Θεσσαλονίκη: Έρχονται τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί στη Θεσσαλονίκη

“Μέσα στο επόμενο εξάμηνο είναι πιθανόν να δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά ταξί στους δρόμους της Θεσσαλονίκης”. Αυτό αποκάλυψε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνεταιρισμού ραδιοταξί Taxiway, Θεόδωρος Σταυρίδης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Nissan Leaf στους επισκέπτες της ΔΕΘ.

Ο ίδιος, πάντως, εξήγησε πως η αυτονομία του αυτοκινήτου είναι αρκετή για να μπορεί κάποιος οδηγός να το οδηγήσει: “Η επίσημη αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες είναι περίπου 270 χιλιόμετρα. Όμως σε αυτό παίζουν πολλοί παράγοντες. Ένας οδηγός ταξί σήμερα διανύει 200 με 220 χιλιόμετρα στην βάρδια του και αν δουλεύει το ταξί δύο βάρδιες, τότε τα χιλιόμετρα φτάνουν τα 300 χιλιόμετρα. Όμως με δεδομένο ότι κατά τη διάρκεια της σαραντάλεπτης ανάπαυλας μπορεί εφόσον υπάρχει υποδομή, να φορτιστεί στο 80% της ενέργειας λύνει το πρόβλημα της αυτονομίας”, τόνισε ο κ. Σταυρίδης.

Εξετάζοντας, όμως και το αρνητικό σενάριο, δηλαδή να μην υπάρξει βοήθεια από τους φορείς, ο ίδιος πιστεύει ότι αρχικά και μέσα στο χρονικό διάστημα θα κυκλοφορήσουν 5-10 αυτοκίνητα. “Το σίγουρο είναι ότι θα δοκιμαστούν τα οχήματα και θα βγουν τα συμπεράσματα. Και όπως γίνεται στον κλάδο μας ο ένας επαγγελματίας ρωτάει τον άλλον και αν είναι ευχαριστημένοι τότε θεωρώ ότι πολύ σύντομα η Θεσσαλονίκη θα έχει πολλά ηλεκτρικά ταξί. Όπως γίνεται και στην Ολλανδία που σήμερα κυκλοφορούν περίπου 650 ταξί. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που τις επόμενες εβδομάδες θα ταξιδέψουμε στην Ολλανδία και θα έχουμε συνάντηση με τους επικεφαλής του συνεταιρισμού ταξί της Ολλανδίας για να δούμε και να ακούσουμε και οι ίδιοι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης στο χώρο του ταξί”, υπογράμμισε.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι επισκέπτες του περιπτέρου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αλλά και της ευφυούς κινητικότητας, ενώ υπήρξε και σύστημα προβολής των τουριστικών σημείων της πόλης μέσα από μία αναδρομή στο παρελθόν και τη λειτουργία των ταξί πριν από αρκετές δεκαετίες.

ip[
Exit mobile version