρώμης: Η Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση ξανά σε δοκιμασία»: «Η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύεται με τους εταίρους στις Βρυξέλλες. Διαπραγματεύεται εσωτερικά με τον ΣΥΡΙΖΑ, με τους ΑΝΕΛ και ταυτοχρόνως παραποιεί την πραγματικότητα και δημιουργεί ψευδείς εντυπώσεις. Η χώρα υποβαθμίζεται, η χώρα ηττάται. Κάθε ημέρα που περνά τα πράγματα γίνονται χειρότερα και αποδυναμωνόμαστε μέσα στους νέους ευρωπαϊκούς συσχετισμούς που είναι ακόμη ρευστοί και αδιαμόρφωτοι.»
Η συνεχής αποσπασματικότητα με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και η πλήρης αδιαφορία για τουςμαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έχουν πλέον...
Ανεβαίνει το θερμόμετρο στην Αθήνα με την κυβέρνηση να «τρέχει» για να κλείσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα ανοικτά ζητήματα με τους δανειστές προκειμένου να επιτευχθεί μια συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο προς την κατεύθυνση ολοκλήρωσης της αξιολόγησης. Ωστόσο, ερωτηματικά γεννά το κατά πόσο οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ θα δεχτούν να ψηφίσουν δύσκολα μέτρα για να κλείσει η αξιολόγηση. Όπως τόνισε σήμερα η Κομισιόν υπάρχει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις και στόχος είναι να υπάρξει μια συμφωνία στο Eurogroup της 7ης Απριλίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μεγάλο θέμα- αγκάθι είναι τα εργασιακά, ενώ ήδη το θέμα των ενεργειακών έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις τόσο της ΓΕΝΟΠ- ΔΕΗ όσον αφορά στην πώληση μονάδων της ΔΕΗ, όσο και εσωκομματικά στον ΣΥΡΙΖΑ. Η Ελλάδα, σύμφωνα με το ForexLive.com, ίσως βρεθεί σε δύσκολη θέση καθώς τους επόμενους μήνες θα πρέπει να αποπληρώσει τις εξής υποχρεώσεις: 7 Απριλίου 1,4 δισ. ευρώ 18 Απριλίου 1 δισ. ευρώ 20 Απριλίου 1,4 δισ. ευρώ 12 Μαΐου 1,4 δισ. ευρώ 20 Μαΐου 1,4 δισ. ευρώ 9 Ιουνίου 2 δισ. Ευρώ 7 Ιουλίου 2 δισ. ευρώ 17-18 Ιουλίου 2,4 δισ. (συμπεριλαμβανομένων 300 εκ. Στο ΔΝΤ) 20 Ιουλίου 3,9 δισ. ευρώ (1,5 δισ. ευρώ στην ΕΚΤ) 4 Αυγούστου 1 δισ. ευρώ enikonomia
H φράση «Ειδικά για τις ΣΜΕΑΕ Β/θμιας Εκπ/σης ορίζονται δύο (2) συνοδοί ανά τμήμα …» της παραγράφου 1 του άρθρου 10 της Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 681/06-03-2017)με θέμα: «Εκδρομές- Εκπαιδευτικές επισκέψεις μαθητών και μαθητριών Δημόσιων καιιδιωτικών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εντός και εκτός της χώρας», στην οποία δεν ορίζεται αριθμός μαθητών, αλλά τμήματα, αποτελεί ανυπέρβλητο εμπόδιο σε Ειδικά Σχολεία Β/θμιας, κυρίως της περιφέρειας, στο να πραγματοποιούν περιπάτους και μονοήμερες εκδρομές, μιας και δεν επαρκεί το προσωπικό που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες.Και φυσικά η πρόβλεψη "ανά τμήμα", επιτείνει το πρόβλημα αφού δεν μπορούν να ορισθούν συνοδοί στις περιπτώσεις μικτών ομάδων μαθητών από διαφορετικά τμήματα.Ήδη αρκετές σχολικές μονάδες έχουν κινητοποιηθεί και έχουν αποστείλει αίτημα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, την οποία καλούν να προβεί στην τροποποίησης αυτής της πρόβλεψης της Υπουργικής Απόφασης, η οποία προδήλως δεν συνάδει με τα αντικειμενικά δεδομένα της σχολικής πραγματικότητας και ουσιαστικά ακυρώνει και την παραμικρή δυνατότητα πραγματοποίησης οποιουδήποτε περιπάτου ή εκδρομής, ιδίως αυτήν την περίοδο, η οποία ευνοεί σαφώς αυτές τις πολύ σημαντικές για τους μαθητές δράσεις.Ευελπιστούμε πως το Υπουργείο θα κατανοήσει το πρόβλημα και θα προβεί συντόμως στην τροποποίηση αυτής της Υπουργικής Απόφασης, λειτουργώντας έτσι υπέρ του μαθητή και των δικαιωμάτων του.Βασίλης Βούγιας27/3/2017
Το Θεατρικό Εργαστήρι Νέας Ορεστιάδας ΔΙΟΝΥΣΟΣ, στο πλαίσιο των εργαστηρίων της Πειραματικής του Σκηνής, πραγματοποιεί Ανοιχτό Δημιουργικό Εργαστήρι (workshop) με θέμα "Η γλώσσα του σώματος στη θεατρική πράξη", με τον εξειδικευμένο επί του θέματος Σωτήρη Πετρόπουλο. Το Εργαστήρι θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017, με ώρα προσέλευσης στις 18:30 και λήξη στις 21:30. Μπορούν να λάβουν μέρος, εκτός από τα μέλη του ΔΙΟΝΥΣΟΥ και της Πειραματικής Σκηνής, όλοι όσοι ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τα βασικά μυστικά για τη γλώσσα του σώματος, με ελεύθερη συμμετοχή.Δηλώσεις συμμετοχής: είτε τηλεφωνικά στο 2552028280, είτε κατά την ώρα προσέλευσης την ημέρα του Εργαστηρίου.* Ο ΔΙΟΝΥΣΟΣ ευχαριστεί τον Σωτήρη Πετρόπουλο για την αφιλοκερδή προσφορά του. Πηγή: http://www.alexpolisonline.com/2017/03/blog-post_418.html#ixzz4cY51BPRk Alexandroupoli Online
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕΑναπληρωτές τέλος!Ζήτω οι ελαστικές σχέσεις εργασίας!OΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, ΤΕΤΑΡΤΗ 5/4, 13.00 μ.μ, ΑΘΗΝΑ (Προπύλαια), ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ(Άγαλμα Βενιζέλου) ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΟΛΕΙΣ «(…)Η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ενόψει: α) Των ισχυόντων και για τα σχολικά έτη 2017–2018 και 2018-2019 περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους. (…)Η αναγκαιότητα θέσπισης της προτεινόμενης προσωρινής ρύθμισης ενισχύεται και από το γεγονός ότι οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων.»Με αυτές τις γραμμές αιτιολογεί το υπουργείο Παιδείας τη νέα τροπολογία για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τα σχολικά έτη 2017 – 2018 και 2018 – 2019. Από καιρό άλλωστε έχει δηλώσει ο κ. Γαβρόγλου και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πως το παραμύθι των περίφημων 20.000 μονίμων διορισμών έλαβε τέλος. Στις – προ λίγων μηνών – δηλώσεις του έτερου υπουργού κ. Βερναρδάκη για δήθεν προκήρυξη διαγωνισμού – μέσω ΑΣΕΠ – για τον διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών ταιριάζει άψογα η ρήση «άνθρακες ο θησαυρός». Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έστησε έντεχνα ένα επικοινωνιακό θέατρο για να εγκλωβίσει στη λογική της προσμονής και να αφοπλίσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κάθε χρόνο βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας.Πάσχιζε – μάταια όμως – να αποκρύψει την ωμή πραγματικότητα. Πως η πολιτική που επιβάλλει υπαγορεύεται ευθέως από το 3ο Μνημόνιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία και ευθυγράμμιση με τον ΟΟΣΑ, τον ΣΕΒ(!!) και φυσικά την ΕΕ. Γι αυτό και έστηνε «θεσμικούς» διαλόγους με ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, για να συζητήσει δήθεν το «σύστημα διορισμών», ενώ την ίδια ώρα υπέγραφε δηλώσεις υποταγής στους ευρωπαίους και το ΔΝΤ ότι δεν θα προχωρήσει σε «μονομερείς ενέργειες» και σε διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.Αντ’ αυτών, για άλλη μια φορά – μπροστά και στη διαβότητη 2ηαξιολόγηση – δεσμεύεται να βάλει σε λειτουργία τον δημοσιονομικό «κόφτη» ώστε να κοντύνει και να συρρικνώσει ακόμα περισσότερο το Δημόσιο Σχολείο, να περικόψει όσα εργασιακά δικαιώματα έχουν απομείνει στους εκπαιδευτικούς. Όλα τα μέτρα που επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το υπουργείο Παιδείας, τα τελευταία χρόνια καθώς και η συντήρηση όλων όσων έχουν ήδη παρθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ έχουν κοινό παρονομαστή, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. «Εξοικονόμηση και εξορθολιγσμό του προσωπικού», το ονομάζουν. Γι αυτό και έκλεισαν εκατοντάδες τμήματα στα ΕΠΑΛ από τις αρχές αλλά και στα μισά της φετινής χρονιάς, επιχείρησαν να περιορίσουν δραματικά τα τμήματα Ομαδων Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, πετσόκοψαν το ωρολόγιο πρόγραμμα στα Γυμνάσια και κατήργησαν ακόμα και τους υπεύθυνους εργαστηρίων! Την ίδια ακριβώς πολιτική υπηρετεί και η περίφημη πρόταση του ΙΕΠ για το «Νέο Σχολείο». Λιγότερο σχολείο – φτωχότερο σχολείο, για λιγότερους μαθητές και με λιγότερους εκπαιδευτικούς. Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ συμφωνούν πως με μοχλό την περίφημη «αυτονομία της σχολικής μονάδας» και την λεγόμενη «αποκέντρωση» θα πρέπει άμεσα να εγκαινιαστεί μια νέα περίοδος εργασιακού μεσαίωνα για τους εκπαιδευτικούς και να προχωρήσουν σε ακόμα πιο βάρβαρες μορφές ελαστικής απασχόλησης (πεντάμηνα, κοινωφελή εργασία, voucherκλπ) αντί της μέχρι τώρα σχεδόν «μόνιμης» επανάληψης των συμβάσεων αναπληρωτών και της σχετικής κατοχύρωσης της ελαστικής έστω εργασίας (στην καλύτερή της εκδοχή – του αναπληρωτή), με βάση την προϋπηρεσία. Επιδιώκουν, σε εφαρμογή του 3ου Μνημονίου και των γενικότερων αλλαγών στα εργασιακά που μεθοδεύουν με τη 2η αξιολόγηση, την εναλλαγή στην εργασία των αναπληρωτών. Σε μία περίοδο που η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση έχει αυξηθεί ραγδαία από 8% το 2011-2012 στο 15% σήμερα όπως κυνικά ομολογούν τα δικά τους στελέχη.Σε αυτό το τοπίο, η καθημερινότητα των αναπληρωτών γίνεται όλο και πιο ζοφερή. Οι μισθοί με το πλαφόν των 7 χρόνων, οι αναρρωτικές άδειες, κύησης, ανατροφής παιδιών, κανονικές κλπ που στην πράξη η χρήση τους σημαίνει απόλυση, χάσιμο μορίων στην προϋπηρεσίας, η χάσιμο επιδόματος ληφθείσας άδειας το καλοκαίρι κλπ, αποτελεί ένα μόνιμο μηχανισμό εκβιασμού και ανασφάλειας των αναπληρωτών.Οι μηδενικοί διορισμοί, οι απολύσεις και η εργασιακή πίεση των αναπληρωτών έχει άμεσο αντίκτυπο στα εργασιακά δικαιώματα των μονίμων. Εξορθολογισμός, ευελιξία, μόνιμος μηχανισμός κινητικότητας μέσω των τεχνητών πλεονασμάτων είναι το εργασιακό περιβάλλον για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, με ταυτόχρονη χειροτέρευση της διοικητικής και παιδαγωγικής λειτουργίας των σχολείων.Η ειδική αγωγή ξανά στο στόχαστρο!Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παγιώνει την υποτιθέμενη έκτακτη ρύθμιση του πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη. Μονιμοποιεί το καθεστώς της συμπλήρωσης του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών, μετακινώντας τους από την γενική εκπαίδευση προς την ειδική αγωγή. Την ίδια ώρα αλλάζει το καθεστώς της μοριοδότησης ανατρέποντας τα δεδομένα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής. Το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε μια απαράδεκτη και πρωτοφανέρωτη κίνηση πριμοδοτώντας κάθε είδους σεμινάρια έναντι του βασικού πτυχίου των πανεπιστημιακών σπουδών, ανοίγοντας το δρόμο για τα ατομικά προσοντολόγια των εκπαιδευτικών! Είναι προφανές ότι το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να περικόψει απ’ όπου μπορεί θέσεις εργασίας.Ο αγώνας των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών είναι κοινός! Πρέπει να είναι αποφασιστικός, ενιαίος και μαζικός ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ. Η αναμονή και οι τεχνητοί διαχωρισμοί τους δίνουν πολύτιμο πολιτικό χρόνο να σαρώσουν τα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.Στην προμετωπίδα των αγώνων μας βάζουμεüΣταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα, 1/1. Μισθό που θα μας επιτρέπει να ζούμε με αξιοπρέπεια. Κανείς κάτω από 1.000ευρώ. Κατάργηση του πλαφόν των 7 χρόνων μισθολογικής αναγνώρισης. Επαναφορά 13ου-14ου μισθού. Ενσωμάτωση της προσωπικής διαφοράς στους μισθούς. Ιδιαίτερα για εκείνους μόνιμους- αναπληρωτές που υπηρετούν σε περιοχές με δυσμενείς συνθήκες να χορηγείται επίδομα ενοικίου – θέρμανσης – σίτισης – μετακόμισης και μειωμένο εισιτήριο στα ΜΜΜ.üΠλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα για όλους τους αναπληρωτές με βάση υπόμνημα ΟΛΜΕ.üΕπαναφορά του ωραρίου στο πριν του 2013 επίπεδα..üΚατάργηση όλων των Υπ. αποφάσεων Φίλη για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ο.Π στα ΓΕΛ, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, ξένες γλώσσες, μαθητές με Μ.Δ. Όχι στην κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων. Απόσυρση της νομοθετικής ρύθμισης για ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.üΠρόσθετη Διδακτική Στήριξη και τη Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.üΟργανικές θέσεις για όλουςüΚάλυψη των εκρηκτικών αναγκών σε υποδομές, εκπαιδευτικούς, ειδικό προσωπικό κλπ της ειδικής αγωγής.üΌχι στην κινητικότητα, στις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών και στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Επαναφορά του3ωρου υπεύθυνων εργαστηρίων και επιβλέποντες στις ερευνητικές εργασίες. Όχι στις αναθέσεις λάστιχο.üΜείωση του διδακτικού ωραρίου σε μόνιμους και αναπληρωτές με προβλήματα υγείας.üΝα αποσυρθεί η αντιεκπαιδευτική πρόταση του Ι.Ε.Π. για το Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ – ΤΕΙ που κατατέθηκε στη βουλή, συζητήθηκε στη Μορφωτική Επιτροπή και προωθείται για ψήφιση.üAμεση κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου, των νόμων Φίλη (ΤΕΕ,Ειδ. Αγωγή κλπ) 4186/2013 του Αρβανιτόπουλου και του νόμου 3848/2010 της Διαμαντοπούλου.Μάρτης 2017Αγωνιστικές ΠαρεμβάσειςΣυσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ
«Είμαι εδώ για να τιμήσω τον Νίκο Μπελογιάννη, που δεν αποτελεί ιδιοκτησία κανενός, αλλά εκπρόσωπο του αγωνιστή ελληνικού λαού», τόνισε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντη, στην Αμαλιάδα, όπου παραβρέθηκε στα εγκαίνια της έκθεσης «Νίκος Μπελογιάννης». Όπως πρόσθεσε ο Βασίλης Λεβέντης, «η Ένωση Κεντρώων τιμά τον αγωνιστή Νίκο Μπελογιάννη που ανήκει στον Ελληνικό λαό και σε κανένα κόμμα». Απαντώντας σε ερώτηση για την αξιολόγηση, ο κ. Λεβέντης δήλωσε ότι «εάν ο Τσίπρας δεν κάνει πίσω στα εργασιακά και τρώει χρόνο, τότε πάμε προς νέο καλοκαίρι του 2015». Και συμπλήρωσε: «Οι λύσεις είναι δύο: Ή κυβέρνηση τεχνοκρατών χωρίς πολιτικούς ή εκλογές. Ας διαλέξει ο κ. Τσίπρας, αφού μόνος του δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών που ζητά η Ευρώπη». Απαντώντας επίσης σε σχετική ερώτηση, σημείωσε: «Βλέπω εκλογές εντός του 2017».
Ο Adem Rusi κατάγεται από την Αλβανία. Είναι, όμως, ένας από τους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των φυλακών Λάρισας. Επέλεξε να δώσει μια ακόμη ευκαιρία στον εαυτό του και να γυρίσει σελίδα στη ζωή του. Πριν λίγο καιρό δεν ήξερε καθόλου την ελληνική γλώσσα. Σήμερα ανησυχεί, γιατί τον Ιούλιο ολοκληρώνει το 2ο έτος φοίτησης στο σχολείο των φυλακών και το πρόγραμμα εκπαίδευσης τελειώνει. Έτσι, θα πρέπει να γυρίσει πίσω στην καθημερινότητα του κελιού του και στη ρουτίνα της φυλακής που -όπως λέει- είναι «τόσο βαρετή για το μυαλό».Ο Αdem θέλει να συνεχίσει το σχολείο. Θεωρεί ότι είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή του. Έτσι επέλεξε να στείλει ένα γράμμα στον διευθυντή του σχολείου, Γιώργο Τράντα, ζητώντας του να κάνει ό,τι μπορεί για να συνεχίσει τα μαθήματα. Στο γράμμα ξεχωρίζει μια φράση: «Mη μας ξαναπαίρνετε πίσω το σχολείο που μας δώσατε». Φράση που δείχνει την αγάπη του Adem για τη γνώση και την ελπίδα να προχωρήσει μπροστά, όπως αναφέρει.«Σας παρακαλώ, εσείς που έχετε τη δυνατότητα, βοηθήστε μας να προχωρήσουμε μπροστά, να βελτιώσουμε όσο μπορούμε τον τρόπο σκέψης μας και να βλέπουμε τα πράγματα αλλιώς σε πολλές πλευρές. Εγώ προσωπικά θέλω να συνεχίσω το σχολείο, έστω και χωρίς μεροκάματα. Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν, ώστε να συνεχίσω τα μαθήματα. Το σχολείο είναι η μοναδική ελπίδα για εμένα» αναφέρει, μεταξύ άλλων, στο γράμμα του ο Adem Rusi.Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας των φυλακών Λάρισας, Γιώργος Τράντας, βαθιά συγκινημένος από το γράμμα που έλαβε από τον Rusi, εξηγεί πως οι κρατούμενοι μόνο με απασχόληση και εκπαίδευση μπορούν να ξεπεράσουν τη ρουτίνα της φυλακής, ενώ επισήμανε πως γίνεται μια προσπάθεια, ώστε το πρόγραμμα εκπαίδευσης να συνεχιστεί.«Το σχολείο είναι το παλαιότερο στις φυλακές της Ελλάδας. Τα τρία τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια, ώστε να δοθεί συνέχεια στις σπουδές των κρατουμένων, διότι αυτοί οι άνθρωποι ύστερα από δύο χρόνια, που ολοκληρώνουν τις σπουδές, δεν έχουν προοπτικές και επιστρέφουν στο κελί τους» είπε ο κ. Τράντας και σημείωσε ότι πέρυσι στο 2ο ΣΔΕ Λάρισας των φυλακών έγινε μια απόπειρα και οργανώθηκε μια ακόμη άτυπη τάξη του Λυκείου με εθελοντές, ώστε να υπάρχει συνέχεια στις σπουδές των κρατουμένων. Ωστόσο, η πρωτοβουλία αυτή δεν έχει πάρει θεσμικό χαρακτήρα.«Ξεκινήσαμε άτυπα και πειραματικά σε εθελοντική βάση ένα άτυπο Λύκειο. Βρήκαμε εθελοντές που έγραψαν μαθητές στο εσπερινό λύκειο και έτσι οι μαθητές τελείωσαν την πρώτη τάξη. Δεν έχουμε όμως κάτι θεσμοθετημένο από την πολιτεία, για να συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια» είπε.Σύμφωνα με τον κ. Τράντα, έχουν ενημερωθεί και τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να υπάρξει συνέχεια στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των κρατουμένων και να βρεθεί πλαίσιο λειτουργίας.Αξίζει να τονιστεί, πάντως, πως κάθε χρόνο αρκετοί κρατούμενοι συμμετέχουν στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων του 2ου ΣΔΕ Λάρισας, ενώ φέτος πήραν μέρος 75 κρατούμενοι. Στις δραστηριότητες του ΣΔΕ συμπεριλαμβάνονται δημιουργίες σε διαθεματικά Σχέδια Εργασίας (projects), διοργάνωση σχολικών εορτών και θεατρικών παραστάσεων, εικαστικά, αθλητικές δραστηριότητες κ.α.Δείτε το γράμμα του Adem Rusi:ΑΠΕ - ΜΠΕ