Σύνταξη από 5 έως και 12 χρόνια νωρίτερα κλειδώνουν οι ασφαλισμένοι αναγνωρίζοντας με «αίτηση τώρα» πλασματικά έτη ασφάλισης, λόγω σπουδών, στρατιωτικής θητείας, παιδιών, αλλά και χρόνου ανεργίας, ασθένειας, κενών ασφάλισης, ακόμη και ημερών απεργίας. Ολοι οι παραπάνω πλασματικοί χρόνοι γίνονται συντάξιμοι και μετρούν ως ένσημα όπως στην κανονική ασφάλιση. Τα οφέλη από εξαγορά χρόνου ασφάλισης είναι: • Η μείωση των ορίων ηλικίας. • Η μείωση του πραγματικού εργάσιμου βίου. • Η έξοδος στη σύνταξη αρκετά χρόνια νωρίτερα. Πέρα από τα πλασματικά έτη που μπορούν να αξιοποιήσουν οι ασφαλισμένοι, πρέπει να προσέξουν 4 σημεία: 1. Πότε πρέπει να τα αναγνωρίσουν. 2. Σε ποιο φορέα (αν υπάρχουν διαδοχικά Ταμεία). 3. Πόσα χρόνια γλιτώνουν από το όριο ηλικίας και τον εργάσιμο βίο. 4. Πόσο μετρούν στο ποσό της σύνταξης. Τα μυστικά αυτά αποκαλύπτει σήμερα το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» με έναν πλήρη οδηγό για το πώς αλλάζουν τα όρια ηλικίας, αλλά και το ποσό σύνταξης, με τα πλασματικά έτη ασφάλισης, που τελικώς αναδεικνύονται σε καθοριστικό παράγοντα για τη συνταξιοδότηση εκατοντάδων χιλιάδων ασφαλισμένων μέσα στην επόμενη πενταετία. Υπάρχουν πέντε κανόνες στα πλασματικά έτη για παλαιούς και νέους ασφαλισμένους που είναι: 1. Ο χρόνος της ανεργίας και της ασθένειας είναι δωρεάν, εφόσον οι ασφαλισμένοι που έμειναν άνεργοι για κάποια διαστήματα ή είχαν απουσιάσει λόγω βραχύβιας ή μεγαλύτερης ασθένειας είχαν επιδοτηθεί για τους λόγους αυτούς με επίδομα ανεργίας ή με επίδομα ασθένειας. 2. Οι υπόλοιποι πλασματικοί χρόνοι (παιδιών, σπουδών, κενά ασφάλισης) αναγνωρίζονται στα συντάξιμα έτη, κατόπιν εξαγοράς. 3. Η εξαγορά ακρίβυνε με το νόμο Κατρούγκαλου και για όποιον κάνει αίτηση από 13/5/2016 και μετά ο κάθε μήνας κοστίζει εισφορά ίση με το 20% του μισθού. 4. Οσοι έκαναν αίτηση πριν από το νόμο πληρώνουν για όλους τους χρόνους 168 ευρώ το μήνα και για τη στρατιωτική θητεία εισφορά 20% του μισθού, με έκπτωση κατά 35% ή 50%, όχι όμως κάτω από τα 168 ευρώ το μήνα. 5. Για τους γονείς, που απέκτησαν παιδί μετά το 2000, η νομοθεσία προβλέπει από 1 έως πέντε πλασματικά έτη δωρεάν, με μία προϋπόθεση όμως: Τα έτη αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν δωρεάν από τους ασφαλισμένους, είτε από τον άνδρα είτε από τη γυναίκα, για να συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις πλήρους σύνταξης, δηλαδή για να έχουν 40 χρόνια στα 62. Η διάταξη αυτή του ν. 3655/2008 δεν έχει αλλάξει και κατά κύριο λόγο ευνοεί τα νέα ζευγάρια που αποκτούν παιδί και τυγχάνει μάλιστα να είναι και νέοι ασφαλισμένοι από 1/1/1993 και μετά. Στην ηλικία των 62 (ή και αργότερα αν αλλάξει ο νόμος) μπορεί ο ένας από τους δύο να αξιοποιήσει το δωρεάν πλασματικό χρόνο λόγω τέκνων και να συμπληρώσει πιο γρήγορα τα 40 χρόνια για πλήρη σύνταξη. 6. Ο χρόνος της ειδικής εξάμηνης άδειας μητρότητας που θεσπίστηκε με το ν. 3655/2008 για τις ασφαλισμένες στο ΙΚΑ που παίρνουν την ειδική άδεια μητρότητας μετά τον τοκετό είναι συντάξιμος και προστίθεται στο συνολικό χρόνο ασφάλισης, χωρίς εξαγορά. Οι μητέρες που κάνουν χρήση της ειδικής άδειας, έχουν συνολικά 9 μήνες δωρεάν πλασματικό χρόνο ασφάλισης μαζί με το χρόνο απουσίας από την εργασία τους (119 μέρες) πριν και μετά τον τοκετό. ελεύθερος τύπος
Σύμφωνα με όσα συμφώνησαν τα κυβερνητικά στελέχη με τους δανειστές στο Χίλτον, πωλείται το 30% ως 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ καθώς επίσης και το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Επί του θέματος πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω διευκρινίσεις. Για τις ΔΕΚΟ που πρόκειται να μεταφερθούν στο Υπερταμείο, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι είναι θετική εξέλιξη καθώς αν μεταφέρονταν στο ΤΑΙΠΕΔ η αξιοποίησή τους θα πήγαινε μόνο στη μείωση του χρέους. Αλλαγές έρχονται στον τρόπο λειτουργίας των αγορών. Επεκτείνεται το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Μένει να διευκρινιστεί για ποιες περιοχές επεκτείνεται το μέτρο και για πόσο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. Τέλος τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα πωλούνται και εκτός φαρμακείων, μια απόφαση που θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις. enikonomia
Τι αλλάζει με τον ΕΝΦΙΑ και τις αντικειμενικές αξίες – Σε νέα αναβολή της προσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στα επίπεδα των πραγματικών εμπορικών τιμών της κτηματαγοράς για άλλους...
Tα ειδοποιητήρια του ΕΦΚΑ έχουν αναρτηθεί ήδη στο efka.gov.gr για τις εισφορές Μαρτίου 2017 για ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους και αγρότες. Η προθεσμία πληρωμής μετά την παράταση λήγει στις 12 Μαΐου....
Φωτιά έχει πιάσει η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αφού χιλιάδες φορολογούμενοι προσφεύγουν μαζικά στην εν λόγω υπηρεσία εσωτερικής επανεξέτασης της Εφορίας και καταγγέλλουν ότι έτυχαν άδικης μεταχείρισης από τον έλεγχο που τους έγινε. Οχι σπάνια, τα στελέχη της ΔΕΔ δικαιώνουν τους ελεγχόμενους, με αποτέλεσμα να σβήνουν πρόστιμα χιλιάδων ή ακόμα και εκατομμυρίων ευρώ που σωρηδόν επέβαλαν οι συνάδελφοί τους. Ποιο είναι το πραγματικά ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση; Οχι σε ποιους σβήνουν πρόστιμα, αλλά το πότε και γιατί. Και αυτό επειδή, σε αντίθεση με το παρελθόν, ό,τι αποφασίζει η ΔΕΔ, κατά περίπτωση, ισχύει αυτομάτως και για όλους τους άλλους φορολογούμενους! Μάλιστα οι αποφάσεις της δεν κρατιούνται μυστικές, αλλά δημοσιοποιούνται στο σύνολό τους με πλήρες νομικό σκεπτικό και αναλυτικά οικονομικά στοιχεία. Αναρτώνται στο Διαδίκτυο ούτως ώστε να έχει πρόσβαση κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης. Κοινοποιούνται στις ΔΟΥ για να εφαρμόζονται με ίδια μέτρα και ίδια σταθμά για όλους τους φορολογούμενους. Και, εντέλει, αφού όλα γίνονται δημόσια, μπορεί οποιοσδήποτε να τις επικαλεστεί -και να κριθούν- στα δικαστήρια! Η υπηρεσία εσωτερικής επανεξέτασης της Εφορίας για τρία και πλέον χρόνια υπήρχε μόνο στα χαρτιά, αφού υπολειτουργούσε. Επιβλήθηκε με απαίτηση της τρόικας για να εξετάζονται υποχρεωτικά οι διαφορές πολιτών και Εφορίας πριν καταλήξουν στα δικαστήρια όπου λιμνάζουν ήδη χιλιάδες υποθέσεις για 5 ή 10 χρόνια. Διά νόμου, πρώτα επιλαμβάνεται η ΔΕΔ και μετά μπορεί ο ελεγχόμενος να προσφύγει στα δικαστήρια. Δεν αποτελεί, όμως, όργανο φορολογικής διαιτησίας με σκοπό να τα βρουν κάπου στη μέση ιδιώτες και κράτος για να κλείσει η υπόθεση. Αντί για παζάρια προκειμένου να μην πάνε στα δικαστήρια οι ελεγχόμενοι, η ΔΕΔ εξετάζει από την αρχή κάθε υπόθεση προκειμένου να εξακριβώσει αν έγινε σωστά ο έλεγχος. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί: 35.000 φορολογικούς ελέγχους διενήργησε το 2016 ολόκληρος ο ελεγκτικός μηχανισμός της Εφορίας και καταλόγισε πρόστιμα για παραβάσεις σε σχεδόν 13.500 επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα. Την ίδια χρονιά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έφτασαν 10.000 προσφυγές ελεγχομένων. Από αυτούς, η ΔΕΔ δικαίωσε (μερικώς ή ολικώς) τους 1.400 ή σχεδόν έναν στους έξι. Στα δικαστήρια κατέληξαν λιγότερες από 5.000 υποθέσεις - άρα απαλλάχτηκαν από άλλες τόσες. Αποφάσεις-μπούσουλας για την Εφορία Πάνω από 4.700 αποφάσεις της ΔΕΔ αναρτήθηκαν ήδη στο Διαδίκτυο. Με άκρως λεπτομερή τεκμηρίωση για τις περισσότερες από αυτές, οι αποφάσεις της συμβάλλουν σε εκδίκαση εξπρές. Ετσι, ελέγχονται δημόσια για το κύρος τους. Αν ευνοήσουν κάποιον, ισχύουν και για όλους τους υπόλοιπους φορολογούμενους. Ολοι μπορούν να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και να αντιμετωπίζονται ισότιμα από τον φοροελεγκτικό μηχανισμό, απαλλάσσοντας τα δικαστήρια από μαζικές προσφυγές για θέματα που έχουν ήδη λυθεί από τη νομοθεσία και τη λογιστική πρακτική. Οι αποφάσεις που εκδίδει, όμως, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έχουν και μια άλλη όψη... Σκανδαλίζουν! Προφανώς τους εφοριακούς ελεγκτές των οποίων καταρρίπτονται δημόσια οι αποφάσεις για πρόστιμα και κυρώσεις που επέβαλαν. Αλλά και λειτουργούς της Θέμιδος ή όσους θεωρούν προνόμιο της Δικαιοσύνης -και όχι της Φορολογικής Διοίκησης- να εκδίδει αποφάσεις που δικαιώνουν τους πολίτες. Και ασφαλώς την κυβέρνηση, η οποία ενοχλείται όταν το Δημόσιο χάνει χρήματα. Ενίοτε και την κοινή γνώμη, η οποία δυσπιστεί πώς γίνεται και αποφάσεις των κρατικών υπηρεσιών βγαίνουν υπέρ των φορολογουμένων! Ειδικά μετά το 2010, όπου την ευθύνη της απόδειξης της αθωότητάς του την έχει ο ίδιος ο ελεγχόμενος, αντί να πρέπει η Εφορία να αποδείξει την ενοχή του, οι αποφάσεις της ΔΕΔ (μαζί με τη νομολογία που πλέον παράγεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας) αποτελούν τον μόνο μπούσουλα που έχουν οι φορολογούμενοι για να μη σέρνονται κατά χιλιάδες σαν υπόδικοι στα δικαστήρια, αλλά και οι ελεγκτές για να αποφεύγουν λάθη. Η βίβλος των ελεγκτών Οι αποφάσεις της ΔΕΔ εντυπωσιάζουν για την τεχνική πληρότητα με την οποία περιβάλλονται, φτάνοντας σε εξαντλητική ανάλυση των στοιχείων της υπόθεσης -και όχι απλή καταγραφή νομικών διατάξεων-, καθώς συχνά οι πράξεις επιβολής προστίμων κινούνται στα όρια της νομιμότητας. Και μία μόνο απόφαση μπορεί να δίνει λύσεις και απαντήσεις σε δεκάδες θέματα, ώστε να γνωρίζει και κάθε ελεγχόμενος τι ισχύει, τα δικαιώματά του και τους κανόνες ελέγχου. Για παράδειγμα, μία από τις περίπου 5.000 αποφάσεις της ΔΕΔ Αθηνών (αρ. 567/20-1-2017) που αφορά μια υπόθεση και μόνο καλύπτει πάμπολλες άλλες φορολογικές υποθέσεις. Με μια πρώτη ματιά, θα παρατηρούσε κανείς ότι μειώνει πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε μια επιχείρηση από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕΜΕΠ) από 7,5 εκατ. ευρώ που ήταν αρχικά, σε 4,5 εκατ. ευρώ. Το γιατί, όμως, αναλύεται σε 29 ολόκληρες σελίδες στοιχείων και πινάκων, με βάση τις οποίες επιλύονται (άλλοτε ευνοϊκά και άλλοτε όχι για τον φορολογούμενο) πάνω από μια ντουζίνα ζητήματα που ανακύπτουν σε χιλιάδες περιπτώσεις κατά τους ελέγχους καθημερινά. Ενδεικτικά: 1.Εξαιρούνται από τη διενέργεια φορολογικού έλεγχου επιχειρήσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί καθαρό φορολογικό πιστοποιητικό από ιδιώτη ελεγκτή, χωρίς επισημάνσεις για φορολογικές παραβάσεις; Οχι. Η ΔΕΔ επισημαίνει ότι αυτό ίσχυε έως το 2013 (άρθρο 82 § 5 του ν. 2238/1994) αφού προβλεπόταν ρητώς ότι αν το πιστοποιητικό δεν περιλαμβάνει παρατηρήσεις και διαπιστώσεις παραβάσεων της φορολογικής νομοθεσίας, δεν διενεργείται τακτικός φορολογικός έλεγχος. Ωστόσο στο ισχύον καθεστώς (άρθρο 65Α του ν. 4174/2013) δεν περιελήφθη ανάλογη διάταξη. 2.Πότε αναγνωρίζονται έξοδα ψυχαγωγίας προσωπικού; Αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης δαπάνες ψυχαγωγίας προσωπικού (χοροεσπερίδες, εκδρομές κ.λπ.) εάν στα παραστατικά των εγγραφών αναγράφονταν τα άτομα που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις, προκειμένου ο έλεγχος να διασταυρώσει ότι πράγματι συμμετείχαν σε αυτές εργαζόμενοι της επιχείρησης και με τον τρόπο αυτό να ελεγχθεί η παραγωγικότητα της δαπάνης. Εν προκειμένω η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα επιχείρηση δεν προσκόμισε στοιχεία των ατόμων που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις (αν δηλαδή πρόκειται γα υπαλλήλους της), καθώς και το είδος της εκδήλωσης (αν δηλαδή επρόκειτο για εκδηλώσεις κοπής πρωτοχρονιάτικης πίτας) και η προσφυγή απορρίφθηκε ως αναπόδεικτη. 3.Πότε εκπίπτουν τα έξοδα για ταξίδια στο εξωτερικό; Δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης οι δαπάνες για ταξίδια στο εξωτερικό (όπως ξενοδοχεία, γεύματα, εισιτήρια κ.λπ. που έγιναν από υπαλλήλους της επιχείρησης) και πακέτα τουριστικών γραφείων για χώρες του εξωτερικού, αν από τα παραστατικά που επεδείχθησαν στον έλεγχο δεν αποδεικνύεται ότι έγιναν για τις ανάγκες της επιχείρησης. Εν προκειμένω όμως, οι ελεγκτές δεν αμφισβήτησαν τον επαγγελματικό σκοπό του ταξιδιού, αλλά τα έκαναν αποδεκτά κατά ποσοστό 88% της συνολικής δαπάνης κάθε φορολογικού στοιχείου, ενώ δεν αναγνωρίστηκε ποσοστό 12%. Η ΔΕΔ καταρρίπτει τις αιτιολογίες των ελεγκτών ως ελλιπείς, αόριστες και αναπόδεικτες επειδή δεν αναφέρουν ποιοι είναι οι λόγοι της απόρριψης ποσοστού της δαπάνης (π.χ. εάν η απόρριψη οφείλεται σε τυχόν μη έκδοση των προσηκόντων φορολογικών στοιχείων ή σε μη αναφορά των προσώπων, στα οποία αφορούν οι σχετικές δαπάνες, ή σε μη απόδειξη της σχέσεώς τους με τους σκοπούς της εταιρείας). Η ΔΕΔ στηρίζεται στην εγκύκλιο ΠΟΛ. 1036/2006, με βάση την οποία: ■ Αναγνωρίζονται σαν δαπάνη τα αεροπορικά, σιδηροδρομικά κ.λπ. εισιτήρια, εκτός από δαπάνες μετάβασης τρίτων προσώπων (π.χ. συζύγου, τέκνων) που δεν έχουν σχέση με τη δραστηριότητα της επιχείρησης. ■ Ως προς τα έξοδα διατροφής, ορίζεται ότι αυτά δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα έξοδα διαμονής στο ξενοδοχείο (ύπνου), χωρίς όμως να τίθεται κανένας περιορισμός ως προς τον χώρο σίτισης του στελέχους. Δηλαδή, αναγνωρίζεται η δαπάνη διατροφής ακόμη και αν πραγματοποιείται σε εστιατόριο εκτός του ξενοδοχείου, αλλά και στην περίπτωση αυτή θα αναγνωρίζεται προς έκπτωση μόνο το ποσό μέχρι του αντίστοιχου ποσού της διαμονής. ■ Η επιχείρηση πρέπει να προσκομίζει στον έλεγχο τα απαραίτητα στοιχεία ή να αποδεικνύει με κάθε τρόπο την ανωτέρω σχέση (π.χ. πραγματοποίηση συμφωνίας εξαγωγών, συμμετοχή διευθυντού αγορών ή πωλήσεων σε έκθεση κ.λπ.). ■ Ως αποδεικτικό στοιχείο μετάβασης στο εξωτερικό θεωρείται το εισιτήριο που έχει εκδοθεί στο όνομα του προσώπου. Το ίδιο ισχύει και για τα έξοδα διατροφής, δηλαδή αρκεί η προσκόμιση στοιχείου στο όνομα του προσώπου. Αντίθετα, στο τιμολόγιο του ξενοδοχείου πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία και του προσώπου αλλά και της επιχείρησης για λογαριασμό της οποίας έγινε το ταξίδι. Επειδή η φορολογική αρχή δεν εξειδίκευσε τις αιτιολογίες απόρριψης της δαπάνης κατά 12%, η ΔΕΔ διέγραψε τη συγκεκριμένη λογιστική διαφορά υπέρ του φορολογουμένου ως πλημμελώς αιτιολογημένη. Βάσει νόμου «η φορολογική διοίκηση έχει την υποχρέωση να παρέχει σαφή, ειδική και επαρκή αιτιολογία για τη νομική βάση, τα γεγονότα και τις περιστάσεις που θεμελιώνουν την έκδοση πράξεως και τον προσδιορισμό φόρου» και «η αιτιολογία πρέπει να είναι σαφής, ειδική, επαρκής και να προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου». 4.Τι εστί «Δαπάνες Προβολής» Εν προκειμένω, ο έλεγχος απέρριψε ποσά διαφημιστικών δαπανών επειδή, βάσει νόμου, δεν αναγνωρίζεται δαπάνη της διαφημιζόμενης επιχείρησης αν δεν αποδεικνύεται ότι κατεβλήθη και το τέλος διαφήμισης που αναλογεί με τριπλότυπο είσπραξης του οικείου δήμου ή κοινότητας. Ωστόσο η προσφεύγουσα επιχείρηση έχει εξηγήσει ότι η δαπάνη αυτή δεν αφορούσε δαπάνη διαφήμισης, όπως θεωρούσαν οι ελεγκτές. Προσκόμισε σύμβαση από όπου προκύπτει ότι πρόκειται για δαπάνες με χρήση sms. Η ΔΕΔ αναγνωρίζει ότι «η χρήση sms (γραπτών μηνυμάτων) αποτελεί πλέον ένα από τα πιο σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας, ενημέρωσης, διαφήμισης και προώθησης πωλήσεων», ενώ και η ίδια η επιχείρηση χαρακτήρισε τις εν λόγω δαπάνες ως «προβολή και διαφήμιση» και όχι απλά διαφήμιση.
Έπειτα από ένα ακόμη θρίλερ στις διαπραγματεύσεις, έκλεισε τελικά η τεχνική συμφωνία με τους δανειστές τα ξημερώματα της Τρίτης. Η επώδυνη συμφωνία η οποία βεβαίως θα εξειδικευτεί τις επόμενες ώρες και ημέρες, ωστόσο κινείται σ' αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Δηλαδή σίγουρες περικοπές στις συντάξεις και αύξηση φόρων λόγω μείωσης του αφορολόγητου, πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων αλλά και αντίμετρα σε περίπτωση που επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα πάνω από 3,5%. «Ολοκληρώθηκε η διαπραγμάτευση, υπάρχει άσπρος καπνός», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος σήμερα στις 6 το πρωί και μετά από τον τελευταίο γύρο διαπραγματεύσεων - διάρκειας 12 ωρών - με τους επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών. Πρόκειται για μια «προκαταρκτική τεχνική συμφωνία», η οποία ανοίγει τον δρόμο για τις συζητήσεις για το χρέος και τη συμφωνία σε τεχνικό επίπεδο (staff level agreement). Ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε βέβαιος πως τώρα θα προχωρήσει και η συμφωνία για το χρέος διότι δεν υπάρχει η δικαιολογία της απουσίας συμφωνίας για τη δεύτερη αξιολόγηση. Ομως, αυτό που προέχει είναι η «ζημιά» που θα προκληθεί από αυτή τη συμφωνία για εκατομμύρια Ελληνες. Οπως π.χ. για τους συνταξιούχους οι οποίοι χάνουν μία σύνταξη το χρόνο (οι χαμηλοσυνταξιούχοι) έως και δύο συντάξεις για όσους παίρνουν υψηλά ποσά. Συγκεκριμένα, τα βασικά σημεία της συμφωνίας είναι: -Από 1.1.2019 περικόπτεται ως 18% η προσωπική διαφορά στις κύριες συντάξεις. Θίγει 900.000 συνταξιούχους που παίρνουν κύρια σύνταξη πάνω από τα 700 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν απώλειες από λίγα ευρώ ως ακόμη και πάνω από 300 ευρώ το μήνα για τις υψηλές συντάξεις. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι συνταξιούχοι του πρώην ΤΕΒΕ, οι συνταξιούχοι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με πολλά έτη ασφάλισης και εν γένει όσοι λαμβάνουν πάνω από 1300 ευρώ (ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, πρώην ευγενή Ταμεία). Η μέση μείωση της σύνταξης θα είναι 9% σε κύριες και επικουρικές. Για κάποιον που παίρνει δηλαδή 800 ευρώ η απώλεια είναι περίπου 70 ευρώ το μήνα ή 840 ευρώ το χρόνο, επομένως χάνει μία σύνταξη. -Από 1.1.2020 (ή το 2019 αν δεν πιαστούν οι στόχοι) η μείωση του αφορολόγητου από 8.636 ευρώ - 9.545 ευρώ σήμερα στα 5.685 ευρώ για τους άγαμους και θα φτάνει τα 6.595 ευρώ, ανάλογα με τα τέκνα, θα φέρει επιβάρυνση από 650 ευρώ το χρόνο ακόμη και για τους φτωχότερους. Δηλαδή θα αυξηθούν σημαντικά οι φόροι ακόμη και για όσους σήμερα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ. Η μείωση του αφορολόγητου θα φέρει απώλειες ακόμη και για όσους παίρνουν σύνταξη πάνω από 474 ευρώ καθώς πλέον δεν θα καλύπτονται από το αφορολόγητο. Για παράδειγμα ένας συνταξιούχος που παίρνει 720 ευρώ το μήνα και μέχρι τώρα δεν πληρώνει φόρο θα πληρώνει φόρο πάνω από 600 ευρώ το χρόνο. Είναι δηλαδή διπλά χαμένος λόγω και της μείωσης της σύνταξής τους. -Το 2018 προβλέπονται μέτρα 447 εκατ. ευρώ με περικοπές επιδομάτων ανεργίας, τέκνων, φτώχειας και φυσικών καταστροφών, στήριξης οικογενειών και επιπλέον μείωση του επιδόματος θέρμανσης κατά 58 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, προβλέπεται η κατάργηση της έκπτωσης φόρου για ιατρικές δαπάνες, κάτι που θα αυξήσει το φορολογικό βάρος κατά 121 εκατ. ευρώ. Πάντως, η κυβέρνηση τονίζει ότι δεν ζήτησαν οι δανειστές επιπλέον μέτρα για του χρόνου. -Στο Δημόσιο έρχεται νέα αξιολόγηση και κινητικότητα και επιβάλλεται «ταβάνι» στον αριθμό των συμβασιούχων. Ο αριθμός τους πρέπει να μειωθεί από 49.448 τον Δεκέμβριο του 2016 σε 49.104 τον ίδιο μήνα του 2017 και σε 48.420 τον Δεκέμβριο του 2019. Ο λόγος της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις θα γίνει ένα προς τρία το 2018 εφόσον τηρούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι. -Πωλείται το 30% ως 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ καθώς επίσης και το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Επί του θέματος πρέπει να υπάρξουν περαιτέρω διευκρινίσεις. Για τις ΔΕΚΟ που πρόκειται να μεταφερθούν στο Υπερταμείο, ο κ. Τσακαλώτος είπε ότι είναι θετική εξέλιξη καθώς αν μεταφέρονταν στο ΤΑΙΠΕΔ η αξιοποίησή τους θα πήγαινε μόνο στη μείωση του χρέους. -Αλλαγές έρχονται στον τρόπο λειτουργίας των αγορών. Επεκτείνεται το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές. Μένει να διευκρινιστεί για ποιες περιοχές επεκτείνεται το μέτρο και για πόσο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος. - Τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα πωλούνται και εκτός φαρμακείων, μια απόφαση που θα προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις. -Στα εργασιακά παρατείνονται με νόμο μέχρι τη λήξη του προγράμματος τον Ιούλιο του 2018 οι αλλαγές που ισχύουν. Δέσμευση της κυβέρνησης για την απαγόρευση της επεκτασιμότητας των κλαδικών συμβάσεων. Παράλληλα καταργείται η υπουργική απόφαση που απαιτείται ως τώρα για την έγκριση των ομαδικών απολύσεων και αντικαθίσταται από ένα σύστημα προειδοποίησης. - Κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υπάρχει «λοκ άουτ» στη συμφωνία, ότι δεν αυξάνεται το όριο των ομαδικών απολύσεων πάνω από το 5%, ότι ο έλεγχος για τις ομαδικές απολύσεις πηγαίνει στο ανώτατο συμβούλιο εργασίας (άρα καταργείται το υπουργικό βέτο) και η κυβέρνηση θα νομοθετήσει την επαναφορά της αρχής της επεκτασιμότητας και της ευνοϊκότερης ρύθμισης από τον Σεπτέμβριο του 2018 μετά το τέλος του προγράμματος. ΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ Τα θετικά αντίμετρα θα εφαρμόζονται από το 2019 ΜΟΝΟ αν η Ελλάδα ξεπεράσει τον στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ όπως είπε κυβερνητικός αξιωματούχος και όχι 3,7% όπως προέβλεπε το προσχέδιο της συμφωνίας. Προβλέπουν πακέτο φορολογικών μέτρων ύψους 1% του ΑΕΠ το 2019 και στοχευμένο πακέτο κρατικών δαπανών 1% το 2020. α) Φοροελαφρύνσεις: ■ μείωση του ποσοστού του φόρου στις επιχειρήσεις από 29% σήμερα σε 26% το 2019 (εκτιμώμενο κόστος στα κρατικά έσοδα 0,2% του ΑΕΠ), ■ μείωση του χαμηλότερου συντελεστή φυσικών προσώπων από 22% σήμερα σε 20% το 2019. Δεν αναφέρεται άλλη μείωση συντελεστών για τα φυσικά πρόσωπα. Αφορά μόνο όσους έχουν πολύ χαμηλά εισοδήματα, με στόχο να μετριαστούν οι απώλειες (κατά περίπου 10%) από τη μείωση των 650 ευρώ στην έκπτωση φόρου για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες (εκτιμώμενο κόστος για το κράτος 0,5% του ΑΕΠ), ■ προοδευτική μείωση των συντελεστών με τους οποίους υπολογίζεται η εισφορά αλληλεγγύης, διατηρώντας τα υφιστάμενα όρια εισοδήματος. Αυτό ουσιαστικά θα σημάνει ελάφρυνση κυρίως στα υψηλά, ■ επανασχεδιασμός (και όχι μείωση έως 40%) του ΕΝΦΙΑ με ελάχιστο κόστος για το Δημόσιο (μόλις 0,1% του ΑΕΠ ή περίπου 200 εκατ. ευρώ). Αρα η είσπραξη του ΕΝΦΙΑ δεν μπορεί να μειωθεί κάτω από τα 2,4 δισ. από 2,65 δισ. ευρώ σήμερα. β) Στοχευμένες κοινωνικές δαπάνες, οι οποίες θα περιλαμβάνουν: ■ αύξηση των στεγαστικών επιδομάτων, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στο ΚΕΑ (έως 0,2% του ΑΕΠ) ■ αύξηση του επιδόματος τέκνων (έως 0,1% του ΑΕΠ) ■ σχολικά γεύματα (έως 0,1% του ΑΕΠ) ■ νηπιαγωγείο / βρεφονηπιακοί σταθμοί (έως 0,15% του ΑΕΠ) ■ μείωση της συμμετοχής των ασφαλισμένων στις δαπάνες Υγείας (μέχρι 0,1% του ΑΕΠ), Υψηλής απόδοσης δημόσιες επενδύσεις όπως: ■ για την ενεργειακή απόδοση, τη γεωργία κ.ά. (0,2%-0,3% του ΑΕΠ) ■ ενεργητικές πολιτικές για την αγορά εργασίας (έως 0,1%-0,2% του ΑΕΠ). imerisia
Κόβεται το επίδομα ανεργίας ; Έντονα ακούγεται πως το επίδομα ανεργίας βρίσκεται ανάμεσα σε όσα χρειάστηκαν να θυσιαστούν προκειμένου να επέλθει η συμφωνία μεταξύ της Τρόικας και της ελληνικής κυβέρνησης...
Από σήμερα Τρίτη 2 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις και θα διαρκέσουν έως τη Δευτέρα 15 Μαΐου. Τα καταστήματα μπορούν να προαιρετικά να λειτουργήσουν και την Κυριακή 7 Μαΐου, από τις 11:00 έως τις 20:00. Τι λέει η εγκύκλιος Με την ευκαιρία της διενέργειας των εαρινών ενδιάμεσων εκπτώσεων η ΕΣΕΕ με εγκύκλιό της στις εμπορικές ομοσπονδίες και σ' όλους τους εμπορικούς συλλόγους της χώρας έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις για την έναρξη των εκπτώσεων και την προσήκουσα διενέργειά τους, καθώς και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή. Το περιεχόμενο της εγκυκλίου έχει ως εξής: Μετά τις αλλαγές που έφερε ο νόμος 4446/2016, το καθεστώς των ενδιάμεσων εκπτώσεων, έτσι όπως ήταν γνωστό (1ο δεκαήμερο Μαΐου και 1ο δεκαήμερο Νοεμβρίου), έχει πλέον τροποποιηθεί. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, ως ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι ορίζονται κατ' αρχάς το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, ωστόσο μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου και δημοσιεύεται έως την 1η Δεκεμβρίου του έτους που προηγείται της εφαρμογής των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων. Οι κατά το προηγούμενο εδάφιο οριζόμενες εκπτωτικές περίοδοι διαρκούν συνολικά τριάντα (30) ημέρες ετησίως (άρα μπορούν να «σπάσουν» σε δύο 15νθήμερα ή τρία 10ήμερα ή 10 τριήμερα κ.ο.κ.). Σε αυτές, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του ν. 4177/2013, περιλαμβάνονται 2 Κυριακές προαιρετικής λειτουργίας, που καθορίζονται επίσης με απόφαση του κάθε αντιπεριφερειάρχη. Στις περιφερειακές ενότητες στις οποίες η ως άνω απόφαση δεν έχει εκδοθεί, ισχύουν τα πρώτα 15νθήμερα Μαΐου και Νοεμβρίου, ενώ επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. Οι αποφάσεις των αντιπεριφερειαρχών μπορούν γενικώς να εκδοθούν μέχρι την 1η Δεκεμβρίου, όπως προαναφέρθηκε, πλην όμως, ειδικά για εφέτος, πρώτη φορά εφαρμογής του νέου νόμου, η απόφαση έπρεπε να εκδοθεί μέχρι 22 Μαρτίου. Έως τις 22 Μαρτίου, λοιπόν, εκδόθηκαν οι εξής αποφάσεις και κατ’ ακολουθία ορίστηκαν για τους συγκεκριμένους νομούς οι παρακάτω ημερομηνίες: 1 - 15 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Νομός Ηλείας Νομός Καστοριάς 1 - 15 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 14 Μαΐου Δήμος Παιονίας (Νομού Κιλκίς) 1 - 13 Μαΐου και 26 - 28 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Νομός Δράμας 1 - 10 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης Νομός Χαλκιδικής Νομός Λαρίσης Νομός Τρικάλων Νομός Μαγνησίας Νομός Άρτας Δήμος Κιλκίς 2 - 11 Μαΐου με προαιρετική λειτουργία την Κυριακή 7 Μαΐου Νομός Καρδίτσας Παράλληλα, πρέπει να επισημανθούν και οι αποφάσεις που έχουν ορίσει για τους νομούς τους ενδιάμεσες εκπτώσεις εκτός Μαΐου και Νοεμβρίου (και άρα δεν έχουν δικαίωμα να τις κάνουν εντός του προσεχούς Μαΐου), ως ακολούθως: 1 - 15 Σεπτεμβρίου και 18 Σεπτεμβρίου - 2 Οκτωβρίου Νομός Αιτωλοακαρνανίας 4 - 18 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Έβρου 17 - 31 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Ξάνθης 14 - 28 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Ροδόπης 1 - 15 Μαρτίου και 1 - 15 Σεπτεμβρίου Νομός Δωδεκανήσου Νομός Ηρακλείου Κρήτης εκτός τουριστικών Δήμων 18 - 28 Απριλίου και 11 - 31 Οκτωβρίου Τουριστικοί Δήμοι Νομού Ηρακλείου και συγκεκριμένα Μαλεβιζίου, Χερσονήσου, Φαιστού. Στις λοιπές περιοχές της χώρας, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι Νομοί Αττικής και Αχαΐας, οι εαρινές ενδιάμεσες εκπτώσεις θα διαρκέσουν από την 1η έως την 15η Μαΐου με προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 7 Μαΐου. Κατά τις ισχύουσες διατάξεις, τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν τη συγκεκριμένη Κυριακή, από ώρα 11.00 έως ώρα 20.00 (παρ. 1 άρθρου 23 ν. 2224/1994). Οι ημέρες των εκπτωτικών περιόδων είναι ημερολογιακές και όχι εργάσιμες. Κατ’ ακολουθία, ως ημέρα έναρξης δεν θα είναι η πρώτη Μαΐου, η οποία καθορίστηκε ως αργία με απόφαση της υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αλλά η Τρίτη 2 Μαΐου. Αντίστοιχα, τελευταία ημέρα των εκπτώσεων θα είναι η Δευτέρα 15 Μαΐου 2017. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου (άρθρο 21 ν. 4177/2013), σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση του καταναλωτή, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Αρμόδιες ελεγκτικές αρχές, σύμφωνα με τον νόμο, είναι: α) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας β) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας γ) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δ) οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειών στ) οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος, στη ζώνη δικαιοδοσίας τους. Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται η παράβαση. Οι Αρχές αυτές ελέγχουν την εφαρμογή τόσο της νομοθεσίας για τις εκπτώσεις και προσφορές όσο και αυτής που αφορά στις Κυριακές.
Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα Πρωτομαγιά το θερινό ωράριο για το νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος.Όπως ανακοίνωσε ο ΔΕΔΔΗΕ, από 1 Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου 2017 το μειωμένο νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο θα ισχύει με συνεχές ωράριο από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.Η χειμερινή περίοδος διαρκεί από 1η Νοεμβρίου έως 30 Απριλίου ως εξής:Από τις 2 έως τις 8 το πρωί και από τις 3 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα, για τους πελάτες που είναι συνδεδεμένοι στο Δίκτυο της Ηπειρωτικής Χώρας και των διασυνδεδεμένων με αυτήν νησιών.Από τις 2 έως τις 8 το πρωί και από τις 3:30 το μεσημέρι έως τις 5:30 το απόγευμα, για τους πελάτες των μη διασυνδεμένων νησιών με τμηματικό ωράριο.
Μέχρι την Παρασκευή 12 Μαΐου έχουν περιθώριο οι αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι και ελεύθεροι επαγγελματίες για να πληρώσουν τις εισφορές του ΕΦΚΑ για τον μήνα Μάρτιο. Η διοίκηση του ΕΦΚΑ ήδη έχει προχωρήσει στην ανάρτηση των εισφορών στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του Οργανισμού. Οι ασφαλισμένοι μπορούν να επισκεφθούν τον ιστότοπο ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr προκειμένου να πληροφορηθούν αναλυτικά την εισφορά τους, να αντλήσουν την ταυτότητα πληρωμής ή να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής δεδομένου ότι δεν θα πραγματοποιηθεί ταχυδρομική αποστολή. enikonomia
Έξι στα δέκα νοικοκυριά στην Ελλάδα μπορεί να εμφανίζουν στην εφορία ετήσια εισοδήματα μικρότερα των 10.000 ευρώ, δηλαδή ζουν με 833 ευρώ τον μήνα αλλά διαμένουν σε ιδιόκτητο σπίτι και κατέχουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο. Μία στις δύο οικογένειες στην Ελλάδα έχει δική της στέγη, ενώ έξι στους δέκα φορολογούμενους δηλώνουν ιδιοκτήτες ενός ή περισσότερων αυτοκινήτων. Στα χρόνια των Μνημονίων οι «φτωχοί» αυξήθηκαν, η μεσαία τάξη λύγισε υπό το βάρος της υπερφορολόγησης, των μεγάλων περικοπών στις αποδοχές και την έκρηξη της ανεργίας, ενώ μειώθηκε κατά 36% ο αριθμός των νοικοκυριών που δηλώνουν εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ τον χρόνο. Οι πλούσιοι λιγόστεψαν τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης. Ωστόσο περισσότεροι από 107.000 φορολογούμενοι φανερώνουν στην εφορία το σκάφος αναψυχής που διαθέτουν, ενώ 219 οικογένειες στην Ελλάδα έχουν στην ιδιοκτησία τους ελικόπτερο ή αεροσκάφος. Ιδού ο «πλούτος» των Ελλήνων: Σπίτια, εξοχικά, σκάφη και... αεροπλάνα Πισίνα στο σπίτι ή το εξοχικό τους δηλώνουν ότι έχουν πάνω από 22.000 νοικοκυριά. Δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία για τα παιδιά τους δηλώνουν ότι πληρώνουν 40.063 φορολογούμενοι, ενώ υπάρχουν και 4.423 οικογένειες που έχουν στην υπηρεσία τους οικιακές βοηθούς και οδηγούς αυτοκινήτων. Με περιουσία στο εξωτερικό (ακίνητα, καταθέσεις κλπ), η αξία της οποίας είναι άγνωστη, εμφανίζονται στην εφορία 63.103 φορολογούμενοι. Οι αριθμοί Τα στοιχεία για το περιουσιακό προφίλ των Ελλήνων -όσα τουλάχιστον δηλώνονται στη φορολογικές αρχές- προκύπτουν από την επεξεργασία κωδικό προς κωδικό των 6.194.233 φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν το 2016 (εισοδήματα 2015) από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Ειδικότερα, οι φορολογικές δηλώσεις αποκαλύπτουν τα εξής: • 4.121.215 νοικοκυριά δηλώνουν ότι διαμένουν σε κύρια ιδιόκτητη, μισθωμένη ή παραχωρούμενη κατοικία. Από τα νοικοκυριά αυτά 1.248.789 κατοικούν σε σπίτι που εκμισθώνουν ή τους έχει παραχωρηθεί δωρεάν και σχεδόν 1 εκατ. οικογένειες ή για την ακρίβεια 999.485 διαμένουν σε μονοκατοικία. • Δευτερεύουσα ή εξοχική κατοικία διαθέτουν ή εκμισθώνουν 1.026.092 νοικοκυριά. Ιδιοκτήτες ακόμη μιας δευτερεύουσας κατοικία δηλώνουν 237.398 φορολογούμενοι. • Οι οικονομικές συνθήκες που βιώνουν τα νοικοκυριά είναι δύσκολες. Ωστόσο, 237.608 φορολογούμενοι αγόρασαν πέρυσι αυτοκίνητο ή μηχανή, πληρώνοντας συνολικά 1,3 δισ. ευρώ ή 5.800 ευρώ κατά μέσο όρο. Άλλοι 61.089 δήλωσαν πέρυσι δαπάνες για την αγορά κάποιου ακινήτου ή για την ανέγερση οικοδομής. Συνολικά διέθεσαν σχεδόν 1,9 δισ. ευρώ ή περίπου 30.000 ευρώ κατά μέσο όρο. • Με ένα τουλάχιστον αυτοκίνητο εμφανίζονται 3.371.092 νοικοκυριά δηλαδή σχεδόν μια στις δυο οικογένειες. Συνολικά 4.973.009 φορολογούμενοι δήλωσαν ότι είναι ιδιοκτήτες αυτοκίνητων. • 107.752 φορολογούμενοι εμφάνισαν στην εφορία το σκάφος αναψυχής που κατέχουν με το τεκμήριο διαβίωσης να ανέρχεται συνολικά στα 49 εκατ. ευρώ ή 493.510 ευρώ κατά μέσο όρο. • Ιδιωτικό αεροσκάφος, ελικόπτερο ή ανεμόπτερο δηλώνουν ότι διαθέτουν 219 οικογένειες στην Ελλάδα. • Οι φορολογούμενοι που φανέρωσαν πέρυσι στην εφορία την πισίνα που διαθέτουν στην κύρια ή την εξοχική τους κατοικία ανήλθαν σε 22.476 άτομα, αριθμός που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αφού οι φορο-έλεγχοι που έχουν γίνει κατά καιρούς έχουν εντοπίσει χιλιάδες φορολογούμενους με αδήλωτη πισίνα, η οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι παράνομη. • 40.063 οικογένειες πληρώνουν για τα παιδιά τους δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία. Συνολικά το 2015 κατέβαλαν 255 εκατ. ευρώ ή 6.366 ευρώ κατά μέσο όρο. • Δαπάνες για οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό δηλώνουν 4.423 νοικοκυριά με το συνολικό ύψος της δαπάνης αυτής να ανέρχεται στα 34,28 εκατ. ευρώ ή 7.752 ευρώ κατά μέσο όρο το χρόνο. • Ενοίκιο για την κύρια κατοικία τους καταβάλλουν 762.701φορολογούμενοι ενώ 125.281 πληρώνουν ενοίκιο για τα παιδιά τους που σπουδάζουν σε άλλη πόλη. «Φιλοξενούμενος» 1 στους τρεις φορολογούμενους Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο που δείχνει ότι σχεδόν 2 εκατ. φορολογούμενοι ή ένας στους τρεις δηλώνει «φιλοξενούμενος». Σε σύνολο 6,19 εκατομμυρίων φορολογικών δηλώσεων που κατατέθηκαν το 2016, 1.965.197 φορολογούμενοι, συμπλήρωσαν τον κωδικό της φιλοξενίας, αναγράφοντας και τον ΑΦΜ του προσώπου που τους φιλοξενεί. Το 2011, οι φορολογούμενοι που δήλωναν φιλοξενούμενοι ανέρχονταν σε 1.361.852 άτομα. Δηλαδή μέσα σε μια πενταετία ο αριθμός των ατόμων που εμφανίζονται ως φιλοξενούμενοι σε συγγενικά ή ακόμη και φιλικά σπίτια αυξήθηκε κατά 44,3% ή 603.345 άτομα. Η εκτεταμένη φιλοξενία μπορεί να υποκρύπτει περιπτώσεις φοροδιαφυγής, αλλά στη μεγάλη πλειοψηφία φανερώνει τις συνέπειες της κρίσης. Χιλιάδες άνεργοι ηλικίας ακόμη και άνω των 30 ή 40 ετών εξακολουθούν να ζουν με τους γονείς τους αδυνατώντας να συντηρήσουν το δικό τους σπίτι. Επίσης χιλιάδες ηλικιωμένοι φιλοξενούνται σε σπίτια συγγενικών τους προσώπων προκειμένου να απολαμβάνουν τη φροντίδα τους προσφέροντας στις περισσότερες περιπτώσεις στην οικογένεια που τους φιλοξενεί τη σύνταξή τους. Εισοδηματίες και ανείσπρακτα ενοίκια • Σε 840.554 ανέρχονται οι φορολογούμενοι (υπόχρεοι και σύζυγοι) που εισπράττουν ενοίκια από την εκμίσθωση κατοικιών συνολικού ύψους 2,83 δισ. ευρώ ή 3.300 ευρώ κατά μέσο όρο το χρόνο. Ακόμα 63.142 εκμισθώνουν γραφεία και καταστήματα. Την ίδια ώρα, όμως, 12.221 φορολογούμενοι δήλωσαν στην εφορία ότι δεν εισέπραξαν ενοίκια το 2015, προκειμένου να μη φορολογηθούν γι’ αυτά. Το συνολικό ύψος των ανείσπρακτων ενοικίων ανήλθε σε 49,5 εκατ. ευρώ. • Περισσότεροι από 1,6 εκατομμύρια φορολογούμενοι έχουν δάνεια οποιασδήποτε μορφής (στεγαστικά, καταναλωτικά κ.λπ.). Συνολικά το 2015 πλήρωσαν τοκοχρεολυτικές δόσεις για την απόσβεση των δανείων 5,6 δισ. ευρώ ή 3.400 ευρώ κατά μέσο όρο τον χρόνο. • 1.890.813 φορολογούμενοι ή μόλις 2 στους 10 δήλωσαν συνολικά 1,64 δισ. ευρώ για ιατρικά έξοδα, νοσήλια και φάρμακα. Σημειώνεται ότι για τα ιατρικά έξοδα προβλέπεται έκπτωση φόρου 10% για όλους τους φορολογούμενους, εφόσον όμως το ύψος της δαπάνης υπερβαίνει το 5% του εισοδήματός τους. Το περιουσιακό προφίλ των νοικοκυριών • 4.121.215 νοικοκυριά δηλώνουν ότι διαμένουν σε κύρια, μισθωμένη ή δωρεάν παραχωρούμενη κατοικία. • 999.485 κατοικούν σε μονοκατοικία. • 1.026.092 διαθέτουν ή εκμισθώνουν δευτερεύουσα ή εξοχική κατοικία. • 237.398 νοικοκυριά είναι ιδιοκτήτες και δεύτερης δευτερεύουσας κατοικίας. • 237.608 φορολογούμενοι αγόρασαν πέρυσι αυτοκίνητο ή μηχανή ξοδεύοντας 5.800 ευρώ κατά μέσο όρο. • 61.089 φορολογούμενοι απέκτησαν πέρυσι κάποιο ακίνητο ή είχαν δαπάνες για ανέγερση οικοδομής. Συνολικά ξόδεψαν 1,9 δισ. ευρώ ή περίπου 30.000 ευρώ κατά μέσο όρο. • 107.752 φορολογούμενοι δηλώνουν ιδιοκτήτες σκάφους αναψυχής. • 219 οικογένειες διαθέτουν αεροπλάνο, ελικόπτερο ή ανεμόπτερο. • 22.467 φορολογούμενοι διαθέτουν στο σπίτι ή το εξοχικό τους πισίνα. • 40.063 οικογένειες στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά σχολεία. • 4.423 νοικοκυριά έχουν οικιακούς βοηθούς και οδηγούς αυτοκινήτων. • Ένας στους τρεις φορολογούμενους δηλώνει «φιλοξενούμενος» σε συγγενικό ή φιλικό σπίτι.
Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία στα οποία καταλήγει έρευνα της διαΝΕΟσις, η οποία δείχνει ότι, το 2016, 1.488.714 Έλληνες εξακολουθούσαν να ζουν σε συνθήκες ακραίας φτώχιας, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό, σύμφωνα με την έρευνα, έχει μειωθεί συγκριτικά με το 2015. Αναλυτικότερα, τα ποσοστά ακραίας φτώχειας μειώθηκαν για τρίτη χρονιά το 2016 και διαμορφώθηκαν στο 13,6% έναντι 15% το 2015, 15,7% το 2014 και 17,1% το 2013. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009, πριν η χώρα εισέλθει σε μνημόνιο, το ποσοστό διαμορφωνόταν μόλις στο 2,2%. Επιπλέον, αυτή τη φορά οι ερευνητές κατέγραψαν και τη γεωγραφική κατανομή της φτώχειας. Προκύπτει, λοιπόν, ότι η ακραία φτώχεια είναι σταθερά χαμηλότερη στις αγροτικές (αραιοκατοικημένες) περιοχές από ό,τι στην Αθήνα και τις άλλες πόλεις. Η Κρήτη, η Ήπειρος, η Πελοπόννησος και τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου πλήττονται λιγότερο, ενώ η Κεντρική Μακεδονία, η Θεσσαλία και η Δυτική Ελλάδα πλήττονται περισσότερο. Το πρόβλημα της ανεργίας Όπως ισχύει σε όλα τα χρόνια της κρίσης, από την ακραία φτώχεια πλήττονται κυρίως οι άνεργοι, οι νέοι και οι οικογένειες με κανέναν εργαζόμενο. Το πρόβλημα της ανεργίας είναι εξαιρετικά σημαντικό. Το μεγαλύτερο μέρος της "νέας" ακραίας φτώχειας οφείλεται στην αλματώδη αύξηση της ανεργίας μέσα στην κρίση. Το 2016 πάνω από 584.000 άτομα ζούσαν σε οικογένειες με άνεργο "αρχηγό". Συνολικά το 2016, 1.131.000 πολίτες ήταν άνεργοι. Γιατί όμως είναι τόσο πολλοί από αυτούς ακραία φτωχοί; Επειδή τo 2016 μόνο 127.000 άνεργοι ελάμβαναν τακτικό επίδομα ανεργίας, ένα ποσοστό κάλυψης μόλις 11,2%, που έχει συρρικνωθεί ραγδαία από το 35,1% του 2011. Από αυτούς, το 68,5% είναι άνεργοι και το 20,6% αυτοαπασχολούμενοι, το 2,9% συνταξιούχοι ενώ το 0,6% είναι υπάλληλοι Δημοσίου/ΔΕΚΟ/Τραπεζών. Εξ αυτών το 30,8% είναι ηλικίας από έως 17 ετών και από 45 έως 64, το 22,6% είναι ηλικίας 18 έως 29 ετών, το 14,2% από 30 έως 44 ετών και το 2,4% άνω των 65 ετών. Οι προτάσεις της διαΝΕΟσις: Οι ανανεωμένες προτάσεις της διαΝΕΟσις εστιάζουν κυρίως σε ένα σχέδιο ενδυνάμωσης του κοινωνικού δικτύου ασφαλείας και περιλαμβάνουν:-Την επέκταση του τακτικού επιδόματος ανεργίας-Την αναβάθμιση του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και-Την θεσμοθέτηση του επιδόματος ενοικίου για δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης. Η αθροιστική επίδραση της προτεινόμενης, από τη διαΝΕΟσις, δέσμης μέτρων:-Θα βοηθούσε 163.800 άτομα να υπερβούν το όριο της ακραίας φτώχειας-Θα συνέβαλε στη μείωση του συνολικού χάσματος ακραίας φτώχειας κατά 14%-Θα τετραπλασίαζε το ποσοστό των ανέργων που λαμβάνουν επίδομα ανεργίας-Θα αύξανε κατά 50% το ποσό του επιδόματος τέκνων και-Θα παρείχε πρόσθετη στήριξη σε ενοικιαστές πολύ χαμηλού εισοδήματος. Συγκεκριμένα, ο πρόσθετος αριθμός ωφελουμένων θα έφτανε τις 415.500 ανθρώπους ήτοι το 3,8% του πληθυσμού. Σημειώνεται ότι οι λύσεις που προτείνει η διαΝΕΟσις έχουν δημοσιονομικό κόστος 830 εκατομμύρια ευρώ ή 0,47% του ΑΕΠ. Η Ακραία Φτώχεια Στην Ελλάδα Το 2016
ΑΣΕΠ: Τον Απρίλιο εκδόθηκε η προκήρυξη για 170 θέσεις προσωπικού Τεχνολογικής και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης για το Υπουργείο Δικαιοσύνης με την οποία και ολοκληρώνεται το πακέτο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού για...
Ξεκινούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις την Τρίτη 2 Μαΐου 2017 και σύμφωνα με το νόμο τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοικτά την Κυριακή 7 Μαΐου, με προτεινόμενο ωράριο 11.00 - 20.00. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο του νόμου 4446/2016, οι ενδιάμεσες εκπτώσεις θα ξεκινήσουν την Τρίτη 2 Μαΐου και θα λήξουν τη Δευτέρα 15 Μαΐου 2017. Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστών έκπτωσης. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών καλεί το καταναλωτικό κοινό να επωφεληθεί της εκπτωτικής περιόδου, εμπιστευόμενο τις ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα προσφέρουν και πάλι προϊόντα ποιότητας σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές.
H κυβέρνηση συνεχίσει τη στήριξη του δημόσιου τομέα με κάθε κόστος δημοσιονομικό ή αναπτυξιακό και χωρίς καμία αξιολόγηση των υφιστάμενων αναγκών ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή του για τους πολίτες...
Νέες αλλαγές στη ΔΕΗ: Εισοδηματικά κριτήρια επιδότησης του επιπλέον κόστους για την ηλεκτροδότηση των νησιών προκειμένου να περιοριστεί η χρέωση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, εξετάζει η ΡΑΕ. Στο πλαίσιο ενός...
Έχει ξεκινήσει η υποβολή αιτήσεων μέσω ΑΣΕΠ για 48 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον ΟΣΕ, το Εθνικό Τυπογραφείο, την Εθνική Αναλογιστική Αρχή και την ΕΛΣΤΑΤ. Πρόκειται για την προκήρυξη 3Κ/2017 του...
Ενημερωτική εγκύκλιο σχετικά με την εργασία την Πρωτομαγιά, απέστειλε προς τα μέλη της η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και επιχειρηματικότητας. Υπενθυμίζεται ότι η 1η Μαΐου 2017 κηρύχθηκε αργία, με την υπ’ αριθμ. 16072/310/4-4-2017 απόφαση της υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Έφης Αχτσιόγλου (ΦΕΚ Β΄ 1307/13.04.2017). Κατά συνέπεια, η Δευτέρα, 1η Μαΐου 2017, εξομοιώνεται με Κυριακή και δεν επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων, βιομηχανιών, βιοτεχνικών επιχειρήσεων, εκμεταλλεύσεων και εργασιών γενικά, τα οποία αργούν κατά τις Κυριακές καθώς και η απασχόληση μισθωτών. Στο πλαίσιο αυτό, όπως σημειώνει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και επιχειρηματικότητας, ακόμα και όταν ένας εργαζόμενος επιθυμεί να εργαστεί και ο εργοδότης εφαρμόζει την παραπάνω Υπουργική Απόφαση και δεν δέχεται την παροχή της εργασίας, στον εργαζόμενο δεν οφείλεται καμία επιπλέον αμοιβή. Εξαιρούνται της ως άνω απαγόρευσης όλες εκείνες οι επιχειρήσεις που νόμιμα λειτουργούν κατά τις Κυριακές και ημέρες αργίας. Στην περίπτωση αυτή, όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο και απασχοληθούν θα λάβουν το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιο. Οι μισθωτοί που θα απασχοληθούν κατά την ημέρα αυτή δικαιούνται να λάβουν, αν μεν αμείβονται με ημερομίσθιο το συνήθως καταβαλλόμενο ημερομίσθιο και προσαύξηση 75%, υπολογιζόμενη στο νόμιμο ωρομίσθιό τους, αν δε αμείβονται με μηναίο μισθό, μόνο προσαύξηση 75% υπολογιζόμενη στο νόμιμο ωρομίσθιό τους. Η ανωτέρω αμοιβή και στις δύο περιπτώσεις θα αντιστοιχεί σε όσες ώρες απασχοληθούν.
Την Πρωτομαγιά Δευτέρα 1 Μαίου ο καιρός θα χαρακτηριστεί από λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες με πιθανότητα μεμονωμένων καταιγίδων τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα βόρεια ηπειρωτικά κυρίως ορεινά. Ευνοείται η...
Με διπλούς τιμοκαταλόγους υποδέχονται ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες τους πελάτες τους, προτείνοντας, ανοικτά, γενναία έκπτωση για όσους πληρώσουν τοις μετρητοίς, με χαρτονομίσματα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής».Ουσιαστικά στην αγορά έχει επικρατήσει η πολιτική του «διπλού νομίσματος», με το χρήμα στη φυσική του μορφή να έχει αποκτήσει μεγαλύτερη αξία σε σχέση με το «ηλεκτρονικό», δηλαδή αυτό που διακινείται μέσω πιστωτικών/χρεωστικών καρτών ή από τραπεζικό λογαριασμό σε τραπεζικό λογαριασμό.Το νέο κύμα φοροδιαφυγής που πλήττει την αγορά έχει ήδη χτυπήσει τα φετινά φορολογικά έσοδα τόσο από τον ΦΠΑ όσο και από τον φόρο εισοδήματος. Το κίνητρο πλέον για τους επαγγελματίες να στρέψουν τους πελάτες στο μετρητό είναι πάρα πολύ ισχυρό, ειδικά μετά τη σύνδεση ασφαλιστικών εισφορών με το εισόδημα.Η λύση για ολοένα και περισσότερους επαγγελματίες είναι προφανής: καλύτερα να γίνει μοιρασιά του οφέλους από τη φοροδιαφυγή με τον πελάτη, παρά να αποδοθεί ολόκληρο το ποσόν στο Δημόσιο.Χαρακτηριστικά, σε απόδειξη ή τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών αξίας 100 ευρώ, το ποσόν που θα αποδοθεί στο κράτος μπορεί να κυμαίνεται από 50 έως 80 ευρώ.Ασπίδα προστασίας τα capital controlΟι φορολογικές αρχές έχουν αντιληφθεί ότι η μοναδική ασπίδα προστασίας αυτήν τη στιγμή είναι τα capital controls, καθώς, όσο βρίσκονται σε ισχύ, περιορίζεται κάπως η η ποσότητα του φυσικού χρήματος που κυκλοφορεί στην αγορά.Ωστόσο αυτές οι ασπίδες δεν θα υπάρχουν επ’ άπειρον, και αυτό γιατί:Πρώτον, τα capital controls θα πρέπει να χαλαρώσουν κάποια στιγμή (στο τέλος Ιουνίου συμπληρώνονται ήδη δύο χρόνια από την επιβολή τους).Δεύτερον, οι φορολογούμενοι θα αντιληφθούν ότι η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών που πρέπει να πραγματοποιήσουν για να μη χάσουν το αφορολόγητο είναι πολύ μικρή.Ουσιαστικά, όπως σημειώνει η εφημερίδα, το βάρος εντοπισμού των «μαύρων» συναλλαγών πέφτει στον φοροελεγκτικό μηχανισμό, ο οποίος θα πρέπει να συλλαμβάνει επ’ αυτοφώρω τον παραβάτη για να του καταλογίσει το αντίστοιχο πρόστιμο ή το υποχρεωτικό «λουκέτο».Αφορολόγητες υπηρεσίες κατ' οίκον: Η νέα “μόδα”Όπως άλλωστε σημειώνεται σε άλλο άρθρο της "Καθημερινής", πενία τέχνας κατεργάζεται καθώς πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες, όπως κομμωτές, αισθητικοί, φυσικοθεραπευτές, ακόμη και μεσίτες, αρέσκονται στη νέα...μόδα της προσφοράς αφορολόγητων υπηρεσιών κατ' οίκον.“Πλήθος επαγγελματιών κλείνουν τα λογιστικά τους βιβλία και διαγράφονται τυπικά από το επάγγελμα, για να περάσουν από τον φορολογικό προβολέα στο σκοτάδι της άτυπης εργασίας και των επαγγελμάτων της βαλίτσας”, σημειώνει το άρθρο.“Είναι αυτοί που με μια βαλίτσα στο χέρι ή ένα σάκο στη πλάτη προσφέρουν υπηρεσίες κατ' οίκον, αφορολόγητες και συνήθως σε αισθητά χαμηλότερες τιμές”.Δεν είναι κάτι καινούργιο αυτό, τονίζεται στο κείμενο, αλλά ολοένα κι εξαπλώνεται περισσότερο σε παραδοσιακά επαγγέλματα της παραοικονομίας όσο και σε νέα επαγγέλματα, απότοκα της κρίσης.“Δεν είναι πια μόνο οι τεχνίτες που έρχονται σπίτι (ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί) κι επισκευάζουν επιτόπου ζημιές χωρίς απόδειξη. Ή οι καθηγητές που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα. Η άτυπη, μη καταγεγραμμένη εργασία αγκαλιάζει επαγγέλματα που μέχρι πρότινος είχαν έδρα και λογιστική παρουσία. Η εξοικονόμηση πόρων για τον επαγγελματία είναι μεγάλη: δεν πληρώνει ενοίκιο και λογαριασμούς για το κατάστημα του, ούτε φόρους (εισοδήματος, επιτηδεύματος και ΦΠΑ), ενώ δεν απαιτείται να απασχολεί προσωπικό”, καταλήγει το άρθρο.Γερμανική τεχνογνωσία κατά της φοροδιαφυγής Μπλόκο στη φοροδιαφυγή που συντελείται με τα κόλπα των επιτήδειων στις φορολογικές ταμειακές μηχανές επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο παράλληλα καταστρώνει στις επόμενες κινήσεις του για την απευθείας διασύνδεση των συναλλαγών με το ΤΑΧΙS.Το πρώτο βήμα που σχεδιάζεται είναι η εφαρμογή ενός μηχανισμού στις φορολογικές ταμειακές μηχανές, ο οποίος ακυρώνει κάθε προσπάθεια των επίδοξων φοροφυγάδων να επεμβαίνουν σ΄αυτές και να διαγράφουν συναλλαγές στο τέλος της ημέρας. Αυτός ήταν και ο σκοπός των επαφών που είχε η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου στο γερμανικό κρατίδιο του Βραδεμβούργου τις προηγούμενες ημέρες, όπου συναντήθηκε με την ομολόγό της Daniela Trochowski και τον υφυπουργό Δικαιοσύνης του κρατιδίου Ronald Pienkny. Οι φορολογικές αρχές του ομόσπονδου γερμανικού κρατιδίου του Βραδεμβούργου έχουν δημιουργήσει τον μηχανισμό αυτόν, τις τεχνικές προδιαγραφές του οποίου συμφωνήθηκε να δώσουν στο ελληνικό υπουργείο Οικονομικών. Ο μηχανισμός προστίθεται στην φορολογική ταμειακή μηχανή καταγράφει όλες τις συναλλαγές και δεν επιτρέπει παρεμβάσεις.Στο κρατίδιο του Βραδεμβούργου αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα υψηλά ποσοστά φοροδιαφυγής που συντελείται στο χώρο των ελεύθερων επαγγελματιών (γιατρών, δικηγόρων κα) γι΄αυτό και προχωρούν στο μέτρο αυτό. Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η Ελλάδα γι΄αυτό και εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος μηχανισμός θα συμβάλει σημαντικά στο να κλείσουν δίοδοι φοροδιαφυγής που διαπράττεται από τις ίδιες κατηγορίες επαγγελμάτων.Η επόμενη κίνηση του υπουργείου Οικονομικών είναι η διασύνδεση των συναλλαγών που γίνονται στην χονδρική με το TAXIS. Στόχος είναι, κατά τους επόμενους μήνες, να λυθεί το θέμα των τεχνικών προδιαγραφών που θα έχει το συγκεκριμένο λογισμικό μέσω του οποίου θα δίνει η διασύνδεση. Ετσι στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι από το 2018 θα μπορεί να εφαρμοσθεί το μέτρο το οποίο θα επιτρέψει στη φορολογική διοίκηση να έχει εικόνα, σε πραγματικό χρόνο, για όλες τις συναλλαγές που γίνονται στη χονδρική μεταξύ των επιχειρήσεων. Αυτό θα δώσει την ευχέρεια για εκτεταμένες διασταυρώσεις των συναλλαγών αυτών μέσω των οποίων θα μπορεί να εντοπισθούν έσοδα που δεν δηλώθηκαν και ΦΠΑ που δεν αποδόθηκε.Επόμενο βήμα στον σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομικών είναι η κατάργηση της υποχρέωσης των επιχειρήσεων να αποστέλλουν στις φορολογικές αρχές τις συγκεντρωτικές καταστάσεις προμηθευτών - πελατών. Αλλωστε μέσω της διασύνδεσης των συναλλαγών χονδρικής με το ΤAXIS οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα γι' αυτές προκειμένου να διενεργούν τις διασταυρώσεις των στοιχείων. Ο επόμενος στόχος του υπουργείου θα είναι η διασύνδεση και των ταμειακών μηχανών με το TAXIS προκειμένου να επιτευχθεί παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο και των συναλλαγών στη λιανική. thetoc