Από 1ης Μαΐου τίθεται σε εφαρμογή το θερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος, υπενθυμίζει ο ΔΕΔΔΗΕ με σημερινή ανακοίνωσή του. Συγκεκριμένα από 1 Μαΐου 2017 έως 31 Οκτωβρίου 2017, το μειωμένο νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θα ισχύει με συνεχές ωράριο από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.
Eπαγγελματικά δικαιώματα στους πτυχιούχους περίπου 50 σχολών και περαίωση για τους πανεπιστημιακούς που χρωστούν στους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ). Απόστολος Λακασάς Αυτά προέκυψαν από τη προχθεσινή συνάντηση του υπουργού...
Αποκαλυπτικός ο πρόεδρος της Κομισιόν σε αποκλειστική συνέντευξη του στο Euro2day.gr. Λάθος εάν επιμείνουν οι θεσμοί σε μεγάλες περικοπές συντάξεων. Το Μάιο πρέπει να προσδιοριστούν τα μέτρα για το χρέος. Να αναγνωριστεί η μεγάλη προσπάθεια της Ελλάδας, τα όρια της κυβέρνησης και το πρωτογενές πλεόνασμα. Σαρωτικός για άλλη μια φορά ήταν ο Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Μιλώντας αποκλειστικά στο Euro2day.gr στο περιθώριο της εαρινής συνόδου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Δήλωσε ότι οι θέσεις που παρουσίασε στην Κριστίν Λαγκάρντ , κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν ήταν ότι δεν πρέπει πλέον «κάποιοι» θεσμοί να επιζητούν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις, καθώς δεν αντέχουν άλλο οι Ελληνες συνταξιούχοι, ότι είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρξει περίγραμμα των μελλοντικών μέτρων για το χρέος στον Eurogroup του Μαΐου, ότι πρέπει να κλείσει η αξιολόγηση μέχρι τότε και ότι το μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα του 2016 πρέπει να αναγνωριστεί από όλους. Ο κ. Γιούνκερ αναφέρει ότι όλες οι «σοσιαλδημοκρατίες» έχουν όρια στο τι μέτρα μπορούν να λάβουν, ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει το καλύτερο δυνατό, δεδομένης της εσωτερικής κατάστασης και ότι η χώρα μας πρέπει να έχει ίση μεταχείριση με τις άλλες χώρες της ΕΕ, καθώς για τις άλλες χώρες αναγνωρίζεται το εγχώριο πολιτικό γίγνεσθαι στις αποφάσεις που λαμβάνονται. «Ετσι πρέπει να γίνει και με την Ελλάδα» αναφέρει ο κ. Γιούνκερ. Ο πρόεδρος της Κομισιόν δίνει μια αινιγματική απάντηση όταν ερωτάται τί του απάντησε η κυρία Λαγκάρντ για τις περικοπές στις συντάξεις, λέγοντας ότι η αίσθηση που αποκόμισε δεν ήταν εντελώς αντίθετη με τη δική του θέση. Σημειώνει ακόμα δεν γνωρίζει τι ακριβώς στάση θα κρατήσει το ΔΝΤ στο χρέος. Υποστηρίζει πως τόσο η κ. Λαγκάρντ όσο και «κάποιοι άλλοι» ενώ δέχονται ότι θα υπάρξει ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης το Μάιο, θεωρούν ότι κάποια «προβλήματα» θα μετατεθούν για αργότερα. Οσο για τον κ. Τσίπρα παραδέχεται ότι δεν μπορεί να είναι αντικειμενικός στην εκτίμηση του καθώς τον συμπαθεί ως άνθρωπο. Σημειώνει ότι πλέον έχει κτιστεί καλή σχέση μεταξύ τους η οποία συνεχίζει μέχρι σήμερα. Διαβάστε όλη τη συνέντευξη: Κύριε Πρόεδρε, συναντηθήκατε με την κυρία Λαγκάρντ την Παρασκευή. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα των συζητήσεων σας; Ηταν μια ανταλλαγή απόψεων (debate) όπως πάντα. Εγώ εξέφρασα τις θέσεις μου. Είπα ότι πρέπει να λήξουμε το ελληνικό θέμα. Θα ήθελα το Eurogroup να λάβει τις τελικές αποφάσεις στις 22 Μαΐου. Μου είπαν -όχι μόνο η κ. Λαγκάρντ- ότι «ναι» είναι στην ίδια γραμμή με αυτή τη θέση, όμως θεωρούν ότι θα υπάρχουν συγκεκριμένα προβλήματα τα οποία πρέπει να αναβληθούν για αργότερα. Εξέφρασα τη θέση ότι δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις όπως θέλουν οι θεσμοί γιατί μόνο ο φτωχός πληθυσμός της ελληνικής κοινωνίας – οι συνταξιούχοι – είναι αυτοί που υποφέρουν. Πιστεύω ότι όλες αυτές οι προσπάθειες να υπάρξουν περικοπές στις συντάξεις δεν λαμβάνουν υπόψη την πρόσφατη απόδοση της ελληνικής οικονομίας. Το πλεόνασμα του 2016 ήταν υψηλότερο από ότι ανέμεναν οι θεσμοί. Οχι η Κομισιόν, αλλά κάποιοι άλλοι από τους θεσμούς. Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η Ελλάδα κάνει τεράστια προσπάθεια και θα ήταν κακή θέση εάν επιμένουμε σε μεγάλες περικοπές στις συντάξεις. Γιατί στις σοσιαλδημοκρατίες υπάρχει και ένα όριο στις προσπάθειες. Τα είπατε αυτά στην κυρία Λαγκάρντ; Ναι εξήγησα την άποψη και θέση μου για την κατάσταση. Ποια ήταν η απάντηση της; Ρωτήστε την κ. Λαγκάρντ. Ρωτάω εσάς που εκφράσατε την συγκεκριμένη θέση. Σας είπα ποια ήταν η θέση μου και δεν μου δόθηκε η εντύπωση ότι η κα Λαγκαρντ ήταν εντελώς αντίθετη με αυτό που της έλεγα. Τι επιζητεί το ΔΝΤ; Θεωρείτε ότι τα επιχειρήματα σας θα εισακουστούν; Δεν γνωρίζω τα μυστικά του ΔΝΤ, αλλά είμαι πάντοτε αισιόδοξος όσον αφορά στην Ελλάδα. Ποια είναι η άποψη σας για την ελληνική κυβέρνηση; Θεωρώ ότι κάνουν το καλύτερο δυνατό δεδομένης της εσωτερικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται, καθώς κάποιος πρέπει να λαμβάνει υπόψη του την εγχώρια κατάσταση στην οποία βρίσκεται η κάθε κυβέρνηση. Αυτό κάνουμε για όλες τις χώρες, αυτό πρέπει να κάνουμε και για την Ελλάδα Και για τον κ. Τσίπρα τί γνώμη έχετε τώρα; Δεν είμαι αντικειμενικός όταν μιλάμε για τον Αλέξη Τσίπρα γιατί τον συμπαθώ ως άνθρωπο. Είχαμε κάποιες δυσκολίες στην αρχή-αρχή, αλλά τώρα έχουμε χτίσει μια καλή σχέση η οποία συνεχίζει να υπάρχει. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι ήταν οι δικές σας παρασκηνιακές παρεμβάσεις που έφεραν την συμφωνία του Eurogroup της Μάλτας. Ισχύει; Ανέφερα σε αυτούς που κάθονται γύρω από το τραπέζι, σε κάποιους όχι όλους, ποια ήταν η δική μου εκτίμηση και ότι πρέπει να δώσουμε, πώς να το πω, όχι παρηγοριά στην Ελλάδα – αλλά να αναγνωρίσουμε ότι παρά τα όσα υποστήριζαν κάποιες κυβερνήσεις, οι Ελλάδα αποδίδει σε μεγάλο βαθμό. Το γεγονός ότι πέτυχε το 2016 ένα πρωτογενές πλεόνασμα τέτοιου ύψους, πρέπει να πω, είναι εντυπωσιακό. Ολοι πρέπει να αναγνωρίσουν αυτή την προσπάθεια. Λένε επίσης ότι οι ισχυροί δεσμοί σας με τα γερμανικά πολιτικά κόμματα έπαιξαν επίσης ρόλο στην πρόοδο που σημειώθηκε και στην υποχώρηση της Γερμανίας από την σκληρή της θέση. Ισχύει; Προσπάθησα να το κάνω. Εαν πέτυχε τότε χαίρομαι εκ των υστέρων. Θεωρείτε ότι θα έχουμε συμφωνία για το χρέος πριν από τις γερμανικές εκλογές ή θα δούμε πάλι μια συμφωνία σε στάδια; Οσον αφορά στο χρέος πιστεύω ότι δεν πρέπει να έχουμε άλλα «ποιήματα». Ποιήματα πάνω στα ποιήματα. Δεν είναι θέμα συμφωνιών και γραπτών κειμένων μεταξύ των χωρών-μελών. Τα λογικά μέτρα για το χρέος χρειάζονται πάρα πολύ. Δεν νομίζω ότι αυτό μπορεί να γίνει τον Μάιο. Ομως το Eurogroup τον Μάιο πρέπει να δώσει τον σχεδιασμό των μελλοντικών μέτρων ελάφρυνσης.
Ακριβώς 25 ημέρες έχουν στη διάθεσή τους οι υπόχρεοι στον Ειδικό Φόρο Ακινήτων προκειμένου να υποβάλουν τη σχετική δήλωση στο Taxisnet. Ο Ειδικός Φόρος Ακινήτων θεσπίσθηκε το 2002 με βασικό σκοπό τον εντοπισμό και τη φορολόγηση των ακινήτων των off shore εταιρειών. Η ειδική εφαρμογή άνοιξε σήμερα και όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων οι υπόχρεοι πληρωμής ειδικού φόρου ακινήτων έχουν περιθώριο έως τις 20 Μάϊου για την υποβολή των δηλώσεών τους, με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση στην Ελλάδα την 1η Ιανουαρίου 2017. Ο δε φόρος θα καταβάλλεται εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης. Ενδεικτικά, για μια χρεωστική δήλωση που θα υποβληθεί στις 09/05/2017 θα θεωρείται εμπρόθεσμη η πληρωμή της έως και 12/05/2017 (και όχι έως την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής, ήτοι 20/05). Υποχρέωση υποβολής δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έχουν: • Ανώνυμες εταιρείες και εταιρείες περιορισμένης ευθύνης οι οποίες έχουν ως σκοπό, σύμφωνα με το καταστατικό τους, την αγορά, διαχείριση, επένδυση και εκμετάλλευση ακινήτων. • Ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει γραφεία στην Ελλάδα και πλοιοκτήτριες εταιρείες εμπορικών πλοίων. • Νομικά πρόσωπα τα οποία αποδεδειγμένα επιδιώκουν στην Ελλάδα σκοπούς κοινωφελείς, πολιτιστικούς, θρησκευτικούς, εκπαιδευτικούς. • Εταιρείες, που έχουν την έδρα τους σύμφωνα με το καταστατικό τους στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των οποίων το σύνολο των ονομαστικών μετοχών, μεριδίων ή μερίδων ανήκουν σε ίδρυμα ημεδαπό ή αλλοδαπό, εφόσον αποδεδειγμένα επιδιώκει στην Ελλάδα κοινωφελείς σκοπούς, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτόν. cnn
Προθεσμία έως τις 20 Μαΐου έχουν οι υπόχρεοι πληρωμής ειδικού φόρου ακινήτων για την υποβολή των δηλώσεών τους, με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση στην Ελλάδα την 1η Ιανουαρίου 2017....
Είναι γεγονός ότι όλα τα παιδιά είναι αυθόρμητα και ειλικρινή σε υπερβολικό-κατά περιπτώσεις-βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν φορές που θα πουν ή θα κάνουν πράγματα που θα φέρουν σε...
Η Ελλάδα έχει υπερβεί τους στόχους ως προς το ύψος των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και συνεπώς υπάρχει η βάση για την ολοκλήρωση της αξιολογησης του προγράμματος, ανέφερε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, ο κ. Ντομπρόβσκις σημείωσε ότι αυτή η εξέλιξη έχει επικυρωθεί και από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, συνεπώς είναι εφικτή η επίτευξη συμφωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και τους δανειστές για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των δανείων προς την Ελλάδα, ενδεχομένως εντός του Μαΐου. Ερωτηθείς για το ζήτημα της συνέχισης της συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, απάντησε ότι επί του θέματος βάση είναι το θεσμικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, το οποίο ορίζει πως το ΔΝΤ συμμετέχει στο μέτρο του δυνατού στα προγράμματα στήριξης των χωρών της Ευρωζώνης, καθώς και οι αποφάσεις του Eurogroup στη Βαλέτα της Μάλτας.
Κύρωση πίνακα τελικής επιλογής υποψηφίων για την κάλυψη θέσεων κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων για τα Ευρωπαϊκά Σχολεία Η απόσπαση βάσει των κυρωμένων με την αρ. πρωτ. 29641/Η2/22-2-2017 (ΑΔΑ 75ΘΘ4653ΠΣ-Μ5Ε) Υπουργική Απόφαση,...
Θα υπάρξει ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2017, ηπιότερη όμως της αναμενόμενης, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκαν σήμερα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας το 2017 θα διαμορφωθεί περίπου στο 1,5%, ίσως και λίγο χαμηλότερα. Εκτιμά, επίσης, νέα πτώση της ανεργίας το τρέχον έτος, μικρότερης έκτασης από την περυσινή.Ειδικότερα, κατόπιν της νέας υποχώρησης της ανεργίας στο τελευταίο τρίμηνο του 2016, αυτή διαμορφώθηκε στο σύνολό του στο 23,5% του εργατικού δυναμικού, 1,4 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από ό,τι στο προηγούμενο έτος. Το μέσο ποσοστό ανεργίας πέρυσι ήταν το μικρότερο της τελευταίας πενταετίας. Η ανεργία θα περιοριστεί εκ νέου το 2017, για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Όμως η κάμψη της, σύμφωνα πάντα με το ΙΟΒΕ, θα είναι λίγο μικρότερη από πέρυσι, λίγο μεγαλύτερη από μια ποσοστιαία μονάδα (22,2%). Επίσης, εκτιμά αύξηση τιμών κυρίως από άνοδο τιμής πετρελαίου και έμμεσους φόρους το 2017. Στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ο γενικός δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε για πρώτη φορά έπειτα από σχεδόν τέσσερα έτη, κατά 1,4%, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα υποχωρούσε, κατά 0,9%. Όπως αναφέρεται στην τριμηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ, η πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για τη δεύτερη αξιολόγηση υλοποίησης του τρίτου Μνημονίου παραμένει στο επίκεντρο των πολιτικοοικονομικών εξελίξεων εγχωρίως και στο αρχικό τετράμηνο του 2017. Η διαδικασία της αξιολόγησης είναι για ακόμα μια φορά παρατεταμένη, γεγονός που έχει τις συνέπειες που είχε και στο παρελθόν, όπως η όξυνση της αβεβαιότητας εγχωρίως και διεθνώς για το αποτέλεσμά της, η αναβολή αποφάσεων από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις έως ότου οριστικοποιηθούν τα νέα δημοσιονομικά μέτρα και οι μεταρρυθμίσεις, καταστάσεις με αρνητικές επενέργειες στην οικονομική δραστηριότητα, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Ωστόσο, καθώς τα νέα δημοσιονομικά μέτρα θα αφορούν στη διετία 2019 - 2020, όπως αποφασίστηκε στo Eurogroup της 7ης Απριλίου, δεν θα προκύψουν πρόσθετες επιβαρύνσεις για το 2017, αναφέρει το ΙΟΒΕ και επισημαίνει ότι οι επιδράσεις στο προσεχές χρονικό διάστημα από τις πολιτικές οι οποίες θα αποφασιστούν στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης, αναμένεται να προέλθουν από τις διαρθρωτικές αλλαγές. Οι πλέον σημαντικές θα αφορούν στην αγορά εργασίας (συλλογικές διαπραγματεύσεις, ομαδικές απολύσεις), οι οποίες προς το παρόν δεν έχουν οριστικοποιηθεί. Σημαντικές θεωρούνται σύμφωνα με το ΙΟΒΕ και οι μεταρρυθμίσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας σε τρεις τομείς (τρόφιμα - ποτά, τουριστικά καταλύματα, καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος - θέατρα - κινηματογράφοι), στον πτωχευτικό κώδικα, ο νέος χωρικός σχεδιασμός, οι οποίες ήδη έχουν νομοθετηθεί. Οι ευνοϊκές επιδράσεις τους θα γίνουν αισθητές εφόσον ομαλοποιηθεί το πολιτικοοικονομικό περιβάλλον, εξέλιξη η οποία συσχετίζεται κυρίως με την εφαρμογή του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του δημόσιου χρέους, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Η πλέον σημαντική αρνητική επενέργεια των παρατεταμένων διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, είναι η αναβολή της απόφασης σχετικά με την ένταξη ή όχι της Ελλάδας στο μηχανισμό ποσοτικής χαλάρωσης (Q-E) της Ευρωπαϊκής Τράπεζας (ΕΚΤ), το οποίο έχει παραταθεί έως το τέλος του 2017. Όπως έχει επισημανθεί σε προηγούμενες τριμηνιαίες εκθέσεις του ΙΟΒΕ, μια ένταξη της Ελλάδας στο μηχανισμό ποσοτικής χαλάρωσης θα ενισχύσει τη ρευστότητα των τραπεζών και θα τονώσει την εμπιστοσύνη στην ευρωστία τους. Προς το παρόν, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που προξενεί η πολύμηνη διαπραγματευτική διαδικασία, σημειώνεται νέα εκροή καταθέσεων, παρά τους συνεχιζόμενους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων. Στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου, οι καταθέσεις επιχειρήσεων και νοικοκυριών έφθαναν τα 119,1 δισεκ. ευρώ, επίπεδο που είναι το χαμηλότερο από τον Οκτώβριο του 2001.Την επιφυλακτικότητα των καταθετών συντηρεί και η αναμονή των δυνατοτήτων διευθέτησης των "κόκκινων" δανείων, συμπεριλαμβανομένου του εξωδικαστικού συμβιβασμού, αναφέρει το ΙΟΒΕ. Οι πιέσεις στη διαθεσιμότητα κεφαλαίων του τραπεζικού συστήματος έχουν οδηγήσει σε κλιμάκωση της πιστωτικής συρρίκνωσης στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους. Εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η αξιολόγηση και λάβουν χώρα θετικές εξελίξεις για τον τραπεζικό τομέα (Q-E, καινούργιες διοικήσεις), προβλέπεται ότι η επιστροφή των καταθέσεων θα είναι σταδιακή, με αργό ρυθμό. Καθώς δεν αναμένεται σημαντική αύξηση των καταθέσεων, σε περίπτωση ένταξης στην ποσοτική χαλάρωση τα οποία οφέλη μάλλον θα αξιοποιηθούν κυρίως για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών, ενόψει και του επόμενου τακτικού πανευρωπαϊκού stress test από την ΕΚΤ τον Ιανουάριο του 2018, επισημαίνεται επίσης στην έκθεση. Αναφορικά με την ιδιωτική κατανάλωση κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με το ΙΟΒΕ αναμένεται να είναι η ήπια αύξησή της, κατά 1,2%. Στο πεδίο των επενδύσεων, μεγαλύτερο πρόσκομμα στην υλοποίησή τους θα αποτελέσει για ακόμα ένα έτος η στενότητα πηγών χρηματοδότησης, τόσο από τον ιδιωτικό όσο και από το δημόσιο τομέα. Η διεύρυνση των σχετικών επιλογών συνδέεται κυρίως με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, η οποία θα επιτρέψει την εξέταση της ένταξης στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ. Υπό τις ποικίλες επιδράσεις των παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν τις επενδύσεις, κυρίως από επενδύσεις σε μεταποιητικούς κλάδους και στον Τουρισμό και από το θετικό τεχνικό αποτέλεσμα της μεταβολής των αποθεμάτων, αυτές αναμένεται να διευρυνθούν φέτος, κατά 10 με 12%. Επίσης το ΙΟΒΕ εκτιμά ότι η ισχυρή ανοδική δυναμική των εξαγωγών υπηρεσιών αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση το σύνολο των εξαγωγών, κατά 5%- -5,5%. Σημαντική υπέρβαση στόχων του Προϋπολογισμού το 2016Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ σύμφωνα με την πρώτη κοινοποίηση δημοσιονομικών στοιχείων για το 2016 από την ΕΛ.ΣΤΑΤ. στη Eurostat, στο πλαίσιο της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος, το πρωτογενές ισοζύγιο Γενικής Κυβέρνησης ήταν ιδιαίτερα θετικό, της τάξης των 6,94 δισεκ. ευρώ (ή 3,9% του ΑΕΠ),έναντι στόχου 2,25 δισεκ. ευρώ ή (1,3% του ΑΕΠ) στον Προϋπολογισμό του 2017. Το γενικό ισοζύγιο της Γενικής Κυβέρνησης επίσης ήταν πλεονασματικό, κατά 1,3 δισεκ. (ή 0,7% του ΑΕΠ), για πρώτη φορά τουλάχιστον από το 1995, έτος από το οποίο υπάρχουν στοιχεία βάσει της μεθοδολογίας της Eurostat. Η αντίστοιχη εκτίμηση στον Προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους ήταν για έλλειμμα, ύψους 3,8 δισεκ. (2,2% του ΑΕΠ). Αναφορικά με την υλοποίηση του Κρατικού Προϋπολογισμού 2017 το ΙΟΒΕ διαπιστώνει επιδείνωση σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο επίτευξη των στόχων. Ειδικότερα από τα διαθέσιμα, προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του Κρατικού Προϋπολογισμού στο πρώτο τρίμηνο φέτος, προκύπτει σημαντική επιδείνωση σε σχέση με το 2016. Το έλλειμμά του διαμορφώθηκε σε 1.367 εκατ. ευρώ έναντι 595 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, ενώ το πρωτογενές πλεόνασμα περιορίστηκε σχεδόν κατά 800 εκατ., σε 1,07 δισεκ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, τα αποτελέσματα του τριμήνου είναι ελαφρώς καλύτερα σε σχέση με τους τριμηνιαίους στόχους, για έλλειμμα 1.408 εκατ. ευρώ και πρωτογενές πλεόνασμα 992 εκατ. Η επιδείνωση έναντι της προηγούμενης χρονιάς οφείλεται αποκλειστικά στην πλευρά των εσόδων
Ομιλία του Νίκου Φίλη κατά την παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης για την εκπαίδευση από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ «Προχθές συμπληρώθηκαν επτά χρόνια από την υπαγωγή της χώρας...
Η Ελλάδα έχει υπερβεί τους στόχους ως προς το ύψος των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και συνεπώς υπάρχει η βάση για την ολοκλήρωση της αξιολογησης του προγράμματος, ανέφερε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, ο κ. Ντομπρόβσκις σημείωσε ότι αυτή η εξέλιξη έχει επικυρωθεί και από την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία, συνεπώς είναι εφικτή η επίτευξη συμφωνιας ανάμεσα στην Ελλαδα και τους δανειστές για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των δανείων προς την Ελλαδα, ενδεχομένως εντός του Μαϊου. Ερωτηθείς για το ζήτημα της συνέχισης της συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, απάντησε ότι επί του θέματος βάση είναι το θεσμικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, το οποίο ορίζει πως το ΔΝΤ συμμετεχει στο μέτρο του δυνατού στα προγράμματα στήριξης των χωρών της Ευρωζώνης, καθώς και οι αποφασεις του Eurogroup στη Βαλέτα της Μαλτας.
Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει αύριο Πέμπτη και αν χρειαστεί και την Παρασκευή με θέματα ημερήσιας διάταξης τα παρακάτω: Παληγιάννης Βασίλειος 1. Εξέταση θεμάτων απόσπασης (κατά προτεραιότητα αποσπάσεων) εκπαιδευτικών Π.Ε. από...
Η κατάσταση στην ειδική αγωγή συνεχίζει και γίνεται και χειρότερη για τα παιδιά που χρήζουν ειδική αγωγή και για τους γονείς τους. Κολοσκόπη Αναστασία Oι πληρωμές από τον ΕΟΠΥΥ στις...
Σχετικά με τη διαδικασία των αμοιβαίων μεταθέσεων 2017, και παρ’ ότι πιστεύω ότι η εγκύκλιος είναι σαφής, επισημαίνω τα εξής. Σύμφωνα με τα ΠΔ50/1996 και ΠΔ100/1997: Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων...
Την Παρασκευή 28 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η δεύτερη πληρωμή των δικαιούχων του πανελλαδικού προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (keaprogram.gr) των οποίων οι αιτήσεις εγκρίθηκαν ως τις 31 Μαρτίου 2017. Το ποσό...
Η ειδική εφαρμογή για τον ειδικό φόρο ακινήτων, είναι πλέον διαθέσιμη όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων Προθεσμία έως τις 20 Μαΐου έχουν οι υπόχρεοι πληρωμής ειδικού φόρου ακινήτων για την υποβολή των δηλώσεών τους, με βάση την περιουσιακή τους κατάσταση στην Ελλάδα την 1η Ιανουαρίου 2017. Η ειδική εφαρμογή άνοιξε σήμερα, όπως ανακοινώθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Ο ΕΦΑ καθιερώθηκε το 2002, με βασικό σκοπό τον εντοπισμό και τη φορολόγηση των ακινήτων των of shore εταιρειών αρχικά με συντελεστή 3%, ο οποίος στη συνέχεια αυξήθηκε σε 15% επί της αξίας του ακινήτου που βρίσκεται στη χώρα μας. Η δήλωση υποβάλλεται πλέον ηλεκτρονικά και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, έως τις 20 Μαΐου του έτους φορολογίας. Ο φόρος καταβάλλεται εντός τριών εργάσιμων ημερών από την υποβολή της δήλωσης. Όπως εξηγεί η ΑΑΔΕ, για μια χρεωστική δήλωση που θα υποβληθεί στις 09/05/2017 θα θεωρείται εμπρόθεσμη η πληρωμή της έως και τις 12/05/2017 (και όχι έως την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής, ήτοι 20/05). Υποχρέωση υποβολής δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έχουν οι νομικές οντότητες και τα νομικά πρόσωπα που είναι υπόχρεα σε καταβολή του φόρου αυτού, ανώνυμες εταιρείες και εταιρείες περιορισμένης ευθύνης οι οποίες έχουν ως σκοπό, σύμφωνα με το καταστατικό τους, την αγορά, διαχείριση, επένδυση και εκμετάλλευση ακινήτων καθώς και οι νομικές οντότητες και τα νομικά πρόσωπα των περιπτώσεων γ' και στ' της παραγράφου 2 του άρθρου 15 του ν. 3091/2002, καθώς και αυτά της περίπτωσης δ' της παραγράφου 3 του ιδίου νόμου. Συγκεκριμένα: Ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει γραφεία στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του α.ν. 89/1967 (ΦΕΚ 132 Α'), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τον α.ν.378/1968 (ΦΕΚ 82 Α'), το ν. 27/1975 (ΦΕΚ 77 Α'), το ν. 814/1978 (ΦΕΚ 144 Α') και το ν.2234/1994 (ΦΕΚ 142 Α') και πλοιοκτήτριες εταιρείες εμπορικών πλοίων (περ. γ, παρ. 2, αρ.15). Νομικά πρόσωπα τα οποία αποδεδειγμένα επιδιώκουν στην Ελλάδα σκοπούς κοινωφελείς, πολιτιστικούς, θρησκευτικούς, εκπαιδευτικούς (περ. στ, παρ. 2, αρ. 15). Εταιρείες, που έχουν την έδρα τους σύμφωνα με το καταστατικό τους στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των οποίων το σύνολο των ονομαστικών μετοχών, μεριδίων ή μερίδων ανήκουν σε ίδρυμα ημεδαπό ή αλλοδαπό, εφόσον αποδεδειγμένα επιδιώκει στην Ελλάδα κοινωφελείς σκοπούς, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτόν (περ. δ' παρ. 3, αρ. 15)
Για να διαπραγματευτούμε σωστά αρκεί να έχουμε ένα έμφυτο χάρισμα και να είμαστε αποφασισμένοι να κερδίσουμε, ή μήπως τελικά πρόκειται για μία Τέχνη που όλοι μας μπορούμε να εφαρμόσουμε; Επιμέλεια: Ναταλία Θαλασσινού Πολλοί από εμάς έχουν στο μυαλό τους τη διαπραγμάτευση ως μία “μάχη” με νικητές και ηττημένους και προκειμένου να βρεθούν στην πρώτη ομάδα, αρνούνται να κάνουν οποιαδήποτε υποχώρηση. Στην πραγματικότητα, σε μία διαπραγμάτευση συμμετέχουν δύο ή περισσότερα μέρη, συνήθως με αντικρουόμενα συμφέροντα, που έχουν όμως την επιθυμία να συμφωνήσουν σε μία χρυσή τομή, προκειμένου να είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα της συμφωνίας. Και αν νομίζουμε πως οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται αποκλειστικά κεκλεισμένων των θυρών και μόνο σε πολύ ειδικές περιπτώσεις, είναι καλό να θυμηθούμε το πόσες φορές στην καθημερινότητά μας, στο εργασιακό μας περιβάλλον ή ακόμα και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις χρειάστηκε να έρθουμε σε μία συμφωνία έχοντας κατά νου πως θέλουμε αν αποφύγουμε τις εντάσεις και τις συγκρούσεις. Αν λοιπόν θέλουμε να αυξήσουμε τις πιθανότητες για αποτελέσματα που θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις μας, τηρώντας όμως τις αξίες της σωστής διαπραγμάτευσης, θα πρέπει να εξασκηθούμε και να διδαχθούμε ορισμένες τεχνικές, όπως αυτές που θα αναλύσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα The Art & Science of Negotiation που διεξαγάγει το Athens Tech College από τις 9 μέχρι τις 11 Ιουνίου σε συνεργασία με τη Δρ. Linda Kaboolian του Πανεπιστημίου Harvard. Με την ολοκλήρωση του τριήμερου προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν πώς να διαχειρίζονται τόσο τις δικές τους απαιτήσεις, όσο και του άλλου μέρους. Άλλωστε, πρέπει να θυμόμαστε πως η ισορροπία ανάμεσα στο δούναι και το λαβείν μιας διαπραγμάτευσης δεν είναι μία έμφυτη ικανότητα, αλλά επιτυγχάνεται όλο και πιο εύκολα μέσα από τη γνώση των κατάλληλων χειρισμών. Αντίστοιχα, οι αξίες της σωστής διαπραγμάτευσης είναι εύκολες ίσως στην ανάγνωση, για να μπορέσουμε όμως να τις εφαρμόσουμε χρειάζεται η κατάλληλη καθοδήγηση και αποκωδικοποίηση των αντίστοιχων τεχνικών: Το βασικότερο βήμα που πρέπει να επιτευχθεί προκειμένου να θέσουμε τα κατάλληλα θεμέλια για μία αποτελεσματική διαπραγμάτευση είναι να εντοπίσουμε και να ορίσουμε το βασικό πρόβλημα με τέτοιο τρόπο ώστε να συμφωνούν όλες οι πλευρές στη διατύπωση και την ουσία του. Στην αρχική αυτή διατύπωση είναι καλό να εστιάσουμε στον κυρίως κορμό του προβλήματος και να παραμερίσουμε τα δευτερεύοντα, ως λιγότερο σημαντικά, ώστε να εστιάσουμε από κοινού στην επίλυσή του. Για να μπορέσουμε να επιτύχουμε μια κοινή συμφωνία θα χρειαστεί να προβούμε με τη σειρά μας σε παραχωρήσεις, ώστε να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα όλων των εμπλεκόμενων πλευρών. Αν δεν είναι όλες οι πλευρές ευχαριστημένες, η διαπραγμάτευση μακροπρόθεσμα θα αποτύχει. Προκειμένου να επιτευχθεί ένα καλό αποτέλεσμα, θα πρέπει να έχουμε κατανοήσει τις επιδιώξεις όλων των εμπλεκόμενων πλευρών και να μην εστιάζουμε αποκλειστικά στις δικές μας διεκδικήσεις. Από τη στιγμή που μπαίνουμε σε μία διαδικασία διαπραγμάτευσης, δεν έχουμε ως σκοπό να πείσουμε τα υπόλοιπα μέρη για την ορθότητα των επιχειρημάτων μας, αλλά δουλεύουμε πάνω στην επίτευξη κοινών στόχων και της επίλυσης του προβλήματος, αναζητώντας και εξετάζοντας εναλλακτικές λύσεις. Δεν υποτιμάμε την άλλη πλευρά, ούτε ακολουθούμε το ίδιο πλάνο σε κάθε περίπτωση διαπραγμάτευσης. Αντιθέτως, αντιμετωπίζουμε την κάθε διαπραγμάτευση ως μοναδική και εστιάζουμε στην καλύτερη κατανόηση και ανάλυσή της. Η διαπραγμάτευση λοιπόν υπερβαίνει την καλή διάθεση και τη διάθεση μας να έρθουμε σε συμφωνία, καθώς στην πραγματικότητα είναι μία Τέχνη που, ευτυχώς για εμάς, μπορεί να διδαχθεί. Το σεμινάριο The Art & Science of Negotiation που θα πραγματοποιηθεί από τις 9 μέχρι τις 11 Ιουνίου στις εγκαταστάσεις του Athens Tech College θα κινηθεί σε άκρως ρεαλιστικά πλαίσια, καθώς είναι προσαρμοσμένο στην τρέχουσα επικαιρότητα και την κοινωνικό-οικονομική κατάσταση της Ελλάδας και της Νότιας Ευρώπης. Θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα και σε τομείς όπως η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού και οι ενδοεργασιακές σχέσεις σε περιόδους κρίσης. Παράλληλα, θα εξεταστούν θεματικές όπως η Οργανωσιακή Αλλαγή, Οι άνδρες και οι γυναίκες ως διαπραγματευτές και η Δημοσιονομική κρίση.
Η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, καθώς οι θεσμοί πιέζουν την Αθήνα να νομοθετήσει την άρση των περιορισμών που τα κρατούν κλειστά. Μάλιστα η απαίτηση αυτή έχει ενσωματωθεί στο κείμενο του προσχεδίου της συμφωνίας. Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης επιδιώκει να αποφύγει μια «κεντρική νομοθέτηση», μεταφέροντας τις όποιες αποφάσεις στους αντιπεριφερειάρχες. Αν νομοθετηθεί η άρση των περιορισμών, τότε θα μπορούν όλα τα καταστήματα, ανεξαρτήτως μεγέθους, να ανοίγουν τις Κυριακές που θα ορίζονται με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη. Βάσει του νόμου, οι αντιπεριφερειάρχες μπορούσαν να αποφασίζουν για έξτρα Κυριακές μόνο για καταστήματα έως 250 τμ, που όμως δεν ανήκουν σε αλυσίδες, που δεν βρίσκονται σε εκπτωτικά καταστήματα ή δεν έχουν συνεργασία τύπου shop in a shop. Η πρόταση του υπουργείου Οικονομίας είναι να άρει αυτούς τους περιορισμούς. Με βάση το ισχύον πλαίσιο, όλα τα καταστήματα ανεξαρτήτως μεγέθους και μορφής μπορούν να λειτουργούν οκτώ Κυριακές. Συγκεκριμένα: 1) Τις δύο πρώτες Κυριακές κατά την έναρξη των δύο τακτικών εκπτωτικών περιόδων. 2) Τις δύο Κυριακές πριν από την ημέρα των Χριστουγέννων. 3) Την Κυριακή των Βαΐων. 4) Την τελευταία Κυριακή κάθε έτους. 5) Δύο Κυριακές κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων. Πρόκειται για τις «εθνικά» νομοθετημένες Κυριακές, καθώς υπό προϋποθέσεις με αιτιολογημένη απόφαση των αντιπεριφερειαρχών τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοικτά κι άλλες Κυριακές του έτους. newsbeast
Την εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της «μαύρης» εργασίας προανήγγειλε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, στη συνέντευξή της στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο». Αναφερόμενη στο πρόβλημα της «μαύρης» και ανασφάλιστης εργασίας, η κ. Αχτσιόγλου δήλωσε ότι η θεσμική απορρύθμιση των προηγούμενων ετών επέτρεψε και την καλλιέργεια φαινομένων εργοδοτικής αυθαιρεσίας και ασυδοσίας στους χώρους εργασίας. Όπως είπε, γίνεται προσπάθεια για την επαναφορά της νομιμότητας στην αγορά εργασίας μέσα από τη δράση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), που, το τελευταίο διάστημα, έχει αναπτύξει σημαντικές πρωτοβουλίες. Οι άξονες στους οποίους στοχεύει το υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να ενισχύσει τη δράση του ΣΕΠΕ και αυτό να φανεί και στην καθημερινότητα των εργαζομένων, είναι συγκεκριμένοι. Σύμφωνα με την κ. Αχτσιόγλου, αυτήν τη στιγμή, λειτουργεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο επιτρέπει να γίνονται πιο στοχευμένοι έλεγχοι. Στη συνέντευξή της «Στο Κόκκινο», η υπουργός Εργασίας διευκρίνισε ότι, μέχρι σήμερα, οι έλεγχοι μπορούσαν να γίνονται μόνο, κατόπιν καταγγελιών ή με βάση έναν σχεδιασμό σε συγκεκριμένους κλάδους. Όπως εξήγησε, «μέσα από το πληροφοριακό σύστημα, που κάνει ανάλυση του κινδύνου των επιχειρήσεων με βάση τα καταγεγραμμένα δεδομένα, μπορούν πλέον να γίνουν στοχευμένοι έλεγχοι. Φαίνεται, δηλαδή, ποιες επιχειρήσεις σε ενεστώτα χρόνο είναι περισσότερο πιθανό να παρανομήσουν. Αν, για παράδειγμα, μία επιχείρηση δηλώνει ότι λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και έχει δηλωμένους μόνο εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, κάτι δεν πάει καλά».
Αύξηση 0,1% σημείωσε το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων που εξυπηρετούν νοικοκυριά το δ' τρίμηνο πέρυσι και διαμορφώθηκε σε 28,94 δισ. ευρώ από 28,92 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Ανοδικά κατά 0,9% (σε 31,5 δισ. ευρώ από 31,2 δισ. ευρώ) κινήθηκε και η τελική καταναλωτική δαπάνη, ενώ το ποσοστό αποταμίευσης που ορίζεται ως η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα ήταν -8,9% το δ' τρίμηνο του 2016 από -8% το δ' τρίμηνο του 2015. Από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τους τριμηνιαίους μη χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς των θεσμικών τομέων, προκύπτουν επίσης τα εξής: *Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου του τομέα των μη χρηματοοικονομικών εταιρειών μειώθηκαν κατά 9,2%, από 2 δισ. ευρώ σε 1,8 δισ. ευρώ. Παράλληλα, το ποσοστό των επενδύσεων που ορίζεται ως οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία, ήταν 13,1% από 14,3% το δ' τρίμηνο του 2015. *Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν σε 14,4 δισ. ευρώ το δ' τρίμηνο 2016 από 14,2 δισ. ευρώ το δ' τρίμηνο 2015 (αύξηση 0,2%), ενώ οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκαν σε 12,2 δισ. ευρώ από 11,1 δισ. ευρώ (αύξηση 1%). Έτσι, καταγράφθηκε έλλειμμα στο εξωτερικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών 2,3 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 3,1 δισ. ευρώ που είχε καταγραφεί το δ' τρίμηνο του 2015. * Παρά τη μείωση του ελλείμματος στο εξωτερικό ισοζύγιο, λόγω της μείωσης του επιπέδου των καθαρών εισοδημάτων και των (τρεχουσών και κεφαλαιακών) μεταβιβάσεων που λαμβάνονται από την αλλοδαπή, η συνολική οικονομία παρουσίασε καθαρή χορήγηση δανείων 0,3 δισ. ευρώ σε σχέση με την αλλοδαπή, από 2,9 δισ. ευρώ το δ' τρίμηνο του 2015. Ενώ, οτομέας της Γενικής Κυβέρνησης παρουσίασε καθαρή χορήγηση δανείων 0,5 δισ. ευρώ από 4 δισ. ευρώ το δ' τρίμηνο του 2015.