Aυτές είναι οι 10 φράσεις που πρέπει να σταματήσετε να λέτε στα παιδιά σας

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι μερικές από τις πιο συνηθισμένες και φαινομενικά θετικές προτάσεις που χρησιμοποιούμε με τα παιδιά είναι τελικά αρκετά καταστροφικές… Παρά τις καλές μας προθέσεις οι δηλώσεις αυτές μαθαίνουν τα παιδιά να μην εμπιστεύονται το δικό τους εσωτερικό σύστημα καθοδήγησης, να κάνουν το καλύτερο δυνατό και τελικά να τα παρατάνε όταν τα πράγματα γίνουν πιο δύσκολα.

“Αν κάνεις ___ τότε θα σου δώσω ___ ”

Δωροδοκώντας τα παιδιά είναι όπως να τα αποθαρρύνεις να συμμετέχουν απλά για χάριν της ευκολίας και της αρμονίας. Αυτό το είδος ανταλλαγής μπορεί εύκολα να πάρει τον κατήφορο και αν χρησιμοποιείται συχνά μπορεί να σας γυρίσει μπούμερανγκ. Π.χ “Όχι δεν θα καθαρίσω το δωμάτιο μου αν δε μου αγοράσεις πρώτα αυτό το παιχνίδι”
Αντί για αυτό δοκιμάστε τη φράση “Σε ευχαριστώ πολύ που με βοήθησες να μαζέψω” . Όταν προσφέρουμε την γνήσια ευγνωμοσύνη τα παιδιά έχουν από μόνα τους το κίνητρο να μας βοηθήσουν. Και αν τα παιδιά σας δεν σας βοηθούν τόσο συχνά θυμίστε τους την εποχή που το έκαναν.Έτσι το παιδί σας θα βγάλει το συμπέρασμα ότι το να βοηθάς έχει πλάκα.

“Είσαι τόσο έξυπνος/έξυπνη”

Όταν λες στα παιδιά ότι είναι έξυπνα εκείνα καταλαβαίνουν ότι τους το λες για να τονώσεις την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους.Όταν επαινείς τα παιδιά σου λοιπόν είναι σαν να κάνεις ακριβώς το αντίθετο. ‘Όταν λες στα παιδιά ότι είναι έξυπνα εκείνα καταλαβαίνουν αμέσως ότι το λες μόνο όταν έχουν καλούς βαθμούς ή πέτυχαν έναν στόχο και αυτή είναι αρκετή πίεση για ένα παιδί.
Αντί για αυτό προσπαθήστε να λέτε στα παιδιά σας ότι εκτιμάτε την προσπάθεια τους. Με το να επικενρώνεστε στην προσπάθεια και όχι σστο αποτέλεσμα δείχνετε στο παιδί σας τι είναι αυτό που μετράει.
“Μην κλαις”
Το να βλέπεται τα παιδιά σας να κλαίνε δεν είναι εύκολο. Αλλά όταν χρησιμοποιείται τις φράσεις όπως “Μην κλαις” είναι σαν να ακυρώνεται τα αισθήματα τους και να τους δείχνετε ότι τα δάκρυα δεν είναι αποδεκτά.
Προσπαθήστε να δώσετε λίγο χώρο στο παιδί σας όταν κλαίει και δοκιμάστε φράσεις όπως“Είναι εντάξει να κλαις. Όλοι χρειαζόμαστε να κλαίμε μερικές φορές.Θα είμαι εδώ να σε ακούσω όποτε το χρειαστείς.”

“Υπόσχομαι..”

Το να μην τηρείς την υπόσχεσή σου δεν είναι καθόλου ωραίο και μπορεί να πληγώσει τα παιδιά . Προτείνουμε να βγάλετε αυτή τη λέξη από το λεξιλόγιο σας σύντομα.
Αντί για αυτό επιλέξτε να είστε απόλυτα ειλικρινής με τα παιδιάς σας . Να είστε σίγουροι ότι θα κάνετε αυτό που θέλετε για τα παιδιά σας πριν τους το πείτε. Αν δεν κρατήσετε την υπόσχεσή σας εξηγήστε στα παιδιά σας τον λόγο και ζητήσετε τους να σας συγχωρέσουν. Θυμηθείτε, εσείς μαθαίνεται στα παιδιά σας πως να συμπεριφέρονται όταν αποτύχουν και σηκωθούν ξανά στα πόδια τους.

“Δεν είναι μεγάλη υπόθεση”

Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε τα αισθήματα των παιδιών.Οπότε προσέξτε το αυτό.Τα παιδιά συχνά δίνουν αξία σε πράγματα που για τους μεγάλους είναι μικρά και ασήμαντα.Για αυτό προσπαθήστε να δείτε τα πράγματα από την οπτική γωνία των παιδιών σας, να συμπάσχετε με τα αισθήματά τους ακόμα και αν βάζετε σύνορα ή λέτε όχι στα αιτήματά τους.
Χρησιμοποιήστε φράσεις όπως “Το ξέρω ότι πραγματικά ήθελες να το κάνεις αυτό,αλλά δε νομίζω να δουλέψει για σήμερα” ή “Το ξέρω ότι είσαι απογοητευμένος/η αλλά η απάντηση είναι όχι” και πολλές άλλες προτάσεις με σεβασμό παρά να προσπαθήσετε να τα πείσετε ότι επιθυμίες τους δεν έχουν τόση σημασία.

“Γιατί το έκανες αυτό;”

Αν το παιδί σας έχει κάνει κάτι με το οποίο δε συμφωνείτε και δε σας αρέσει σίγουρα θα χρειαστεί να του κάνετε μια συζήτηση για αυτό.Όπως και να χει,το σημαντικό της στιγμής δεν είναι ότι το παιδί σας μπορεί να μάθει από τα λάθη του.Όταν λοιπόν το παιδί σας σας ρωτήσει “Γιατί” θα το κάνετε να σκεφτεί και να αναλύσει την συμπεριφορά του,το οποίο θέλει προηγμένες δεξιότητες, ακόμα και για τους ενήλικες.’Έτσι αντιμέτωπα με αυτή την ερώτηση πολλά παιδιά θα κάτσουν κάτω και θα αρχίσουν να αμύνονται.
Αντί για αυτό ανοίξτε τις γραμμές επικοινωνίας προσπαθώντας να καταλάβετε τι μπορεί να αισθάνεται το παιδί σας και ποιες μπορεί να είναι οι υποκείμενες ανάγκες του.Δοκιμάστε φράσεις όπως “Ένιωθες απογοητευμένος επειδή οι φίλοι σου δεν άκουσαν την ιδέα σου;”.Προσπαθώντας να καταλάβετε τι αισθάνεται και τι χρειάζεται το παιδί σας,μπορεί να ανακαλύψετε τη δική σας αναστάτωση για το συγκεκριμένο περιστατικό.
ip[
Exit mobile version