«Το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό» τόνισε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, σε εκδήλωση για τις αστικές συγκοινωνίες, που διοργάνωσε τοπική δημοτική παράταξη, στο δημαρχείο Αμπελοκήπων – Μενεμένης.
«Τον Νοέμβριο του 2020 θα λειτουργήσει η γραμμή από τη Νέα Ελβετία ως το Συντριβάνι και δύο μήνες αργότερα, τον Ιανουάριο του 2021 θα λειτουργήσει η γραμμή της Καλαμαριάς από τη Μίκρα μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης μέχρι το Συντριβάνι», είπε ο κ. Μυλόπουλος τονίζοντας ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται και σύμφωνα με αυτό θα γίνει και η σημερινή άφιξη του μετροπόντικα, στο σταθμό «Καλαμαριά».
Υπογράμμισε , ότι μέσα στο 2018, δημοπρατούνται και ξεκινούν «οι πρόδρομες εργασίες» για δύο γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η μία, μήκους 4,5 χιλιομέτρων, θα συνδέει το ΝΣΣ με Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο, Κορδελιό, και θα έχει τέσσερεις σταθμούς και η δεύτερη μήκους 5,5 χιλιομέτρων, θα συνδέει Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία και θα καταλήγει στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου και θα έχει πέντε σταθμούς.
«Δε μένει πίσω το έργο της διασύνδεσης του αεροδρομίου» είπε ο κ. Μυλόπουλος, καθώς όπως είπε, βρέθηκε φθηνότερη και γρηγορότερη λύση, από την υπόγεια διάνοιξη , ή την επίγεια κατασκευή που έχει υψηλό κόστος απαλλοτριώσεων και θα γίνει υπέργεια, με μικρότερο κόστος και συντομότερο χρόνο.
Ο κ. Μυλόπουλος υπογράμμισε ότι η σημερινή κυβέρνηση ήταν αυτή που ξεκίνησε τα «σταματημένα έργα» στο μετρό. Τόνισε, χαρακτηριστικά, ότι «από το 2006 μέχρι το 2016 ολοκληρώθηκε το 40% του έργου», ενώ «από το 2016 μέχρι αρχή του 2018 ολοκληρώθηκε το 60% του έργου» και πρόσθεσε : «’Αρα, λοιπόν, σε λιγότερο από δύο χρόνια, κάναμε τη μισή δουλειά, που έκαναν μέσα σε δέκα χρόνια».
«Στην Καλαμαριά έχουμε κατασκευάσει το 58% της διάνοιξης των υπόγειων σηράγγων. Στη Θεσσαλονίκη οι υπόγειες σήραγγες έχουν ολοκληρωθεί, κατασκευάζονται οι σταθμοί, στο τέλος του 2018 έρχεται το σιδηροδρομικό υλικό, τα βαγόνια δηλαδή» είπε ο κ. Μυλόπουλος και πρόσθεσε ότι το 2019 ξεκινά δοκιμαστική λειτουργία, που θα διαρκέσει περίπου εννιά με δώδεκα μήνες και πρόσθεσε:
«’Αρα, λοιπόν το 2019 θα δούμε στη Θεσσαλονίκη το μετρό να κινείται, δε θα κινείται με επιβατικό κοινό θα κινείται δοκιμαστικά, έτσι ώστε το 2020 να το δώσουμε σε κανονική λειτουργία».