Αλλάζουν όλα με τον γιατρό της γειτονιάς – Τον Μάιο η προκήρυξη για 3.000 προσλήψεις Σημαντικές αλλαγές στο σύστημα πρωτοβάθμιας περίθαλψης επιφέρει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας. Εως τον Ιούνιο...
Η κυβέρνηση απορρίπτει το αίτημα των τραπεζών να αυξήσει το ελάχιστο όριο οφειλών για την υπαγωγή στον εξωδικαστικό συμβιβασμό από τα 20.000 στα 50.000 ευρώ, όπως κατέστη σαφές από παρέμβαση που έκανε ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής που συζητά το εν λόγω σχέδιο νόμου. «Αναφορικά με τις οφειλές των 20.000 ευρώ, θέλω να επισημάνω ότι σε συνεργασία με τις τράπεζες προβλέφθηκε τυποποιημένη διαδικασία αξιολόγησης της βιωσιμότητας των σχεδίων ρύθμισης οφειλών για τις επιχειρήσεις που έχουν συνολικό χρέος από 20.000 μέχρι 50.000 ευρώ. Οπότε το μπλοκάρισμα για το οποίο κάνουν λόγο οι τράπεζες είναι αβάσιμο», είπε ο υπουργός Οικονομίας. Σχετικά με το ζήτημα της προστασίας των εκπροσώπων των πιστωτών από άδικες διώξεις, κυρίως των εκπροσώπων των τραπεζών και του δημοσίου (σ.σ. επισημάνθηκε από πολλούς φορείς ότι θα είναι δύσκολο δημόσιος υπάλληλος ή τραπεζικό στέλεχος να υπογράψει ρύθμιση οφειλών),ο υπουργός Οικονομίας είπε ότι το σχέδιο νόμου δεν περιέχει αυτή τη διάταξη ώστε να προστατεύονται από άδικες διώξεις. Προετοιμάζεται όμως σχετική διάταξη, από το καθ΄ύλην αρμόδιο υπουργείο Δικαιοσύνης η οποία πρόκειται να εισαχθεί σε επόμενη νομοθετική πρωτοβουλία του.
Η συνάδελφος Ελένη Μπόλκη (ΠΕ70), με οργανική στο Δημοτικό Σχολείο Μεσοποταμίας, τοποθετείται στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας.Μετάταξη εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για λόγους υγείας σε προσωρινή θέση Διοικητικού Προσωπικού σε Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.Η απόφαση ΕΔΩ
«Τα μεγάλα λόγια είναι δωρεάν. Εγώ θέτω ένα συγκεκριμένο ερώτημα: σήμερα ο πρωθυπουργός εγκαινίασε ένα δρόμο. Αύριο θα εγκαινιάσει έναν άλλον με πανηγύρια, με ταμπούρλα, με χαρές, με φίλους εργολάβους αγκαλιά. Μπορεί να μας δώσει μία απάντηση πού σπαταλούνται τόσα δισεκατομμύρια στα έργα; Ποιος φταίει;», τόνισε ο Σταύρος Θεοδωράκης στη συνέντευξη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού Star Κεντρικής Ελλάδας και τη δημοσιογράφο Λένα Παρασκευά.« Εμείς ήδη προβήκαμε στις σχετικές καταγγελίες στη Βουλή, ότι τα σκάνδαλα του παρελθόντος πρέπει να βρουν απάντηση. Ο κόσμος πρέπει να μάθει για τα λεφτά που χάθηκαν στην Υγεία, στις εργολαβίες και στις ένοπλες δυνάμεις, στους εξοπλισμούς» ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρέπει να μάθουμε γι’ αυτά τα λεφτά. Και φοβάμαι ότι δεν υπάρχουν πολλές δυνάμεις που είναι αποφασισμένες να δώσουν αυτή τη μάχη όπως έκαναν στην τελευταία συζήτηση για την περίοδο Παπαντωνίου που υπήρχαν και πολιτικοί αρχηγοί που απουσίαζαν από την αίθουσα».Αναφερόμενος στα όσα είπε ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Εθνικής Οδού Κορίνθου Πατρών και στο κόστος των έργων αυτών ο επικεφαλής του Ποταμιού επεσήμανε: «είμαστε ακόμη στη νηστεία και θα ήταν καλό όταν είμαστε κοντά στο Πάσχα, περισσότερο από κάθε άλλη φορά δεν θα πρέπει να πέφτουμε σε αμαρτίες και δη στην αμαρτία του ψέματος». Και πρόσθεσε ότι «το ποιος εγκαινιάζει ένα έργο δεν είναι το πιο σημαντικό, γιατί έχουν προηγηθεί πολλές αποφάσεις στο παρελθόν. Πολλές εκ των οποίων έχουν χρεώσει πολλά δισεκατομμύρια τον ελληνικό λαό. Είδατε σήμερα μια ανάλυση που παρουσίασα στο facebook. Προφανώς η Ελλάδα είχε ανάγκη από αυτά τα μεγάλα έργα. Αλλά ήταν έργα που τα κοστολογούσαμε γύρω στα 2 δις και τελικά πληρώσαμε 6 δισεκατομμύρια. Υπήρξαν δηλαδή άλλα 4 δισεκατομμύρια ,σχεδόν δύο ΕΝΦΙΑ ,που έδωσε η ελληνική κοινωνία για να πληρωθούν αυτά τα έργα. Δεν θα πρέπει να έχει μια απάντηση το ερώτημα γιατί και αυτά τα έργα στοίχισαν τριπλάσια από όσο είχαμε υπολογίσει;» σημείωσε.«Εν ολίγοις – συμπλήρωσε ο Σταύρος Θεοδωράκης - έχουμε μια χώρα η οποία, κι αυτό συνδυάζεται και με τη συζήτηση για την Υγεία στη Βουλή, κυριαρχείται από σπατάλες και κακοδιαχείριση του δημόσιου χρήματος. Αυτά που μας φέρανε στη χρεωκοπία. Θα περίμενα σήμερα ο κ.Τσίπρας, εγκαινιάζοντας το έργο, να έλεγε για τις ευθύνες εκτίναξης του κόστους των έργων. Να πει γιατί ξοδέψαμε παραπάνω λεφτά και πως δεν θα ξοδέψουμε περισσότερα, αλλά καμία κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται γι αυτό. Ενδιαφέρεται μόνο να κόβει κορδέλες και να λέει ‘‘να εγώ που σας έφτιαξα ένα δρόμο’’. Κάποια πεταμένα δισεκατομμύρια πρέπει να βρουν απάντηση».Ερωτώμενος για την προανακριτική και τη στάση που θα κρατήσει το Ποτάμι είπε:«Για εμάς είναι ξεκάθαρο. Θέλουμε διαλεύκανση όλων των σκανδάλων και όχι επιλεκτικά κάποιων σκανδάλων. Αυτό που θα πω εγώ στη Βουλή είναι αυτό που νομίζω ότι λέει ο κάθε πολίτης. Στην υγεία έγινε ένα πολύ μεγάλο πάρτι, στην υγεία συνεχίζεται η κακοδιαχείριση και πρέπει ο ελληνικός λαός να πάρει απαντήσεις».Για το αν θα στηρίξει την πρόταση για τη διαλεύκανση όλων των υποθέσεων:«Προφανώς πρέπει να μάθουμε τι γίνεται και σήμερα. Όταν μιλάμε για ένα σκάνδαλο το οποίο δεν έχει διακοπεί, δηλαδή δεν έχει τελειώσει το πρόβλημα της υγείας, δεν μπορούμε να αναφερόμαστε μόνο στο παρελθόν πρέπει να αναφερόμαστε και στο παρόν».Μιλώντας τέλος για όσα συμφωνήθηκαν στο Eurogroup ο Σταύρος Θεοδωράκης είπε:«Το σημαντικό θέμα σε σχέση με την αξιολόγηση είναι ένα: Έχουμε χάσει αυτούς τους τέσσερις μήνες που περιμένουμε να τελειώσει η αξιολόγηση συγκεκριμένα πράγματα. Έχουμε χάσει την ποσοτική χαλάρωση, έχουμε πτώση των λιανικών πωλήσεων, έχουν αυξηθεί οι δείκτες της ανεργίας, έχουν μειωθεί οι επενδύσεις, έχουν μειωθεί οι καταθέσεις στις τράπεζες γιατί υπήρξε ένας πανικός πάλι και σταμάτησε ο κόσμος να φέρνει τα όποια λεφτά είχε στην άκρη. Αυτά έχουν ένα συγκεκριμένο αρνητικό αποτέλεσμα για την οικονομία. Περιμένουμε να μας πει η κυβέρνηση τον αντίλογο. Να μας πει ‘‘ναι με τα χάσαμε όλα αυτά’’, γιατί είναι πασιφανές ότι τα χάσαμε αλλά ταυτόχρονα αυτούς τους τέσσερις μήνες κερδίσαμε αυτό. Ποιο είναι αυτό που κερδίσαμε; Υπογράφουμε μια συμφωνία με τέσσερις μήνες καθυστέρηση με φανερή τη χασούρα και πρέπει η κυβέρνηση να μας πει γιατί είχε αυτή την καθυστέρηση».
Μόλις 10.000 από τους συνολικά εκτιμώμενους 100.000 εργαζόμενους σε έως 2 εργοδότες από τους οποίους αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών έχουν δηλωθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ και κατά συνέπεια έχουν μοιραστεί την καταβολή των εισφορών με τον εργοδότη τους. Οι υπόλοιποι, είτε δεν πρόλαβαν τις ημερομηνίες, είτε παραμένουν απλήρωτοι μέχρις ότου έρθουν σε συμφωνία με τους εργοδότες τους, είτε στη χειρότερη περίπτωση, καλούνται να καλύψουν μόνοι τους το σύνολο των εισφορών. Η προθεσμία για την εμπρόθεσμη πληρωμή εισφορών μηνός Ιανουαρίου έληξε την περασμένη Παρασκευή 7 Απριλίου, με τους χιλιάδες ασφαλισμένους αλλά και τους εργοδότες τους να έχουν προθεσμία μόλις 10 ημερών για την καταβολή του ποσού. Και αυτό γιατί η σχετική διευκρινιστική εγκύκλιος του ΕΦΚΑ εκδόθηκε μόλις στις 28 Μαρτίου. Αν και τα αποτελέσματα κρίνονται απογοητευτικά αλλά και ενδεικτικά μιας εκ του αποτελέσματος αποτυχημένης νομοθετικής διάταξης, καθαρότερη εικόνα θα προκύψει από τις εισφορές Φεβρουαρίου, με την ημερομηνία πληρωμής να λήγει αύριο, Μεγάλη Πέμπτη. Να σημειωθεί επίσης ότι για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τους δήμους (Δημόσιο, ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού και γενικά εργοδότες που έχουν υποχρέωση για δίμηνη υποβολή ΑΠΔ) που απασχολούν πολλούς εργαζόμενους με «μπλοκάκι» και αναμένεται να τους δηλώσουν στη σχετική πλατφόρμα, για τις δηλώσεις Ιανουαρίου και την καταβολή των αντίστοιχων εισφορών έχει δοθεί παράταση έως τις 28 Απριλίου. Αναλυτικά, μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες, από τις 28/3 όταν και άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις ΑΠΔ, δηλώθηκαν σύμφωνα με πληροφορίες περίπου 10.000 συμβάσεις εργαζομένων με δελτίο παροχής υπηρεσιών, οι οποίοι απασχολούνται σε έως 2 εργοδότες και θα ασφαλιστούν ως μισθωτοί, βάσει του νόμου Κατρούγκαλου και των σχετικών διευκρινιστικών εγκυκλίων. Πρόκειται για τους εργαζόμενους που μέσω της ΑΠΔ που υπέβαλαν οι εργοδότες, θα πληρώσουν για το μπλοκάκι τους από 6,67% μέχρι και 16,72%, ανάλογα με το πακέτο κάλυψης στο οποίο εντάσσονται βάσει της ιδιότητας για την οποία ασφαλίζονται. Το υπόλοιπο τμήμα των εισφορών, από 13,33% μέχρι και 21,38% αντίστοιχα, θα το πληρώσει ο εργοδότης. Να σημειωθεί μάλιστα ότι η συντριπτική πλειοψηφία από τους «μπλοκάκηδες» με έως 2 εργοδότες έχουν ήδη λάβει ειδοποιητήρια για να πληρώσουν εισφορές ως ελεύθεροι επαγγελματίες, ήτοι με το εισόδημα του 2015. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ επισημαίνουν ότι στην περίπτωση που οι βεβαιωμένες εισφορές του ειδοποιητηρίου αφορούν στην ίδια απασχόληση για την οποία δηλώθηκαν και ως μισθωτοί με ΑΠΔ μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, τότε μπορούν να αγνοήσουν τα πρώτα ειδοποιητήρια και να καταβάλουν εισφορές ως μισθωτοί. Είναι, στην ουσία, οι μόνοι εργαζόμενοι με μπλοκάκι που θα καταβάλλουν εισφορές επί του πραγματικού εισοδήματός τους και όχι επί του εισοδήματος του 2015, όπως ισχύει για όλους τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Οι οποίοι μάλιστα εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται, καθώς παρά τις περί του αντιθέτου προθέσεις της διοίκησης του ΕΦΚΑ, να παρακολουθείται η διαδικασία σε όλα τα στάδια προκειμένου όπου εντοπίζονται αστοχίες, να διορθώνονται. Είναι χαρακτηριστική περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία που ενώ το ειδοποιητήριο Ιανουαρίου περιελάμβανε εισφορές που αντιστοιχούσαν στο 26,95% του εισοδήματος από ελεύθερο επάγγελμα, όπως είχε δηλωθεί στη φορολογική δήλωση για το 2015, στο ειδοποιητήριο Φεβρουαρίου ο λογαριασμός είχε αυξηθεί. Και αυτό γιατί αθροίστηκε στο εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα, αμοιβή από μερίσματα, που έλαβε ο ασφαλισμένος για μικρό ποσοστό μετοχών που διαθέτει στο Χρηματιστήριο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δηλαδή, ενώ τον πρώτο μήνα ορθώς δεν υπολογίσθηκαν τα μερίσματα (αφού δεν προέρχονταν από αμοιβές μέλους διοικητικού συμβουλίου με μετοχές άνω του 3%), τον δεύτερο έγινε η «αστοχία»... Μεγάλα προβλήματα υπάρχουν και στις εισφορές των επιστημόνων, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, κυρίως από το πρώην ΤΣΜΕΔΕ, που συνταξιούχοι εδώ και πολλά χρόνια, δέχθηκαν ειδοποιητήριο για πληρωμή εισφορών ως εν ενεργεία μηχανικοί... Η διοίκηση του ταμείου πάντως διαβεβαιώνει πως η διαδικασία υπολογισμού των εισφορών, σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο (Ν.4387/2016), βρίσκεται σε συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο από τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να εντοπίζονται ενδεχόμενες αστοχίες και να προωθείται άμεσα η επίλυσή τους και τονίζει ότι η προσπάθεια θα συνεχιστεί μέχρι να επιλυθεί και το τελευταίο πρόβλημα. Επισημαίνει δε, ότι ασφαλισμένοι που ενδεχομένως δεν έχουν παραλάβει το ειδοποιητήριο έχουν τη δυνατότητα εκτύπωσής του μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών καθώς η προθεσμία καταβολής των εισφορών Φεβρουαρίου 2017 λήγει αύριο. Μάλιστα, στα τέλη Απριλίου λήγει και η προθεσμία πληρωμής των εισφορών Μαρτίου, στις οποίες ενδέχεται να ενσωματωθούν και αυτές για επικουρική ασφάλιση (7%) και εφάπαξ (4%). Euro2day
Κίνητρο για να πάρουν πίσω τις πινακίδες δίνει και για το 2017 το υπουργείο Οικονομικών, σε ενδιαφερόμενους κατόχους Ι.Χ. οχημάτων, αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών, οι οποίοι τα έχουν θέσει σε ακινησία. Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να αυξηθούν τα δημόσια έσοδα, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες και για το έτος 2017, να άρουν την ακινησία καταβάλλοντας τα τέλη κυκλοφορίας, έχοντας να επιλέξουν μεταξύ των εξής τριών επιλογών: • Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών κυκλοφορίας. • Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών καταβάλλονται τα 4/12 των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. • Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος του 2016 καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών. Υπενθυμίζεται ότι, όπως και πέρυσι, οι παραπάνω τρεις επιλογές είναι, κατά περίπτωση, δεσμευτικές και δεν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής άλλου χρονικού διαστήματος πέραν όσων ρητά αναφέρονται στη διάταξη. Επισημαίνεται ότι η άρση της ακινησίας γίνεται κατόπιν εγγράφου αιτήματος του κατόχου του οχήματος. Με βάση εγκύκλιο που εξέδωσε για το ίδιο θέμα πέρυσι η ΑΑΔΕ, ο μήνας που γίνεται η άρση της ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας, ανεξάρτητα από την ακριβή ημέρα της άρσης. Συγκεκριμένα, όπως ίσχυσε πέρυσι το σύστημα, προέβλεπε τα εξής: Παράδειγμα 1: Για επιβατικό Ι.Χ. 1.000 κ.εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι 120 ευρώ. Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2017:• Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120x (2/12)=20 ευρώ.• Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 120x (4/12)=40 ευρώ.• Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017. Σε αυτήν την περίπτωση θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120x (7/12)+120x (2/12)=70 ευρώ+20 ευρώ=90 ευρώ. Παράδειγμα 2: Για επιβατικό Ι.Χ. με εκπομπές 100 γρ. CO2/χλμ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι: 100×0,90=90 ευρώ. Εστω ότι φορολογούμενος αιτείται άρσης ακινησίας στις 28 Ιουνίου 2017:– Για 1 μήνα. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 9x (2/12)=15 ευρώ.– Για 3 μήνες. Τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας είναι 90x (4/12)=30 ευρώ.– Για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2017. Θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 90x [(7/12)+ (2/12)]=90x (9/12)=67,5 ευρώ. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου, στην περίπτωση εκπρόθεσμης επιστροφής άδειας και πινακίδων ή μη επιστροφής στη ΔΟΥ, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των αναλογούντων ετησίων τελών κυκλοφορίας. Δηλαδή, εάν ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος του παραδείγματος 1 έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για διάρκεια άρσης τριών μηνών (40 ευρώ) και δεν επιστρέψει τα στοιχεία (άδεια και πινακίδες) του οχήματος εμπρόθεσμα (τελευταία εργάσιμη του τριμήνου), τότε επιβάλλεται πρόστιμο 120×2=240ευρώ. Δεν απαιτείται η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στη ΔΟΥ όταν η άρση περιλαμβάνει και τον τελευταίο μήνα του έτους 2017 (Δεκέμβριο), εφόσον καταβληθούν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας του 2018. Στις περιπτώσεις μεταβίβασης οχήματος εντός του 2017 δεν εφαρμόζονται τα παραπάνω. Ισχύουν οι διατάξεις του νόμου 4093/2012, σύμφωνα με τις οποίες δεν επέρχεται μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος, εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η μεταβίβαση, αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που ενδεχομένως έχουν καταβληθεί, καθώς και τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται για τον χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπομένων από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις προστίμων. Το ίδιο συμβαίνει εφόσον έχει προηγηθεί άρση ακινησίας, σύμφωνα με την εν λόγω ρύθμιση στην περίπτωση διαγραφής οχήματος λόγω εξαγωγής του, όπου απαιτείται ο έλεγχος καταβολής των ετήσιων τελών κυκλοφορίας τρέχοντος και παρελθόντων ετών. Επίσης, στην περίπτωση που έχει γίνει χρήση μίας εκ των τριών χρονικών περιόδων άρσης της ακινησίας, και ο κάτοχος αιτείται εκ νέου άρση, τότε θα καταβάλλονται τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας (αφαιρουμένου του ποσού των τελών κυκλοφορίας που έχει καταβληθεί).
Με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να κινείται σταθερά πάνω από το «φράγμα» του 1,5 ευρώ το λίτρο από τις αρχές του έτους, είναι απορίας άξιο πόσοι από τους εκδρομείς του Πάσχα θα φουλάρουν, τελικά, το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους. Κι αυτό, τη στιγμή που τα καύσιμα θα ήταν πολύ πιο προσιτά στον καταναλωτή αν η χώρα μας δεν έκανε «πρωταθλητισμό» στην επιβολή φόρων. Η Ελλάδα έχει την τρίτη πιο ακριβή βενζίνη μεταξύ 29 χωρών (των 28 της Ευρωπαϊκής Eνωσης και της Ελβετίας), σύμφωνα με δημοσίευμα της «Corriere della Sera», το οποίο επικαλείται στοιχεία της Ε.Ε. (Μάρτιος 2017). Οπως σημειώνεται, το κόστος της βενζίνης στη χώρα μας διαμορφώνεται σε 75,8 ευρώ για 50 λίτρα βενζίνης (1,516 ευρώ το λίτρο). Από αυτό το ποσό, τα 50,2 ευρώ αντιστοιχούν σε φόρους και τα υπόλοιπα 25,6 ευρώ σε καθαρή ύλη. Στην κορυφή της κατάταξης των χωρών με την ακριβότερη βενζίνη βρίσκεται η Ιταλία και ακολουθεί η Ολλανδία. Κι αυτά, ενώ στις ΗΠΑ η τιμή της βενζίνης στα 50 λίτρα διαμορφώνεται σε 28,45 ευρώ (δηλαδή σε 0,569 ευρώ το λίτρο), από τα οποία μόλις τα 5,69 ευρώ αναλογούν σε φορολογία και τα υπόλοιπα 22,76 ευρώ στην καθαρή ύλη. Στο μεταξύ, σύμφωνα με το τελευταίο εβδομαδιαίο δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων (7.4.2017) η μέση τιμής της αμόλυβδης κινήθηκε στα 1,523 ευρώ ανά λίτρο. Αυτή, διαμορφώθηκε από την τιμή διυλιστηρίου κατά 28,05%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 66,04%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιριών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 5,92%. Οσον αφορά στο diesel κίνησης, άγγιξε τα 1,274 και το υγραέριο τα 0,841 ευρώ. Στα μεγάλα αστικά κέντρα η τιμή της βενζίνης κινήθηκε κοντά στα 1,5 ευρώ. Για την ακρίβεια, στα 1,502 ευρώ το λίτρο στην Αττική και στα 1,501 ευρώ το λίτρο στην Θεσσαλονίκη αντίστοιχα. Στις Κυκλάδες παρατηρείται η υψηλότερη μέση τιμή βενζίνης 1,770 ευρώ το λίτρο. Επονται οι Νομοί Σάμου με 1,663 ευρώ ανά λίτρο, Δωδεκανήσου (1,640 ευρώ), Ευρυτανίας (1,620 ευρώ). Σημειώνεται πως η… χαριστική βολή για την τσέπη του Ελληνα δόθηκε στις αρχές του έτους, αφού από την 1.1.2017 τέθηκε σε ισχύ η αύξηση στους συντελεστές των ειδικών φόρων κατανάλωσης (ΕΦΚ) σε βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης και υγραέριο κίνησης. Πρόκειται για μέτρο που συμφωνήθηκε με τους δανειστές στο πλαίσιο της πρώτης αξιολόγησης. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε αύξηση της βενζίνης κατά 3,7 λεπτά το λίτρο. Κι αυτό, αφού ο ΕΦΚ από 670 διαμορφώθηκε σε 700 ευρώ ανά 1000 λίτρα και η αύξηση αυτή των 30 ευρώ, με το ΦΠΑ έφτασε τα 37,20 ευρώ. Ελεύθερος Τύπος
Το 2016 ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά μετά την κρίση της ευρωζώνης, έκρινε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, στην παρουσίαση της ετήσιας έκθεσής της, χθες 10 Απριλίου. «Αν και η χρονιά ξεκίνησε μέσα στην οικονομική αβεβαιότητα, τελείωσε με τον πιο σταθερό βηματισμό μετά την κρίση» ανέφερε στον πρόλογο της έκθεσης ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η ΕΚΤ ανταποκρίθηκε στον ανησυχητικά χαμηλό πληθωρισμό, ενισχύοντας τεράστιο πρόγραμμα αγοράς ομολόγων της, μειώνοντας τα επιτόκια και παρατείνοντας τα φθηνά δάνεια προς τις τράπεζες. Οι κινήσεις της ΕΚΤ στοχεύουν στην αύξηση της ρευστότητας μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος στην πραγματική οικονομία, καθιστώντας ευκολότερο για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά να δανειστούν για τις δαπάνες τους και τις επενδύσεις - προωθώντας την ανάπτυξη και την αύξηση του πληθωρισμού προς το στόχο που έχει θέσει η ΕΚΤ για ακριβώς κάτω από το 2%. Μέχρι τον Δεκέμβριο, η οικονομία της ευρωζώνης φαινόταν υγιής για το ίδρυμα της Φρανκφούρτης σε σημείο που αποφάσισε να περιορίσει την αγορά ομολόγων της από 80 δισ. ευρώ το μήνα στο προηγούμενο επίπεδο των 60 δισ. ευρώ. «Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την επιτυχία των δράσεων μας στις αρχές του έτους: αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην οικονομία της ζώνης του ευρώ και εξαφάνιση των κινδύνων του αποπληθωρισμού», σχολίασε ο Ντράγκι. Αλλά η κεντρική τράπεζα θεωρεί ότι το έργο της δεν έχει τελειώσει. Η ευρωζώνη αντιμετωπίζει πολιτικούς κινδύνους από τις εκλογές στη ισχυρά μέλη της όπως η Γαλλία, η Γερμανία και ίσως η Ιταλία, ενώ η αδύναμη παγκόσμια ανάπτυξη και η πολιτική αβεβαιότητα μειώνουν την ζήτηση από το εξωτερικό για τα προϊόντα της. Εν τω μεταξύ, αν και ο πληθωρισμός σύντομα ανέβηκε το Φεβρουάριο, χάρη στην αύξηση των τιμών του πετρελαίου, μειώθηκε το Μάρτιο και απέχει πολύ από το να θεωρηθεί «αυτοτροφοδοτούμενος» ενώ η αύξηση των τιμών και των μισθών παραμένει υποτονική. Προς το παρόν,ο Ντράγκι και οι συνεργάτες του στο διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας πιστεύουν ότι η οικονομική ανάκαμψη εξακολουθεί να εξαρτάται από την υποστήριξή τους. Η έκθεση καλεί τις κυβερνήσεις να επιταχύνουν τις μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά τη χαλάρωση εργατική νομοθεσία, και να ανακατευθύνουν τις δαπάνες σε τομείς πιο φιλικούς στην ανάπτυξη. Και βάζει στο στόχαστρο την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υποστηρίζοντας ότι «μια πιο ισχυρή εφαρμογή των δημοσιονομικών κανόνων θα ήταν ευπρόσδεκτη» σε περιπτώσεις όπως η απόφαση των Βρυξελλών να μην επιβάλει κυρώσεις στην Ισπανία και την Πορτογαλία για την υπέρβαση των στόχων για το έλλειμμα. Με το Brexit να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κινδύνους για την οικονομία της ευρωζώνης για το εγγύς μέλλον, η ΕΚΤ επανέλαβε ότι η διατήρηση της ακεραιότητας της ενιαίας αγοράς της ΕΕ και της «ομοιογένειας των κανόνων και η εφαρμογή τους» είναι «επιτακτική ανάγκη».
Τα πέντε αιτήματα των τραπεζών για αλλαγές στο νόμο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό παρουσίασε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών Νικόλαος Καραμούζης μιλώντας στη Βουλή την Μ. Τρίτη το απόγευμα. Όπως είπε ο κ. Καραμούζης έχουν διαπιστωθεί οι ακόλουθες παρατηρήσεις που τις θεωρούν οι τράπεζες κρίσιμες και καθοριστικές για την επιτυχία του θεσμού: 1. Πεδίο εφαρμογής. Ο νόμος πρέπει να αφορά αποκλειστικά και μόνο επιχειρηματικές και όχι ατομικές οφειλές των ατομικών επιχειρήσεων (λ.χ. από στεγαστικό). Για τις ατομικές οφειλές υπάρχουν πολλά τραπεζικά προϊόντα σε διμερή βάση. Το κέντρο βάρους του νόμου πρέπει να είναι η διαφύλαξη της επιχειρηματικότητας. 2. Ελάχιστο ύψος οφειλών. Η ΕΕΤ είχε ζητήσει το ελάχιστο όριο των οφειλών να ξεκινά από τις 150.000 ευρώ. Το μειώσαμε σε € 50.000. Για λόγους πρακτικούς, λειτουργικούς και αποτελεσματικότητας. Υπάρχει ο βάσιμος φόβος ότι το σύστημα θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα με χαμηλότερες των 50.000 οφειλές, ακόμη και εάν αυτές, μεταξύ € 20.000 – 50.000, υπαχθούν σε αυτοματοποιημένη διαδικασία. 3. Κατάργηση της δικαστικής διαδικασίας επικύρωσης. Είμαστε απόλυτα αντίθετοι με την παρεμβολή δικαστικής διαδικασίας επικύρωσηςτης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Οι δανειστές, που θίγονται και δεν συναινούν στην εξωδικαστική διαδικασία θα μπορούν να ασκήσουν τριτανακοπή, μετά την επικύρωση, άρα προστατεύονται. Η δικαστική επικύρωση σημαίνει καθυστέρηση 18 τουλάχιστον μηνών, γιατί οι 5 μήνες που προβλέπει ο νόμος δεν θα τηρηθούν στην πράξη, από τα ήδη υπερφορτωμένα δικαστήρια. Επικαλούμαι το κακό προηγούμενο του ν. 3869/2010 (γνωστού ως νόμου Κατσέλη), για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Εκκρεμούν 155.000 αιτήσεις και κάποιες από αυτές έχουν προσδιοριστεί για το 2032 4. Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή την ίδια ημέρα που θα αρχίσει να ισχύει ο νόμος και να μην υποβληθεί ούτε μία αίτηση γραπτά. Υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες ατομικές επιχειρήσεις και εταιρείες, που μπορούν να υπαχθούν στο νόμο. Για να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος θα πρέπει από την πρώτη μέρα που θα αρχίσει να ισχύει οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά να υποβάλλονται ηλεκτρονικά και να περιορίσουμε τη γραφειοκρατία, έχοντας ένα σύστημα που θα επιτρέπει την ηλεκτρονική συλλογή στοιχείων. 5. Η αναστολή που προβλέπεται για το χρόνο από την υποβολή της αιτήσεως, μέχρι την έκδοση δικαστικής αποφάσεως, και αφορά τον Κώδικα Δεοντολογίας της ΤτΕ πρέπει να καταργηθεί, διότι η αναστολή θα ευνοήσει τη δημιουργία περαιτέρω οφειλών και θα ενθαρρύνει τη δημιουργία στρατηγικών κακοπληρωτών.
Εντός των επόμενων δύο εβδομάδων αναμένεται να κοινοποιηθεί η προκήρυξη του ΟΑΕΔ για το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων της Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και άλλων Δημοσίων Φορέων για την απασχόληση...
Ενημέρωση για τις αργίες του Πάσχα και για την αμοιβή τους, προσφέρει η ΓΣΕΕ προς τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Η Μεγάλη Παρασκευή (14-04-2017) είναι υποχρεωτική αργία για τα καταστήματα....
Την άποψή του υπέρ «μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας» επαναλαμβάνει ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μηστοτάκης με αφορμή τη συνάντησή του με εκπροσώπους ελεύθερων επαγγελματιών και επιστημόνων. Σε ανάρτησή του στο Facebook ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει ότι «ζούμε σε μια χώρα που τιμωρεί την σκληρή δουλειά και ποινικοποιεί την επιτυχία» και προς επίρρωση φέρνει ως παράδειγμα «έναν απλό πίνακα με το παράδειγμα που άκουσα σήμερα»: «Με απλά λόγια, όσο πιο πολύ πετυχαίνεις στη δουλειά σου, τόσο λιγότερα χρήματα κερδίζεις. Αντί να ζητάμε από τους νέους να έχουν όνειρα για να φτάσουν ψηλά τους δίνουμε αντικίνητρα να εργαστούν. Αντί να επιβραβεύουμε επαγγελματίες που ξενυχτάνε στα γραφεία τους, στα ιατρεία τους, στα εργοτάξια, τους αφαιρούμε την πρόσβαση σε χρήματα που ανήκουν στη δική τους τσέπη» αναφέρει ο πρόεδρος της ΝΔ και καταλήγει:. «Θέλω οι νέοι μας να ζήσουν σε μια Ελλάδα που θα αναγνωρίζει τη δουλειά τους, θα επιβραβεύει το ταλέντο τους, θα ανταμείβει τους κόπους τους. Γι αυτό είμαι υπέρ μιας τολμηρής μείωσης της φορολογίας. Είναι αξιακό και όχι μόνο οικονομικό ζήτημα.»
Φορολογικές δηλώσεις 2017: Η καταληκτική ημερομηνία και οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας Μέχρι τις 30 Ιουνίου θα υποβάλλονται οι φορολογικες δηλώσεις προσώπων σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για...
Στα όρια της φτώχειας βρίσκεται ένας μεγάλος αριθμός της τάξης του 1,5 εκατομμυρίου (με εισοδήματα 4.500 ευρώ τον χρόνο), ενώ οι νέες περικοπές στις σημερινές συντάξεις το 2019 θα οδηγήσουν σε συνολική μνημονιακή απώλεια εισοδημάτων για τους συνταξιούχους έως 70%. Τις δραματικές αυτές επισημάνσεις διατυπώνει ο ομότιμος καθηγητής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Σάββας Ρομπόλης, προσθέτοντας ότι οι περικοπές που έγιναν από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν μειώσει τη μέση κύρια σύνταξη στα 700 ευρώ. Παράλληλα, δυσοίωνες είναι οι προοπτικές για το μέλλον των συντάξεων που έχουν μετατραπεί σε φιλοδωρήματα (απώλειες έως 50%). Όπως παρατηρεί ο Σάββας Ρομπόλης, η κατάσταση με το ασφαλιστικό σύστημα θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη τη δεκαετία 2020 -2030, οπότε και θα συνταξιοδοτηθούν οι Ελληνες που γεννήθηκαν από το 1960. Αν παρατηρήσουμε την εξέλιξη γεννήσεων τη μεταπολεμική περίοδο, θα δούμε ότι το 1960 είχαμε μεγαλύτερο αριθμό γεννήσεων, άρα θα έχουμε μεγαλύτερο αριθμό συνταξιοδοτήσεων, που σημαίνει ότι χρειαζόμαστε πόρους γι α να συνταξιοδοτηθούν συντάξεις νέων συνταξιούχων». Σύμφωνα με τον Ρομπόλη, η «συνεχής υποχώρηση των μισθών και η επέκταση των ευέλικτων μορφών απασχόλησης υπονομεύουν τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, στις συντάξεις. Όπως διαμορφώνονται πλέον οι μέσοι μισθοί, απαιτούνται οι ασφαλιστικές εισφορές δέκα εργαζομένων για να πληρωθεί μια σύνταξη, ενώ πριν από την κρίση χρειάζονταν οι εισφορές μόνο τεσσάρων εργαζομένων. Η σύγκρουση των γενεών μεταξύ παλιών και νέων συντάξεων έχει ήδη ξεκινήσει». Επισήμανε ότι η προηγούμενη γενιά έδινε π.χ. στο σύστημα 100 μονάδες όταν συνταξιοδοτούνταν, ενώ η σημερινή γενιά των 30-45 χρόνων θα δώσει στο σύστημα 100 μονάδες για να τις επιστραφούν 52. Κατά τον Σάββα Ρομπόλη η οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά αποτελεσματική – εναλλακτική προοπτική του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος στην Ελλάδα βασίζεται όχι στις διαδοχικές περικοπές των συντάξεων και τη φτωχοποίηση του πληθυσμού αλλά στην αύξηση του ΑΕΠ και της απασχόλησης (όχι βέβαια της ευέλικτης που θα προκαλέσει ετήσια αύξηση των ελλειμάτων του ΣΚΑ κατά τα επόμενα χρόνια 1,8 δισ.) τη δημογραφική ανανέωση του πληθυσμού και την αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας τα οποία ελλείπουν ανησυχητικά από τις πολιτικές της βίαιης αποδιάρθρωσης και αποζημίωσης της κοινωνικής ασφάλισης των δανειστών. Τα Νέα
Σοκ για τις συντάξεις χηρείας που αιτήθηκαν οι σύζυγοι θανόντων μετά τις 13/5/2016 κρύβει ο νόμος Κατρούγκαλου και οι εφαρμοστικές εγκύκλιοι που καθορίζουν τα οριστικά ποσά που δικαιούνται να λάβουν τόσο οι επιζώντες σύζυγοι όσο και τα τέκνα αυτών εφόσον είναι ανήλικα ή σπουδάζουν και δεν έχουν υπερβεί το 24ο έτος. Το ποσό για τις νέες συντάξεις χηρείας, αυτές δηλαδή που αφορούν θανάτους μετά τις 13/5/2016, στην πραγματικότητα δεν θα είναι στο 50% του σύνταξης του θανόντος, αλλά σε μικρότερο ποσοστό, καθώς οι επιζώντες σύζυγοι θα λάβουν το 50% της σύνταξης αφού όμως πρώτα επανυπολογιστεί με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου! Στην πράξη οι νέοι -μετά τις 13/5/2016- δικαιούχοι συντάξεων χηρείας θα πάρουν λιγότερα από το 50% της σύνταξης του θανόντος γιατί αυτή η σύνταξη μετά τον επανυπολογισμό της θα βγει μικρότερη. Αυτή η κρυφή παγίδα του νόμου και των εφαρμοστικών εγκυκλίων που εκδόθηκαν από τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο), σημαίνει ότι αν ο θανών έπαιρνε σύνταξη 1.000 ευρώ, αυτή θα επανυπολογιστεί και μετά τον επανυπολογισμό της θα δοθεί το 50% στον επιζώντα σύζυγο. Αν υπάρχουν ανήλικα παιδιά, θα μοιραστούν το υπόλοιπο 50% (25%+25%) μέχρι να ενηλικιωθούν. Ετσι αν τα 1.000 ευρώ γίνουν 800 ευρώ μετά τον επανυπολογισμό, η χήρα θα πάρει το 50% των 800 ευρώ, δηλαδή τα 400 ευρώ, ενώ αν δεν υπήρχε επανυπολογισμός θα έπαιρνε το 50% της σύνταξης των 1.000 ευρώ που ελάμβανε ο θανών. Με τον επανυπολογισμό όμως το ποσό που θα πάρει αντιστοιχεί στο 40% των 1.000 ευρώ! Η προσωπική διαφορά δε των 200 ευρώ που θα προκύψει με τον επανυπολογσμό της σύνταξης από τα 1.000 στα 800 ευρώ, είναι πολύ πιθανόν να φύγει άμεσα και όχι το 2019, που θα πέσει το μεγάλο τσεκούρωμα σε όλες τις κύριες συντάξεις μέσω κατάργησης των προσωπικών διαφορών. Οι νέες οριστικές συντάξεις χηρείας θα είναι οι πρώτες που θα εκδοθούν λόγω ανωτέρας βίας (απώλεια προσώπων) με το νέο τρόπο υπολογισμού που ισχύει για όλες τις συντάξεις με αίτηση από 13/5/2016 και μετά. Πρώτα λοιπόν θα επανυπολογιστούν οι συντάξεις και μετά επί του νέου και μικρότερου ποσού από αυτό που ελάμβανε ο θανών, θα χορηγείται το 50% στους επιζώντες συζύγους, όπως επιβεβαιώνουν στον «Ε.Τ.» αρμόδια στελέχη που ήδη έχουν ξεκινήσει να υπολογίζουν ποσά για δικαιούχους χηρείας με αίτηση μετά τις 13/5/2016. Οι προϋποθέσεις Το σοκ δεν είναι όμως μόνο στα ποσά, αλλά και στις προϋποθέσεις καταβολής τους. Πολλοί δικαιούχοι χηρείας εξακολουθούν να αγνοούν (και είναι λογικό λόγω της κατάστασης που αντιμετωπίζουν) ότι οι προϋποθέσεις είναι πολύ πιο αυστηρές απ’ ό,τι πριν τον νόμο Καρούγκαλου και θα βρεθούν προ εκπλήξεων, όταν διαπιστώσουν ότι όχι μόνο θα λάβουν, λόγω του επανυπολογισμού, μικρότερο ποσοστό από το 50% της σύνταξης που καταβαλλόταν στον θανόντα σύζυγο, αλλά και ότι μετά από μια τριετία αυτό το ποσοστό μπορεί να μειωθεί στο 25% ή ακόμη χειρότερα η σύνταξη να ανασταλεί πλήρως και να επαναχορηγηθεί στα 67! ελεύθερος τύπος
Μέχρι τον Ιούλιο θα αναπτυχθούν οι πρώτες 60 Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) και μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν και οι 239 που προβλέπει ο σχεδιασμός, σε 65 αστικά...
Κομμάτια και αποσπάσματα από την πολιτική συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου (στην οποία στηρίζεται η απόφαση του Eurogroup της 20ης Μαρτίου για την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα) έρχονται σιγά σιγά στο φως σε ό,τι αφορά την ένταση και την έκταση των νέων μέτρων που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Στον τομέα του αφορολόγητου η μείωση που θα αρχίσει από 1.1.2020 (ή από το 2019 αν δεν πιαστεί ο στόχος του 2018) και θα είναι 3.000 ευρώ καθώς από τις 8.636 ευρώ που είναι σήμερα για τον άγαμο το αφορολόγητο θα υποχωρήσει στις 5.636 ευρώ. Αντίστοιχα το αφορολόγητο για μια οικογένεια με δύο παιδιά θα υποχωρήσει από 9.090 ευρώ σήμερα σε μόλις 6.090 ευρώ. Έτσι, μια οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ το μήνα (επί 14 μισθούς), μέχρι σήμερα θα πλήρωνε στην εφορία 464 ευρώ. Από το 2020 (ή το 2019) θα πληρώσει 1.124 ευρώ ήτοι 660 ευρώ παραπάνω. Οι νέες αυξήσεις στη φορολογία προστίθενται στις προηγούμενες όταν σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι αυξήσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων στην Ελλάδα το 2016 (σε σύγκριση με το 2015) ήταν υψηλότερες από κάθε άλλο κράτος-μέλος του Οργανισμού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προφανώς οι αυξήσεις του ΕΦΚΑ το 2017. Στα στοιχεία της συμφωνίας που βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια ανήκει και η δυνατότητα ομαδικών απολύσεων χωρίς υπουργικό «βέτο» αν είναι κάτω από το όριο του 5% του συνόλου των εργαζομένων σε μια μεγάλη επιχείρηση. Παράλληλα η κυβέρνηση πέτυχε να μεταθέσει τη ψήφιση του συνδικαλιστικού νόμου για το φθινόπωρο, δεσμευόμενη ωστόσο ότι θα υλοποιήσει την μεταρρύθμιση στην τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος. Στις συντάξεις ο υπουργός Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη Βουλή ότι «υπάρχει δέσμευση για μείωση στο επίπεδο του 1% του ΑΕΠ, ήτοι 1,8 δισ. ευρώ, που θα αφορά τις υψηλότερες κατά κανόνα συντάξεις». Οι περικοπές αυτές θα ισχύσουν από 1.1.2019 και αναμένεται να πλήξουν 1,4 εκατ. συνταξιούχους. Το «ψαλίδι» στη λεγόμενη προσωπική διαφορά στις χαμηλές συντάξεις θα αρχίζει από 18% και θα φτάνει ακόμη και στο 50% της προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους που παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ. protothema
Πρόγευση για νέα έκρηξη στις ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου σε ιδιώτες από τον Μάρτιο και μετά δίνουν τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου τα οποία δείχνουν ότι το Δημόσιο αποπλήρωσε ληξιπρόθεσμες οφειλές μόνο 47, 2 εκατ. ευρώ το πρώτο δίμηνο του χρόνου έναντι ενός συνολικού υπολοίπου ύψους 3,8 δισ. ευρώ . αυξημένου κατά 200 εκατ. ευρώ από την αρχή του χρόνου. Από τις δόσεις συνολικού ύψους 3,5 δισ. ευρώ που πήρε το δημόσιο για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων ενταλματοποιήθηκαν 3.467 εκατ. ευρώ και αποδόθηκαν στους δικαιούχους περίπου 3,1 δισ. ευρώ ενώ περίπου 360 εκατ. ευρώ έμειναν ως ταμειακά διαθέσιμα. Από τα χρήματα που δόθηκαν τα 3,06 δισ. ευρώ δόθηκαν σε προμηθευτές οι οποίοι έχουν λαμβάνειν άλλα 3,8 δισ. ευρώ και 405 εκατ. ευρώ για τις επιστροφές φόρων με το υπόλοιπο να φτάνει τα 1,255 δισ. ευρώ. Την τελευταία δόση ύψους 1,7 δισ. ευρώ την πήρε το υπουργείο Οικονομικών τον Νοέμβριο. Έκτοτε λόγω της καθυστέρησης της αξιολόγησης δεν πήρε χρήματα για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων. Με δεδομένο ότι ληξιπρόθεσμη καθίσταται μια οφειλή μετά από καθυστέρηση 90 ημερών και το πρόγραμμα αποπληρωμής έχει πρακτικά παγώσει - ελλείψει χρημάτων από τον περασμένο Δεκέμβριο- σημαίνει ότι τον Μάρτιο θα πρέπει να αναμένουμε μια μεγάλη αύξηση των ληξιπρόθεσμων του δημοσίου. Οι προβληματικοί τομείς που όπως φαίνεται γεννούν συνεχώς νέα χρέη βρίσκονται στο τομέα της υγείας και της ασφάλισης. Τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκονται στην πρώτη θέση και πάλι με ληξιπρόθεσμες οι οποίες αυξήθηκαν από τα 2 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016 στα 2,36 δισ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά και άλλα 1,5 δις ευρώ που αφορούν συντάξεις που εκκρεμούν Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του ΕΟΠΠΥ αυξήθηκαν και αυτές από τα 1,136 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου στα 1,34 δισ. ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου Το χρέος των νοσοκομείων αυξήθηκε από τα 449,3 εκατ. ευρώ στα 573,6 εκατ. ευρώ στο τέλος του περασμένου Φεβρουαρίου . Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ΟΤΑ έμειναν πρακτικά ίδιες στα 300 εκατ. ευρώ από το τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου. Τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου διατήρησαν επίσης σταθερές τις οφειλές στους κοντά στα 380 εκ ευρώ από το τέλος Δεκεμβρίου μέχρι και το τέλος του Φεβρουαρίου. Σχεδόν σταθερό έμεινε και το υπόλοιπο των καθυστερούμενων φόρων το οποίο από τα 1,225 δις ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου καταγράφεται οριακά αυξημένο στα 1,255 δις ευρώ στο τέλος Φεβρουαρίου. Τούτο βέβαια χωρίς να υπολογίζεται και ένα ποσό παρακρατούμενων φόρων ύψους 1,2 δισ. ευρώ που βρίσκεται ακόμη στις εφορίες όλης της χώρας και περιμένει να ελεγχθεί και να εγκριθεί πριν αποδοθεί στους δικαιούχους τους. enikonomia
Κομμάτια και αποσπάσματα από την πολιτική συμφωνία του Eurogroup της 20ης Φεβρουαρίου (στην οποία στηρίζεται η απόφαση του Eurogroup της 20ης Μαρτίου για την επιστροφή της τρόικας στην Αθήνα) έρχονται σιγά σιγά στο φως σε ό,τι αφορά την ένταση και την έκταση των νέων μέτρων που αποδέχθηκε η κυβέρνηση. Την μεγάλη Τρίτη ο υπουργός Ενέργειας κ. Γιώργος Σταθάκης δήλωσε στη Βουλή ότι «υπάρχει δέσμευση για μείωση στο επίπεδο του 1% του ΑΕΠ, ήτοι 1,8 δισ. ευρώ, που θα αφορά τις υψηλότερες κατά κανόνα συντάξεις». Οι περικοπές αυτές θα ισχύσουν από 1.1.2019 και αναμένεται να πλήξουν 1,4 εκατ. συνταξιούχους. Το «ψαλίδι» στη λεγόμενη προσωπική διαφορά στις χαμηλές συντάξεις θα αρχίζει από 18% και θα φτάνει ακόμη και στο 50% της προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους που παίρνουν πάνω από 1.500 ευρώ. Στον τομέα του αφορολόγητου η μείωση που θα αρχίσει από 1.1.2020 (ή από το 2019 αν δεν πιαστεί ο στόχος του 2018) και θα είναι 3.000 ευρώ καθώς από τις 8.636 ευρώ που είναι σήμερα για τον άγαμο το αφορολόγητο θα υποχωρήσει στις 5.636 ευρώ. Αντίστοιχα το αφορολόγητο για μια οικογένεια με δύο παιδιά θα υποχωρήσει από 9.090 ευρώ σήμερα σε μόλις 6.090 ευρώ. Έτσι, μια οικογένεια με ετήσιο εισόδημα 11.200 ευρώ, δηλαδή 800 ευρώ το μήνα (επί 14 μισθούς), μέχρι σήμερα θα πλήρωνε στην εφορία 464 ευρώ. Από το 2020 (ή το 2019) θα πληρώσει 1.124 ευρώ ήτοι 660 ευρώ παραπάνω. Οι νέες αυξήσεις στη φορολογία προστίθενται στις προηγούμενες όταν σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ οι αυξήσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων στην Ελλάδα το 2016 (σε σύγκριση με το 2015) ήταν υψηλότερες από κάθε άλλο κράτος-μέλος του Οργανισμού, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται προφανώς οι αυξήσεις του ΕΦΚΑ το 2017. Στα στοιχεία της συμφωνίας που βγαίνουν σιγά σιγά στην επιφάνεια ανήκει και η δυνατότητα ομαδικών απολύσεων χωρίς υπουργικό «βέτο» αν είναι κάτω από το όριο του 5% του συνόλου των εργαζομένων σε μια μεγάλη επιχείρηση. Παράλληλα η κυβέρνηση πέτυχε να μεταθέσει τη ψήφιση του συνδικαλιστικού νόμου για το φθινόπωρο, δεσμευόμενη ωστόσο ότι θα υλοποιήσει την μεταρρύθμιση στην τρίτη αξιολόγηση του προγράμματος. Πηγή κειμένου: protothema
Στην Ολομέλεια της Βουλής τίθενται σήμερα προς συζήτηση και ψήφιση οι δύο προτάσεις που έχουν κατατεθεί από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και από τη Ν.Δ. για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία. Ειδικότερα η Ολομέλεια θα συζητήσει και θα λάβει απόφαση σύμφωνα με τα άρθρα 68 παρ. 2 του Συντάγματος και 144 του Κανονισμού της Βουλής: Επί της πρότασης που κατέθεσαν ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και οι βουλευτές του κόμματός του και ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ανεξαρτήτων Ελλήνων Πάνος Καμμένος και οι βουλευτές του κόμματός του, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τη διερεύνηση σκανδάλων στον χώρο της Υγείας κατά τα έτη 1997-2014, και Επί της πρότασης που κατέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης και οι βουλευτές του κόμματός του, για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά με τη διερεύνηση της διαχείρισης και των δαπανών της δημόσιας υγείας από το 1996 μέχρι σήμερα. Η απόφαση της Ολομέλειας για τη σύσταση Εξεταστικής λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, η οποία δεν μπορεί να είναι κατώτερη από τα δύο πέμπτα του όλου αριθμού των βουλευτών.