Τα αποτελέσματα έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 2.560 μη επαγγελματίες οδηγοί, υπό την επίβλεψη του ομότιμου καθηγητή Εργοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και πρώην προέδρου του Εθνικού Κέντρου «Η Άσκηση είναι Φάρμακο-Έλλας», Γιάννη Κουτεντάκη, έδειξαν ότι το 82% των συμμετεχόντων χρησιμοποιεί το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για αποστάσεις (με επιστροφή) μικρότερες των 4 χιλομέτρων, ενώ το 18% για μεγαλύτερες διαδρομές. Ένα πρόσφατο πόρισμα της EUROSTAT (19-7-2024), όπως αναφέρει ο κ. Κουτεντάκης στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες χρησιμοποιούν το τους για μικρότερες αποστάσεις σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους οδηγούς.

«Η προτίμηση των Έλληνων για το αυτοκίνητο έχει σοβαρές συνέπειες στην υγεία, λόγω της επικράτησης καθιστικού τρόπου ζωής και σωματικής αδράνειας», αναφέρει ο καθηγητής. «Κάθε χρόνο χάνονται περίπου 6 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως από παθήσεις που συνδέονται με τη σωματική αδράνεια, όπως αδύναμο μυοσκελετικό σύστημα, καρδιαγγειακά νοσήματα, καρκίνους, μεταβολικό σύνδρομο, καθώς και νοητικές διαταραχές. Το περπάτημα για αποστάση 4 χιλιομέτρων (45-50 λεπτά ηπίου βαδίσματος) μπορεί να καλύψει σχεδόν όλες τις ημερήσιες ανάγκες σε φυσική δραστηριότητα, ενισχύοντας τη».

Επιπλέον, ο κ. Κουτεντάκης υπογραμμίζει: «Το συνολικό κόστος της σωματικής αδράνειας στην Ελλάδα ξεπερνά το 1 δισ. ετησίως. Το περπάτημα είναι 1,5 φορά πιο αποτελεσματικό από φαρμακευτικές θεραπείες για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης και μπορεί να μειώσει έως και 30% τον κίδυνο σοβαρών ασθενειών. Παράλληλα, ο καθιστικός τρόπος ζωής συνδέεται συχνά με ανθυγιεινές διατροφές, επιβαρύνοντας την ατομική και κοινωνική ευημερία».

Δείτε εδώ

«Το περιβάλλον οφελείται επίσης από την επιλογή του περπατήματος», σημειώνει. «Τα 4 χιλιόμετρα οδήγησης προκαλούν εκπομπές CO₂ ίσες με την αναπνοή 30 ωρών ένος ενήλικα, ενώ η ετήσια συμβολή τους στην Ελλάδα μπορεί να φτάσει τους 1,5 εκατ. τόνους. Με περίπου 5,5 εκατ. αυτοκίνητα στη χώρα, τα οφέλη από τη μείωση της οδήγησης είναι τεράστια».

Τέλος, ο καθηγητής τονίζει: «Με το 70-80% των τροχαίων να συμβαίνουν σε αστικές περιοχές, το περπάτημα είναι ασφαλέστερη, οικονομική και υγιεινή επιλογή».