Μόνο 10.000 μπλοκάκια δηλώθηκαν στον ΕΦΚΑ

Μόλις 10.000 από τους συνολικά εκτιμώμενους 100.000 εργαζόμενους σε έως 2 εργοδότες από τους οποίους αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών έχουν δηλωθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ και κατά συνέπεια έχουν μοιραστεί την καταβολή των εισφορών με τον εργοδότη τους. Οι υπόλοιποι, είτε δεν πρόλαβαν τις ημερομηνίες, είτε παραμένουν απλήρωτοι μέχρις ότου έρθουν σε συμφωνία με τους εργοδότες τους, είτε στη χειρότερη περίπτωση, καλούνται να καλύψουν μόνοι τους το σύνολο των εισφορών. Η προθεσμία για την εμπρόθεσμη πληρωμή εισφορών μηνός Ιανουαρίου έληξε την περασμένη Παρασκευή 7 Απριλίου, με τους χιλιάδες ασφαλισμένους αλλά και τους εργοδότες τους να έχουν προθεσμία μόλις 10 ημερών για την καταβολή του ποσού. Και αυτό γιατί η σχετική διευκρινιστική εγκύκλιος του ΕΦΚΑ εκδόθηκε μόλις στις 28 Μαρτίου. Αν και τα αποτελέσματα κρίνονται απογοητευτικά αλλά και ενδεικτικά μιας εκ του αποτελέσματος αποτυχημένης νομοθετικής διάταξης, καθαρότερη εικόνα θα προκύψει από τις εισφορές Φεβρουαρίου, με την ημερομηνία πληρωμής να λήγει αύριο, Μεγάλη Πέμπτη. Να σημειωθεί επίσης ότι για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τους δήμους (Δημόσιο, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και γενικά εργοδότες που έχουν υποχρέωση για δίμηνη υποβολή ΑΠΔ) που απασχολούν πολλούς εργαζόμενους με «μπλοκάκι» και αναμένεται να τους δηλώσουν στη σχετική πλατφόρμα, για τις δηλώσεις Ιανουαρίου και την καταβολή των αντίστοιχων εισφορών έχει δοθεί παράταση έως τις 28 Απριλίου. Αναλυτικά, μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες, από τις 28/3 όταν και άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις ΑΠΔ, δηλώθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες περίπου 10.000 συμβάσεις εργαζομένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι απασχολούνται σε έως 2 εργοδότες και θα ασφαλιστούν ως μισθωτοί, βάσει του νόμου Κατρούγκαλου και των σχετικών διευκρινιστικών εγκυκλίων. Πρόκειται για τους εργαζόμενους που μέσω της ΑΠΔ που υπέβαλαν οι εργοδότες, θα πληρώσουν για το μπλοκάκι τους από 6,67% μέχρι και 16,72%, ανάλογα με το πακέτο κάλυψης στο οποίο εντάσσονται βάσει της ιδιότητας για την οποία ασφαλίζονται. Το υπόλοιπο τμήμα των εισφορών, από 13,33% μέχρι και 21,38% αντίστοιχα, θα το πληρώσει ο εργοδότης. Να σημειωθεί μάλιστα ότι η συντριπτική πλειοψηφία από τους «μπλοκάκηδες» με έως 2 εργοδότες έχουν ήδη λάβει ειδοποιητήρια για να πληρώσουν εισφορές ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ήτοι με το εισόδημα του 2015. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ επισημαίνουν ότι στην περίπτωση που οι βεβαιωμένες εισφορές του ειδοποιητηρίου αφορούν στην ίδια απασχόληση για την οποία δηλώθηκαν και ως μισθωτοί με ΑΠΔ μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, τότε μπορούν να αγνοήσουν τα πρώτα ειδοποιητήρια και να καταβάλουν εισφορές ως μισθωτοί. Είναι, στην ουσία, οι μόνοι εργαζόμενοι με μπλοκάκι που θα καταβάλλουν εισφορές επί του πραγματικού εισοδήματός τους και όχι επί του εισοδήματος του 2015, όπως ισχύει για όλους τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Οι οποίοι μάλιστα εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται, καθώς παρά τις περί του αντιθέτου προθέσεις της διοίκησης του ΕΦΚΑ, να παρακολουθείται η διαδικασία σε όλα τα στάδια προκειμένου όπου εντοπίζονται αστοχίες, να διορθώνονται. Είναι χαρακτηριστική περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία που ενώ το ειδοποιητήριο Ιανουαρίου περιελάμβανε εισφορές που αντιστοιχούσαν στο 26,95% του εισοδήματος από ελεύθερο επάγγελμα, όπως είχε δηλωθεί στη φορολογική δήλωση για το 2015, στο ειδοποιητήριο Φεβρουαρίου ο λογαριασμός είχε αυξηθεί. Και αυτό γιατί αθροίστηκε στο εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα, αμοιβή από μερίσματα, που έλαβε ο ασφαλισμένος για μικρό ποσοστό μετοχών που διαθέτει στο Χρηματιστήριο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή, ενώ τον πρώτο μήνα ορθώς δεν υπολογίσθηκαν τα μερίσματα (αφού δεν προέρχονταν από αμοιβές μέλους διοικητικού συμβουλίου με μετοχές άνω του 3%), τον δεύτερο έγινε η «αστοχία»... Μεγάλα προβλήματα υπάρχουν και στις εισφορές των επιστημόνων, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, κυρίως από το πρώην ΤΣΜΕΔΕ, που συνταξιούχοι εδώ και πολλά χρόνια, δέχθηκαν ειδοποιητήριο για πληρωμή εισφορών ως εν ενεργεία μηχανικοί... Η διοίκηση του ταμείου πάντως διαβεβαιώνει πως η διαδικασία υπολογισμού των εισφορών, σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο (Ν.4387/2016), βρίσκεται σε συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να εντοπίζονται ενδεχόμενες αστοχίες και να προωθείται άμεσα η επίλυσή τους και τονίζει ότι η προσπάθεια θα συνεχιστεί μέχρι να επιλυθεί και το τελευταίο πρόβλημα. Επισημαίνει δε, ότι ασφαλισμένοι που ενδεχομένως δεν έχουν παραλάβει το ειδοποιητήριο έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσής του μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών καθώς η προθεσμία καταβολής των εισφορών Φεβρουαρίου 2017 λήγει αύριο. Μάλιστα, στα τέλη Απριλίου λήγει και η προθεσμία πληρωμής των εισφορών Μαρτίου, στις οποίες ενδέχεται να ενσωματωθούν και αυτές για επικουρική ασφάλιση (7%) και εφάπαξ (4%). Euro2day

Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα και για το 2017

Κίνητρο για να πάρουν πίσω τις πινακίδες δίνει και για το 2017 το υπουργείο Οικονομικών, σε ενδιαφερόμενους κατόχους Ι.Χ. οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών, οι οποίοι τα έχουν θέσει σε ακινησία. Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και για το έτος 2017, να άρουν την ακινησία καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας, έχοντας να επιλέξουν μεταξύ των εξής τριών επιλογών: • Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας. • Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. • Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του 2016 καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών. Υπενθυμίζεται ότι, όπως και πέρυσι, οι παραπάνω τρεις επιλογές είναι, κατά περίπτωση, δεσμευτικές και δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής άλλου χρονικού διαστήματος πέραν όσων ρητά αναφέρονται στη διάταξη. Επισημαίνεται ότι η άρση της ακινησίας γίνεται κατόπιν εγγράφου αιτήματος του κατόχου του οχήματος. Με βάση εγκύκλιο που εξέδωσε για το ίδιο θέμα πέρυσι η ΑΑΔΕ, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας, ανεξάρτητα από την ακριβή ημέρα της άρσης. Συγκεκριμένα, όπως ίσχυσε πέρυσι το σύστημα, προέβλεπε τα εξής: Παράδειγμα 1: Για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ.εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι 120 ευρώ. Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2017:• Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120x (2/12)=20 ευρώ.• Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 120x (4/12)=40 ευρώ.• Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017. Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120x (7/12)+120x (2/12)=70 ευρώ+20 ευρώ=90 ευρώ. Παράδειγμα 2: Για επιβατικό Ι.Χ. με εκπομπές 100 γρ. CO2/χλμ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι: 100×0,90=90 ευρώ. Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2017:– Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 9x (2/12)=15 ευρώ.– Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 90x (4/12)=30 ευρώ.– Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017. Θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 90x [(7/12)+ (2/12)]=90x (9/12)=67,5 ευρώ. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, στην περίπτωση εκπρόθεσμης επιστροφής άδειας και πινακίδων ή μη επιστροφής στη ΔΟΥ, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των αναλογούντων ετησίων τελών κυκλοφορίας. Δηλαδή, εάν ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος του παραδείγματος 1 έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για διάρκεια άρσης τριών μηνών (40 ευρώ) και δεν επιστρέψει τα στοιχεία (άδεια και πινακίδες) του οχήματος εμπρόθεσμα (τελευταία εργάσιμη του τριμήνου), τότε επιβάλλεται πρόστιμο 120×2=240ευρώ. Δεν απαιτείται η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη ΔΟΥ όταν η άρση περιλαμβάνει και τον τελευταίο μήνα του έτους 2017 (Δεκέμβριο), εφόσον καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του 2018. Στις περιπτώσεις μεταβίβασης οχήματος εντός του 2017 δεν εφαρμόζονται τα παραπάνω. Ισχύουν οι διατάξεις του νόμου 4093/2012, σύμφωνα με τις οποίες δεν επέρχεται μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος, εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η μεταβίβαση, αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που ενδεχομένως έχουν καταβληθεί, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται για τον χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπομένων από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις προστίμων. Το ίδιο συμβαίνει εφόσον έχει προηγηθεί άρση ακινησίας, σύμφωνα με την εν λόγω ρύθμιση στην περίπτωση διαγραφής οχήματος λόγω εξαγωγής του, όπου απαιτείται ο έλεγχος καταβολής των ετήσιων τελών κυκλοφορίας τρέχοντος και παρελθόντων ετών. Επίσης, στην περίπτωση που έχει γίνει χρήση μίας εκ των τριών χρονικών περιόδων άρσης της ακινησίας, και ο κάτοχος αιτείται εκ νέου άρση, τότε θα καταβάλλονται τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει καταβληθεί).

Πασχαλινή έξοδος με την 3η ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη

Με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να κινείται σταθερά πάνω από το «φράγμα» του 1,5 ευρώ το λίτρο από τις αρχές του έτους, είναι απορίας άξιο πόσοι από τους εκδρομείς του Πάσχα θα φουλάρουν, τελικά, το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους. Κι αυτό, τη στιγμή που τα καύσιμα θα ήταν πολύ πιο προσιτά στον καταναλωτή αν η χώρα μας δεν έκανε «πρωταθλητισμό» στην επιβολή φόρων. Η Ελλάδα έχει την τρίτη πιο ακριβή βενζίνη μεταξύ 29 χωρών (των 28 της Ευρωπαϊκής Eνωσης και της Ελβετίας), σύμφωνα με δημοσίευμα της «Corriere della Sera», το οποίο επικαλείται στοιχεία της Ε.Ε. (Μάρτιος 2017). Οπως σημειώνεται, το κόστος της βενζίνης στη χώρα μας διαμορφώνεται σε 75,8 ευρώ για 50 λίτρα βενζίνης (1,516 ευρώ το λίτρο). Από αυτό το ποσό, τα 50,2 ευρώ αντιστοιχούν σε φόρους και τα υπόλοιπα 25,6 ευρώ σε καθαρή ύλη. Στην κορυφή της κατάταξης των χωρών με την ακριβότερη βενζίνη βρίσκεται η Ιταλία και ακολουθεί η Ολλανδία. Κι αυτά, ενώ στις ΗΠΑ η τιμή της βενζίνης στα 50 λίτρα διαμορφώνεται σε 28,45 ευρώ (δηλαδή σε 0,569 ευρώ το λίτρο), από τα οποία μόλις τα 5,69 ευρώ αναλογούν σε φορολογία και τα υπόλοιπα 22,76 ευρώ στην καθαρή ύλη. Στο μεταξύ, σύμφωνα με το τελευταίο εβδομαδιαίο δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (7.4.2017) η μέση τιμής της αμόλυβδης κινήθηκε στα 1,523 ευρώ ανά λίτρο. Αυτή, διαμορφώθηκε από την τιμή διυλιστηρίου κατά 28,05%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 66,04%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιριών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 5,92%. Οσον αφορά στο diesel κίνησης, άγγιξε τα 1,274 και το υγραέριο τα 0,841 ευρώ. Στα μεγάλα αστικά κέντρα η τιμή της βενζίνης κινήθηκε κοντά στα 1,5 ευρώ. Για την ακρίβεια, στα 1,502 ευρώ το λίτρο στην Αττική και στα 1,501 ευρώ το λίτρο στην Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. Στις Κυκλάδες παρατηρείται η υψηλότερη μέση τιμή βενζίνης 1,770 ευρώ το λίτρο. Επονται οι Νομοί Σάμου με 1,663 ευρώ ανά λίτρο, Δωδεκανήσου (1,640 ευρώ), Ευρυτανίας (1,620 ευρώ). Σημειώνεται πως η… χαριστική βολή για την τσέπη του Ελληνα δόθηκε στις αρχές του έτους, αφού από την 1.1.2017 τέθηκε σε ισχύ η αύξηση στους συντελεστές των ειδικών φόρων κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης και υγραέριο κίνησης. Πρόκειται για μέτρο που συμφωνήθηκε με τους δανειστές στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε αύξηση της βενζίνης κατά 3,7 λεπτά το λίτρο. Κι αυτό, αφού ο ΕΦΚ από 670 διαμορφώθηκε σε 700 ευρώ ανά 1000 λίτρα και η αύξηση αυτή των 30 ευρώ, με το ΦΠΑ έφτασε τα 37,20 ευρώ. Ελεύθερος Τύπος

ΕΚΤ: Το 2016 η καλύτερη χρονιά για την ευρωζώνη μετά την κρίση

Το 2016 ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά μετά την κρίση της ευρωζώνης, έκρινε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, στην παρουσίαση της ετήσιας έκθεσής της, χθες 10 Απριλίου. «Αν και η χρονιά ξεκίνησε μέσα στην οικονομική αβεβαιότητα, τελείωσε με τον πιο σταθερό βηματισμό μετά την κρίση» ανέφερε στον πρόλογο της έκθεσης ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η ΕΚΤ ανταποκρίθηκε στον ανησυχητικά χαμηλό πληθωρισμό, ενισχύοντας τεράστιο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων της, μειώνοντας τα επιτόκια και παρατείνοντας τα φθηνά δάνεια προς τις τράπεζες. Οι κινήσεις της ΕΚΤ στοχεύουν στην αύξηση της ρευστότητας μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος στην πραγματική οικονομία, καθιστώντας ευκολότερο για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά να δανειστούν για τις δαπάνες τους και τις επενδύσεις - προωθώντας την ανάπτυξη και την αύξηση του πληθωρισμού προς το στόχο που έχει θέσει η ΕΚΤ για ακριβώς κάτω από το 2%. Μέχρι τον Δεκέμβριο, η οικονομία της ευρωζώνης φαινόταν υγιής για το ίδρυμα της Φρανκφούρτης σε σημείο που αποφάσισε να περιορίσει την αγορά ομολόγων της από 80 δισ. ευρώ το μήνα στο προηγούμενο επίπεδο των 60 δισ. ευρώ. «Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την επιτυχία των δράσεων μας στις αρχές του έτους: αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην οικονομία της ζώνης του ευρώ και εξαφάνιση των κινδύνων του αποπληθωρισμού», σχολίασε ο Ντράγκι. Αλλά η κεντρική τράπεζα θεωρεί ότι το έργο της δεν έχει τελειώσει. Η ευρωζώνη αντιμετωπίζει πολιτικούς κινδύνους από τις εκλογές στη ισχυρά μέλη της όπως η Γαλλία, η Γερμανία και ίσως η Ιταλία, ενώ η αδύναμη παγκόσμια ανάπτυξη και η πολιτική αβεβαιότητα μειώνουν την ζήτηση από το εξωτερικό για τα προϊόντα της. Εν τω μεταξύ, αν και ο πληθωρισμός σύντομα ανέβηκε το Φεβρουάριο, χάρη στην αύξηση των τιμών του πετρελαίου, μειώθηκε το Μάρτιο και απέχει πολύ από το να θεωρηθεί «αυτοτροφοδοτούμενος» ενώ η αύξηση των τιμών και των μισθών παραμένει υποτονική. Προς το παρόν,ο Ντράγκι και οι συνεργάτες του στο διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας πιστεύουν ότι η οικονομική ανάκαμψη εξακολουθεί να εξαρτάται από την υποστήριξή τους. Η έκθεση καλεί τις κυβερνήσεις να επιταχύνουν τις μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά τη χαλάρωση εργατική νομοθεσία, και να ανακατευθύνουν τις δαπάνες σε τομείς πιο φιλικούς στην ανάπτυξη. Και βάζει στο στόχαστρο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστηρίζοντας ότι «μια πιο ισχυρή εφαρμογή των δημοσιονομικών κανόνων θα ήταν ευπρόσδεκτη» σε περιπτώσεις όπως η απόφαση των Βρυξελλών να μην επιβάλει κυρώσεις στην Ισπανία και την Πορτογαλία για την υπέρβαση των στόχων για το έλλειμμα. Με το Brexit να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κινδύνους για την οικονομία της ευρωζώνης για το εγγύς μέλλον, η ΕΚΤ επανέλαβε ότι η διατήρηση της ακεραιότητας της ενιαίας αγοράς της ΕΕ και της «ομοιογένειας των κανόνων και η εφαρμογή τους» είναι «επιτακτική ανάγκη».

Καραμούζης: Αλλαγές στο νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό

Τα πέντε αιτήματα των τραπεζών για αλλαγές στο νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό παρουσίασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Νικόλαος Καραμούζης μιλώντας στη Βουλή την Μ. Τρίτη το απόγευμα. Όπως είπε ο κ. Καραμούζης έχουν διαπιστωθεί οι ακόλουθες παρατηρήσεις που τις θεωρούν οι τράπεζες κρίσιμες και καθοριστικές για την επιτυχία του θεσμού: 1. Πεδίο εφαρμογής. Ο νόμος πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο επιχειρηματικές και όχι ατομικές οφειλές των ατομικών επιχειρήσεων (λ.χ. από στεγαστικό). Για τις ατομικές οφειλές υπάρχουν πολλά τραπεζικά προϊόντα σε διμερή βάση. Το κέντρο βάρους του νόμου πρέπει να είναι η διαφύλαξη της επιχειρηματικότητας. 2. Ελάχιστο ύψος οφειλών. Η ΕΕΤ είχε ζητήσει το ελάχιστο όριο των οφειλών να ξεκινά από τις 150.000 ευρώ. Το μειώσαμε σε € 50.000. Για λόγους πρακτικούς, λειτουργικούς και αποτελεσματικότητας. Υπάρχει ο βάσιμος φόβος ότι το σύστημα θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα με χαμηλότερες των 50.000 οφειλές, ακόμη και εάν αυτές, μεταξύ € 20.000 – 50.000, υπαχθούν σε αυτοματοποιημένη διαδικασία. 3. Κατάργηση της δικαστικής διαδικασίας επικύρωσης. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι με την παρεμβολή δικαστικής διαδικασίας επικύρωσηςτης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Οι δανειστές, που θίγονται και δεν συναινούν στην εξωδικαστική διαδικασία θα μπορούν να ασκήσουν τριτανακοπή, μετά την επικύρωση, άρα προστατεύονται. Η δικαστική επικύρωση σημαίνει καθυστέρηση 18 τουλάχιστον μηνών, γιατί οι 5 μήνες που προβλέπει ο νόμος δεν θα τηρηθούν στην πράξη, από τα ήδη υπερφορτωμένα δικαστήρια. Επικαλούμαι το κακό προηγούμενο του ν. 3869/2010 (γνωστού ως νόμου Κατσέλη), για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Εκκρεμούν 155.000 αιτήσεις και κάποιες από αυτές έχουν προσδιοριστεί για το 2032 4. Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή την ίδια ημέρα που θα αρχίσει να ισχύει ο νόμος και να μην υποβληθεί ούτε μία αίτηση γραπτά. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ατομικές επιχειρήσεις και εταιρείες, που μπορούν να υπαχθούν στο νόμο. Για να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος θα πρέπει από την πρώτη μέρα που θα αρχίσει να ισχύει οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά να υποβάλλονται ηλεκτρονικά και να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, έχοντας ένα σύστημα που θα επιτρέπει την ηλεκτρονική συλλογή στοιχείων. 5. Η αναστολή που προβλέπεται για το χρόνο από την υποβολή της αιτήσεως, μέχρι την έκδοση δικαστικής αποφάσεως, και αφορά τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ πρέπει να καταργηθεί, διότι η αναστολή θα ευνοήσει τη δημιουργία περαιτέρω οφειλών και θα ενθαρρύνει τη δημιουργία στρατηγικών κακοπληρωτών.

Πρόγραμμα ΟΑΕΔ: 10.500 θέσεις σε Δημόσιο και ΟΤΑ

Εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται να κοινοποιηθεί η προκήρυξη του ΟΑΕΔ για το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων της Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και άλλων Δημοσίων Φορέων για την απασχόληση...

Οι αργίες του Πάσχα

Ενημέρωση για τις αργίες του Πάσχα και για την αμοιβή τους, προσφέρει η ΓΣΕΕ προς τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Η Μεγάλη Παρασκευή (14-04-2017) είναι υποχρεωτική αργία για τα καταστήματα....

Μητσοτάκης: Είμαι υπέρ μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας

Την άποψή του υπέρ «μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας» επαναλαμβάνει ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μηστοτάκης με αφορμή τη συνάντησή του με εκπροσώπους ελεύθερων επαγγελματιών και επιστημόνων. Σε ανάρτησή του στο Facebook ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει ότι «ζούμε σε μια χώρα που τιμωρεί την σκληρή δουλειά και ποινικοποιεί την επιτυχία» και προς επίρρωση φέρνει ως παράδειγμα «έναν απλό πίνακα με το παράδειγμα που άκουσα σήμερα»: «Με απλά λόγια, όσο πιο πολύ πετυχαίνεις στη δουλειά σου, τόσο λιγότερα χρήματα κερδίζεις. Αντί να ζητάμε από τους νέους να έχουν όνειρα για να φτάσουν ψηλά τους δίνουμε αντικίνητρα να εργαστούν. Αντί να επιβραβεύουμε επαγγελματίες που ξενυχτάνε στα γραφεία τους, στα ιατρεία τους, στα εργοτάξια, τους αφαιρούμε την πρόσβαση σε χρήματα που ανήκουν στη δική τους τσέπη» αναφέρει ο πρόεδρος της ΝΔ και καταλήγει:. «Θέλω οι νέοι μας να ζήσουν σε μια Ελλάδα που θα αναγνωρίζει τη δουλειά τους, θα επιβραβεύει το ταλέντο τους, θα ανταμείβει τους κόπους τους. Γι αυτό είμαι υπέρ μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας. Είναι αξιακό και όχι μόνο οικονομικό ζήτημα.»

Φορολογικές δηλώσεις 2017: Προθεσμίες και αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Φορολογικές δηλώσεις 2017: Η καταληκτική ημερομηνία και οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας Μέχρι τις 30 Ιουνίου θα υποβάλλονται οι φορολογικες δηλώσεις προσώπων σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για...

Εκτίμηση – σοκ: Εως 70% οι απώλειες για τους συνταξιούχους το 2019

Στα όρια της φτώχειας βρίσκεται ένας μεγάλος αριθμός της τάξης του 1,5 εκατομμυρίου (με εισοδήματα 4.500 ευρώ τον χρόνο), ενώ οι νέες περικοπές στις σημερινές συντάξεις το 2019 θα οδηγήσουν σε συνολική μνημονιακή απώλεια εισοδημάτων για τους συνταξιούχους έως 70%. Τις δραματικές αυτές επισημάνσεις διατυπώνει ο ομότιμος καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Σάββας Ρομπόλης, προσθέτοντας ότι οι περικοπές που έγιναν από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν μειώσει τη μέση κύρια σύνταξη στα 700 ευρώ. Παράλληλα, δυσοίωνες είναι οι προοπτικές για το μέλλον των συντάξεων που έχουν μετατραπεί σε φιλοδωρήματα (απώλειες έως 50%). Όπως παρατηρεί ο Σάββας Ρομπόλης, η κατάσταση με το ασφαλιστικό σύστημα θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη τη δεκαετία 2020 -2030, οπότε και θα συνταξιοδοτηθούν οι Ελληνες που γεννήθηκαν από το 1960. Αν παρατηρήσουμε την εξέλιξη γεννήσεων τη μεταπολεμική περίοδο, θα δούμε ότι το 1960 είχαμε μεγαλύτερο αριθμό γεννήσεων, άρα θα έχουμε μεγαλύτερο αριθμό συνταξιοδοτήσεων, που σημαίνει ότι χρειαζόμαστε πόρους γι α να συνταξιοδοτηθούν συντάξεις νέων συνταξιούχων». Σύμφωνα με τον Ρομπόλη, η «συνεχής υποχώρηση των μισθών και η επέκταση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, στις συντάξεις. Όπως διαμορφώνονται πλέον οι μέσοι μισθοί, απαιτούνται οι ασφαλιστικές εισφορές δέκα εργαζομένων για να πληρωθεί μια σύνταξη, ενώ πριν από την κρίση χρειάζονταν οι εισφορές μόνο τεσσάρων εργαζομένων. Η σύγκρουση των γενεών μεταξύ παλιών και νέων συντάξεων έχει ήδη ξεκινήσει». Επισήμανε ότι η προηγούμενη γενιά έδινε π.χ. στο σύστημα 100 μονάδες όταν συνταξιοδοτούνταν, ενώ η σημερινή γενιά των 30-45 χρόνων θα δώσει στο σύστημα 100 μονάδες για να τις επιστραφούν 52. Κατά τον Σάββα Ρομπόλη η οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά αποτελεσματική – εναλλακτική προοπτική του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος στην Ελλάδα βασίζεται όχι στις διαδοχικές περικοπές των συντάξεων και τη φτωχοποίηση του πληθυσμού αλλά στην αύξηση του ΑΕΠ και της απασχόλησης (όχι βέβαια της ευέλικτης που θα προκαλέσει ετήσια αύξηση των ελλειμάτων του ΣΚΑ κατά τα επόμενα χρόνια 1,8 δισ.) τη δημογραφική ανανέωση του πληθυσμού και την αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας τα οποία ελλείπουν ανησυχητικά από τις πολιτικές της βίαιης αποδιάρθρωσης και αποζημίωσης της κοινωνικής ασφάλισης των δανειστών. Τα Νέα

Κούρεμα 50% στις συντάξεις χηρείας

Σοκ για τις συντάξεις χηρείας που αιτήθηκαν οι σύζυγοι θανόντων μετά τις 13/5/2016 κρύβει ο νόμος Κατρούγκαλου και οι εφαρμοστικές εγκύκλιοι που καθορίζουν τα οριστικά ποσά που δικαιούνται να λάβουν τόσο οι επιζώντες σύζυγοι όσο και τα τέκνα αυτών εφόσον είναι ανήλικα ή σπουδάζουν και δεν έχουν υπερβεί το 24ο έτος. Το ποσό για τις νέες συντάξεις χηρείας, αυτές δηλαδή που αφορούν θανάτους μετά τις 13/5/2016, στην πραγματικότητα δεν θα είναι στο 50% του σύνταξης του θανόντος, αλλά σε μικρότερο ποσοστό, καθώς οι επιζώντες σύζυγοι θα λάβουν το 50% της σύνταξης αφού όμως πρώτα επανυπολογιστεί με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου! Στην πράξη οι νέοι -μετά τις 13/5/2016- δικαιούχοι συντάξεων χηρείας θα πάρουν λιγότερα από το 50% της σύνταξης του θανόντος γιατί αυτή η σύνταξη μετά τον επανυπολογισμό της θα βγει μικρότερη. Αυτή η κρυφή παγίδα του νόμου και των εφαρμοστικών εγκυκλίων που εκδόθηκαν από τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο), σημαίνει ότι αν ο θανών έπαιρνε σύνταξη 1.000 ευρώ, αυτή θα επανυπολογιστεί και μετά τον επανυπολογισμό της θα δοθεί το 50% στον επιζώντα σύζυγο. Αν υπάρχουν ανήλικα παιδιά, θα μοιραστούν το υπόλοιπο 50% (25%+25%) μέχρι να ενηλικιωθούν. Ετσι αν τα 1.000 ευρώ γίνουν 800 ευρώ μετά τον επανυπολογισμό, η χήρα θα πάρει το 50% των 800 ευρώ, δηλαδή τα 400 ευρώ, ενώ αν δεν υπήρχε επανυπολογισμός θα έπαιρνε το 50% της σύνταξης των 1.000 ευρώ που ελάμβανε ο θανών. Με τον επανυπολογισμό όμως το ποσό που θα πάρει αντιστοιχεί στο 40% των 1.000 ευρώ! Η προσωπική διαφορά δε των 200 ευρώ που θα προκύψει με τον επανυπολογσμό της σύνταξης από τα 1.000 στα 800 ευρώ, είναι πολύ πιθανόν να φύγει άμεσα και όχι το 2019, που θα πέσει το μεγάλο τσεκούρωμα σε όλες τις κύριες συντάξεις μέσω κατάργησης των προσωπικών διαφορών. Οι νέες οριστικές συντάξεις χηρείας θα είναι οι πρώτες που θα εκδοθούν λόγω ανωτέρας βίας (απώλεια προσώπων) με το νέο τρόπο υπολογισμού που ισχύει για όλες τις συντάξεις με αίτηση από 13/5/2016 και μετά. Πρώτα λοιπόν θα επανυπολογιστούν οι συντάξεις και μετά επί του νέου και μικρότερου ποσού από αυτό που ελάμβανε ο θανών, θα χορηγείται το 50% στους επιζώντες συζύγους, όπως επιβεβαιώνουν στον «Ε.Τ.» αρμόδια στελέχη που ήδη έχουν ξεκινήσει να υπολογίζουν ποσά για δικαιούχους χηρείας με αίτηση μετά τις 13/5/2016. Οι προϋποθέσεις Το σοκ δεν είναι όμως μόνο στα ποσά, αλλά και στις προϋποθέσεις καταβολής τους. Πολλοί δικαιούχοι χηρείας εξακολουθούν να αγνοούν (και είναι λογικό λόγω της κατάστασης που αντιμετωπίζουν) ότι οι προϋποθέσεις είναι πολύ πιο αυστηρές απ’ ό,τι πριν τον νόμο Καρούγκαλου και θα βρεθούν προ εκπλήξεων, όταν διαπιστώσουν ότι όχι μόνο θα λάβουν, λόγω του επανυπολογισμού, μικρότερο ποσοστό από το 50% της σύνταξης που καταβαλλόταν στον θανόντα σύζυγο, αλλά και ότι μετά από μια τριετία αυτό το ποσοστό μπορεί να μειωθεί στο 25% ή ακόμη χειρότερα η σύνταξη να ανασταλεί πλήρως και να επαναχορηγηθεί στα 67! ελεύθερος τύπος

Πόσο παραπάνω φόρο θα πληρώσουμε με το νέο αφορολόγητο

Κομμάτια και αποσπάσματα από την πολιτική συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου (στην οποία στηρίζεται η απόφαση του Eurogroup της 20ης Μαρτίου για την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα) έρχονται σιγά σιγά στο φως σε ό,τι αφορά την ένταση και την έκταση των νέων μέτρων που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Στον τομέα του αφορολόγητου η μείωση που θα αρχίσει από 1.1.2020 (ή από το 2019 αν δεν πιαστεί ο στόχος του 2018) και θα είναι 3.000 ευρώ καθώς από τις 8.636 ευρώ που είναι σήμερα για τον άγαμο το αφορολόγητο θα υποχωρήσει στις 5.636 ευρώ. Αντίστοιχα το αφορολόγητο για μια οικογένεια με δύο παιδιά θα υποχωρήσει από 9.090 ευρώ σήμερα σε μόλις 6.090 ευρώ. Έτσι, μια οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ το μήνα (επί 14 μισθούς), μέχρι σήμερα θα πλήρωνε στην εφορία 464 ευρώ. Από το 2020 (ή το 2019) θα πληρώσει 1.124 ευρώ ήτοι 660 ευρώ παραπάνω. Οι νέες αυξήσεις στη φορολογία προστίθενται στις προηγούμενες όταν σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι αυξήσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων στην Ελλάδα το 2016 (σε σύγκριση με το 2015) ήταν υψηλότερες από κάθε άλλο κράτος-μέλος του Οργανισμού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προφανώς οι αυξήσεις του ΕΦΚΑ το 2017. Στα στοιχεία της συμφωνίας που βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια ανήκει και η δυνατότητα ομαδικών απολύσεων χωρίς υπουργικό «βέτο» αν είναι κάτω από το όριο του 5% του συνόλου των εργαζομένων σε μια μεγάλη επιχείρηση. Παράλληλα η κυβέρνηση πέτυχε να μεταθέσει τη ψήφιση του συνδικαλιστικού νόμου για το φθινόπωρο, δεσμευόμενη ωστόσο ότι θα υλοποιήσει την μεταρρύθμιση στην τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος. Στις συντάξεις ο υπουργός Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη Βουλή ότι «υπάρχει δέσμευση για μείωση στο επίπεδο του 1% του ΑΕΠ, ήτοι 1,8 δισ. ευρώ, που θα αφορά τις υψηλότερες κατά κανόνα συντάξεις». Οι περικοπές αυτές θα ισχύσουν από 1.1.2019 και αναμένεται να πλήξουν 1,4 εκατ. συνταξιούχους. Το «ψαλίδι» στη λεγόμενη προσωπική διαφορά στις χαμηλές συντάξεις θα αρχίζει από 18% και θα φτάνει ακόμη και στο 50% της προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους που παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ. protothema

Νέα έκρηξη στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου

Πρόγευση για νέα έκρηξη στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου σε ιδιώτες από τον Μάρτιο και μετά δίνουν τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου τα οποία δείχνουν ότι το Δημόσιο αποπλήρωσε ληξιπρόθεσμες οφειλές μόνο 47, 2 εκατ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του χρόνου έναντι ενός συνολικού υπολοίπου ύψους 3,8 δισ. ευρώ . αυξημένου κατά 200 εκατ. ευρώ από την αρχή του χρόνου. Από τις δόσεις συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ που πήρε το δημόσιο για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων ενταλματοποιήθηκαν 3.467 εκατ. ευρώ και αποδόθηκαν στους δικαιούχους περίπου 3,1 δισ. ευρώ ενώ περίπου 360 εκατ. ευρώ έμειναν ως ταμειακά διαθέσιμα. Από τα χρήματα που δόθηκαν τα 3,06 δισ. ευρώ δόθηκαν σε προμηθευτές οι οποίοι έχουν λαμβάνειν άλλα 3,8 δισ. ευρώ και 405 εκατ. ευρώ για τις επιστροφές φόρων με το υπόλοιπο να φτάνει τα 1,255 δισ. ευρώ. Την τελευταία δόση ύψους 1,7 δισ. ευρώ την πήρε το υπουργείο Οικονομικών τον Νοέμβριο. Έκτοτε λόγω της καθυστέρησης της αξιολόγησης δεν πήρε χρήματα για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων. Με δεδομένο ότι ληξιπρόθεσμη καθίσταται μια οφειλή μετά από καθυστέρηση 90 ημερών και το πρόγραμμα αποπληρωμής έχει πρακτικά παγώσει - ελλείψει χρημάτων από τον περασμένο Δεκέμβριο- σημαίνει ότι τον Μάρτιο θα πρέπει να αναμένουμε μια μεγάλη αύξηση των ληξιπρόθεσμων του δημοσίου. Οι προβληματικοί τομείς που όπως φαίνεται γεννούν συνεχώς νέα χρέη βρίσκονται στο τομέα της υγείας και της ασφάλισης. Τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκονται στην πρώτη θέση και πάλι με ληξιπρόθεσμες οι οποίες αυξήθηκαν από τα 2 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016 στα 2,36 δισ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά και άλλα 1,5 δις ευρώ που αφορούν συντάξεις που εκκρεμούν Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΠΥ αυξήθηκαν και αυτές από τα 1,136 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου στα 1,34 δισ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου Το χρέος των νοσοκομείων αυξήθηκε από τα 449,3 εκατ. ευρώ στα 573,6 εκατ. ευρώ στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου . Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ΟΤΑ έμειναν πρακτικά ίδιες στα 300 εκατ. ευρώ από το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου. Τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου διατήρησαν επίσης σταθερές τις οφειλές στους κοντά στα 380 εκ ευρώ από το τέλος Δεκεμβρίου μέχρι και το τέλος του Φεβρουαρίου. Σχεδόν σταθερό έμεινε και το υπόλοιπο των καθυστερούμενων φόρων το οποίο από τα 1,225 δις ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου καταγράφεται οριακά αυξημένο στα 1,255 δις ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου. Τούτο βέβαια χωρίς να υπολογίζεται και ένα ποσό παρακρατούμενων φόρων ύψους 1,2 δισ. ευρώ που βρίσκεται ακόμη στις εφορίες όλης της χώρας και περιμένει να ελεγχθεί και να εγκριθεί πριν αποδοθεί στους δικαιούχους τους. enikonomia

Μείον ένας μισθός στην τσέπη του Ελληνα – Αυτή είναι η νέα συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές

Κομμάτια και αποσπάσματα από την πολιτική συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου (στην οποία στηρίζεται η απόφαση του Eurogroup της 20ης Μαρτίου για την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα) έρχονται σιγά σιγά στο φως σε ό,τι αφορά την ένταση και την έκταση των νέων μέτρων που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Την μεγάλη Τρίτη ο υπουργός Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη Βουλή ότι «υπάρχει δέσμευση για μείωση στο επίπεδο του 1% του ΑΕΠ, ήτοι 1,8 δισ. ευρώ, που θα αφορά τις υψηλότερες κατά κανόνα συντάξεις». Οι περικοπές αυτές θα ισχύσουν από 1.1.2019 και αναμένεται να πλήξουν 1,4 εκατ. συνταξιούχους. Το «ψαλίδι» στη λεγόμενη προσωπική διαφορά στις χαμηλές συντάξεις θα αρχίζει από 18% και θα φτάνει ακόμη και στο 50% της προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους που παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ. Στον τομέα του αφορολόγητου η μείωση που θα αρχίσει από 1.1.2020 (ή από το 2019 αν δεν πιαστεί ο στόχος του 2018) και θα είναι 3.000 ευρώ καθώς από τις 8.636 ευρώ που είναι σήμερα για τον άγαμο το αφορολόγητο θα υποχωρήσει στις 5.636 ευρώ. Αντίστοιχα το αφορολόγητο για μια οικογένεια με δύο παιδιά θα υποχωρήσει από 9.090 ευρώ σήμερα σε μόλις 6.090 ευρώ. Έτσι, μια οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ το μήνα (επί 14 μισθούς), μέχρι σήμερα θα πλήρωνε στην εφορία 464 ευρώ. Από το 2020 (ή το 2019) θα πληρώσει 1.124 ευρώ ήτοι 660 ευρώ παραπάνω. Οι νέες αυξήσεις στη φορολογία προστίθενται στις προηγούμενες όταν σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι αυξήσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων στην Ελλάδα το 2016 (σε σύγκριση με το 2015) ήταν υψηλότερες από κάθε άλλο κράτος-μέλος του Οργανισμού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προφανώς οι αυξήσεις του ΕΦΚΑ το 2017. Στα στοιχεία της συμφωνίας που βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια ανήκει και η δυνατότητα ομαδικών απολύσεων χωρίς υπουργικό «βέτο» αν είναι κάτω από το όριο του 5% του συνόλου των εργαζομένων σε μια μεγάλη επιχείρηση. Παράλληλα η κυβέρνηση πέτυχε να μεταθέσει τη ψήφιση του συνδικαλιστικού νόμου για το φθινόπωρο, δεσμευόμενη ωστόσο ότι θα υλοποιήσει την μεταρρύθμιση στην τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος. Πηγή κειμένου: protothema

Βουλή: Σήμερα η συζήτηση για την Εξεταστική στην Υγεία

Στην Ολομέλεια της Βουλής τίθενται σήμερα προς συζήτηση και ψήφιση οι δύο προτάσεις που έχουν κατατεθεί από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και από τη Ν.Δ. για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία. Ειδικότερα η Ολομέλεια θα συζητήσει και θα λάβει απόφαση σύμφωνα με τα άρθρα 68 παρ. 2 του Συντάγματος και 144 του Κανονισμού της Βουλής: Επί της πρότασης που κατέθεσαν ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και οι βουλευτές του κόμματός του και ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Πάνος Καμμένος και οι βουλευτές του κόμματός του, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τη διερεύνηση σκανδάλων στον χώρο της Υγείας κατά τα έτη 1997-2014, και Επί της πρότασης που κατέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης και οι βουλευτές του κόμματός του, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τη διερεύνηση της διαχείρισης και των δαπανών της δημόσιας υγείας από το 1996 μέχρι σήμερα. Η απόφαση της Ολομέλειας για τη σύσταση Εξεταστικής λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη από τα δύο πέμπτα του όλου αριθμού των βουλευτών.

Σκουρλέτης: Η συμφωνία για τα μέτρα – αντίμετρα έχει να κάνει και με το χρέος

Είναι σαφές ότι η συμφωνία για τα μέτρα - αντίμετρα έχει να κάνει και με το χρέος, δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών Π.Σκουρλέτης στην τηλεοπτικό σταθμό ΚΟΝΤΡΑ.Ν Ο κ. Σκουρλέτης υπογράμμισε πως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης η προσπάθεια της κυβέρνησης είναι ειλικρινής . Χαμένες είναι οι μάχες που δεν δίνονται, ανέφερε και παραδέχθηκε πως έχουμε μέτρα , που ελήφθησαν τα τελευταία 7 χρόνια, που κάνουν τον λαό να ζει σε συνθήκες πίεσης. Ο υπουργός Εσωτερικών αναρωτήθηκε τι θα συνέβαινε αν παρέμενε η προηγούμενη κυβέρνηση και υπενθύμισε τη συμφωνία για πλεόνασμα 4,5% από το 2015 κα υπογράμμισε πως η ΝΔ είναι στην ίδια πολιτική οικογένεια με τον Β.Σόιμπλε. Παραδέχτηκε ότι η φορολογία είναι πάρα πολύ υψηλή στην Ελλάδα εκτίμησε όμως ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα ανακοινωθούν την Παρασκευή θα είναι πάνω από το 3%, πολύ πάνω από το στόχο του ο,5% , και ανέφερε πως η συμφωνία με τους δανειστές δίνει την βεβαιότητα ότι η κυβέρνηση θα πιάσει και τους επόμενους στόχους. Ωστόσο διευκρίνισε ότι δεν είναι ικανοποιημένος διότι αυτά τα χρήματα τα στερείται η πραγματική οικονομία . Για ένα λαϊκό κόμμα όπως είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, είπε, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η σχέση με την κοινωνία και η βοήθεια στους ανέργους και απόρους. Αναφέρθηκε στα κοινωνικά οφέλη από την ολοκλήρωση της κατασκευής των αυτοκινητόδρομων ασκώντας κριτική στην ΝΔ για τη στασιμότητα των έργων. Με την ολοκλήρωση των έργων, ανέφερε πως ο σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να πάμε στην λογική των αναλογικών διοδίων για να μειωθούν τα διόδια διότι οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί δεν μπορούν να αλλάξουν. Η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου δεν θέλει εκλογές, ανέφερε και τόνισε πως με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, για την καθυστέρηση της οποίας ευθύνονται μόνον οι δανειστές, δημιουργούνται προϋποθέσεις σταθερότητας και δεν συντρέχουν λόγοι εκλογών οι οποίες, όπως είπε, δεν είναι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Όλες οι προσπάθειες της κυβέρνησης εστιάζονται στο να σπάσει τον φαύλο κύκλο της λιτότητας, ανέφερε και τόνισε πως η ΝΔ δεν πείθει γιατί ευθύνεται για την κατάσταση στην οποία είμαστε. Για την ΔΕΗ διευκρίνισε τις δηλώσεις του περί ξεπουλήματος που προκάλεσαν αντιδράσεις και ανέφερε πως αυτό που εννοούσε είναι ότι με το χρονοδιάγραμμα που μας επιβάλλουν μέχρι τον Ιούνιο του 2018, αυτό σημαίνει ότι μας οδηγούν σε μια πώληση όσο - όσο. Κάτι υποκρύπτουν οι απαιτήσεις των δανειστών για την ΔΕΗ ανέφερε, έκανε λόγο και για εγχώρια συμφέροντα που θα ήθελαν να πάρουν μονάδες, επισήμανε όμως πως θεωρεί αβέβαιη την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΗ. Ο κ Σκουρλέτης κατηγόρησε την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ότι επί των ημερών τους υπερχρέωσαν τη ΔΕΗ κατά 5 δισ. ευρώ Έγιναν εγκλήματα στην ΔΕΗ και τα χρεωνόμαστε εμείς, ανέφερε.

Νέα επίθεση στην Ελλάδα από την FAZ: Η Αθήνα παραπλανά τους δανειστές

Δριμεία κριτική στην ελληνική κυβέρνηση ασκεί με εκτενές σχόλιό της για την πορεία των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα η Frankfurter Allgemeine Zeitung. Σε άρθρο της με τίτλο «η Αθήνα παραπλανά τους δανειστές» η εφημερίδα της Φρανκφούρτης εκτιμά ότι «επειδή η κυβέρνηση στην Ελλάδα αναβάλλει τις εδώ και καιρό μεταρρυθμίσεις, υπάρχει ο κίνδυνος ανώμαλης προσγείωσης. Διότι το τρίτο πρόγραμμα διάσωσης και δανεισμού για την Ελλάδα εκπνέει το 2018. Η χώρα απέχει ακόμη πολύ από έναν ελάχιστο βαθμό οικονομικής εξυγίανσης», σημειώνει η FAZ, εκτιμώντας ότι σήμερα είναι αμφίβολο ότι το ελληνικό κράτος θα μπορεί να αναλάβει ξανά την πλήρη διαχείριση της οικονομίας μετά το τέλος του τρέχοντος προγράμματος. «Διότι γι' αυτό θα έπρεπε η κυβέρνηση να έχει ανανεώσει ριζικά τον κρατικό μηχανισμό και να έχει ενισχύσει τις αναπτυξιακές δυνάμεις της ιδιωτικής οικονομίας». Αυτές οι δύο δράσεις, τονίζει η γερμανική εφημερίδα, προβλέφθηκαν με λεπτομέρεια στο πλαίσιο των προγραμμάτων διάσωσης και αποτελούν δέσμευση των ελληνικών κυβερνήσεων. Ωστόσο, οι διαρθρωτικές αλλαγές «δεν έχουν γίνει ακόμα», παρατηρεί η FAZ και σχολιάζει: «Από εθνικιστικό πείσμα και λαϊκισμό, κυρίως όμως εξαιτίας των δεσμεύσεων απέναντι στις πελατειακές ομάδες τους, ούτε η συντηρητική κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά ούτε το ακροαριστερό υπουργικό συμβούλιο του Αλέξη Τσίπρα ταυτίστηκαν με τους μεταρρυθμιστικούς όρους». Παρ' όλα αυτά, όπως εκτιμά η FAZ, «κανείς Ευρωπαίος πολιτικός δεν επιθυμεί φέτος ένα νέο δράμα γύρω από την Ελλάδα, ούτε καν ο Αλέξης Τσίπρας. Ως εκ τούτου οι εταίροι θα αρκεστούν σε μερικές συμβολικές μεταρρυθμιστικές δράσεις και κατά τα άλλα θα επικεντρωθούν σε δημοσιονομική αριθμητική», εκτιμά ο σχολιαστής, τονίζοντας ότι «σύντομα θα είναι πολύ αργά για να αναπληρωθούν διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχουν παραμεληθεί», ενώ επιρρίπτει στον Έλληνα πρωθυπουργό και στους κομματικούς του συντρόφους ότι «εξακολουθούν να κάνουν τα πάντα προκειμένου να παρεμποδίσουν τις διαθέσεις ανάκαμψης και τις επενδύσεις». Γκάμπριελ και Σουλτς αλλάζουν ρόλους Για αλλαγή ρόλων μεταξύ του σοσιαλδημοκράτη Γερμανού υπουργού Εξωτερικών Ζίγκμαρ Γκάμπριελ και του υποψήφιου καγκελαρίου των Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς σε ό,τι αφορά τη στάση τους απέναντι στην Ελλάδα κάνει λόγο η Süddeutsche Zeitung, παρατηρώντας ότι «σε αντίθεση με τον Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ο Μάρτιν Σουλτς στηρίζει τώρα την πολιτική της Μέρκελ για την Ελλάδα». Η εφημερίδα του Μονάχου αναφέρεται σε χθεσινές δηλώσεις του Μάρτιν Σουλτς στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε σε μέλη της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών στο Βερολίνο, όπου άφησε να εννοηθεί ότι σε περίπτωση εκλογής του «θα άλλαζε λίγα πράγματα σε σχέση με την πολιτική της καγκελαρίου Μέρκελ». Όπως σχολιάζει η SZ, «ενώ ο Γκάμπριελ ήθελε κάποια στιγμή να πετάξει την Ελλάδα έξω από το ευρώ (…) εμφανίζεται τώρα ως φίλος των Ελλήνων και γενναιόδωρος Ευρωπαίος. Απεναντίας ο Σουλτς, ο οποίος ως πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου επέκρινε επί σειρά ετών την πολιτική της Μέρκελ για τη διάσωση του ευρώ, τώρα υποστηρίζει σθεναρά την πολιτική εκείνης της γερμανικής κυβέρνησης, στην οποία του είναι τόσο σημαντικό να μην ανήκει ως υπουργός». Όπως σχολιάζει κλείνοντας η εφημερίδα του Μονάχου, «μάλλον τουλάχιστον μερικοί Έλληνες θα προτιμούσαν στο μεταξύ ως καγκελάριο τον Γκάμπριελ». Η πολιτική Documenta της Αθήνας Εντυπώσεις από τη φετινή έκθεση Documenta, που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο στην Αθήνα, μεταφέρει ο γερμανικός Τύπος. Πολλοί αρθρογράφοι εστιάζουν στον έντονα πολιτικό χαρακτήρα της κορυφαίας έκθεσης τέχνης. Όπως σημειώνει η Frankfurter Rundschau στην ηλεκτρονική της έκδοση, «είναι ένα πείραμα: Για πρώτη φορά η Documenta δεν διεξάγεται μόνο στο Κάσελ (σ.σ. τη φυσική της έδρα), αλλά αρχικά στην Αθήνα. Η αρχή ήταν ήδη γεμάτη με περφόρμανς». Η εφημερίδα της Φρανκφούρτης σχολιάζει ότι «το Κάσελ κάνει διακοπές στον Νότο» και αναφέρεται μεταξύ άλλων στα εγκαίνια της έκθεσης παρουσία του Γερμανού προέδρου Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ο οποίος δήλωσε ότι «η Documenta δεν ήταν ποτέ ένα πεδίο όπου ένιωθαν άνετα οι πολιτικοί. (…) Αυτό το χαρακτηριστικό επιδιώκεται να διατηρηθεί και υπό τον καλλιτεχνικό διευθυντή ( σ.σ. Άνταμ Σίμτσικ) της σημερινής έκθεσης», σημειώνεται. «Τέχνη και πολιτική: η Documenta 14 ανανεώνει αυτό το σχήμα», γράφει σε σχόλιό της η Neue Osnabrücker Zeitung. Όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων, ο Άνταμ Σίμτσικ «ανανεώνει με τη δική του οργανωτική δομή για την Documenta στην Αθήνα και το ερώτημα περί πολιτικής σημασίας της τέχνης. Οι συμμαχίες της με την πολιτική δεν ήταν πάντα ευτυχείς επειδή οδήγησαν σε υπερβολικές απαιτήσεις. Ωστόσο, συναρπάζει η ιδέα μέσω της μεταφοράς της έκθεσης στο εξωτερικό να αλλάξει ο τρόπος που η κοινή γνώμη βλέπει την Ευρώπη». «Αντικαπιταλιστική ματιά» Η Berliner Zeitung αναφέρει ότι «η Documenta 14 έχει ανοίξει και μαζί με αυτήν άνοιξε και η συζήτηση για μια τέχνη που μεταλλάσσεται ολοένα περισσότερο σε πολιτικό ισχυρισμό. Θέση αντί για θέαση, τύποι αντί για φόρμες», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου, επισημαίνοντας την «αντικαπιταλιστική ματιά» της έκθεσης στην Αθήνα. Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων, «η Documenta είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτικής κρατικών επιχορηγήσεων που προέκυψε από τη σκέψη ότι ειδικά η σύγχρονη τέχνη μπορεί να συνεισφέρει το μερίδιό της για τη σταθεροποίηση μιας εύθραυστης δημοκρατίας, κάτι που αναμφίβολα ήταν η Γερμανία το 1955, έτος ίδρυσης της Documenta. Δεν είναι η εκτίμηση αυτή ειδικά σήμερα και πάλι άκρως επίκαιρη;» διερωτάται η Berliner Zeitung. Σε ανταπόκρισή της από την Αθήνα, η ηλεκτρονική έκδοση της Hannoversche Allgemeine Zeitung καταθέτει τη δική της άποψη: «Αυτή η Documenta είναι ιδιαίτερα πολιτική. Μαρτυρά το τέλος της άνεσης και μια σκληρή πραγματικότητα που δεν νοιάζεται για συνοριακές γραμμές. Φυγή και εκτοπισμός είναι τα κεντρικά θέματα της έκθεσης, ενώ εξετάζονται ζητήματα όπως η ταυτότητα και το ανήκειν (σ.σ. π.χ. σε μια κοινότητα). Επίσης εξετάζονται κρίσεις, πόλεμοι και οι απαρχές τους, τις οποίες οι δημιουργοί εντοπίζουν στον ‘νεοαποικισμό' και τον ‘νεοφιλελευθερισμό'. Πολλοί Έλληνες πάντως καθιστούν υπεύθυνο για την φτωχοποίησή τους τον Γερμανό Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και τη γερμανική ευρωπαϊκή πολιτική», σημειώνει η εφημερίδα του Ανοβέρου.

Νέο εφιαλτικό σενάριο με το αφορολόγητο στα 5.636 ευρώ: Τι θα ισχύσει για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες

Μα τη μείωση της έκπτωσης φόρου στα 1.240 ευρώ (από 1.900 ευρώ σήμερα) φτάνουμε σε έμμεσο αφορολόγητο όριο στα 5.636 ευρώ για τους μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες χωρίς παιδιά. Όπως γράφει σε δημοσίευμά της η Ημερησία, σύμφωνα με το σχέδιο το αφορολόγητο όριο θα διαμορφωθεί ως εξής: • 5.636 ευρώ από 8.636 ευρώ σήμερα για φορολογούμενους χωρίς παιδιά.• 5.864 ευρώ από 8.864 ευρώ που είναι σήμερα για φορολογούμενους με ένα παιδί. • 6.090 ευρώ από 9.090 ευρώ για φορολογούμενους με δυο παιδιά. • 6.545 ευρώ από 9.545 ευρώ για όσους έχουν τρία ή περισσότερα παιδιά.Με την περικοπή του αφορολόγητου ορίου και με δεδομένο ότι ο πρώτος συντελεστής της φορολογικής κλίμακας είναι 22%, οι φορολογούμενοι θα δουν τη συνολική τους επιβάρυνση να εκτοξεύεται στα ύψη, ενώ εκατομμύρια μισθωτοί και συνταξιούχοι με χαμηλά εισοδήματα που σήμερα βρίσκονται στην κατηγορία των αφορολόγητων, θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν φόρο για τα εισοδήματά τους. Για παράδειγμα μισθωτός του ιδιωτικού τομέα με ετήσιο εισόδημα 8.500 ευρώ ή 607 ευρώ τον μήνα που σήμερα δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ φόρο για τις αποδοχές του, με την μείωση του αφορολόγητου θα κληθεί να πληρώσει φόρο 630 ευρώ δηλαδή θα χάσει πάνω από ένα μισθό τον χρόνο. Τα αντίμετρα Ταυτόχρονα με τη δραστική περικοπή του αφορολόγητου ορίου θα νομοθετηθεί και θα ψηφιστεί το πακέτο των αντίμετρων 1% του ΑΕΠ στο φορολογικό πεδίο που περιλαμβάνει: • Μείωση του πρώτου συντελεστή της φορολογικής κλίμακας στο 20% από 22% που ισχύει σήμερα για το τμήμα του εισοδήματος έως 20.000 ευρώ. • Μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Για τα εισοδήματα από 12.000 έως 20.000 ευρώ ο συντελεστής από 2,2% που ισχύει σήμερα μηδενίζεται. • Μείωση του ΕΝΦΙΑ περίπου κατά 180 εκατ. ευρώ. • Μείωση του φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις από 29% στο 26%. Τα αντίμετρα θα ενεργοποιηθούν εφόσον επιτευχθεί το προβλεπόμενο πρωτογενές πλεόνασμα. Στο καλό σενάριο που θέλει να επιτυγχάνεται ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018, η μείωση του αφορολογήτου θα ισχύσει από το 2020. Αν δεν επιτευχθεί ο στόχος, τότε το «κουτσουρεμένο» αφορολόγητο θα έρθει γρηγορότερα και θα εφαρμοστεί από το 2019 μαζί με την περικοπή των συντάξεων. Στην περίπτωση αυτή το πλήγμα για τους συνταξιούχους θα είναι διπλό, αφού από το συγκεκριμένο έτος θα δουν να μειώνονται οι συντάξεις τους και να αυξάνεται η μηνιαία παρακράτηση φόρου στις αποδοχές τους. Μείωση συντελεστή και εισφοράς αλληλεγγύηςΗ περικοπή του αφορολογήτου ορίου στα 5.636 ευρώ για το άγαμο θα συνοδευτεί με μείωση του πρώτου συντελεστή στο 20% από 22% και μείωσης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης μόνο εάν επιτευχθεί ο στόχος του πλεονάσματος. Με τη μείωση του συντελεστή στο 20% το έμμεσο αφορολόγητο αυξάνεται στις 6.200 ευρώ για τους φορολογούμενους χωρίς παιδιά. Ωστόσο εξακολουθούν να προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις, ειδικά στα χαμηλά εισοδήματα, σε σχέση με τα ισχύοντα, ακόμα κι αν συνυπολογιστεί ο μηδενισμός της ειδικής εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα 12.000- 20.000 ευρώ, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός των αντίμετρων. Πηγή κειμένου: peoplegreece.com

Τι ισχύει για τις αμοιβές εργαζομένων τις αργίες Μ.Παρασκευής έως Δευτέρα του Πάσχα

Σε ενημέρωση των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα σχετικά με την αμοιβή των αργιών του Πάσχα από Μεγάλη Παρασκευή έως τη Δευτέρα του Πάσχα, προχώρησε με ανακοίνωσή της η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας. Όπως ενημερώνει η ΓΣΕΕ:Μεγάλη Παρασκευή (14-04-2017)Είναι υποχρεωτική αργία για τα καταστήματα. Σύμφωνα με τον νόμο (άρθ.4 ΒΔ 748/1966) απαγορεύεται η απασχόληση των μισθωτών και η λειτουργία των καταστημάτων μέχρι τις 13.00. Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις η Μεγάλη Παρασκευή δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεωτικές αργίες που ορίζει ο νόμος για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, οι ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα αργούν σε περίπτωση που η Μεγάλη Παρασκευή έχει χαρακτηρισθεί αργία ή ημιαργία από διάταξη ΣΣΕ, Κανονισμού Εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή. Μεγάλο Σάββατο (15-04-2017)Είναι εργάσιμη ημέρα για τους εργαζόμενους που νόμιμα απασχολούνται Σάββατο στον ιδιωτικό τομέα, εκτός αν έχει καθιερωθεί αργία ή ημιαργία από διάταξη ΣΣΕ, Κανονισμού Εργασίας της επιχείρησης, από επιχειρησιακή συνήθεια και έθιμο, κατά το οποίο η επιχείρηση παραμένει κλειστή την ημέρα αυτή. Κυριακή του Πάσχα (16-04-2017)Ισχύει ο γενικός κανόνας της Κυριακής αργίας, δηλαδή απαγορεύεται η απασχόληση των εργαζομένων. Όσοι από τους μισθωτούς απασχοληθούν σε επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούν κατά τις Κυριακές και τις λοιπές απ' τον νόμο αργίες δικαιούνται: 1) αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το σύνηθες καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν 2) αν αμείβονται με μηνιαίο μισθό, οφείλεται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου μισθού τους για όσες ώρες απασχοληθούν 3) αναπληρωματική ανάπαυση (ρεπό): Εφόσον οι εργαζόμενοι απασχοληθούν Κυριακή άνω των 5 ωρών δικαιούνται πρόσθετα και αναπληρωματική ανάπαυση (ρεπό), σε άλλη εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας. Σε περίπτωση που ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (πχ από ΣΣΕ, Κανονισμό Εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα Κυριακής (όπως και υποχρεωτικής αργίας), αυτοί υπερισχύουν. Δευτέρα του Πάσχα (17-04-2017)Είναι από τον νόμο ημέρα υποχρεωτικής αργίας για όλες τις επιχειρήσεις. Στις επιχειρήσεις που δεν λειτουργούν καταβάλλεται χωρίς κάποια προσαύξηση το σύνηθες ημερομίσθιο σε όσους αμείβονται με ημερομίσθιο, ενώ σε όσους αμείβονται με μισθό καταβάλλεται ο μηνιαίος μισθός τους. Εάν ο εργοδότης απασχολήσει το προσωπικό του οφείλει:Για τις επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούνΟι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν δικαιούνται: 1) αν αμείβονται με ημερομίσθιο, το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιό τους και προσαύξηση 75% που θα υπολογισθεί στο νόμιμο ωρομίσθιό τους για όσες ώρες απασχοληθούν2) στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό:α) αν πρόκειται για επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα κατά τις Κυριακές και τις λοιπές απ' το νόμο αργίες, οφείλεται προσαύξηση 75%, που υπολογίζεται στο 1/25 του νομίμου μισθού τους για όσες ώρες απασχοληθούν.β) αν πρόκειται για επιχειρήσεις που αργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας και εκτάκτως θα λειτουργήσουν τη Δευτέρα του Πάσχα, οφείλεται το 1/25 του συνήθως καταβαλλομένου μισθού τους και επιπλέον προσαύξηση 75% επί του νόμιμου ημερομισθίου για όσες ώρες απασχοληθούν. Σε περίπτωση που ισχύουν ευνοϊκότεροι όροι (πχ από ΣΣΕ, Κανονισμό Εργασίας, επιχειρησιακή συνήθεια ή έθιμο) ως προς τις προσαυξήσεις της αμοιβής για την εργασία σε ημέρα υποχρεωτικής αργίας ή Κυριακής, αυτοί υπερισχύουν.