Έρχεται η σύνταξη – εξπρές – Προϋποθέσεις

Δέκα αλλαγές στη διαδοχική ασφάλιση ανοίγουν το δρόμο για πιο γρήγορη έξοδο στη σύνταξη ακόμη και από τα 57,8 για όσους ασφαλίστηκαν στο ΙΚΑ και στη συνέχεια προσλήφθηκαν στο Δημόσιο, ενώ για περιπτώσεις διαδοχικής με πρώτο φορέα το ΙΚΑ και τελευταίο τον ΟΑΕΕ, η έξοδος για σύνταξη καθορίζεται από τα 58,5 σε περιπτώσεις γυναικών, μητέρων με ανήλικο και ανδρών με 35ετία. Οι αλλαγές στη διαδοχική αφορούν περίπου 1,5 εκατομμύριο εργαζόμενους που έχουν ασφαλιστεί σε περισσότερα από ένα Ταμεία κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου. Κερδισμένοι ως προς τις προϋποθέσεις εξόδου με ευνοϊκότερα όρια ηλικίας είναι δημόσιοι υπάλληλοι και όσοι ξεκίνησαν την ασφάλιση πριν από το 1993, καθώς έχουν τη δυνατότητα, ανάλογα με τα «ένσημα» που έχουν σήμερα, να κατοχυρώσουν και να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα με τα μεταβατικά όρια ηλικίας που ισχύουν ως το 2021 και είναι κάτω των 67 ετών για όσους έχουν λιγότερα από 35 έτη και κάτω των 62 ετών για όσους έχουν από 35 ως 40 χρόνια. Για την κατηγορία των νέων από 1ης/1/1993 και μετά ασφαλισμένων σε ένα ή διαδοχικά σε περισσότερα Ταμεία, τα όρια ηλικίας είναι κλειδωμένα στα 67 και στα 62, με τη διαφορά όμως ότι η σύνταξή τους θα υπολογίζεται βάσει των εισφορών που πλήρωσαν σε κάθε Ταμείο και όχι μόνον από τον μισθό ή το ασφαλιστέο εισόδημα που προκύπτει στον τελευταίο φορέα ασφάλισης. Οι ασφαλισμένοι που υπέβαλαν αιτήσεις συνταξιοδότησης με διαδοχική ασφάλιση πριν την από εφαρμογή του νόμου, δηλαδή πριν από τις 13/5/2016, έχουν το παλιό καθεστώς, δηλαδή το αίτημα κρίνεται από τον τελευταίο φορέα εφόσον έχουν σε αυτόν 1.500 ημέρες, εκ των οποίων 500 την τελευταία 5ετία πριν από την υποβολή της αίτησης. Αν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αυτές, τότε αρμόδιος είναι ο προηγούμενος φορέας. Το κλειδί για τις περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης είναι σε ποιο Ταμείο ο ασφαλισμένος θεμελιώνει δικαίωμα πιο γρήγορα. Για παράδειγμα, όσοι είχαν ΙΚΑ και στη συνέχεια ΟΑΕΕ, με συνολικό χρόνο 37 έτη, μπορούν να αποχωρήσουν όχι με τα όρια ηλικίας του ΟΑΕΕ που είναι μετά το 60ό έτος, αλλά με τα όρια ηλικίας του ΙΚΑ, που είναι από τα 58,5, εφόσον συμπλήρωσαν την ηλικία των 58 από 19/8/2015 και μετά. Η βασική προϋπόθεση είναι να κατοχυρώσουν τις προϋποθέσεις ΙΚΑ, δηλαδή να έχουν ως το 2012 35 έτη, είτε πραγματικά είτε με εξαγορά πλασματικού χρόνου. etypos

ΟΛΜΕ: 400 παιδιά εκπαιδευτικών σε παιδικές κατασκηνώσεις

ΟΛΜΕ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Ο.Λ.Μ.Ε. ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2017 Συναδέλφισσες / συνάδελφοι, Όπως γνωρίζετε, ο κλάδος μας αν και ο πολυπληθέστερος των δημοσίων υπαλλήλων,...

Συντάξεις εξαθλίωσης! Στα 722 ευρώ η μέση κύρια σύνταξη

Συνολικά 4.554.120 συντάξεις καταβλήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΗΛΙΟΣ». Από αυτές, οι 2.892.259 ήταν κύριες, οι 1.252.241 επικουρικές και 409.620 μερίσματα. Η μέση κύρια σύνταξη ανήλθε στα 722,03 ευρώ, η μέση επικουρική στα 170,93 ευρώ, ενώ τα μερίσματα άγγιξαν κατά μέσο όρο τα 97,86 ευρώ, τον Δεκέμβριο του 2016. Παράλληλα, η μηνιαία δαπάνη που κατέβαλαν τα Ταμεία, διαμορφώθηκε στα 2.342.431.276,95 ευρώ και περιλαμβάνει τις κρατήσεις φόρου, τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, ενώ δεν περιλαμβάνει την παροχή ΕΚΑΣ. Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δημοσίευσε τις εκθέσεις του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ» για την αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνης των χορηγούμενων συντάξεων για τους μήνες Δεκέμβριο 2016, Νοέμβριο 2016 και Οκτώβριο 2016. Η δημοσίευση πραγματοποιείται, μετά την αναγκαία αναμόρφωση της μεθοδολογίας των εκθέσεων για την ορθότερη αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνη των συντάξεων, βάσει των διεθνών προτύπων. Προκειμένου, δε, να υπάρχει και δυνατότητα συγκριτικών μεγεθών μεταξύ των αριθμών που αποτυπώνονται στις εκθέσεις, το υπουργείο προχώρησε και στην επανέκδοση του μηνός Ιουλίου 2015, βάσει της αναμορφωμένης μεθοδολογίας, ώστε όλα τα δεδομένα να προσφέρονται σε ανάλυση με την ίδια μεθοδολογία. Οι παρεμβάσεις αφορούν: - Στη βελτίωση της μεθοδολογίας, με τον εμπλουτισμό των στατιστικών μέτρων ελέγχου που χρησιμοποιούνται (χρήση και της διάμεσης τιμής). - Στην απεικόνιση των δεδομένων, με τρόπο που να περιλαμβάνει το σύνολο της δημοσιονομικής δαπάνης για τις συντάξεις. Υπενθυμίζεται ότι οι προηγούμενες απεικονίσεις των δημοσιονομικών δεδομένων στις Εκθέσεις του «ΗΛΙΟΣ» δεν περιελάμβαναν σε πολλούς πίνακες τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η πραγματική συνταξιοδοτική δαπάνη. - Στο διαχωρισμό των μερισμάτων από τις επικουρικές συντάξεις και την ξεχωριστή απεικόνισή τους. - Στη βελτίωση της απεικόνισης των δεδομένων με τη χρήση και μικρότερων εισοδηματικών κατηγοριών, ώστε να αποτυπώνεται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια η δημοσιονομική δαπάνη, ειδικά για τις χαμηλές κύριες και επικουρικές συντάξεις. - Στην αναλυτικότερη απεικόνιση και περιγραφή των πινάκων με μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με το φύλο και την ηλικία, ώστε να μπορούν να γίνουν εμφανείς οι διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και μεταξύ των διαφορετικών ηλικιακών κατηγοριών. - Στην ακριβέστερη περιγραφή των απεικονιζόμενων δεδομένων εντός των κειμένων, ώστε να είναι σαφές ότι δεν αφορούν το εισόδημα από τις συντάξεις, αλλά τη δημοσιονομική δαπάνη. enikonomia

ΙΝΕΔΙΒΙΜ: Διάσωση αρχαίων μνημείων

22-05-17 Διάσωση αρχαίων μνημείων ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΧΑΡΝΩΝ 417 & ΚΟΚΚΙΝΑΚΗ, 11143 ΑΘΗΝΑ www.inedivim.gr ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 22-5-2017 Με προσήλωση στον πολιτισμό, την ιστορία, τη φροντίδα καθώς και με όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, κλήθηκαν αρχαιολόγοι της Εφορίας Αρχαιοτήτων Αθηνών και μετέβησαν στον αύλιο χώρο της Εθνικής Εστίας Επιστημών στο Πάρκο Τρίτση, όπου οι υπηρεσίες του Ιδρύματος τους υπέδειξαν τρία ευρήματα γλυπτικής, δηλαδή ενός επιτάφιου αναθήματος, ενός οβελίσκου και μιας επιτύμβιας στήλης με ανθέμια και ρόδακες. Στη συνέχεια η Εφορεία Αρχαιοτήτων με ευχαριστήριο έγγραφό της προς το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, έκανε γνωστό ότι τα αντικείμενα είναι πράγματι αρχαία. Πρόκειται για επιτύμβια μνημεία προερχόμενα από αρχαίο νεκροταφείο και που σύντομα θα μεταφερθούν σε χώρο φύλαξης αρχαιοτήτων με τη μέριμνα της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.

ΕΟΠΠΕΠ: Επιλογή ημερομηνίας εξέτασης για Πιστοποίηση Εκπαιδευτική Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων

ΕΟΠΠΕΠ: Από 22-05-2017 και ώρα 14:00 έως και 25-05-2017 και ώρα 23:59 μ.μ., οι παρακάτω δικαιούχοι οφείλουν να επιλέξουν μέσω της εφαρμογής του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (trainersexams.eoppep.gr), μόνο μία από τις παρακάτω...

Παιδικές κατασκηνώσεις ΟΑΕΔ: Πότε λήγουν οι ενστάσεις

Παιδικές κατασκηνώσεις ΟΑΕΔ: Αναρτημένα βρίσκονται τα προσωρινά Μητρώα Δικαιούχων και Παρόχων και οι προσωρινοί Πίνακες Αποκλειομένων στο πλαίσιο του Προγράμματος Διαμονής Παιδιών σε Παιδικές Κατασκηνώσεις έτους 2017, του ΟΑΕΔ. Αναλυτικά...

Ποιά είναι τα τέσσερα επιδόματα που καταργούνται

Τα νέα μέτρα που ψηφίστηκαν στη Βουλή προβλέπουν άμεσα την περικοπή επιδομάτων, όπως αναφέρεται στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου. Οι πλέον φτωχοί αυτής της χώρας, όσοι έχουν ανάγκη ενίσχυσης μέσω επιδομάτων χάνουν αυτή τη φορά χρήματα. Μεγάλοι χαμένοι όσοι έχουν παιδιά και όσοι είναι νέοι κάτω από 29 ετών. Τα τέσσερα επιδόματα που καταργούνται άμεσα είναι τα εξής: 1. Επίδομα οικονομικής ενίσχυσης οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα που έχουν παιδιά σχολικής ηλικίας (άρθρο 27 παρ. 3 ν. 3016/2002). Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου για τη ρύθμιση αυτή που ίσχυε από το 2002, σκοπός ήταν η ενίσχυση αυτών των οικογενειών με χαμηλό εισόδημα και παιδιά σχολικής ηλικίας προκειμένου να τους παρέχουν τα βασικά σχολικά είδη για να μην διακόπτουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. 2. Επίδομα νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας νέων κάτω των 29 ετών σε περίπτωση απόλυσης (άρθρο 2 ν. 1545/1985). Πρόκειται για καταβολή από τον ΟΑΕΔ ειδικού επιδόματος σε ανέργους νέους μέχρι και 29 ετών, οι οποίοι παρέμεναν εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων για ένα (1) χρόνο. Καταβαλλόταν για χρονικό διάστημα 5 μηνών από την ημέρα θεμελίωσης του επιδόματος για επιδότηση. 3. Προνοιακό επίδομα απροστάτευτων τέκνων (άρθρο 2 παρ. 3 ν.4051/1960). Το πρόγραμμα επιδότησης απροστάτευτων από πατέρα παιδιών, είχε ως στόχο, σύμφωνα με τη διάταξη που ίσχυε από το 1960, να ενισχύσει οικογένειες που αντιμετώπιζαν προβλήματα αντικειμενικής ή ουσιαστικής έλλειψης πατρικής γονικής μέριμνας για να μην διαλυθούν και τα παιδιά καταλήξουν σε ιδρύματα. 4. Οικονομική ενίσχυση φυσικών προσώπων που τελούν σε κατάσταση απόλυτης ένδειας (άρθρο 1 παρ. 1 περ. α ν.δ. 57/1973). Σκοπός της προνοιακής αυτής παροχής της ένδειας ήταν η χρηματική ενίσχυση ατόμων με τα πιο χαμηλά εισοδήματα στη χώρα. Σύμφωνα με την υπ’αριθ. 112/24/2017 Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (σελ. 748 παρ.21), από τις ανωτέρω περικοπές εκτιμάται ότι «θα υπάρξει εξοικονόμηση ποσού 8,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2017 και ποσού 11,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2018».

Απίστευτη καταγγελία 14χρονου μαθητή: “Μου έστειλε μήνυμα η μπλε φάλαινα” (Βίντεο)

Μία απίστευτη καταγγελία έκανε ένας 14χρονος μαθητής μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1. Σύμφωνα με όλα όσα είπε ο 14χρονος, έλαβε μήνυμα από έναν άγνωστο ο οποίος συστήθηκε ως “μπλε...

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ 2017 – 2018: Έτοιμη η πρόσκληση – Ξεκινούν οι αιτήσεις

ΕΕΤΑΑ Παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ: Δημοσιεύτηκε  η Υπουργική Απόφαση με τις διευκρινήσεις για την ένταξη των παιδιών των ωφελουμένων στους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ της ΕΕΤΑΑ, στα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ –ΜΕΑ,...

ΑΣΕΠ: Aιτήσεις προκήρυξη 5Κ/2017 για 257 θέσεις

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΣΕΠ: Η  διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής για την προκήρυξη 5Κ/2017 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 16/9-5-2017 τ. Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων πενήντα επτά...

Οικογενειακά επιδόματα: Έρχονται υπέρογκοι φόροι σε φοιτητές, ανέργους, νοικοκυρές

Υπέρογκους φόρους σε χιλιάδες ανέργους, φοιτητές, νοικοκυρές και γενικότερα υποαπασχολούμενους πολίτες, οι οποίοι το 2016 απέκτησαν πάρα πολύ χαμηλά εισοδήματα, προερχόμενα από ενοίκια και ακόμη πιο πενιχρά ποσά εισοδημάτων από περιστασιακή απασχόληση, καθώς επίσης και σε δικαιούχους πολύ μικρών ποσών οικογενειακών επιδομάτων του ΟΓΑ, οι οποίοι το 2016 απέκτησαν ταυτόχρονα και πολύ χαμηλά εισοδήματα από ενοίκια, καταλογίζουν φέτος οι υπηρεσίες της πρώην Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και νυν Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων. Στις περιπτώσεις αυτές, επειδή τα δηλούμενα εισοδήματα είναι πάρα πολύ χαμηλά, οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ κατά την εκκαθάριση των φορολογικών δηλώσεων προσδιορίζουν το ύψος των φορολογητέων εισοδημάτων με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Δηλαδή, σε κάθε τέτοια περίπτωση λαμβάνουν υπόψη τους το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ που ισχύει για τον άγαμο φορολογούμενο ή των 2.500 ευρώ που ισχύει για τον έγγαμο και προσθέτουν στο ποσό αυτό τυχόν επιπλέον ποσά τεκμηρίων διαβίωσης, εφόσον ο φορολογούμενος διέμεινε, κατά τη διάρκεια του 2016, σε κατοικία ιδιόκτητη, ενοικιαζόμενη ή δωρεάν παραχωρηθείσα ή εφόσον κατείχε και κάποιο Ι.Χ. αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, η πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος, που προκύπτει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης, φορολογείται όχι με την ευνοϊκή κλίμακα υπολογισμού του φόρου, η οποία ισχύει για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους και προβλέπει αφορολόγητο όριο εισοδήματος 6.636 – 9.545 ευρώ, αλλά με την κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από επιχειρηματικές δραστηριότητες, βάσει της οποίας το φορολογητέο εισόδημα υπόκειται σε φόρο υπολογιζόμενο με συντελεστή 22% από το πρώτο ευρώ! Eτσι, η πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει βάσει των τεκμηρίων διαβίωσης σε όλες αυτές τις περιπτώσεις φορολογουμένων επιβαρύνεται με φόρο 22%! Στη συνέχεια επί του φόρου που προκύπτει επιβάλλεται και προκαταβολή φόρου με συντελεστή αυξημένο από 75% σε 100%! Συνολικά, δηλαδή, για ένα φορολογούμενο με πολύ χαμηλό εισόδημα από ενοίκια και με πολύ μικρότερο εισόδημα από περιστασιακή απασχόληση ή από οικογενειακά επιδόματα του ΟΓΑ, η πρόσθετη διαφορά εισοδήματος που προκύπτει βάσει τεκμηρίων φορολογείται με τελικό συντελεστή 44%! Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, κατά την εκκαθάριση των δηλώσεων οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εφαρμόζουν αποκλειστικά τις διατάξεις της παραγράφου 1β του άρθρου 34 του νόμου 4172/2013 (του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος), σύμφωνα με τις οποίες επί της πρόσθετης διαφοράς τεκμαρτού εισοδήματος εφαρμόζεται η κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των αυτοαπασχολουμένων, στην οποία ισχύει συντελεστής 22% από το πρώτο ευρώ, επειδή το μεγαλύτερο μέρος του δηλωθέντος εισοδήματος δεν προκύπτει από μισθωτή εργασία ή συντάξεις! Αντιθέτως, στις περιπτώσεις αυτές δεν ισχύουν συνδυαστικά και οι διατάξεις της παραγράφου 35Α του άρθρου 72 του ν. 4172.2013 σύμφωνα με τις οποίες: «Οταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων δεν υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία απαιτείται η υποβολή δήλωσης έναρξης εργασιών ή ατομική αγροτική δραστηριότητα, το εισόδημα αυτό, εξαιρουμένου του εισοδήματος από κεφάλαιο και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου και η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων, φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών-συνταξιούχων…». Το αποτέλεσμα είναι να επιβάλλονται εξωπραγματικοί φόροι εισοδήματος σε χιλιάδες φορολογούμενους με πενιχρά εισοδήματα από ακίνητα που είναι ταυτόχρονα άνεργοι ή φοιτητές και περιστασιακά απασχολούμενοι ή οικογενειάρχες που λαμβάνουν μικρά ποσά επιδομάτων στήριξης τέκνων από τον ΟΓΑ. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να είχε λυθεί αν οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ εφάρμοζαν συνδυαστικά τις παραπάνω διατάξεις, ώστε οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι να μην καλούνται να πληρώνουν υπέρογκους φόρους. Εναλλακτικά η λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να είχε δοθεί και από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών με νομοθετική ρύθμιση που θα ξεκαθάριζε ότι και στις περιπτώσεις ταυτόχρονης ύπαρξης πενιχρού εισοδήματος από ακίνητα και πενιχρού εισοδήματος από περιστασιακή απασχόληση η πρόσθετη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης φορολογείται με την κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από μισθωτή εργασία και όχι με την κλίμακα φορολόγησης των εισοδημάτων από επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ελεύθερος τύπος

Capital controls: Οι αλλαγές που πρέπει να ξέρετε

Σε τρία στάδια φαίνεται ότι προχωράει η άρση των capital controls σχεδόν δυο χρόνια από την επιβολή τους στην Ελλάδα. Οι πληροφορίες λένε ότι πρόκειται σε επόμενη φάση να αυξηθεί το εβδομαδιαίο όριο αναλήψεων στα 500 ευρώ, ωστόσο όλα δείχνουν ότι προτεραιότητα μπαίνει το κεφάλαιο και οι κινήσεις στις επιχειρήσεις, σε δεύτερη φάση στις καταθέσεις και σε τελική στην εξαγωγή κεφαλαίων στο εξωτερικό, ετοιμάζουν οι τράπεζες. Σύμφωνα με το capital σήμερα οι τράπεζες πρόκειται να συμφωνήσουν τις νέες τους προτάσεις, τις οποίες θα κληθεί να εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και να αποστείλει στον διοικητή της ΤτΕ, Γ. Στουρνάρα. Οι τραπεζίτες εκτιμούν πως η οριστική κατάργηση των περιορισμών μπορεί να τραβήξει χρονικά μέχρι το γ' ή και το δ' τρίμηνο του 2018, με μια πρώτη απελευθέρωση για τις επιχειρήσεις στις αρχές του 2018 και μια επόμενη φάση απελευθέρωσης για τους καταθέτες στα μέσα του έτους. Τα επόμενα βήματα χαλάρωσης θα επικεντρώνονται κυρίως στον δεύτερο πυλώνα των κεφαλαιακών περιορισμών (περιορισμοί στην ανάληψη μετρητών και στο άνοιγμα νέων λογαριασμών), όπως, π.χ., στη σταδιακή άρση της απαγόρευσης ανοίγματος λογαριασμών από φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις και στη χαλάρωση των προϋποθέσεων για τη δημιουργία νέου κωδικού πελάτη (customer ID). Ο τρίτος πυλώνας, που αφορά τη μεταφορά κεφαλαίων στο εξωτερικό, θα είναι το τελευταίο σκέλος των περιορισμών που θα αρθεί, δεδομένου ότι η χαλάρωσή του συνδέεται στενά με την αποκατάσταση της πρόσβασης της χώρας στις χρηματοπιστωτικές αγορές.

Eurogroup: Τα κλειδιά για συμφωνία και τα αγκάθια

Εξαιρετικά υψηλές είναι οι πιθανότητες, οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης να καταλήξουν, όντως, σήμερα σε μια απόφαση, η οποία θα πληροί τις προϋποθέσεις για την χρηματοδοτική συμμετοχή του ΔΝΤ στην Ελληνική διάσωση. Η απόφαση, σύμφωνα με πληροφορίες του real.gr, δεν θα απέχει πολύ από την απόφαση της 25ης Μαΐου του 2017 στην φρασεολογία και φυσικά δεν θα αποκλίνει καθόλου όσον αφορά την ουσία, με τη διαφορά, ότι το πρώτο σκέλος της απόφασης έχει ήδη εκτελεστεί (βραχυπρόθεσμα μέτρα) και έχει απομειώσει το ελληνικό δημόσιο χρέος κατά 20 μονάδες στο σύνολό του. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το κομμάτι των μεσοπρόθεσμων μέτρων, που αποτελούσε μέχρι και τις τελευταίες ώρες αντικείμενο συζητήσεων τεχνοκρατών, θα επιτρέπει στο ΔΝΤ να υπολογίσει ότι το χρέος θα μειωθεί κατά άλλες 20 μονάδες και θα φέρνει τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρες κάτω από το 15% για τα έτη με μεγάλες συγκεντρώσεις τα πρώτα 10 χρόνια αποπληρωμής και κάτω από το 20% για τα υπόλοιπα. Συγκεκριμένα, η απόφαση που επεξεργάζεται ο πρόεδρος του Eurogroup αναφέρει πως οι εταίροι συμφωνούν το 2018 και υπό την προϋπόθεση της ολοκλήρωσης του προγράμματος να προχωρήσουν στα εξής μεσοπρόθεσμα μέτρα αναδιάρθρωσης: • “διαχείριση υποχρεώσεων, με μερική αποπληρωμή των υφιστάμενων επίσημων δανείων προς την Ελλάδα με τη χρήση αχρησιμοποίητων πόρων στο πλαίσιο του προγράμματος του ESM με στόχο να μειωθεί το κόστος των επιτοκίων και να υπάρξει παράταση της λήξης τους, λαμβάνοντας υπόψη την εξαιρετικά υψηλή επιβάρυνση ορισμένων κρατών μελών. • “Εάν είναι απαραίτητο, κάποια στοχευμένη αναδιάρθρωση του προφίλ των δανείων του EFSF (π.χ. επέκταση της μέσης σταθμισμένης διάρκειας, νέο προφίλ αποπληρωμής του EFSF, καθώς και κάλυψη και αναβολή των πληρωμών τόκων) στο βαθμό που απαιτείται για να κρατήσει το GFN (ακαθάριστες ανάγκες χρηματοδότησης) στο πλαίσιο της συμφωνημένης τιμής αναφοράς, προκειμένου να δοθεί άνεση στο ΔΝΤ και χωρίς να συνεπάγεται κανένα επιπλέον κόστος για τις πρώην χώρες προγράμματος ή τον EFSF. • Να καταργηθεί το step-up περιθώριο επιτοκίου που σχετίζονται με το πρόγραμμα επαναγοράς χρέους του 2ου ελληνικού προγράμματος από το 2018. • Η χρήση των SMPs (κέρδη επί ελληνικών ομολόγων) που βρίσκονται στον κλειστό λογαριασμό του ESM και την αποκατάσταση της μεταφοράς των ANFAs και SMPs της Ελλάδας (από το οικονομικό έτος 2017) στο ξεχωριστό λογαριασμό του ESM για να ληφθούν υπόψη ως εσωτερικό μαξιλάρι στον ESM για τη μείωση των μελλοντικών ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών. Το “αν χρειάζεται” θα καθοριστεί από νέα ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους που θα γίνει το 2018 μετά την τελευταία αξιολόγηση. Οι μακροοικονομικές παραδοχές, (τα λεγόμενα σενάρια) που συμπληρώνουν την ανάλυση θα προβλέπουν ανάπτυξη πάνω από 2,5% - 3% για το μεσοπρόθεσμο διάστημα (δεκαετία). Ούτε το ΔΝΤ, ούτε κανείς άλλος ζητά η αναδιάρθρωση να γίνει νωρίτερα από ότι προβλέπει η απόφαση. Η κεντρική συμφωνία ΔΝΤ - ΕΕ πως “αυτός είναι ο δρόμος” έχει κλειστεί σε πολύ υψηλό επίπεδο και βάζει τη σταθερότητα της ευρωζώνης, η οποία περνάει και μέσα από τις γερμανικές εκλογές, πάνω από τις πολιτικές σκοπιμότητες της εκτέλεσης μια απόφασης που δεν έχει καμία απολύτως επίπτωση στον ελληνικό προϋπολογισμό ως το 2023. Ο κίνδυνος του λαϊκισμού και της εκμετάλλευσης του ελληνικού θέματος στις γερμανικές εκλογές ενέχει πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο για την Ελλάδα από οτιδήποτε άλλο. Μέχρι στιγμής όμως για να φτάσουμε στην απόφαση πρέπει να κλείσουν μια σειρά από τεχνικού χαρακτήρα ανοιχτά ζητήματα, όπως το ύψος και η διάρκεια των πρωτογενών πλεονασμάτων (3,5% ως και το 2022, και μετά πάνω από 2%) και οι μακροοικονομικές παραδοχές των σεναρίων βιωσιμότητας. Προς αυτόν τον σκοπό από το πρωί συνεδριάζει το EWG με στόχο να κλείσει τις τελευταίες λεπτομέρειες. Αν αυτό δεν καταστεί δυνατό σήμερα, τότε οι υπουργοί θα συνεδριάσουν ξανά με την πρώτη ευκαιρία. Τέλος, σε σχέση με το περίφημο QE, που δεν αποτελεί βασικό αντικείμενο ούτε του Eurogroup ούτε της όλης προσπάθειας, το μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου της ΕΚΤ Μπενουά Κερά, ο οποία εκπροσωπεί άλλωστε και την ΕΚΤ στο Eurogroup ξεκαθάρισε ότι θα “χρειαστούν μήνες ακόμα για την ένταξη της Ελλάδα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης”. Πηγές του ευρωσυστήματος είχαν εξηγήσει πριν από δύο μήνες, ότι για την ποσοτική χαλάρωση η διαδικασία είναι πολύ συγκεκριμένη. Σε αντίθεση με την ανάγκη για «βιώσιμο χρέος» που είχε διακινηθεί ως προϋπόθεση, η ακριβής θέση της ΕΚΤ, ήταν, όπως είχε γράψει η Realnews «η εκπόνηση έκθεσης κινδύνων επί των ελληνικών τίτλων», κάτι αρκετά διαφορετικό, καθώς, όπως λένε οι ίδιες πηγές, αφορά τα ελληνικά χρεόγραφα που θα είναι εκείνη τη στιγμή στην αγορά. Στην πράξη η ποσοτική χαλάρωση για την Ελλάδα σημαίνει μόνο ένα πράγμα: ότι κάποια στιγμή από τον Σεπτέμβριο ως τον Δεκέμβριο η ΕΚΤ θα μπορούσε να αγοράσει ελληνικά ομόλογα που θα βρίσκονται στην αγορά, ύψους περίπου 3,6 δις ευρώ. Για να συμβεί όμως αυτό, δεν φτάνει μια θεωρητική συμφωνία - η οποία είναι βεβαίως καλοδεχούμενη - αλλά και αυτή καθαυτή η πράξη της αποπληρωμής των ελληνικών λήξεων στα μέσα Ιουλίου. Μάλιστα, πηγή του ευρωσυστήματος είχε από πολύ νωρίς ειδοποιήσει ότι το νωρίτερο δυνατόν που η ΕΚΤ θα μπορούσε να εξετάσει το ελληνικό αίτημα θα ήταν στην τελευταία συνεδρίαση, την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου. Τον Αύγουστο δεν γίνονται αγορές ομολόγων, άρα στην πράξη, μιλάμε για τον Σεπτέμβριο και πάλι όμως για ένα πόσο που δεν θα ξεπερνά τα 3,6 δισ. Ευρώ.

Ξεκινούν οι ηλεκτρονικές κατασχέσεις θυρίδων, μετοχών και αμοιβαίων

Τους ιδιοκτήτες που δεν έχουν δηλώσει τα ακίνητα που κατέχουν στην εφορία αναζητούν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο το σχέδιο εντοπισμού υπόχρεων σε υποβολή Ε9. Μάλιστα, το κτηματολόγιο αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά το έργο της εφορίας για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών που «ξέχασαν να δηλώσουν τα ακίνητά τους. Ταυτόχρονα, η ΑΑΔΕ αναμένει την ψήφιση διατάξεων που θα επιτρέψουν μαζικές κατασχέσεις θυρίδων και χρηματοοικονομικών προϊόντων με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες γίνονται χειρόγραφα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί σημαντικά ο εντοπισμός των περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων που είτε έχουν αποκρύψει εισοδήματα από την εφορία είτε έχουν μεγάλες οφειλές. Μετά την ψήφιση των σχετικών διατάξεων η εφορία θα μπορεί μέσω των e-κατασχετηρίων να δεσμεύει άμεσα τις θυρίδες των ελεγχόμενων, κατάσχοντας σε δεύτερη φάση πολύτιμους λίθους, χρηματικά ποσά, κοσμήματα ή πλάκες χρυσού που ενδεχομένως να εμπεριέχονται σε αυτές, αλλά και την κατάσχεση χρηματοοικονομικών προϊόντων όπως μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια και ρέπος. Και το 2017 η εφορία θα επικεντρώσει το ελεγκτικό της ενδιαφέρον στις κατασχέσεις προσπαθώντας να εισπράξει τμήμα από τον τεράστιο όγκο των ληξιπρόθεσμων οφειλών. 1. Εντοπισμός αδήλωτων ακινήτων: Μέχρι το τέλος του έτους θα προσδιοριστεί η διαδικασία εντοπισμού των υπόχρεων σε υποβολή Ε9 (στοιχεία ακινήτων) με χρήση κατάλληλων κριτηρίων. Στον εντοπισμό των φορολογουμένων που δεν έχουν εμφανίσει στην εφορία ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους θα βοηθήσει η πρόσβαση που θα αποκτήσουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου οι ελεγκτές στο πληροφοριακό σύστημα του Κτηματολογίου όπου θα αντλούνται πληροφορίες για τις ιδιοκτησίες. Οσοι εντοπιστούν με αδήλωτα ακίνητα θα κληθούν από την εφορία τους να συμμορφωθούν και να τα δηλώσουν πληρώνοντας τους προβλεπόμενους φόρους και πρόστιμα. 2. Ενεργοποίηση αυτοματοποιημένου συστήματος κατασχέσεων και είσπραξης οφειλών. 3. Πλειστηριασμός 27 ακινήτων οφειλετών του Δημοσίου μέχρι τα τέλη Ιουνίου, με στόχο μέχρι το τέλος του έτους να εισπραχθούν 2,7 δισ. ευρώ από παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη και ακόμη 690 εκατ. ευρώ από μεγαλοοφειλέτες. 4. Πρόσβαση των ελεγκτών σε όλα τα πληροφοριακά συστήματα από τα οποία θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες για τους ελεγχόμενους φορολογουμένους. Με την έναρξη εφαρμογής του νέου συστήματος οι πληροφορίες που βρίσκονται σε διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα του Δημοσίου, ακόμα και στα υποσυστήματα και στις εφαρμογές του Τaxis, θα ενοποιηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί το «προφίλ οφειλέτη». Συγκεκριμένα, θα συνδυάζονται οι πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα της ΑΑΔΕ, όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, Πληροφοριακό Σύστημα Αυτοματοποιημένης Επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη-μέλη της Ε.Ε. και πληροφορίες από τρίτους. 5. Ηλεκτρονικές κατασχέσεις: Επεκτείνεται μέχρι το τέλος του έτους το εύρος των ηλεκτρονικών κατασχέσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ ο συνολικός αριθμός των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης που ελήφθησαν το έτος 2016 από τα τμήματα δικαστικού και νομικής υποστήριξης των ΔΟΥ και των Ελεγκτικών Κέντρων ανήλθε σε 1.602.835 έναντι 746.707 του προηγούμενου έτους. Εκ των ληφθέντων μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, οι κατασχέσεις εις χείρας τρίτων (τραπεζικών λογαριασμών, ενοικίων κ.λπ.) παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα (95,7%). Στο πρώτο τρίμηνο του έτους η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει στην κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων 50.399 φορολογουμένων, ενώ οι φορολογούμενοι στους οποίους έχουν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ανέρχονται σε 889.455. Περισσότερους από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν είχαν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας από το 2013 έως το 2017 εντόπισε η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ). Από τους ελέγχους που διενέργησε η ΔΗΛΕΔ εντοπίστηκαν 89.225 οχήματα που ανήκουν σε 40.120 φορολογουμένους. Το συνολικό ποσό των τελών κυκλοφορίας, που δεν έχει καταβληθεί, ανέρχεται στα 8.168.213 ευρώ, ενώ τα πρόστιμα είναι 7.295.451 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι οφειλέτες καλούνται να καταβάλουν 15.463.664 ευρώ. Οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης μέσω της εφαρμογής «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» του Taxisnet, ενώ θα λάβουν και e-mail για τα ποσά, που πρέπει να πληρώσουν. Καθημερινή

ΣΒΕ: “Οι καταστροφικές συνέπειες της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής”

ΣΒΕ: Το Σωματείο μας αντέδρασε έντονα και άμεσα στην απαράδεκτη και μονομερή εξαγγελία του Υπουργού Παιδείας για την ένταξη του συνόλου των νηπίων 4-6 ετών στη δομή της υποχρεωτικής πρωτοβάθμιας...