Η συνήθεια να δαγκώνει και να τρώει κάποιος τα νύχια του είναι συνδεδεμένη με αυξημένο άγχος. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Orthodontics and Dentofacial Orthopedics, η ονυχοφαγία, όπως αποκαλείται επιστημονικά, μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα συναισθηματικών διαταραχών. Πολλοί άνθρωποι που δαγκώνουν τα νύχια τους, αναπτύσσουν και άλλες παρόμοιες συνήθειες που προκαλούνται από στρες, όπως το δάγκωμα μολυβιών, το δάγκωμα των χειλιών τους ή το κάπνισμα. Το δάγκωμα των νυχιών όμως, δεν είναι μια αθώα συνήθεια και μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα υγείας, σύμφωνα με τους δερματολόγους. Δείτε ποια είναι αυτά: Μολύνσεις Όταν δαγκώνετε μεγάλο μέρος του νυχιού αφήνετε το δέρμα που βρίσκεται κάτω από αυτό εκτεθειμένο σε βακτήρια και άλλους παθογόνους μικροοργανισμούς που υπάρχουν στο στόμα σας. Μία από τις πιο κοινές λοιμώξεις είναι η παρωνυχία, η οποία είναι φλεγμονή στις πλευρικές πτυχώσεις των νυχιών και προκαλεί οίδημα, ερυθρότητα, πόνο και θρόμβους με πύον. Η μόλυνση μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες και πρέπει να ακολουθήσετε θεραπεία που θα σας συστήσει ο δερματολόγος. Φλεγμονή Η χημική σύνθεση του σάλιου διασπά τα λίπη και τα άλλα μόρια των τροφών. Αυτό μπορεί να βοηθά στην πέψη της τροφής, ταυτόχρονα όμως βλάπτει και φουσκώνει το δέρμα των δακτύλων σας, όταν τα έχετε διαρκώς στο στόμα. Για τον ίδιο λόγο, το γλείψιμο των χειλιών προκαλεί ξηρότητα και σκάσιμο, αφού το σάλιο διαβρώνει την επιδερμίδα. Ασθένειες Τα χέρια έρχονται σε επαφή με πλήθος παθογόνων μικροοργανισμών, οι οποίοι παγιδεύονται κάτω από τα νύχια. Όταν τα χέρια έρχονται σε επαφή με το στόμα, είναι πιθανό να προσβληθείτε από μια σειρά ασθενειών, από απλό κρυολόγημα μέχρι σοβαρό ιό γαστρεντερίτιδας. Είσφρηση νυχιού Τα νύχια αναπτύσσονται πάνω σε ένα στρώμα που ονομάζεται μήτρα. Τόσο οι μολύνσεις από διάφορους μικροοργανισμούς, όσο και το δάγκωμα μπορεί να προκαλέσουν βλάβες στη μήτρα και να οδηγήσουν σε παραμορφώσεις των νυχιών. Μυρμηγκιά / κονδυλώματα Η μυρμηγκιά είναι ένα εξόγκωμα στο δέρμα που μοιάζει με άχρωμη κρεατοελιά. Προκαλείται στα ανώτερα στρώματα της επιδερμίδας από έναν ιό ο οποίος ανήκει στην οικογένεια των ιών των Ανθρωπίνων Θηλωμάτων (Human Papilloma Virus, HPV). Κάποιοι από αυτούς τους ιούς προκαλούν μυρμηγκιές και κάποιοι άλλοι κονδυλώματα. Ο ιός που προκαλεί την μυρμηγκιά μεταδίδεται με την επαφή και προσβάλλει μόνο ανθρώπους. Η μυρμηγκιά μεταδίδεται με την άμεση δερματική επαφή ή με το άγγιγμα υγρών επιφανειών, όπως δάπεδα σε πισίνες και αποδυτήρια, τα οποία έχουν μολυνθεί από άτομα που έχουν ήδη μυρμηγκιά. Όταν αγγίζετε το πρόσωπό σας ή το στόμα σας με μολυσμένα νύχια είναι πιθανό να αναπτύξετε αυτά κονδυλώματα στο πρόσωπο ή στο λαιμό σας. Έρπης χεριών Αν έχετε στοματικό έρπη, μπορεί να μολύνετε τα δάχτυλά σας με τον ιό. Ο έρπης χαρακτηρίζεται από εξάνθημα το οποίο εμφανίζεται πάνω σε ερυθηματώδη και οιδηματώδη περιοχή και συνοδεύεται από πόνο και φλόγωση. Προβλήματα δοντιών Οι υποδοχές που συγκρατούν τις ρίζες των δοντιών μπορεί να παραμορφωθούν ή να καταστραφούν από το χρόνιο δάγκωμα των νυχιών. Η ονυχοφαγία μπορεί επίσης να προκαλέσει κατάγματα στα δόντια, αυξάνοντας τον κίνδυνο ουλίτιδας.
Αναρτήθηκαν στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Οργανισμού οι εισφορές Μαρτίου 2017 των αγροτών, των αυτοαπασχολουμένων και των ελεύθερων επαγγελματιών, σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι ασφαλισμένοι μπορούν να επισκεφθούν τον ιστότοπο ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr, προκειμένου να πληροφορηθούν αναλυτικά την εισφορά τους, να αντλήσουν την ταυτότητα πληρωμής ή να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, δεδομένου ότι δεν θα πραγματοποιηθεί ταχυδρομική αποστολή. Προκειμένου να υπάρξει επαρκής χρόνος για την εξόφληση των εισφορών Μαρτίου 2017, ως καταληκτική ημερομηνία καταβολής ορίζεται η Παρασκευή 12 Μαΐου 2017. Την ίδια ημερομηνία θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς, μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή).
Καλοδήμος Δ.Παρουσιάστηκε σήμερα στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακροπόλεως, παρουσία εκπροσώπων του πολιτικού κόσμου και επιστημονικών φορέων, η Ετήσια Έκθεση του για την Εκπαίδευση ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ (2016) με τίτλο «Η ταυτότητα της ελληνικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2002 έως το 2014 –Το εθνικό πλαίσιο αναφοράς». Αντικείμενο της Έκθεσης είναι η μελέτη των βασικών μεγεθών της ελληνικής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με συγκριτική αποτύπωση όλων των διαθέσιμων οικονομικών και μη-οικονομικών μεγεθών της για την περίοδο 2002-2014.Από το σύνολο των παρατηρήσεων της παρούσας ετήσιας έκθεσης προκύπτουν τα ακόλουθα γενικά συμπεράσματα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στο τμήμα του που επικεντρώνεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση:Το σύστημα υποκρύπτει ασυνέπειες στη δομή και τους στόχους του. Σε όλες τις παραμέτρους που ανιχνεύτηκαν στην παρούσα μελέτη, τα υποσυστήματα και οι βαθμίδες αποκλίνουν σημαντικά και χωρίς συνέπεια που να ανταποκρίνεται στη θέση τους στο σύστημα.Το σύστημα δεν διαθέτει οικονομικούς πόρους για την ανάπτυξη της στρατηγικής του. Το σύστημα γεννά μικρότερα μέρη και ειδικές κατηγορίες σχολείων επειδή αδυνατεί να συμπεριλάβει στο σχεδιασμό του τη διαφορετικότητα, ακόμα και όταν του είναι αναγκαία. Έτσι δημιουργεί τμήματα και μονάδες ειδικής αγωγής, χωρίς σύγκλιση με τη μονάδα που τα φιλοξενεί,Το σύστημα δεν διαθέτει εξειδικευμένη επιστημονική καθοδήγηση και αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό για τις σχολικές μονάδες που διαθέτουν αυξημένο αριθμό αλλοδαπών μαθητών, και γενικότερα όταν αδυνατεί να συμπεριλάβει το διαφορετικό, δημιουργεί μια νέα ασύνδετη με το σύστημα σχολική μονάδα που επί χρόνια υποχρεώνεται να θέτει ως μόνο στόχο της την ισότιμη και κατ’ αντιστοιχία αναγνώρισηΤο σύστημα ενώ ελέγχει το δημόσιο τομέα και εποπτεύει τον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης οι δύο τομείς εμφανίζονται να έχουν εντελώς διαφορετικές στρατηγικές επιλογές σε απολύτως βασικά θέματα, τα οποία επιπλέον διαφοροποιούνται ανάλογα και με τον τύπο της σχολικής μονάδας (ημερήσιο -εσπερινό).Τέλος, η παραγωγή σταθερά μειωμένων παραγομένων «ικανοποιητικών» εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων στις εσπερινές σχολικές μονάδες του Γυμνασίου, έναντι των αντίστοιχων ημερησίων μονάδων της βαθμίδας υποβαθμίζει τον εκπαιδευτικό ρόλο των συγκεκριμένων μονάδων και επομένως, απαιτείται ανάληψη συγκεκριμένης πολιτικής πρωτοβουλίας για την βελτίωση της εικόνας τους.Το σύστημα αγνοεί, ή υποτιμά, την υπαρκτή γεωγραφική διάσταση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων) γι αυτό και δεν διαφοροποιεί άνισα τις Εισροές του ανάλογα με τις μεγαλύτερες ανάγκες.Η Ελλάδα προσεγγίζει ικανοποιητικά τους ευρωπαϊκούς στόχους (ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς) αλλά όχι με την ανάπτυξη συγκεκριμένων μηχανισμών στο πλαίσιο ενός δομημένου στρατηγικού σχεδιασμού.Οι ετήσιοι ρυθμοί μεταβολής όλων των μεγεθών της εκπαίδευσης από έτος σε έτος είναι μικροί. Πρόκειται για ρυθμούς συντήρησης και όχι δομικής αλλαγής του συστήματος.Για την πρόσβαση όλων στο κείμενο της Ετήσιας Έκθεσης 2016 το ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ έχει αναρτήσει και σε μορφή PDF τόσο το πλήρες κείμενο της έκθεσης (ως βιβλίο), την αντίστοιχη προβολή PowerPoint, καθώς και τη σύνοψη των συμπερασμάτων, με ελεύθερη πρόσβαση και δυνατότητα αποθήκευσης των αρχείων.Για την πλήρη Ετήσια Έκθεση για την εκπαίδευση 2016 (Βιβλίο) πατήστε εδώΓια την Παρουσίαση (PowerPoint) της Έκθεσης 2016 πατήστε εδώΓια τη Σύνοψη Συμπερασμάτων της Έκθεσης εδώhttp://sep4u.gr/25895/etisia-ekthesi-gia-tin-ekpaidefsi-2016/
Παληγιάννης Βασίλειος Αιρετός Κ.Υ.Σ.Π.Ε.Αθήνα, 26/4/2017 Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει Πέμπτη και Παρασκευή για την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. Το ΚΥΣΠΕ θα συνεδριάσει αύριο Πέμπτη και αν χρειαστεί και την Παρασκευή με θέματα ημερήσιας διάταξης τα παρακάτω: Εξέταση θεμάτων απόσπασης (κατά προτεραιότητα αποσπάσεων) εκπαιδευτικών Π.Ε. από Π.Υ.Σ.Π.Ε. σε Π.Υ.Σ.Π.Ε. για το σχολικό έτος 2016-2017 και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης. Επικύρωση πινάκων των μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2017-2018. Επικύρωση πινάκων κενών θέσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των δομών Ειδικής Αγωγής και γενικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2017-2018. Επικύρωση πινάκων των μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. σε δομές Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Δ.Υ., Σχολεία Κωφών – Τυφλών και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) και από περιοχή σε περιοχή για το σχολικό έτος 2017-2018. Τι ισχύει για τις αμοιβαίες μεταθέσεις των εκπαιδευτικών Με αφορμή ερωτήματα συναδέλφων σχετικά με τη διαδικασία των αμοιβαίων μεταθέσεων 2017, και παρ’ ότι πιστεύω ότι η εγκύκλιος είναι σαφής, επισημαίνω τα εξής. Σύμφωνα με τα ΠΔ50/1996 και ΠΔ100/1997: Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί για αμοιβαία μετάθεση υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την ανακοίνωση των μεταθέσεων. Δικαίωμα αίτησης αμοιβαίας μετάθεσης έχουν οι εκπαιδευτικοί που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:α) Να ανήκουν στον ίδιο κλάδο και να έχουν την ίδια ειδικότητα. β) Να μην έχουν συμπληρώσει 25ετή πραγματική υπηρεσία.γ) Η διαφορά της συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας τους να μην υπερβαίνει τα 10 έτη. δ) Να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δύο χρόνια υπηρεσίας από τον διορισμό τους. ε) Να έχουν υπηρετήσει ένα χρόνο στην οργανική τους θέση. Δικαίωμα αίτησης αμοιβαίας μετάθεσης θα έχουν και οι εκπαιδευτικοί που έχουν υποβάλλει αίτηση κανονικής μετάθεσης και δεν θα ικανοποιηθεί. Δε δικαιούνται αμοιβαίας μετάθεσης: α) οι χαρακτηριζόμενοι ως υπεράριθμοι και β) όσοι δεν υπηρετούν οργανικά σε σχολική μονάδα, αφού οι αμοιβαίες μεταθέσεις πραγματοποιούνται από σχολείο σε σχολείο. Για τις αμοιβαίες μεταθέσεις από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις με τη μόνη διαφορά ότι εξετάζονται από το Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ). Η ανακοίνωση των μεταθέσεων ελπίζω να γίνει την Πέμπτη το αργότερο έως τη Παρασκευή.https://xenesglosses.eu/2017/04/synedriazei-kyspe-gia-tin-oloklirosi-ton-metatheseon-p-e/
Σπύρος Τουλιάτος . Ιστορικός, Οργανωτικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης ΦιλολόγωνΗ Ιστορία είναι μια επιστήμη με αντικείμενο και μέθοδο η οποία αναζητά την αντικειμενικότητα και αλήθεια των γεγονότων, φαινομένων και διαδικασιών του παρελθόντος με κριτήριο την αιτιακή εξήγηση και ερμηνεία. Για να φθάσει σ’ αυτό το αποτέλεσμα ερευνά τη γένεση και εξέλιξη των κοινωνιών, τις κινητήριες δυνάμεις της αλλαγής και τη μετάβαση από ένα στάδιο εξέλιξης στο επόμενο. Αξιοποιεί τις άμεσες και έμμεσες πηγές και προσανατολίζεται προς τις γενικεύσεις, αφαιρέσεις και ανακαλύψεις κανονικοτήτων, Νόμων και μορφές πρόβλεψης.Η ιστορία δεν είναι ένα χαοτικό σύνολο τυχαιοτήτων, ματαιοτήτων και ηθικών στάσεων αλλά βαθύτερες και πιο σύνθετες ερμηνείες και αποτελέσματα δράσης, προοπτική για το μέλλον.Η νέα αντίληψη που υπάρχει στα Προγράμματα Σπουδών για την Ιστορία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όπου υπεύθυνος είναι ο κ. Πολυμέρης Βόγλης και μέλη μεταξύ των άλλων η κ. Χ. Κουλούρη, ο κ. Γ. Κόκκινος, ο κ. Άγγελος Παληκίδης, γίνεται φανερή από τα κείμενα στην εφημερίδα «Αυγή» και «Εφημερίδα των συντακτών», με τελευταία την συνέντευξη της 18-4-2017. Σύμφωνα με αυτά τα κείμενα η διδασκαλία της Ιστορίας είναι μια κατανόηση του παρόντος, αναζήτηση ταυτοτήτων και βιωματική στάση. Πριμοδοτείται η ρητορική, αισθητική και ηθική διάσταση της Ιστορίας, που καταλήγει σε μια ιδεολογική κατασκευή και σε υποκειμενικές σχετικιστικές αλήθειες. Είναι μια χρηστική, ιδεοληπτική ιστορία σύμφωνα με την οποία δεν χρειαζόμαστε επιστημονικά κριτήρια.Κατά την άποψή μας ο νέος πρέπει να ερευνά την ιστορική αλήθεια με συγκριτικά στοιχεία και όχι να διατηρεί τη μυθοπλαστική διάσταση ατομικά. Πρέπει να μάθει να επικοινωνεί με βάση τα κριτήρια εγκυρότητας των σκέψεων, προτάσεων και νοημάτων και όχι με υποκειμενική συναισθηματική φόρτιση. Τα προβλήματα της Παγκόσμιας κοινωνίας και Ιστορίας μπορούν να προσεγγισθούν από την άποψη των κοινωνικών συγκρούσεων, των εθνικών συγκρούσεων ομάδων, τάξεων όπου εκεί κυριαρχούν και καταπιέζουν τα μεγάλα ισχυρά κράτη του πλανήτη. Η ιστορία που θα μάθουν οι μαθητές πρέπει να εξετάζει τα αίτια των πολέμων και εξεγέρσεων και των επαναστάσεων με αίτημα την κοινωνική απελευθέρωση. Να μάθουν πώς γεννιέται η βία, οι καταστροφές, η εξαθλίωση, από που προέρχεται η πείνα, η φτώχεια. Να μάθουν πως οι ανακαλύψεις και θεωρίες της επιστήμης και τεχνολογίας ελάχιστα αξιοποιούνται προς το συμφέρον των εργαζομένων – μισθωτών και κατευθύνονται προς τις εταιρείες, το κέρδος και την κερδοσκοπία των πλουσίων.Να μάθουν οι μαθητές ότι οι ανάγκες των πρωτοπόρων κοινωνικών τάξεων κάθε ιστορικής εποχής που συνιστούν απελευθέρωση των υλικών και πνευματικών δημιουργικών δυνάμεων οδήγησαν στο αίτημα αλλαγής της κοινωνίας με μέσον την αυτοδιοίκηση, τις μεταρρυθμίσεις της κοινωνικής επανάστασης. Και η ιστορική πραγματικότητα δείχνει ότι η προσφυγιά, η μετανάστευση, οι γενοκτονίες, τα ολοκαυτώματα είναι κυρίως αποτελέσματα υλικής εκμετάλλευσης (οικονομικής) και βίαιων ισχυρών δυνάμεων με πολέμους αδίκους , όχι απελευθέρωσης και δευτερευόντως ιδεολογικής στρέβλωσης και αυταπάτης.Το να κατανοήσουν σήμερα οι νέοι την παθολογία, την τραγωδία, το «τραύμα» του πολέμου και την προσωρινή ισορροπία με την αλληλεγγύη, είναι ένα μέρος της ιστορικής προσέγγισης και αν μείνουμε σ’ αυτό είμαστε μονόπλευροι. Το ουσιαστικό μέρος είναι η αναζήτηση των αιτίων, των κινητήριων δυνάμεων και η άδικη πράξη και συμπεριφορά των ισχυρών.Η ψυχαναλυτική θεραπεία ως κατανόηση της προσωρινής ισορροπίας, της τραυματικής εμπειρίας και της βιωματικής κατάστασης δεν είναι μάθημα της Ιστορίας με επιστημονικούς όρους. Όμως αυτό γίνεται κυρίαρχο και το άλλο υποβαθμίζεται.Η αγωνιώδης αναζήτηση των ταυτοτήτων είναι μια υποκειμενική περιοριστική και διαχειριστική τάση, όπου η κάθε ομάδα διεκδικεί για τον εαυτό της το μεγαλύτερο μερίδιο των δικαιωμάτων, της εργασίας, των συνθηκών ζωής και τείνει σ’ έναν ηγεμονισμό, μια ελάχιστη εξήγηση των γεγονότων και παραγνώριση των καθολικών δικαιωμάτων απέναντι στην εκμετάλλευση, την απελευθέρωση.Η Ιστορία είναι οριστική με την έννοια της επιστημονικής προσέγγισης και καταγραφής των ιστορικών γεγονότων που συνέβησαν πραγματικά και της αναζήτησης βαθύτερων πλευρών και διαστάσεων, ποικιλομορφών, και όχι αναίρεσης των βασικών γραμμών. Ο κατακερματισμός και ο διαχωρισμός των ιστορικών υλικών, των πηγών, των γνώσεων και η άρνηση της ενοποιημένης σύνθεσης και εξήγησης οδηγεί στην ιδεολογικοποίηση και ιδεολογική κατασκευή της Ιστορίας και κατά συνέπεια στη σύγχυση και τη μεγαλύτερη διάσπαση απ’ αυτή που υπάρχει σήμερα και αδυναμία να εξηγήσουμε τα ιστορικά γεγονότα. Ο σκοπός πρέπει να είναι η εξήγηση και ερμηνεία και όχι η βίωση της τραγωδίας και η ματαιότητα.atexnos.gr
Δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα συνάντηση μεταξύ των υπουργών της κυβέρνησης και των επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, καθώς υπάρχει πολλή δουλειά σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, δήλωσε υψηλόβαθμος κυβερνητικός παράγοντας. Κορυφαίο στέλεχος της κυβέρνησης μετά το τέλος της χθεσινής 4ωρης πρώτης ημέρας διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς απαρίθμησε τα κείμενα που έφτασαν από τους θεσμούς: το επικαιροποιημένο MoU και το τεχνικό ΜoU της ευρωπαϊκής πλευράς, αλλά και το νέο 3ο MEFP μαζί με το τεχνικό MEFP που έχει συντάξει το ΔΝΤ και θα συνοδεύει πιθανή νέα δανειακή σύμβαση με την Ελλάδα.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής με χρονοκαθυστέρηση καταδίκασε σήμερα την εμπρηστική επίθεση που δέχθηκε σωφρονιστικός υπάλληλος του Ψυχιατρείου Κρατουμένων Κορυδαλλού από αγνώστους οι οποίοι τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας πυρπόλησαν τόσο το αυτοκίνητό του όσο και της συζύγου του που ήταν σταθμευμένα έξω από το σπίτι τους. Ειδικότερα, ο κ. Κοντονής μετά την συνάντηση που είχε χθες με τον εν λόγω σωφρονιστικό υπάλληλο, σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Δικαιοσύνης, «καταδίκασε την επίθεση, εξέφρασε την πλήρη συμπαράστασή του στον υπάλληλο και επισήμανε την ετοιμότητα του υπουργείου για ανάληψη πρωτοβουλιών στην κατεύθυνση θωράκισης των σωφρονιστικών υπαλλήλων και έμπρακτης συνδρομής σ’ αυτούς». Ακόμη, ο κ. Κοντονής, πιθανά εκφράζοντας τις απόψεις των σωφρονιστικών υπαλλήλων, «διαβεβαίωσε ότι η επίθεση αυτή δεν πρόκειται να κάμψει το φρόνημα και την πίστη στη νομιμότητα που διακρίνει τους υπαλλήλους των φυλακών». Εξάλλου, για τη ζημία που υπέστη ο ο σωφρονιστικός υπάλληλος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, «θα εξαντληθούν οι δυνατότητες για την πλήρη αποζημίωσή του ενώ, ταυτόχρονα, δόθηκε εντολή για την παροχή κάθε υπηρεσιακής διευκόλυνσης σ’ αυτόν». Παράλληλα, σημειώνεται στην ανακοίνωση, ότι «το υπουργείο Δικαιοσύνης και η Ελληνική κοινωνία στο σύνολό της είναι κοντά τους, αναγνωρίζοντας τη δουλειά τους και προσφέροντάς τους εγγυήσεις και προστασία» και καταλήγει: «Ο αγώνας για φυλακές με ασφάλεια, ανθρωπισμό και διαφάνεια αποτελεί ακλόνητη κυβερνητική επιλογή, η οποία δεν πρόκειται να καμφθεί από οποιαδήποτε προσπάθεια εκφοβισμού».Υπενθυμίζεται, ότι αμέσως μετά την επίμαχη εμπρηστική επίθεση η Ομοσπονδία Σωφρονιστικών Υπαλλήλων Ελλάδος, σε ανακοίνωση της (24.4.2017) είχε υπογραμμίσει ότι σε περίπτωση που θα υπάρξουν και πάλι θύματα σωφρονιστικοί υπάλληλοι ηθικοί αυτουργοί θα είναι σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία στην ανακοίνωση της υπογράμμιζε: «Εάν ξαναχυθεί αίμα και θρηνήσουμε και πάλι θύματα, ηθικοί αυτουργοί θα είναι η Γραμματεία Αντεγκληματικής Πολιτικής, οι συν αυτώ ασυντόνιστοι και επαρμένοι και δυστυχώς η κορυφή της πολιτικής ηγεσίας, έως την στιγμή τουλάχιστον που θα πάρει ξεκάθαρα θέση».
Δεν θα πραγματοποιηθεί σήμερα συνάντηση μεταξύ των υπουργών της κυβέρνησης και των επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, καθώς υπάρχει πολλή δουλειά σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων, δήλωσε υψηλόβαθμος κυβερνητικός παράγοντας. Σύμφωνα με πληροφορίες μετά την ανταλλαγή των αιτημάτων από την πλευρά της τρόικας και των απαντήσεων που δόθηκαν από την πλευρά της κυβέρνησης, τα θέματα έχουν τεθεί για περεταίρω επεξεργασία, σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων. Ό,τι δεν μπορεί να λυθεί και χρειάζεται περεταίρω πολιτική διαπραγμάτευση, θα μεταφερθεί σε επίπεδο υπουργών και επικεφαλής των θεσμών. Άλλωστε όπως έχει συμφωνηθεί στο Ουάσιγκτον Γκρουπ θα πρέπει να κλείσουν πρώτα τα μεγάλα θέματα (μέτρα, αντίμετρα, εργασιακά, τράπεζες) για να συντμηθεί ο χρόνος των συνομιλιών.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΚΟΛΙΔΗΣ Στις 24/4/2017, ημέρα Δευτέρα, τοΠΥΣΔΕ ΡΟΔΟΠΗΣσυνήλθε σε τακτική συνεδρίαση στο γραφείο της Διευθύντριας Δ.Ε. Ροδόπης. Στη συνεδρίαση, στην οποία ήταν παρόντα τρία τακτικά μέλη (Κοσμίδου, Σακελλίων, Καρακολίδης) και δύο αναπληρωματικά (Σουλιώτη, Βασιλειάδης) συζητήθηκε το μοναδικό θέμα της ημερήσιας διάταξης: Προσδιορισμός κενών θέσεων και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης για το σχολικό έτος 2017-18Το Συμβούλιο για το θέμα της ημερήσιας διάταξης κατά τη συνεδρίασή του επικύρωσε τον παρακάτω πίνακα κενών και πλεονασμάτων, μειοψηφούντων των αιρετών (Βασιλειάδης, Καρακολίδης). Δεν υπογράψαμε τα πρακτικά, όχι γιατί διαφωνήσαμε με τα στοιχεία και τη διαδικασία εξαγωγής των κενών-πλεονασμάτων, αλλά γιατί δεν θέλαμε να νομιμοποιήσουμε μια απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου, στην οποία λείπει η εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ. Έτσι προέκυψε η εντελώς πλασματική εικόνα που υπάρχει παρακάτω, σύμφωνα με την οποία π.χ το πλεόνασμα των πληροφορικών είναι 21, ενώ φέτος η Διεύθυνση Ροδόπης προσέλαβε κι έναν αναπληρωτή. Ή στην ειδικότητα των Κοινωνιολόγων και Οικονομολόγων δεν υπάρχει κενό, ενώ στην ειδικότητα των Νομικών υπάρχει πλεόνασμα (και οι τρεις αυτές ειδικότητες είναι ομαδοποιημένες), τη στιγμή που ο τελευταίος αναπληρωτής ΠΕ09 προσελήφθη τον Φεβρουάριο. Επίσης, στο Ειδικό Σχολείο όπου οι οργανικές είναι ιδρυμένες με ΦΕΚ καταγράφηκαν παντού πλεονάσματα (!).Όταν, λοιπόν, δεν υπάρχει «εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ», όπως υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, η οποία θα υπολόγιζε στελέχη της εκπαίδευσης με ελλιπές ωράριο, αδειούχους, αποσπασμένους κ.τ.λ., οι αριθμοί θα ευημερούν, αλλά καθηγητές στα σχολεία δεν θα υπάρχουν.Η τελευταία αυτή ρύθμιση με την απάλειψη της «εκτίμησης ΠΥΣΔΕ» έρχεται να προστεθεί σε όλες αυτές τις ρυθμίσεις που αποψίλωσαν την εκπαίδευση από το εκπαιδευτικό προσωπικό (αύξηση ωραρίου, περικοπές ωρών και μαθημάτων, μεγάλα τμήματα 27+, όροι λειτουργίας Ομάδων Προσανατολισμού κ.τ.λ.) με χαριστική βολή την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, ώστε φέτος να μην έχουμε καμία αυτοδίκαιη απόλυση (αφού αυτή γίνεται στα 67), η οποία θα υπολογιζόταν στα κενά.Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι όλος αυτός ο υπολογισμός κενών-πλεονασμάτων γίνεται για να πραγματοποιηθούν οι φετινές μεταθέσεις. Επομένως με την εικόνα που καταγράφηκε στο ΠΥΣΔΕ λογικά θα περιμένουμε ελάχιστες μεταθέσεις στον νομό μας, μηδαμινά έως ελάχιστα κενά θα καλυφθούν με μόνιμους μετατιθέμενους στον νομό μας. Σημειωτέον ότι ο νομός Ροδόπης ως ακριτικός νομός πάντα έχει αρνητικό ισοζύγιο στις μεταθέσεις (όσοι έρχονται είναι λιγότεροι από αυτούς που φεύγουν) και φέτος αυτή η κατάσταση θα επιδεινωθεί.Με συναδελφικούς χαιρετισμούςΠαναγιώτης Καρακολίδης (ΤΑΚΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΟ ΜΕΛΟΣ ΠΥΣΔΕ ΡΟΔΟΠΗΣ)ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ (Α.Ε.Σ.)Κινητό: 6976651402 - E-mail:[email protected]
Συχνά-πυκνά οι εκπρόσωποι των σχολαρχών αποκαλύπτουν το πραγματικό τους πρόσωπο, τις προθέσεις τους έναντι των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και την πραγματική άποψή τους για την Παιδεία. Με έγγραφη παρέμβασή τους σε δίκη για την περίπτωση της καταγγελίας σύμβασης δύο ιδιωτικών εκπαιδευτικών από εκπαιδευτήριο της Αθήνας περιέχεται απόσπασμα που θυμίζει τη ρητορική έξαρση του Προέδρου του Συνδέσμου στη Βουλή, ο οποίος είχε μιλήσει για «εκδίωξη ρεμπεσκέδων» εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία.Το απόσπασμα αυτό όμως δεν αποτελεί απλή προφορική ομιλία, όπου κάποιος μπορεί ενδεχομένως να «παρασυρθεί» από οίστρο, αλλά έγγραφη παρέμβαση σε δικαστήριο και γι’ αυτό το λόγο ενέχει θέση επίσημης, δημόσιας δήλωσης. Σ’ αυτήν ο ΣΙΣ και το νομικό του επιτελείο παραδέχονται κυνικά ότι απολύουν για να τρομοκρατήσουν τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Ακόμη χειρότερα, στο κατάπτυστο αυτό απόσπασμα δεν ομιλούν για εκπαιδευτικούς, αλλά για «εμποροϋπαλλήλους», δικαιώνοντας έτσι την ΟΙΕΛΕ που εκτιμά ότι ο Σύνδεσμος ονειρεύεται τη μετατροπή των σχολείων σε μπακάλικα με τρομοκρατημένο προσωπικό, έτοιμο να συνεργήσει σε κάθε παρανομία. Παραθέτουμε το απόσπασμα που προκαλεί ανατριχίλα:«Εξάλλου δεν είναι καταχρηστική και η καταγγελία της εργασιακής σύμβασης, όταν αυτή δικαιολογείται από τα καλώς νοούμενα συμφέροντα του εργοδότη, όπως συμβαίνει όταν γίνεται (…) για την εμπέδωση της πειθαρχίας μεταξύ των εμποροϋπαλλήλων (!) ».Είτε το θέλουν, είτε όχι ορισμένοι ιδιοκτήτες, τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια κατά το Σύνταγμα είναι πάροχοι δημόσιου αγαθού που εποπτεύονται από το κράτος και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι ισότιμοι λειτουργοί της εκπαίδευσης με αυτονομία και αξιοπρέπεια. Δεν τρομοκρατούνται και δεν εκβιάζονται. Καλό είναι όσοι ιδιοκτήτες θεωρούν την Παιδεία εμπορεύσιμο αγαθό να αναζητήσουν αλλού πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και να παραμείνουν στο χώρο της εκπαίδευσης όσοι αντιλαμβάνονται ότι τα ιδιωτικά σχολεία είναι κέντρα αγωγής και πολιτισμού.
«Η κυβέρνηση από ορκισμένος αντίπαλος των ανέφικτων πρωτογενών πλεονασμάτων έγινε λάτρης και οπαδός τους. Μη έχοντας καταλάβει τίποτα για το πώς συνδέεται η μείωση των τόκων και γενικότερα η μείωση της παρούσας αξίας του χρέους (κεφάλαιο σε συνδυασμό με διάρκεια και επιτόκια) που επιτεύχθηκε το 2012, με το θεμελιώδες αίτημα για ανάπτυξη και απασχόληση» παρατηρεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος με αφορμή τη συνέντευξη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον Ant1.«Το μεγάλο συνεπώς ζήτημα που θέτει η συνέντευξη αυτή δεν είναι ούτε το προκλητικό ύφος του κ. Τσίπρα, ούτε τα ανερυθρίαστα ψεύδη και τα απλοϊκά επιχειρήματα» σχολιάζει ο τέως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. «Είναι το γεγονός» συνεχίζει ο κ. Βενιζέλος «ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δηλώνει αποφασισμένη να παρατείνει την παραμονή της στη νομή της εξουσίας χωρίς κανένα σχέδιο εξόδου από τον κύκλο της ύφεσης. Με μόνο γνώμονα τη συντήρηση μιας περιορισμένης και στοχευμένης εκλογικής πελατείας στην οποία υπόσχεται προνοιακά φιλοδωρήματα ως δήθεν μηχανισμό αναδιανομής. Πρόκειται για ακραίο κοινωνικό και πολιτικό κυνισμό που τρώει τις σάρκες της οικονομίας και οδηγεί τη χώρα σε αδιέξοδο». Διαβάστε το σχόλιο του Ευάγγελου Βενιζέλου με αφορμή τη συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στον Ant: «Η βασική θέση του κ. Τσίπρα στη χθεσινή συνέντευξή του ήταν ότι η κυβερνητική πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θα ψηφίσει τα σκληρά μέτρα που απαιτούνται για το κλείσιμο της αξιολόγησης, αλλά αυτά δεν θα εφαρμοστούν αν δεν δοθεί - προφανώς έως την προβλεπόμενη για την εφαρμογή τους ημερομηνία - λύση στο ζήτημα του χρέους. Δήλωσε παράλληλα τη μεγάλη ικανοποίηση του για το μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα που επιτεύχθηκε. Επιτυχία που προοιωνίζεται - όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτος - ότι και τα επόμενα χρόνια είναι εφικτή η επίτευξη υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων, από τα οποία, όπως είπε «πληρώσαμε τους τόκους του χρέους». Ούτε λοιπόν λίγο ούτε πολύ ο κ. Τσίπρας είπε στον Ελληνικό λαό τα εξής: Πρώτον, ότι ακόμη και μετά το κλείσιμο της περιβόητης αξιολόγηση, η αβεβαιότητα που καθηλώνει την οικονομία διατηρείται έως ότου δοθεί «λύση στο χρέος». Δεύτερον, ότι τώρα πλέον την ελληνική κυβέρνηση δεν την ενδιαφέρει μια «λύση στο χρέος» που δίνει στην Ελλάδα δημοσιονομικό χώρο αναπνοής και άρα της επιτρέπει να επιδιώκει μικρότερα πρωτογενή πλεονάσματα, γιατί η ίδια η κυβέρνηση επαίρεται που ήδη από το 2016 εμφάνισε πρωτογενές πλεόνασμα πολλαπλάσιο του προβλεπόμενου και μπορεί να συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο τις επόμενες χρονιές. «Αποστομώνει» έτσι το ΔΝΤ, το οποίο κατά τα άλλα το θεωρεί σύμμαχό της για τις πρόσθετες παραμετρικές αλλαγές στο χρέος που πρέπει όμως να συμφωνήσουν τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης και ο ESM / EFSF. Τρίτον, ότι σημασία για την κυβέρνηση έχουν τα «αντίμετρα», δηλαδή μέτρα αναδιανομής του υπερβολικού πρωτογενούς πλεονάσματος σε μια οικονομία εγκλωβισμένη αναπτυξιακά λόγω της έλλειψης ρευστότητας και της ασφυξίας που υφίστανται όλες οι στοιχειωδώς παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας. Χωρίς όμως τη δική τους ύπαρξη και δραστηριότητα δεν υπάρχει ούτε ανάπτυξη, ούτε απασχόληση, ούτε βελτίωση του παρονομαστή του κλάσματος «χρέος προς ΑΕΠ» που οδηγεί σε απομείωση του χρέους. Τέταρτον, ότι η κυβέρνηση από ορκισμένος αντίπαλος των ανέφικτων πρωτογενών πλεονασμάτων έγινε λάτρης και οπαδός τους. Μη έχοντας καταλάβει τίποτα για το πώς συνδέεται η μείωση των τόκων και γενικότερα η μείωση της παρούσας αξίας του χρέους (κεφάλαιο σε συνδυασμό με διάρκεια και επιτόκια) που επιτεύχθηκε το 2012, με το θεμελιώδες αίτημα για ανάπτυξη και απασχόληση. Το μεγάλο συνεπώς ζήτημα που θέτει η συνέντευξη αυτή δεν είναι ούτε το προκλητικό ύφος του κ. Τσίπρα, ούτε τα ανερυθρίαστα ψεύδη και τα απλοϊκά επιχειρήματα. Είναι το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δηλώνει αποφασισμένη να παρατείνει την παραμονή της στη νομή της εξουσίας χωρίς κανένα σχέδιο εξόδου από τον κύκλο της ύφεσης. Με μόνο γνώμονα τη συντήρηση μιας περιορισμένης και στοχευμένης εκλογικής πελατείας στην οποία υπόσχεται προνοιακά φιλοδωρήματα ως δήθεν μηχανισμό αναδιανομής. Πρόκειται για ακραίο κοινωνικό και πολιτικό κυνισμό που τρώει τις σάρκες της οικονομίας και οδηγεί τη χώρα σε αδιέξοδο.
Όλα δίνονται από το Θεό. Και όλα δίνονται για τη σωτηρία μας. Μ’ αυτή τη σκέψη να δεχθείς κι εσύ την ασθένειά σου, ευχαριστώντας το Θεό, που φροντίζει για τη...
1831…. Δημοσιεύεται ο πρώτος νόμος περί τύπου στην Ελλάδα, που εγείρει θύελλα διαμαρτυριών κατά του κυβερνήτη, Ιωάννη Καποδίστρια. 1877…. Ανακαλύπτεται στην Ολυμπία από γερμανούς αρχαιολόγους ο Ερμής του Πραξιτέλη. 1929…....
Δελτίο ΤύπουΈκθεση «Τα παιδιά που πέρασαν θάλασσα & και το παιχνίδι με τις μάσκες»Από τον Απρίλιο του 2016 το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, σε συνεργασία με την οργάνωση Save the Children, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – Διεύθυνση Ανθρωπιστικής Βοήθειας, υλοποιεί ένα ολιστικό πρόγραμμα παρέμβασης για παιδιά-πρόσφυγες (ηλικίας 3 έως 18 ετών), που διαμένουν στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων του Σχιστού και του Ελληνικού Ι & ΙΙΙ στην Αττική. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις άτυπης εκπαίδευσης, δημιουργικές και αθλητικές δραστηριότητες καθώς και νομική και ψυχοκοινωνική υποστήριξη. Στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος, το Νοέμβριο του 2016 το Δίκτυο διοργάνωσε στην Αθήνα έκθεση με τίτλο: «Τα παιδιά που πέρασαν θάλασσα & το παιχνίδι με τις μάσκες». Η έκθεση αποτελείται από μάσκες, που έφτιαξαν παιδιά και έφηβοι πρόσφυγες, καθώς και σχετικές φωτογραφίες του Νίκου Κολοβού, που απεικονίζουν το συνολικό αποτέλεσμα του εργαστηρίου μάσκας, το οποίο υλοποίησε το Δίκτυο μαζί με τα παραπάνω παιδιά που διαβιούν στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων στο Σχιστό και στο Ελληνικό ΙΙΙ.Η έκθεση πλέον ταξιδεύει και θα φιλοξενηθεί από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στο Κτίριο «ΤΣΙΚΡΙΚΗ» (Ισόγειο, Γαμβέτα 6 - Ιάσονος 145), από τις 26 Απριλίου 2017 έως τις 10 Μαΐου 2017, 9.00 – 14.00 και 17.00 – 20.00. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν στον ίδιο χώρο, την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017 και ώρα 19.30. Στα εγκαίνια θα λάβουν μέρος και θα απευθύνουν χαιρετισμό οι:- Ιωάννα Λαλιώτου, Αν. Πρύτανη Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας- Μάγδα Βίτζου, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Μαγνησίας- Ελένη Μπαρμπουδάκη, Εκπαιδευτικός ΔΥΕΠ Βόλου- Πάνος Χριστοδούλου, Διευθυντής του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού- Βιόλα Γκιόκα, Υπεύθυνη των προγραμμάτων του Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων του Σχιστού και του Ελληνικού Ι & ΙΙΙ.Το παιχνίδι με τις μάσκες που τα ίδια τα παιδιά έφτιαξαν και ζωγράφισαν με το δικό τους τρόπο, αποτελεί έναν πρωταρχικό διάλογο με τον υπαρξιακό πυρήνα του εαυτού, την επικέντρωση στο ποιος/ά είμαι. Οι μάσκες τους εκφράζουν την ιδιαιτερότητα των συναισθημάτων αλλά αποτυπώνουν και την πολιτισμική διάσταση μέσα από τον απόηχο του τόπου καταγωγής, του ταξιδιού, του συναισθηματικού φορτίου που φέρουν.Όπως σημειώνει και η ιδρύτρια και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του «Δικτύου για τα Δικαιώματα του Παιδιού», Μυρσίνη Ζορμπά, "...η Έκθεση προσφέρει πολλά ερεθίσματα που θα πρέπει να αποκωδικοποιήσουμε για να προσεγγίσουμε το παιχνίδι των παιδιών. Οι φωτογραφίες του Νίκου Κολοβού βρίσκονται σε άμεση επαφή με τις μορφές και τα χρώματα που αποτυπώνουν μέσα στο σκηνικό του στρατοπέδου. Επικεντρωμένες άλλοτε στην έκφραση της μάσκας και σε ό,τι μπορούμε να διακρίνουμε πίσω της, μέσα από ένα ζευγάρι μισόκλειστα μάτια ή ένα τσουλούφι μαλλιών που εξέχει, και άλλοτε στα σώματα που καταθέτουν κι αυτά, σε αντιδιαστολή συνήθως, τη δική τους αλήθεια. Κι ακόμη οι φωτογραφίες μας φέρνουν σε επαφή με μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες παιδιών που διαδηλώνουν μέσα από ένα μικρό πολύχρωμο τρομακτικό καρναβάλι τη δύναμη της αντοχής. Πίσω τους η θάλασσα και μπρος οι φράχτες των συνόρων αλλά εκεί, μέσα στο στρατόπεδο που έγινε η φωτογράφιση, έχει στηθεί μια μικρή γιορτή για να διαδηλώσουν ότι ζουν, διεκδικούν, στέλνουν μηνύματα σε όλους εμάς και είναι εδώ, έτοιμα να συμμετάσχουν σε ό,τι μπορεί να τα βγάλει από την απομόνωση. Ωστόσο, για να πετύχει το πείραμα, χρειάζεται να ξαναγίνουμε όλοι λίγο παιδιά. Γιατί η παιδική ηλικία είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα, πλούσιας επικοινωνίας και ελεύθερης έκφρασης που μας χωράει όλους κι αξίζει να τον αναβιώσουμε".
Ενημερώνουμε τους ενδιαφερόμενους πως νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία, ξεκίνησε ήδη σήμερα η διαδικασία πληρωμής εκπαιδευτών ΔΙΕΚ με ΙΚΑ για την εξόφληση του β’ εξαμήνου 2016 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2017). ΙΝΕΔΙΒΙΜ
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2017 Ολοκληρώνονται στις 28/4 οι αιτήσεις για προσλήψεις αναπληρωτών σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας. Οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά στην ειδική ιστοσελίδα του ΟΠΣΥΔ opsyd.sch.gr. Πρόσκληση για...
Τη μείωση των συντάξεων για το 30% των συνταξιούχων επιβεβαίωσε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, αναφερόμενη στην υπό κατάρτιση συμφωνία με τους δανειστές. Μιλώντας στο ραδιόφωνο «Στο Κόκκινο», η υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε, επίσης, στον καθορισμό ανώτατου ορίου απομείωσης της προσωπικής διαφοράς, με το οποίο θα αποφευχθούν μεγάλες μεταβολές στις συντάξεις. Συγκεκριμένα, σημείωσε ότι «αυτή η αρνητική μεταβολή θα αφορά μόνο τις προσωπικές διαφορές, το ένα τρίτο των συνταξιούχων, δηλαδή περίπου το 30% και πρόκειται για όσους έχουν πάρει συντάξεις, πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου και των οποίων η σύνταξη ήταν ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με το νέο τρόπο υπολογισμού. Αυτό που διαπραγματευόμαστε και νομίζω ότι θα μπορέσουμε να το κερδίσουμε είναι να υπάρξει ένα ποσοστό προστασίας της σύνταξης, δηλαδή ένα ανώτατο όριο απομείωσης της προσωπικής διαφοράς, ώστε να μην υπάρχουν πολύ μεγάλες μεταβολές». Για την διαπραγμάτευση Όσον αφορά την διαπραγμάτευση, η Έφη Αχτσιόγλου επισήμανε ότι «πρώτα θα λυθούν τα μεγάλα πολιτικά ζητήματα και μετά θα γίνει η τεχνική διαπραγμάτευση». Παράλληλα, πρόσθεσε ότι «ενώ το ΔΝΤ, ζητούσε το Δεκέμβρη 4,5 δις ευρώ λιτότητα, προκειμένου να συμμετέχει στο ελληνικό πρόγραμμα, το έκανε διότι δεν έβλεπε ότι μπορούσε να επιτευχθεί 3,5% πλεόνασμα το 2019. Η εκτίμησή του ήταν εσφαλμένη, δεδομένου ότι ξεπεράσαμε το 3,5% πλεόνασμα το 2016». Η υπουργός Εργασίας τόνισε ότι «καταφέραμε να πετύχουμε μέτρα μηδενικού δημοσιονομικού αντίκτυπου, δηλαδή με την νομοθέτηση του 1% αρνητικών μέτρων, θα υπάρχει και 1% θετικών μέτρων. Αυτά θα νομοθετηθούν μαζί και στόχος της ελληνικής κυβέρνησης θα είναι η θεσμοθέτηση των θετικών μέτρων να στοχεύει για την υποστήριξη του κοινωνικού κράτους». Για τις συντάξεις Με καθορισμό ανώτατου ορίου απομείωσης της προσωπικής διαφοράς θα αποφευχθούν μεγάλες μεταβολές στις συντάξεις μετά την εφαρμογή των μέτρων, είπε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου. Η εφαρμογή των μέτρων θα γίνει μόνο εφόσον έχουν προηγηθεί τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους και θα επηρεάσει μόνο 30% των συνταξιούχων, δηλαδή το 1/3. Διαπραγματευόμαστε να υπάρξει ένα ποσοστό προστασίας των συντάξεων και ένα ανώτατο όριο απομείωσης της προσωπικής διαφοράς για να μην υπάρξουν μεγάλες μεταβολές. Το μέτρο αυτό θα υλοποιηθεί μόνο εφόσον τον Αύγουστο του 2018, υλοποιηθούν και τα μέτρα για το χρέος.Η συμφωνία, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 2018, θα είναι συνολική και θα ορίζει τις μεταρρυθμίσεις εντός προγράμματος για το 2019 και για το 2020, τα θετικά και τα αρνητικά μέτρα, τα πρωτογενή πλεονάσματα αλλά και τα μεσοπρπόθεσμα μέτρα για το χρέος.Ουσιαστικά στις χαμηλές συντάξεις δεν θα υπάρξουν προσωπικές διαφορές, καθώς αυτές εμφανίζονται κυρίως στις υψηλές συντάξεις. Για παράδειγμα, η μέση σύνταξη του ΙΚΑ, δεν πρόκειται να θιγεί. Η ρύθμιση θα αφορά μόνο τις κύριες συντάξεις, ενώ δεν τίθεται ζήτημα αλλαγής επικουρικών συντάξεων, όπως σημείωσε η Έφη Αχτσιόγλου. Το ζήτημα επανυπολογισμού των επικουρικών έχει λυθεί με τον ασφαλιστικό νόμο του 2016, όπου έχει καθιερωθεί όριο προστασίας στο άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων στα 1300 ευρώ. Οπότε, σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, εφόσον το 1% θα προκύψει από τις προσωπικές διαφορές, δεν υπάρχει λόγος να πειραχτούν οι επικουρικές συντάξεις. Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να μην υπάρξει καμία εκκρεμότητα ως προς τις αιτήσεις συνταξιοδότησης μέχρι το τέλος του 2017. Για την μαύρη εργασία «Από το 2010-2014 πέρασαν 12 νόμοι οι οποίοι ισοπέδωσαν το πλαίσιο προστασίας της εργασίας. Αυτή η θεσμική απορρύθμιση επέτρεψε φαινόμενα εργοδοτικής αυθαιρεσίας», σύμφωνα με όσα δήλωσε η υπουργός Εργασίας.Ταυτόχρονα, η ίδια, τόνισε ότι «αυτόν τον καιρό γίνεται προσπάθεια για την επαναφορά των ΣΣΕ, για την επαναφορά της κανονικότητας και της νομμότητας μέσω της δράσης του ΣΕΠΕ. Στοχεύουμε να ενισχύσουμε τη δράση του ΣΕΠΕ το επόμενο διάστημα».«Ήδη λειτουργεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα εδώ και λίγους μήνες για στοχευμένους ελέγχους σε επιχειρήσεις, ενώ τους επόμενους μήνες αναμένεται να γίνουν συνολικά 25 δράσεις για την καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας», σύμφωνα με την Έφη Αχτσιόγλου. Επίσης, είπε ότι «από τον επόμενο μήνα θα διενεργούνται έλεγχοι από μεικτά κλιμάκια του ΣΕΠΕ, από το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, την Οικονομική Αστυνομία αλλά και το αντίστοιχο όργανο του ΕΦΚΑ στην Περιφέρεια Αττικής». Η υπουργός εκτίμησε ότι με αυτό τον τρόπο, «θα έχουμε σύντομα θετικά αποτελέσματα». Τονισε ότι «μια πρωτοβουλία που είχε αξία, είναι ότι φροντίσαμε τα έσοδα από πρόστιμα σε επιχειρήσεις, θα προορίζονται για τον ΕΦΚΑ». Για τον ΕΦΚΑ « Η εικόνα των εσόδων του ΕΦΚΑ για το πρώτο τρίμηνο του 2016 είναι καλή, καθώς υπάρχει πλεόνασμα άνω των 100 εκατ. ευρώ», υπογράμμισε η Έφη Αχτσιόγλου, ενώ επισήμανε ότι «αυτό συνέβη καθώς βελτιώθηκε η εισπραξιμότητα των εσόδων άνω του 60%, ενώ πριν ήταν 55%».«Ο υφιστάμενος νόμος προβλέπει 12 δόσεις για τις ασφαλιστικές εισφορές του ΕΦΚΑ. Η ρύθμιση των οφειλών θα βοηθήσει τους ανθρώπους που θέλουν να μπουν στην κοινωνική ασφάλιση, ενώ τα θετικά έσοδα του ΕΦΚΑ θα διατηρηθούν όσο προσέρχονται άνθρωποι στην ασφάλιση και μειώνεται η ανασφάλιστη εργασία», δήλωσε η υπουργός Εργασίας. Όσον αφορά τον εξαδικαστικό συμβιβασμό, είπε ότι «ο εξωδικαστικός συμβιβασμός προβλέπει τη δυνατότητα να γίνονται ρυθμίσεις στις περιπτώσεις που υπάρχουν χρέη προς τον ΕΦΚΑ», ενώ πρόσθεσε πως «ο νόμος είναι διατυπωμένος αλλά θα εξειδικευτεί με υπουργικές αποφάσεις προκειμένου οι άνθρωποι που είναι ασφαλισμένοι να μπορούν να είναι συνεπείς και ασφαλιστικά ενήμεροι». Στόχος του υπουργείου Εργασίας, είναι αυτές οι ρυθμίσεις να γίνουν μέσα στους επόμενους μήνες, μετά το κλείσιμο της αξιολόγησης, προκειμένου να μπει η χώρα σε ομαλότητα και έπειτα να γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο συνταξιοδοτικό. Για τα μπλοκάκια Αναφορικά με τους εργαζόμενους που είναι με «μπλοκάκια», η Έφη Αχτσιόγλου είπε ότι «ο ασφαλιστικός νόμος προσπάθησε να λύσει μια παγιωμένη παράνομη τακτική περιπτώσεων μισθωτών που ασφαλίζονται με «μπλοκάκια, αλλά εμφανίζονται ως αυτοαπασχολούμενοι». Το πρόβλημα είναι ότι «εργαζόμενος που είναι μισθωτός, αλλά εμφανίζεται ως εργαζόμενος με μπλοκάκι, επιβαρύνεται με εισφορές αυτοαπασχολούμενου», είπε η υπουργός, ενώ επισήμανε ότι «τώρα, ένας εργαζόμενος που είναι με μπλοκάκι και έχει δύο εργοδότες, θα πληρώνει το χαμηλότερο ποσοστό, δηλαδή το 9%». Για να γίνει αυτό, η Έφη Αχτσιόγλου είπε ότι υπάρχιε ειδική πλατφόρμα στην οποία ήδη έχουν κάνει δηλώσεις 10.000 άνθρωποι. Η ίδια σημείωσε ότι «το υπουργείο σχεδιάζει πρόγραμμα ενίσχυσης και επιδότησης ασφαλιστικών εισφορών των ανθρώπων που έχουν μισθωτή εργασία, αλλά ασφαλίζονται με μπλοκάκι. Αυτό θα στοχεύει σε νέους εργαζόμενους αλλά θα επεκταθεί και περαιτέρω, ανάλογα με τα κονδύλια που θα διατεθούν». Για την απασχόληση των νέων «Το μέτωπο της ανεργίας είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας, αυτή τη στιγμή», τόνισε η υπουργός, ενώ είπε ότι « από τη στιγμή που αναλάβαμε μέχρι σήμερα, η ανεργία έχει μειωθεί από το 27 στο 23%,δηλαδή υπάρχει αποκλιμάκωση». Αναφορικά με τις νέες θέσεις εργασίας, η Έφη Αχτσιόγλου, υπογράμμισε ότι «τον Μάρτιο είχαμε την καλύτερη επίδοση των τελευταίων 16 ετών στην ΕΡΓΑΝΗ, με θατικό ισοζύγιο 38.000 θέσεων εργασίας, ενώ είχαμε επιπλέον 170.000 θέσεις εργασίας τους τελευταίους 15 μήνες». Η υπουργός είπε ότι «το 2013-2014, η μερική απασχόληση εκτινβάχθηκε από το 35% στο 55%, ενώ σήμερα έχει φτάσει στο 50%, ενώ ήδη έχουν ανοίξει 70.000 νέες θέσεις εργασίας για ανέργους και αναμένεται να προκηρυχθούν άλλες 86.000 το επόμενο διάστημα».
Πανελλήνιες 2017: Θεαματική αύξηση των υποψηφίων στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο Το 4ο Επιστημονικό Πεδίο περιέχει τα Τμήματα των Επιστημών της Εκπαίδευσης (Παιδαγωγικά, Νηπιαγωγοί, Ειδική Αγωγή κα) Τα παρακάτω στοιχεία αφορούν τους...