Τέσσερα είναι τα επιδόματα τα οποία καταργούνται με το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη βουλή για την επικύρωση της συμφωνίας με τους δανειστές: «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση του ν. 4387/2016,...
Προγράμματα εργασίας στοχευμένων ομάδων ανέργων εγγεγραμμένων στα μητρώα του ΟΑΕΔ, πέραν των συντρεχόντων προγραμμάτων απασχόλησης, πρόκειται να τεθούν σε ισχύ με σκοπό την ενίσχυση και την τόνωση της αγοράς εργασίας...
Το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την πώληση λιγνιτικών μονάδων η οποία περιλαμβάνεται επίσης στη συμφωνία με τους δανειστές ως απόρροια σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού ΔικαστηρίουΤο σύστημα παρακολούθησης του μηχανισμού των ΝΟΜΕ, η πορεία του οποίου θα κρίνει το μέλλον της ΔΕΗ και το άνοιγμα της ηλεκτρικής αγοράς, περιγράφεται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, ενώ ρυθμίζονται και θέματα που αφορούν τον ΑΔΜΗΕ και την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχουν ρυθμίσεις για την πώληση λιγνιτικών μονάδων, η οποία περιλαμβάνεται στη συμφωνία με τους δανειστές λόγω της σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όπου οι σχετικές διαβουλεύσεις με την Κομισιόν προβλέπεται να αρχίσουν άμεσα. Η συμφωνία προβλέπει επίσης μέτρα για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων χρεών προς τη ΔΕΗ και τη σταδιακή ανάκτηση των οφειλών προηγούμενων ετών προς τη ΔΕΗ για τη χρηματοδότηση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.Ειδικότερα το πολυνομοσχέδιο για τα θέματα του υπουργείου Ενέργειας περιλαμβάνει :-Σύμφωνα με το άρθρο 101, τα ετήσια ποσοστά απομείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ σε σχέση με του 2015 μεχρι και το 2019 διαμορφώνονται σε 8% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 87,24%. Για το 2017 σε 12% με σκοπό το μερίδιο αγοράς να αντιστοιχεί σε 87,24%. Για το 2019 13% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 62,24%. Για το 2019 σε 13% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 49,24%. -Η ετήσια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας προς δημοπράτηση πρέπει να ισούται κάθετος με τα ακόλουθα ποσοστά επι του συνολικού όγκου ηλεκτρικής ενέργειας του διασυνδεόμενων συστήματος του προηγούμενου έτους: για το 2016 8%, το 2017 16% το 2018 19%. Η φυσική παράδοση των 6% εκ της ποσότητας του 2018 αρχειακού την 1η Δεκεμβρίου του ιδού έτους. Για το 2019 22%. -Για τον ΑΔΜΗΕ αναφέρεται οτι εγκρίνεται το καταστατικό στο ποιο ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν το μετοχικό κεφάλαιο , αύξηση μετόχου κεφαλαίου κλπ διάταξη προβλέπει ότι η εταιρία ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ θα εποπτεύεται αποκλειστικά από τον υπουργό Ενέργειας και όχι τον υπουργό Οικονομικών.-Παράλληλα, για τον ΔΕΣΦΑ αναφέρει οτι μέχρι την 31/12/2017 το 66% των μετόχων που κατέχει η ΔΕΠΑ επί του μετοχικού κεφαλαίου θα πωληθεί και μεταβιβαστεί μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ και το υπόλοιπο θα μεταβιβαστεί στο ελληνικό δημόσιο. Το πωλούμενο πωλούσε του 66%, θα αποτελείται από το 35% των μετόχων που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή της ΕΛΠΕ και το 31% των μετόχων που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ επί του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ.Οι όροι συμμετοχής στην εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία είναι να διασφαλίζουν την ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού,να έχουν ιδιότητα διαχειριστή συστήματος μεταφοράς, να είναι μέλη της ΕΕ ή να αποτελούν κοινοπραξίες στις οποίες τουλάχιστον το ένα μέρος να είναι μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου διαχειριστών.
Επίδομα οικονομικής ενίσχυσης: Το επίδομα ελάμαβαναν μέχρι σήμερα και μονογονεϊκές οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που δεν υπερεβαίνε το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ. Η ενίσχυση παρέχονταν με την...
Τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές, πλην της δεύτερης του Αυγούστου, για τη χρονική περίοδο από τον Μάιο έως και τον Οκτώβριο σε τέσσερις περιοχές της χώρας προβλέπει το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα. Στην πραγματικότητα, βεβαίως, καθώς αίρονται πλέον όχι μόνο για τις τέσσερις αυτές περιοχές, αλλά συνολικά για όλη τη χώρα οι περιορισμοί που υπήρχαν έως σήμερα σε τετραγωνικά μέτρα και ιδιοκτησιακή μορφή των καταστημάτων που επιτρεπόταν να λειτουργούν τις άλλες Κυριακές, πλην των οχτώ γενικής ισχύος, δυνητικά θα μπορούν να λειτουργήσουν όλα και όλες τις Κυριακές, αρκεί στη δεύτερη αυτή περίπτωση να υπάρχει σχετική απόφαση του οικείου αντιπεριφερειάρχη. Αναλυτικά το άρθρο 49 του νομοσχεδίου προβλέπει τα ακόλουθα:1) Επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές, πλην της δεύτερης του Αυγούστου, την περίοδο Μαΐου – Οκτωβρίου στις εξής περιοχές: Δήμος ΑθηναίωνΠεριοχές του Δήμου ΠειραιάΠεριοχές της Περιφερειακής Ενότητας Νοτίου Τομέα Αθηνών. Ο νότιος τομέας Αθηνών περιλαμβάνει τους εξής δήμους: Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Γλυφάδας, Ελληνικού και Αργυρούπολης, Καλλιθέας, Μοσχάτου και Ταύρου και Νέας ΣμύρνηςΙστορικό κέντρο Θεσσαλονίκης: Πρόκειται για την περιοχή που ορίζεται από το λιμάνι (παλαιό τμήμα), την παλαιά παραλία (α' προβλήτα έως Λευκό Πύργο), στην οδό Παύλου Μελά η οποία καταλήγει στο ιερό της Αγίας Σοφίας, την οδό Στ. Τάττη και τμήμα της οδού Σωκράτους, Χριστοπούλου, Φιλίππου και οδός Αγίας Σοφίας μέχρι την οδό Κασσάνδρου και το Διοικητήριο στα βόρεια και στη συνέχεια την Καραολή Δημητρίου (πρώην οδός Διοικητηρίου), την Πλατεία Βαρδαρίου και τα δυτικά τείχη μέχρι το φρούριο του Βαρδαρίου (Τοπ Χανέ) μέχρι το λιμάνιΠέριξ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.Για τις παραπάνω περιοχές, πλην του Δήμου Αθηναίων, θα υπάρχει περαιτέρω εξειδίκευση των περιοχών εκείνων που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα με σχετική απόφαση του υπουργού Οικονομίας. Μένει να δούμε σε ποιες περιοχές του Δήμου Πειραιά θα είναι ανοιχτά τα μαγαζιά, σε ποιες περιοχές των νότιων προαστίων της Αθήνας, καθώς και εάν το μέτρο για το Αεροδρόμιο καταλαμβάνει μόνο τα καταστήματα που βρίσκονται στο Εμπορικό Πάρκο του Αεροδρομίου (IKEA, Κωτσόβολος, Leroy Merlin, Factory Outlet) ή όπως αναμένουν πολλοί και το Εκπτωτικό Χωριό στα Σπάτα (McArthur Glenn και Smart Park). Εάν η δεύτερη Κυριακή του Αυγούστου συμπίπτει με επίσημη αργία, τότε τα καταστήματα θα μένουν κλειστά την πρώτη Κυριακή του Αυγούστου. Η διατύπωση αυτή χρήζει διευκρίνισης διότι αφήνει να εννοηθεί ότι τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά στην επίσημη αργία.Στις υπόλοιπες περιοχές τα εμπορικά καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοιχτά και άλλες Κυριακές πλην των οχτώ που γνωρίζαμε ότι ισχύουν από το 2013 (Τέσσερις Κυριακές στις ισάριθμες εκπτωτικές περιόδους, Κυριακή των Βαΐων και τρεις Κυριακές κατά τη χριστουγεννιάτικη περίοδο) αρκεί να υπάρχει απόφαση του αντιπεριφερειάρχη. Η διαφορά με ό,τι ίσχυε έως τώρα είναι ότι πλέον θα επιτρέπεται στις περιοχές αυτές που θα οριστούν με απόφαση του αντιπεριεφερειάρχη να ανοίγουν καταστήματα πάνω από 250 τ.μ. καθώς και καταστήματα που βρίσκονται σε εμπορικά κέντρα, πολυκαταστήματα, εταιρικά καταστήματα αλυσίδων. Οι αποφάσεις αυτές θα τίθενται σε ισχύ το επόμενο έτος της δημοσίευσής τους.Βεβαίως, με τη μεταβατική διάταξη που υπάρχει στο άρθρο 50 ορίζεται ότι αποφάσεις των αντιπεριφερειαρχών που είχαν εκδοθεί βάσει του προηγούμενου νόμου (4177/2013) για τα των Κυριακών θα εξακολουθήσουν να ισχύουν, αλλά επίσης χωρίς τους περιορισμούς που είχαν τεθεί με τον 4177/2013 (εμβαδόν και ιδιοκτησιακό καθεστώς). Τέλος, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει ρητή αναφορά ειδικά στα Σούπερ Μάρκετ, όμως εκτιμάται ότι περιλαμβάνονται στις γενικές ρυθμίσεις που θα ισχύουν και για τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα.''Καθημερινή''''The New Daily Mail''
Το νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την πώληση λιγνιτικών μονάδων η οποία περιλαμβάνεται επίσης στη συμφωνία με τους δανειστές ως απόρροια σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού ΔικαστηρίουΤο σύστημα παρακολούθησης του μηχανισμού των ΝΟΜΕ, η πορεία του οποίου θα κρίνει το μέλλον της ΔΕΗ και το άνοιγμα της ηλεκτρικής αγοράς, περιγράφεται στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, ενώ ρυθμίζονται και θέματα που αφορούν τον ΑΔΜΗΕ και την αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ. Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχουν ρυθμίσεις για την πώληση λιγνιτικών μονάδων, η οποία περιλαμβάνεται στη συμφωνία με τους δανειστές λόγω της σχετικής απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, όπου οι σχετικές διαβουλεύσεις με την Κομισιόν προβλέπεται να αρχίσουν άμεσα. Η συμφωνία προβλέπει επίσης μέτρα για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων χρεών προς τη ΔΕΗ και τη σταδιακή ανάκτηση των οφειλών προηγούμενων ετών προς τη ΔΕΗ για τη χρηματοδότηση των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας.Ειδικότερα το πολυνομοσχέδιο για τα θέματα του υπουργείου Ενέργειας περιλαμβάνει :-Σύμφωνα με το άρθρο 101, τα ετήσια ποσοστά απομείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ σε σχέση με του 2015 μεχρι και το 2019 διαμορφώνονται σε 8% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 87,24%. Για το 2017 σε 12% με σκοπό το μερίδιο αγοράς να αντιστοιχεί σε 87,24%. Για το 2019 13% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 62,24%. Για το 2019 σε 13% με σκοπό το μερίδιο της ΔΕΗ να αντιστοιχεί σε 49,24%. -Η ετήσια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας προς δημοπράτηση πρέπει να ισούται κάθετος με τα ακόλουθα ποσοστά επι του συνολικού όγκου ηλεκτρικής ενέργειας του διασυνδεόμενων συστήματος του προηγούμενου έτους: για το 2016 8%, το 2017 16% το 2018 19%. Η φυσική παράδοση των 6% εκ της ποσότητας του 2018 αρχειακού την 1η Δεκεμβρίου του ιδού έτους. Για το 2019 22%. -Για τον ΑΔΜΗΕ αναφέρεται οτι εγκρίνεται το καταστατικό στο ποιο ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν το μετοχικό κεφάλαιο , αύξηση μετόχου κεφαλαίου κλπ διάταξη προβλέπει ότι η εταιρία ΔΕΣ ΑΔΜΗΕ θα εποπτεύεται αποκλειστικά από τον υπουργό Ενέργειας και όχι τον υπουργό Οικονομικών.-Παράλληλα, για τον ΔΕΣΦΑ αναφέρει οτι μέχρι την 31/12/2017 το 66% των μετόχων που κατέχει η ΔΕΠΑ επί του μετοχικού κεφαλαίου θα πωληθεί και μεταβιβαστεί μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ και το υπόλοιπο θα μεταβιβαστεί στο ελληνικό δημόσιο. Το πωλούμενο πωλούσε του 66%, θα αποτελείται από το 35% των μετόχων που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή της ΕΛΠΕ και το 31% των μετόχων που θα αντιστοιχεί στη συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ επί του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΕΣΦΑ.Οι όροι συμμετοχής στην εν λόγω διαγωνιστική διαδικασία είναι να διασφαλίζουν την ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού,να έχουν ιδιότητα διαχειριστή συστήματος μεταφοράς, να είναι μέλη της ΕΕ ή να αποτελούν κοινοπραξίες στις οποίες τουλάχιστον το ένα μέρος να είναι μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου διαχειριστών.
Tο πολυνομοσχέδιο με τα μέτρα - αντίμετρα της περιόδου 2019-2020, προβλέπει βαρύτατες απώλειες για τους συνταξιούχους, καθώς εκτός από την περικοπή έως 18% σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, καταργείται το επίδομα συζύγου ενώ αναστέλλεται έως το 2022 η διάταξη Κατρούγκαλου που «έβλεπε» αύξηση των συντάξεων. Από την 1η Ιανουαρίου 2018 οι εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών θα υπολογίζονται επί του φορολογητέου εισοδήματος προσαυξημένου κατά το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών που καταβλήθηκαν την προηγούμενη χρονιά. Η βάση υπολογισμού θα μειωθεί προσωρινά κατά 15% το 2018 ενώ δε θα υπάρχει έκπτωση μετά το 2018. Συγκεκριμένα: Από 1/1/2019 μειώνονται έως 18% οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις που εμφανίζουν προσωπική διαφορά. Το υπόλοιπο μέρος της προσωπικής διαφοράς συνεχίζει να καταβάλλεται μέχρι νεωτέρας. Μειώσεις έως 10% θα υποστούν ακόμα και οι συντάξεις των 500 ευρώ εφόσον δεν προβλέπεται "πάτωμα" προστασίας. Το επίδομα συζύγου στους συνταξιούχους καταργείται από 1/1/2019. Ο υπολογισμός των μειώσεων στις κύριες συντάξεις θα γίνει μετά την αφαίρεση του επιδόματος συζύγου. Συνεπώς η πραγματική μείωση στους περισσότερους συνταξιούχους αγγίζει το 23%. Αναμένονται διευκρινίσεις για τα επιδόματα των παιδιών. Αν περικοπούν και αυτά, τότε η απώλεια θα φτάσει το 25%! Στις επικουρικές συντάξεις, στο ποσοστό 18% θα περικλείονται και οι περικοπές του περασμένου καλοκαιριού. Αυτό σημαίνει ότι ο πέλεκυς θα πέσει βαρύς σε 200.000 δικαιούχους επικουρικών που δεν είχαν υποστεί μειώσεις η είχαν υποστεί μικρές περικοπές λόγω του πλαφόν των 1300 ευρώ. Στις περιπτώσεις που οι προσωπικές διαφορές είναι «αρνητικές» δηλαδή η καταβαλλόμενη σύνταξη είναι μικρότερη από αυτήν που προκύπτει από τον επαναυπολογισμό τότε προσαυξάνεται από την 1/1/20019 κατά 1/5 της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός 5 ετών. Οι συντάξεις «ξεπαγώνουν» το 2022. Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο , οι υπουργοί οικονομικών και Εργασίας θα αυξάνουν ετησίως αρχής γενομένης από τις 1.1.2022 το συνολικό ποσό της σύνταξης με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτουςΤο συνολικό κόστος των μέτρων φθάνει τα 2,26 δισ. ευρώ ενώ θα «ανέβει» περισσότερο στα 2,5 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια καθώς οι συντάξεις παραμένουν υποχρεωτικά παγωμένες έως το τέλος του 2021. Η εξοικονόμηση από τις μειώσεις των επικουρικών υπολογίζεται ότι θα είναι 232 εκατ. ευρώ για το 2019, 223 για το 2020 και σε 218 για το 2021. Από τη νέα επιβάρυνση για τους ελεύθερους επαγγελματίες , τους επιστήμονες και τους αγρότες θα εξοικονομηθούν επιπλέον 53 εκατ. ευρώ για το 2018 ,124 εκατ. ευρώ το 2019, 126 εκατ. ευρώ το 2020 και 128 εκατ. ευρώ για το 2021. Στην αιτιολογική έκθεση επιχειρείται να στηριχθεί νομικά η μείωση των συντάξεων και να τεκμηριωθεί ότι δεν αντίκειται στο Σύνταγμα ,όπως συμφωνήθηκε με τους δανειστές . Υπενθυμίζουμε ότι το Ελεγκτικό συνέδριο έκρινε αντισυνταγματικές τις μειώσεις και οι θεσμοί ζήτησαν νέες διασφαλίσεις. Συγκεκριμένα στο πολυνομοσχέδιο αναφέρεται ότι η περιστολή της συνταξιοδοτικής δαπάνης κατά 1% του ΑΕΠ επιτρέπει την περιχαράκωση της βιωσιμότητας του συνταξιοδοτικού συστήματος. Επισημαίνεται ότι μπορεί να μειωθούν οι συντάξεις υπό την προϋπόθεση της αρχής της αναλογικότητας, της ισότητας συμμετοχής στα δημόσια βάρη και της κοινωνικής αλληλεγγύης. Σημειώνεται ότι οι μειώσεις δε αλλοιώνουν την ισονομία του ασφαλιστικού. Επιπλέον δεν εφαρμόζονται οριζόντια αλλά αποτελούν εξατομικευμένες ρυθμίσεις που στηρίζονται στο νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων , είναι σύμφωνες προς την κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας και τις επιμέρους εκφράσεις ,σημειώνοντας στο νομοσχέδιο. Οι μειώσεις επισημαίνεται κρίνονται αναγκαίες στο πλαίσιο του υπέρτερου δημοσιονομικού σκοπού ενώ το κονδύλι που θα εξοικονομηθεί θα χρησιμοποιηθεί για την ανακούφιση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Επιπλέον οι συγκεκριμένες μειώσεις της προσωπικής διαφοράς περιορίζονται σε ποσοστό έως 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης προκειμένου να μη διαταραχθεί σημαντικά το επίπεδο διαβίωσης των συνταξιούχων.Σε σχέση με τα θετικά αντίμετρα , τονίζεται ότι στοχεύουν στην ενίσχυση της οικογένειας , των νέων , των ανέργων , των χαμηλόμισθων και των χαμηλοσυνταξιούχων . Έτσι , το 2019 θα επέλθει βελτίωση του συστήματος κοινωνικής προστασίας και αναδιανομή. Τα αντίμετρα που θα εφαρμοστούν το 2019 και 2020 αν επιτευχθούν οι στόχοι του πλεονάσματος περιλαμβάνουν: επιδότηση ενοικίου, συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη, αύξηση των δικαιούχων δωρεάν πρόσβασης στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, επέκταση του προγράμματος των σχολικών γευμάτων, αύξηση και επέκταση του οικογενειακού επιδόματος προγράμματα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας. Επιδότηση ενοικίου: Κοστολογείται στα 600 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι επί συνόλου 1.000.000, θα προκύψουν 600.000 ωφελούμενα νοικοκυριά που ζουν σε ενοίκιο η αποπληρώνουν δάνειο πρώτης κατοικίας. Το εισοδηματικό όριο που τίθεται είναι τα 9.846 ευρώ ατομικό και 20.677 για τετραμελή οικογένεια. Το ποσό του επιδόματος κυμαίνεται από 50 ευρώ το μήνα για νοικοκυριά με ένα άτομο και αυξάνεται κατά 25 ευρώ το μήνα για κάθε επιπλέον άτομο του νοικοκυριού και 12,5 ευρώ το μήνα για κάθε παιδί. Το μέγιστο ποσό του επιδόματος που θα χορηγείται ανέρχεται στα 150 ευρώ το μήνα ή 1.800 ευρώ το έτος και το μέσο ποσό είναι αντίστοιχα τα 83,3 ευρώ το μήνα και τα 1.000 ευρώ το έτος. Για παράδειγμα η επιδότηση ενοικίου για ένα άτομο είναι 600 ευρώ το χρόνο, για δύο άτομα 900 ευρώ το χρόνο, για τετραμελή οικογένεια με δύο μικρά παιδιά, 1.200 ευρώ, για πενταμελή οικογένεια με τρία μικρά παιδιά 1.350 ευρώ και για εξαμελή οικογένεια με τέσσερα μικρά παιδιά 1.500 ευρώ.Συμμετοχή στα φάρμακα: Η δαπάνη ανέρχεται στα 240 εκατ. ευρώ. Όσοι έχουν μηνιαίο ατομικό εισόδημα έως 700 ευρώ το μήνα δηλαδή 5.295.728 άτομα ή το 60,4% του συνόλου θα έχουν μηδενική συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη. Το μέτρο αυτό αφορά όχι μόνο συνταξιούχους, αλλά και ανέργους και εργαζόμενους. Αντίστοιχα όσοι έχουν μηναίο ατομικό εισόδημα από 701 έως 1.200 ευρώ δηλαδή 1.670.798 άτομα θα έχουν μείωση κατά 50% στη φαρμακευτική δαπάνη. Αυτό σημαίνει ότι από 10% που είναι σήμερα η συμμετοχή θα γίνει 5% και από 25% θα γίνει 12,5%. Συνολικά υπολογίζεται ότι θα ωφεληθεί το 79,45% του πληθυσμού. Βρεφονηπιακοί σταθμοί: Υπολογίζεται ότι το 2019 θα ωφεληθούν επιπλέον 30.000 παιδιά το 2019 και το 2020 άλλα 15.000. Σύνολο 135.000 παιδιά.Σχολικά γεύματα: Η δαπάνη θα φτάσει τα 190 εκατ. ευρώ και θα αφορά 448.500 μαθητές δημοτικού και γυμνασίου. Στόχος είναι να καλυφθεί το 50% του συνόλου των μαθητών δημοτικού και γυμνασίου με έμφαση σε περιοχές με υψηλά ποσοστά ανεργίας και φτώχειας.Οικογενειακό επίδομα: Το κόστος θα ανέλθει στα 260 εκατ. ευρώ. Για το πρώτο παιδί το επίδομα από 40 ευρώ το μήνα (480 ευρώ τον χρόνο) ανέρχεται στα 60 ευρώ το μήνα ή αύξηση 50% (720 ευρώ τον χρόνο). Για το δεύτερο παιδί το οικογενειακό επίδομα από τα 54 ευρώ το μήνα (648 ευρώ τον χρόνο) αυξάνεται κατά 85% και φτάνει στα 100 ευρώ το μήνα (1.200 ευρώ τον χρόνο). Για το τρίτο παιδί από τα 26 ευρώ το μήνα (312 ευρώ τον χρόνο) αυξάνεται κατά 188% στα 75 ευρώ το μήνα (900 ευρώ τον χρόνο). Τα εισοδηματικά κριτήρια που τίθενται είναι 6.000 ευρώ για οικογένεια με ένα παιδί, 12.000 ευρώ για οικογένειες με δύο παιδιά και 18.000 ευρώ για οικογένειες με τρία παιδιά.
Αλλάζει το νομοθετικό πλαίσιο ελέγχου των ομαδικών απολύσεων με στόχο την εναρμόνιση του εθνικού δικαίου με το δίκαιο της ΕΕ. Η κυβέρνηση πέτυχε να μην αυξηθεί το όριο, στόσο η πραγματοποίηση ομαδικών απολύσεων διευκολύνεται καθώς καταργείται η προέγκρισή τους από την κυβέρνηση. Η αρμοδιότητα μετατίθεται από τον υπουργό ή τον Νομάρχη στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας για τη διενέργεια του ελέγχου των σχεδιαζόμενων απολύσεων. Ο έλεγχος που διενεργείται από το ΑΣΕ στηρίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια. Η προέγκριση αντικαθίσταται από μια διαδικασία απλής κοινοποίησης μέγιστης διάρκειας τριών μηνών. Την απόφαση για τις ομαδικές απολύσεις θα λαμβάνει μία τριμερής επιτροπή (με 4 εκπροσώπους της κυβέρνησης, 4 εκπροσώπους των εργαζομένων και 4 εκπροσώπους των εργοδοτών) που θα συνιστά το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας με στόχο να ελέγξει μόνο τη νομιμότητα της απόφασης.( αν είναι σύμφωνη με το νόμο) Οσον αφορά το αρμόδιο διοικητικό όργανο. Για να είναι νόμιμες οι απολύσεις πρέπει να έχει προηγηθεί διαβούλευση 30 ημερών με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων. -Η εταιρεία να ανακοινώσει στον ΟΑΕΔ τη λίστα των απολυθέντων υπαλλήλων, προκειμένου να εγγραφούν για να επιδοτηθούν. - Κατά τη διαβούλευση με το σωματείο , η εταιρία πρέπει να υποβάλει ένα «κοινωνικό σχέδιο», το οποίο θα περιγράφει συνοδευτικά μέτρα για τον περιορισμό των κοινωνικών συνεπειών των απολύσεων. Έτσι, ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης ,το κοινωνικό σχέδιο μπορεί να περιλαμβάνει μέτρα ανακατανομής ή επανεκπαίδευση, κατάρτιση, παροχή συμβουλών, έξτρα αποζημίωση καθώς και η δέσμευση για πρόσληψη των απολυμένων κατά προτεραιότητα αν βελτιωθούν οι οικονομικές συνθήκες. Το κείμενο συνιστά να χρησιμοποιείται η ίδια δικαστική διαδικασία που κρίνει την απεργία παράνομη και καταχρηστική για να κριθεί η νομιμότητα τυχόν διαφορών που προκύπτουν από την εφαρμογή του άρθρου 656 του Αστικού Κώδικα σε περιπτώσεις απεργιών. Αυτό σημαίνει ότι το κείμενο υιοθετεί το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων που είχαν προτείνει οι μη απεργοί να μην πληρώνονται αν δεν μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται επειδή μια απεργία βρίσκεται σε εξέλιξη στην επιχείρηση ή στις εγκαταστάσεις της . Πολλές από αυτές τις διαφορές καταλήγουν στα δικαστήρια . Το νομοσχέδιο προβλέπει την ταχεία εκδίκαση των διαφορών προκειμένου να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι της επιχείρησης ως προς την ταχεία ικανοποίηση των απαιτήσεών τους σε περίπτωση που ο εργοδότης καθίσταται υπερήμερος ως προς την αποδοχή της εργασίας η την καταβολή μισθού για λόγους που συνδέονται με την απεργία. Περιορίζεται επίσης η προστασία των συνδικαλιστών από απολύσεις. Ως λόγοι απόλυσης προβλέπονται η κλοπή, η υπεξαίρεση σε βάρος του εργοδότη , η τέλεση εγκλημάτων κατά της ιδιοκτησίας καθώς και η αδικαιολόγητη απουσία του εργαζόμενου για διάστημα μεγαλύτερο των επτά ημερών. Αλλάζει το καθεστώς χορήγησης άδειας στους συνδικαλιστές. Θα θεσπιστούν ενιαίοι κανόνες που θα καθορίζουν τις άδειες μετ΄αποδοχών και άνευ αποδοχών ανάλογα με τη βαθμίδα της συνδικαλιστικής οργάνωσης. Πηγή κειμένου: newmoney.gr
Ριζικά μέτρα για την εξυγίανση του ασφαλιστικού συστήματος ζήτησε το Σάββατο μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο πρώην υπουργός Οικονομικών Νίκος Χριστοδουλάκης. Όπως ανέφερε δε, ο κ. Χριστοδουλάκης θα πρέπει να απαγορευτεί η χορήγηση σύνταξης κάτω των 60 ετών. «Να κατοχυρώνει τη σύνταξη, αλλά ο δικαιούχος θα παίρνει τη σύνταξη όταν συμπληρώσει το 60ο έτος» εξήγησε. Ο κ. Χριστοδουλάκης ζήτησε ακόμα να θεσπιστούν ενιαίοι κανόνες στο συνταξιοδοτικό, χωρίς τις προσωπικές διαφορές (παλαιού – νέου συνταξιούχου), έτσι ώστε ό,τι εξοικονομηθεί, να μπορέσει να αναχρηματοδοτήσει τις πενιχρές συντάξεις τις οποίες παίρνουν όσοι έχουν δουλέψει όλα τα χρόνια της ζωής τους και έχουν πληρώσει όλα τους τα ένσημα. «Αντί αυτού, βλέπουμε ένα κύμα εισφορών που έχει παραλύσει την οικονομία και διώχνει τους νέους στο εξωτερικό... Η Ελλάδα έχει σήμερα στις ασφαλιστικές εισφορές 4% πάνω από το μέσο όρο της ευρωζώνης, όμως τα έσοδα των εισφορών είναι 4 μονάδες κάτω από το μέσο όρο της ευρωζώνης» ανέφερε χαρακτηριστικά. Σε ό,τι αφορά το Ελληνικό, ο πρώην υπουργός δήλωσε ότι το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας σήμερα είναι η έλλειψη επενδύσεων. «Και βλέπω, όταν πάει να γίνει μια μεγάλη επένδυση, να πέφτουν όλοι, να χιμάνε κυριολεκτικά για να την εμποδίσουν, κάνουν πρώτα κακό στους νέους που είναι άνεργοι σήμερα. Και θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμη αν συνεχιστεί αυτή η τακτική» προειδοποίησε.
Χαλάρωση των capital controls μόνο για τις επιχειρήσεις το βήμα αλλαγών στην κίνηση κεφαλαίων στα μέσα του καλοκαιριού. Σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής, ο οδικός χάρτης που σχεδιάζει ο...
Αθήνα, 12 Μαΐου 2017ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 6Κ/2017ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΓνωστοποιείται ότι απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση η 6Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ, που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων τριών (203) θέσεων μονίμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Υπηρεσία Ασύλου του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής.Οι θέσεις ανά κλάδο/ειδικότητα της ως άνω Προκήρυξης έχουν καταχωριστεί στο παρακάτω συνοδευτικό αρχείο. Πίνακας Θέσεων
Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κάθε οφειλέτη με ληξιπρόθεσμα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία θα είναι η ρύθμιση οφειλών, που ετοιμάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο καλοκαίρι – το αργότερο τον Αύγουστο. Ασφαλείς πληροφορίες των «Ειδήσεων» αναφέρουν ότι η ρύθμιση που θα αφορά ελεύθερους επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, θα προσφέρει «κούρεμα» των προσαυξήσεων και των προστίμων από 20% έως 80%, τη δυνατότητα εφάπαξ εξόφλησης για μικρά χρέη και κλιμακωτές δόσεις ανάλογα με το ύψος της οφειλής και την περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη. Σε ό,τι αφορά το ποσοστό του κουρέματος των προσαυξήσεων και των προστίμων ακόμη και στην εφάπαξ εξόφληση δεν προβλέπεται ολική διαγραφή (δηλαδή στο 100%). Η ρύθμιση θα επιτρέψει να πάρουν ανάσα χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα και έχουν χρέη από 3.000 έως 20.000 ευρώ, καθώς θα μπορούν μέσω διμερών συμφωνιών με τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και τις ΔΟΥ να ρυθμίζουν τις οφειλές τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Κέντρο Ασφαλιστικών Εισφορών το 80% των οφειλετών ήτοι 493.577 οφειλέτες έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας ενώ σε 300.000 με 320.000 εκτιμώνται εκείνοι που έχουν οφειλή έως 20.000 ευρώ και θα μπορούν να κάνουν χρήση της ρύθμισης. Τα κριτήρια που θα καθορίζουν το ύψος των δόσεων αλλά και το ποσοστό κουρέματος των προσαυξήσεων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εξής: το ύψος των οφειλής, η οικονομική δυνατότητα που έχει από την επαγγελματική του δραστηριότητα, η περιουσιακή του κατάσταση η ανάπτυξη της εταιρείας, μετρούμενη με βάση τις πωλήσεις τα τελευταία τρία χρόνια, κερδοφορία, μετρούμενη ως αναλογία του EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων) και ο κύκλος εργασιών ή το κεφάλαιο και η αναλογία μόχλευσης. Το σχέδιο Τα βασικά σημεία της ρύθμισης ,που αυτή την περίοδο αποτελεί αντικείμενο συνεχών συσκέψεων, θα εξειδικευθεί με υπουργική απόφαση που επεξεργάζονται από τα συναρμόδια υπουργεία είναι τα ακόλουθα : 1.Δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή από τον ενδιαφερόμενο της αίτησης ένταξης στη ρύθμιση. Το πλέον πιθανό είναι η πλατφόρμα ν΄ανοίξει την ίδια χρονική περίοδο που θα «τρέξει» η ρύθμιση για τον εξωδικαστικό, αρχές Αυγούστου. Εάν δεν συνδεθούν οι ρυθμίσεις, μπορεί η λειτουργία της να εκκινήσει και εντός Ιουλίου. 2.Δεν θα υπάρχει αναλυτικό πλάνο οφειλής, αλλά θα προβλέπεται μετά τη «διμερή συμφωνία» η υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών που θα περιγράφει η υπουργική απόφαση . 3.Θα ακολουθείται μια αυτοματοποιημένη διαδικασία και βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων που ζητούνται ο οφειλέτης θα εντάσσεται σ΄ένα συγκεκριμένο μοντέλο ρύθμισης, από το οποίο θα προκύπτει το ύψος των δόσεων που θα καλείται να καταβάλει και η διαγραφή ποσοστού προσαυξήσεων και προστίμων. 4.Η ρύθμιση θα προβλέπει από εφάπαξ εξόφληση της οφειλής και κλιμακωτές δόσεις αρχής γενομένης από τις 12 έως και τις 120. 5.Τη δυνατότητα χρήσης των 120 δόσεων, δεν θα την έχουν όλοι ,αλλά εκείνες οι περιπτώσεις που από το αυτοματοποιημένο σύστημα θα φαίνεται ότι πληρούν τα κριτήρια για να ενταχθούν .Εκτιμήσεις από παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι θα είναι περιορισμένος ο αριθμός εκείνων που έχουν την ευκαιρία να ρυθμίσουν οφειλή αυτού του ύψους μέσα σε διάστημα δεκαετίας. 6.Στις 12 δόσεις η διαγραφή των προσαυξήσεων θα ανέρχεται στο 80% ενώ στις 120 δόσεις θα περιορίζεται στο 20% επί του ποσού των προσαυξήσεων ή τόκων εκπρόθεσµης καταβολής που έχουν διαμορφωθεί την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη διατάξεις. 7. Υπάρχει το ενδεχόμενο, ο οφειλέτης να μην ενταχθεί σε καμία ρύθμιση και η αίτηση του ν΄απορριφθεί καθώς δεν θα συγκεντρώνει τα κριτήρια που προβλέπει ο νόμος. 8.Μπαίνοντας στη ρύθμιση οι οφειλέτες θα χορηγείται ασφαλιστική ενημερότητα, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων καθώς και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων, εναντίον τους. Επίσης, θα αναστέλλεται κάθε ποινική δίωξη και θα αναβάλλεται η εκτέλεση ποινής που επιβλήθηκε για τις συγκεκριμένες οφειλές. 9. Ανάμεσα στα επαγγέλματα , που θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, με αυτόν τον τρόπο ,και έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα είναι γιατροί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, λογιστές, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες. Παραμένουν στις 36 οι δόσεις για χρέη έως 3.000 ευρώ Υπενθυμίζεται ότι στο ίδιο πλαίσιο θα παρέχεται η δυνατότητα και μικροοφειλέτες του δημοσίου οι οποίοι οφείλουν εως 3.000 ευρώ να εξοφλούν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία σε 36 δόσεις και με ελάχιστη μηνιαία καταβολή τα 50 ευρώ.Όσον αφορά στα χρέη άνω των των 20.000 ευρώ εντάσσονται στο νόμο για τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων. . Όταν ενεργοποιηθεί η ιστοθέση της γραμματείας ιδιωτικού χρέους (keyd.gov.gr] ο επιχειρηματίας θα μπορεί να βρει τη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία θα εισέρχεται με τους κωδικούς του taxis, θα βρίσκει έτοιμα όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και θα καταχωρεί τα υπόλοιπα. enikonomia
Καμία αλλαγή δεν υπήρξε στην πολιτική του ΔΝΤ σε ό,τι αφορά στη χρηματοδοτική συμμετοχή του στο Ελληνικό Πρόγραμμα. Το Ταμείο ζητά από τους Ευρωπαίους να τοποθετηθούν με συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να λάβουν για να διευθετηθεί το θέμα του ελληνικού χρέους πριν δεσμευθεί ότι θα συμμετέχει στο Ελληνικό Πρόγραμμα με νέα δανεικά. Παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκαν σημάδια «παραχωρήσεων» και «υποχωρήσεων», ώστε να επιτευχθεί ο απαιτούμενος συμβιβασμός, εν τούτοις οι διαπραγματεύσεις δεν προχώρησαν αρκετά και μάλιστα σε σημείο που να είναι ορατή η συμφωνία για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Απομένουν πολλά να γίνουν από την πλευρά των Ευρωπαίων, τονίστηκε χαρακτηριστικά, αλλά θα μπορούσε να κλείσει το θέμα άμεσα, ακόμα και αύριο, αν υποχωρούσε η Γερμανία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, διεξάγονται εντατικές συνομιλίες σε όλα τα επίπεδα, όπως συνέβη και σήμερα στη σύνοδο των G7 όταν οι αποτελούντες το λεγόμενο Washington Group συζήτησαν το θέμα του χρέους στο Μπάρι. Είναι φανερό από τις δηλώσεις της διευθύντριας του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, αλλά και άλλων παραγόντων, ότι οι συζητήσεις προχωρούν μεν αλλά χωρίς μεγάλη διάθεση για γενναίες παραχωρήσεις μεταξύ των δανειστών. Το Ταμείο έχει κάνει και αυτό τις δικές του υποχωρήσεις. "H θέση μας για την Ελλάδα δεν έχει αλλάξει», δήλωσε η κ. Λαγκάρντ και σημείωσε: «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για το πακέτο ελάφρυνσης του χρέους. Δεν έχει ακόμη προκύψει αρκετή σαφήνεια πάνω στο όλο θέμα, και έχουμε την ελπίδα ότι οι ευρωπαϊκές αρχές θα συνεχίσουν να εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση". Εξέφρασε ακόμα την ελπίδα της ότι «πραγματικά οι Ευρωπαίοι να φανούν πολύ πιο συγκεκριμένοι σε ό,τι αφορά τους όρους της ελάφρυνσης του χρέους, κάτι που είναι απαραίτητο». Σύμφωνα με πληροφορίες ήταν κάπως ελπιδοφόρα τα όσα άκουσε η κ. Λαγκάρντ στο Μπάρι, αλλά όχι τόσο σημαντικά όσο για να σπάσουν άμεσα το αδιέξοδο. Χρειάζεται περισσότερη δουλειά, είναι η αίσθηση που υπάρχει. Οι αξιωματούχοι που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις αισθάνονται ότι το εμπόδιο είναι βασικά η Γερμανία, αλλά πίσω της κρύβονται και άλλες χώρες της Ευρωζώνης. Εάν δείξουν διάθεση για συνεργασία, η συμφωνία για το χρέος θα είναι γεγονός, τονίζουν πηγές εκτός ΔΝΤ στην αμερικανική πρωτεύουσα. Το Ταμείο έχει θέσει τους όρους του για να καταστεί το ελληνικό χρέος βιώσιμο, και έχει κάνει υποχωρήσεις για να μειωθούν οι διαφορές του από τους υπόλοιπους δανειστές. Αξιωματούχος του ΔΝΤ, που ενημέρωσε τους δημοσιογράφους, παραδέχθηκε ότι γίνονται οι συζητήσεις με τους Ευρωπαίους για το ελληνικό χρέος. Στο Ταμείο ζητούν να καταγραφούν λεπτομερειακά τα μέτρα και όχι με ενότητες. Απαιτούν να γνωρίζουν όλες τις κινήσεις που είναι διατεθειμένοι να κάνουν οι Ευρωπαίοι και σε ποια επίπεδα. Και επίσης τονίζουν ότι οι προηγούμενες προτάσεις των Ευρωπαίων ήταν κατώτερες των υποχρεώσεων που έχει η Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Τόμσεν τονίζει σε όλους τους συνομιλητές του, ότι η έκθεση βιωσιμότητας «δεν βγαίνει» με όποιο τρόπο και να αναλύσει κανείς τα μέχρι στιγμής προτεινόμενα μέτρα. Απαιτούνται και άλλα πιο γενναία μέτρα, τονίζουν οι αξιωματούχοι του Ταμείου.
Βόμβα πρόσθετων μειώσεων -πέραν του 18% που θα είναι το πλαφόν στις κύριες και επικουρικές συντάξεις- αποκαλύπτεται στη διάταξη του νομοσχεδίου που εξασφάλισε και αποκαλύπτει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος, η οποία προβλέπει τον τρόπο και τα ποσά επί των οποίων θα επέλθουν οι περικοπές από το 2019 με τα μέτρα του νέου Μνημονίου. Σύμφωνα με τη διάταξη, οι καταβαλλόμενες συντάξεις θα επανυπολογιστούν «και από την 1η/1/2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον (επαν)υπολογισμό τους, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται. Το ποσό που περικόπτεται δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης κύριας σύνταξης». Αυτό που λέει η διάταξη είναι ότι οι παλιές συντάξεις θα μειωθούν ως 18%, αλλά και οι νέες συντάξεις (που θα βγουν για όσους έκαναν αίτηση από 13/5/2016 και μετά) θα χάσουν από το 2019 την προσωπική διαφορά μέχρι 18%. «Ταφόπλακα» Η βόμβα κρύβεται στην παράγραφο 4 της διάταξης όπου τροποποιείται η παράγραφος 2 του άρθρου 10 του νόμου Κατρούγκαλου και καταργούνται από την 1η/1/2019 και τα οικογενειακά επιδόματα συζύγου και τέκνων, ακόμη και παιδιών με αναπηρία. Τα επιδόματα αυτά δεν θα είναι μέρος της προσωπικής διαφοράς. Στο Δημόσιο το επίδομα συζύγου παίρνουν όσοι αποχώρησαν μέχρι το 2011 και είναι 35 ευρώ, ενώ τα επιδόματα ανήλικων τέκνων ή παιδιών με αναπηρία είναι 50 για ένα παιδί, 70 συνολικά για δύο παιδιά, 120 συνολικά για τρία τέκνα, 170 συνολικά για τέσσερα, με προσαύξηση του συνολικού ποσού κατά 70 ευρώ για κάθε παιδί μετά το τέταρτο. Στις μειώσεις που θα προκύψουν δηλαδή με την προσωπική διαφορά θα μπει ανώτατο πλαφόν 18%, ενώ τα επιδόματα συζύγου και τέκνων εξαλείφονται οριστικά από την 1η/1/2019 για όσους συνταξιοδοτήθηκαν μέχρι 12/5/2016. Ο λόγος που καταργούνται είναι επειδή το επίδομα συζύγου δεν καταβάλλεται στους νέους από 13/5/2016 και μετά συνταξιούχους, ενώ το επίδομα τέκνων θα χορηγείται μόνον εφόσον οι συνταξιούχοι πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια που προβλέπει η νομοθεσία για τη λήψη επιδόματος τέκνων από τον ΟΓΑ. Με τον τρόπο αυτό, οι παλιές συντάξεις που έχουν και επίδομα συζύγου ή/και επίδομα παιδιού θα επανυπολογιστούν ξεχωριστά από τα επιδόματα και η μείωση που θα προκύψει με την προσωπική διαφορά θα «πέσει» στην επανυπολογιζόμενη σύνταξη. Η πραγματική απώλεια εισοδήματος όμως από την 1η/1/2019 που ενεργοποιούνται οι περικοπές θα είναι μεγαλύτερη του 18% καθώς τα επιδόματα καταργούνται ολοσχερώς! Στην πράξη… Στους πίνακες που επεξεργάστηκε και δημοσιεύει ο Ελεύθερος Τύπος με ενδεικτικά παραδείγματα για τις περικοπές σύνταξης και επιδομάτων φαίνεται ότι οι συνολικές απώλειες, λόγω μείωσης συντάξεων αλλά και λόγω κατάργησης οικογενειακών επιδομάτων, φτάνουν στο 23%! Για παράδειγμα: * Συνταξιούχος Δημοσίου που παίρνει σήμερα πριν το φόρο κύρια σύνταξη 1.440 ευρώ και έχει επίδομα συζύγου 35 ευρώ το μήνα, αλλά και επίδομα 50 ευρώ για ανήλικο ή ανάπηρο παιδί, έχει συνολικό μηνιαίο εισόδημα 1.525 ευρώ. Με τη νέα διάταξη, η σύνταξη θα επανυπολογιστεί χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα επιδόματα. Με μια μέση μείωση κατά 15% μετά τον επανυπολογισμό (αντί 18% που είναι το πλαφόν), η νέα σύνταξη βγαίνει στα 1.224 ευρώ με προσωπική διαφορά 216 ευρώ. Από την κατάργηση των επιδομάτων όμως την 1η/1/2019, θα έχει πρόσθετη απώλεια εισοδήματος κατά 85 ευρώ, οπότε η συνολική μείωση αποδοχών θα είναι 301 ευρώ (216 ευρώ από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς και 85 ευρώ από την κατάργηση του επιδόματος συζύγου και τέκνου). Η συνολική περικοπή στις μηνιαίες του αποδοχές ακριβώς λόγω και της κατάργησης των επιδομάτων θα είναι 19%, παρότι η μείωση της σύνταξης με τον επανυπολογισμό είναι 15%. * Συνταξιούχος Δημοσίου που παίρνει κύρια σύνταξη 1.190 ευρώ προ φόρου και 35 ευρώ επίδομα συζύγου έχει συνολικά 1.225 ευρώ σήμερα. Με τον επανυπολογισμό και με μια μέση μείωση κατά 15% στη σύνταξη, το νέο ποσό βγαίνει στα 1.012 ευρώ με προσωπική διαφορά επί της σύνταξης 179 ευρώ. Μέχρι το τέλος του 2018 θα λαμβάνει τη σύνταξη των 1.012 ευρώ, την προσωπική διαφορά των 179 ευρώ, όπως και το επίδομα συζύγου των 35 ευρώ. Οι συνολικές του αποδοχές δηλαδή θα είναι ίδιες (1.225 ευρώ). Από την 1η/1/2019 όμως που ενεργοποιούνται τα μέτρα του νέου Μνημονίου που φέρνει σήμερα στη Βουλή η κυβέρνηση και τα νομοθετεί από τώρα, θα παίρνει τη νέα σύνταξη χωρίς προσωπική διαφορά, ήτοι τα 1.012 ευρώ προ φόρου, ενώ καταργείται και η καταβολή του επιδόματος συζύγου των 35 ευρώ. Η συνολική απώλεια (από τα 179 της προσωπικής διαφοράς και τα 35 ευρώ του επιδόματος συζύγου) θα είναι 214 ευρώ και το ποσοστό μείωσης επί του μηνιαίου εισοδήματος φτάνει στο 17%, παρότι η μείωση σύνταξης λόγω επανυπολογισμού είναι στο 15%. * Συνταξιούχος του ΙΚΑ που παίρνει κύρια σύνταξη 850 ευρώ προ φόρου και 48 ευρώ επίδομα συζύγου έχει συνολικά 898 ευρώ σήμερα. Με τον επανυπολογισμό και με μια μέση μείωση κατά 15% στη σύνταξη, το νέο ποσό βγαίνει στα 723 ευρώ με προσωπική διαφορά επί της σύνταξης 128 ευρώ. Μέχρι το τέλος του 2018 θα λαμβάνει τη σύνταξη των 723 ευρώ, την προσωπική διαφορά των 128 ευρώ, όπως και το επίδομα συζύγου των 48 ευρώ. Οι συνολικές του αποδοχές θα είναι ίδιες (898 ευρώ). Από την 1η/1/2019 όμως καταργείται και η προσωπική διαφορά, των 128 ευρώ, αλλά και το επίδομα συζύγου των 48 ευρώ. Από τα 898 ευρώ δηλαδή που θα παίρνει μέχρι τέλος του 2018, πέφτει στα 723 ευρώ από την 1η/1/2019, ήτοι θα έχει μείωση κατά 20%. Παρότι η μείωση στη σύνταξη είναι 15%, η πρόσθετη απώλεια εισοδήματος κατά 5% προκύπτει από την κατάργηση του επιδόματος συζύγου που δεν θα το λαμβάνει μετά την 1η/1/2019. eleftherostypos
Το κόστος εξαγοράς πλασματικών ετών για τους δημοσίους υπαλλήλους είναι φέτος όσο η εισφορά εργοδότη και ασφαλισμένου.Η εισφορά των εργαζομένων είναι 6,67% και του εργοδότη – Δημοσίου καθορίστηκε στο 3,3%. Το σύνολο είναι 10% που σημαίνει ότι υπάλληλος με αποδοχές 2.000 ευρώ θα πληρώνει 200 ευρώ για κάθε μήνα αναγνώρισης. Αν έχει 1.500 ευρώ, το κόστος είναι 150 ευρώ και με μισθό 1.000 ευρώ ο κάθε μήνας κοστίζει 100 ευρώ.Σε σχέση με τους λοιπούς ασφαλισμένους, οι δημόσιοι υπάλληλοι επιβαρύνονται λιγότερο, γιατί σε όλα τα Ταμεία (πλην ΟΓΑ), οι ασφαλισμένοι πληρώνουν εισφορά 20% του μισθού (6,67% του εργαζόμενου και 13,3% του εργοδότη).http://www.aftodioikisi.gr
Τριάμισι χρόνια capital control τουλάχιστον προβλέπεται πως θα συμπληρωθούν πριν η Ελλάδα δει την κατάργησή τους, υποστηρίζει αρμόδια υψηλόβαθμη τραπεζική πηγή στην εφημερίδα «Καθημερινή». Αυτό σημαίνει πως δεν εκτιμάται ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί νωρίτερα από το τέλος του 2018. Ωστόσο το ρεπορτάζ σημειώνει πως το επόμενο βήμα χαλάρωσης αναμένεται να γίνει μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και την εκταμίευση της δόσης και υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει σημειωθεί κάποια επιστροφή καταθέσεων στις τράπεζες. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα αφορά κυρίως τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων και συγκεκριμένα την αύξηση του ορίου που ισχύει σήμερα για συναλλαγές με το εξωτερικό για την εισαγωγή προϊόντων ή την αγορά πρώτων υλών. Σχεδόν δύο χρόνια μετά την επιβολή των capital controls, η Τράπεζα της Ελλάδος και το υπουργείο Οικονομικών καλούνται, με το μνημόνιο που συμφωνήθηκε με τους θεσμούς, να παρουσιάσουν ως τις 16 Μαΐου, οδικό χάρτη για τη χαλάρωσή τους. Σύμφωνα με πληροφορίες ο χάρτης δεν θα περιλαμβάνει ημερομηνίες σταδιακής χαλάρωσης των ελέγχων, αλλά θα καταγράφει τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες θα αποφασίζονται κάθε φορά τα επόμενα βήματα. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι, κατά πληροφορίες, μεταξύ άλλων η επιστροφή των καταθέσεων, η μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, η πρόσβαση του ελληνικού Δημοσίου στις αγορές και η ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. «Στο τέλος του 2018, αν όλα πάνε ιδανικά, θα μπορούμε να μιλάμε για το τέλος των ελέγχων. Σε κάθε περίπτωση, οι περιορισμοί στις καταθέσεις θα αρθούν τελευταίοι», σημειώνει η υψηλόβαθμη τραπεζική πηγή, αναφερόμενη στο όριο ανάληψης μετρητών από τις τράπεζες, που σήμερα βρίσκεται στα 840 ευρώ ανά δεκαπενθήμερο. kathimerini
Συνεχίζονται τα κολακευτικά γερμανικά δημοσιεύματα για τον ελληνικό τουρισμό, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν, με τις προβλέψεις να είναι άκρως ενθαρρυντικές. «Η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός ανθεί όσο ποτέ - και η ποικιλία σε νησιά είναι μεγάλη. Θέλετε κάτι κλασικό; Κρήτη, Ρόδο, Κω ή Κέρκυρα; Ρομαντικές διακοπές στη Σαντορίνη; Ή μήπως πάρτι στη Μύκονο;» γράφει στην ηλεκτρονική της έκδοση η Neue Osnabrücker Zeitung, επιχειρώντας να συστήσει σε αρχάριους, ως προς την Ελλάδα, τουρίστες τα ποικίλα είδη καλοκαιρινών διακοπών που μπορούν να απολαύσουν στη χώρα, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Όπως γράφει η NOZ, «η Ελλάδα ξυπνάει τη λαχτάρα των Γερμανών τουριστών. Το φετινό καλοκαίρι, αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο. Η Ελλάδα είναι ο κορυφαίος προορισμός της σεζόν, λένε οι ταξιδιωτικοί πράκτορες. Τα ελληνικά νησιά προσφέρουν καλοκαιρινές διακοπές σχεδόν για όλα τα γούστα. Και διαφέρουν πολύ μεταξύ τους».
ΑΣΕΠ: Γνωστοποιείται ότι απεστάλη στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση η 6Κ/2017 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ, που αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας διακοσίων τριών (203) θέσεων μονίμου προσωπικού και προσωπικού με...
KEA – TEBA: Σύμφωνα με την υπ’αριθμ. Δ23/οικ.17108/875/2017 – ΦΕΚ 1474/Β/28-4-2017 Υπουργική Απόφαση, οι δικαιούχοι του ΚΕΑ εντάσσονται στις παροχές του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το...
Κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του κάθε οφειλέτη με ληξιπρόθεσμα χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία θα είναι η ρύθμιση οφειλών, που ετοιμάζουν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας και θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο καλοκαίρι – το αργότερο τον Αύγουστο. Ασφαλείς πληροφορίες των «Ειδήσεων» αναφέρουν ότι η ρύθμιση που θα αφορά ελεύθερους επαγγελματίες και φυσικά πρόσωπα με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, θα προσφέρει «κούρεμα» των προσαυξήσεων και των προστίμων από 20% έως 80%, τη δυνατότητα εφάπαξ εξόφλησης για μικρά χρέη και κλιμακωτές δόσεις ανάλογα με το ύψος της οφειλής και την περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη. Σε ό,τι αφορά το ποσοστό του κουρέματος των προσαυξήσεων και των προστίμων ακόμη και στην εφάπαξ εξόφληση δεν προβλέπεται ολική διαγραφή (δηλαδή στο 100%). Η ρύθμιση θα επιτρέψει να πάρουν ανάσα χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα και έχουν χρέη από 3.000 έως 20.000 ευρώ, καθώς θα μπορούν μέσω διμερών συμφωνιών με τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης και τις ΔΟΥ να ρυθμίζουν τις οφειλές τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Κέντρο Ασφαλιστικών Εισφορών το 80% των οφειλετών ήτοι 493.577 οφειλέτες έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας ενώ σε 300.000 με 320.000 εκτιμώνται εκείνοι που έχουν οφειλή έως 20.000 ευρώ και θα μπορούν να κάνουν χρήση της ρύθμισης. Τα κριτήρια που θα καθορίζουν το ύψος των δόσεων αλλά και το ποσοστό κουρέματος των προσαυξήσεων είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, τα εξής: το ύψος των οφειλής, η οικονομική δυνατότητα που έχει από την επαγγελματική του δραστηριότητα, η περιουσιακή του κατάσταση η ανάπτυξη της εταιρείας, μετρούμενη με βάση τις πωλήσεις τα τελευταία τρία χρόνια, κερδοφορία, μετρούμενη ως αναλογία του EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων) και ο κύκλος εργασιών ή το κεφάλαιο και η αναλογία μόχλευσης. Το σχέδιο Τα βασικά σημεία της ρύθμισης ,που αυτή την περίοδο αποτελεί αντικείμενο συνεχών συσκέψεων, θα εξειδικευθεί με υπουργική απόφαση που επεξεργάζονται από τα συναρμόδια υπουργεία είναι τα ακόλουθα : 1.Δημιουργείται ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή από τον ενδιαφερόμενο της αίτησης ένταξης στη ρύθμιση. Το πλέον πιθανό είναι η πλατφόρμα ν΄ανοίξει την ίδια χρονική περίοδο που θα «τρέξει» η ρύθμιση για τον εξωδικαστικό, αρχές Αυγούστου. Εάν δεν συνδεθούν οι ρυθμίσεις, μπορεί η λειτουργία της να εκκινήσει και εντός Ιουλίου. 2.Δεν θα υπάρχει αναλυτικό πλάνο οφειλής, αλλά θα προβλέπεται μετά τη «διμερή συμφωνία» η υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών που θα περιγράφει η υπουργική απόφαση . 3.Θα ακολουθείται μια αυτοματοποιημένη διαδικασία και βάσει των αντικειμενικών κριτηρίων που ζητούνται ο οφειλέτης θα εντάσσεται σ΄ένα συγκεκριμένο μοντέλο ρύθμισης, από το οποίο θα προκύπτει το ύψος των δόσεων που θα καλείται να καταβάλει και η διαγραφή ποσοστού προσαυξήσεων και προστίμων. 4.Η ρύθμιση θα προβλέπει από εφάπαξ εξόφληση της οφειλής και κλιμακωτές δόσεις αρχής γενομένης από τις 12 έως και τις 120. 5.Τη δυνατότητα χρήσης των 120 δόσεων, δεν θα την έχουν όλοι ,αλλά εκείνες οι περιπτώσεις που από το αυτοματοποιημένο σύστημα θα φαίνεται ότι πληρούν τα κριτήρια για να ενταχθούν .Εκτιμήσεις από παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι θα είναι περιορισμένος ο αριθμός εκείνων που έχουν την ευκαιρία να ρυθμίσουν οφειλή αυτού του ύψους μέσα σε διάστημα δεκαετίας. 6.Στις 12 δόσεις η διαγραφή των προσαυξήσεων θα ανέρχεται στο 80% ενώ στις 120 δόσεις θα περιορίζεται στο 20% επί του ποσού των προσαυξήσεων ή τόκων εκπρόθεσµης καταβολής που έχουν διαμορφωθεί την ηµεροµηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη διατάξεις. 7. Υπάρχει το ενδεχόμενο, ο οφειλέτης να μην ενταχθεί σε καμία ρύθμιση και η αίτηση του ν΄απορριφθεί καθώς δεν θα συγκεντρώνει τα κριτήρια που προβλέπει ο νόμος. 8.Μπαίνοντας στη ρύθμιση οι οφειλέτες θα χορηγείται ασφαλιστική ενημερότητα, θα αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων καθώς και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί απαιτήσεων, κινητών και ακινήτων, εναντίον τους. Επίσης, θα αναστέλλεται κάθε ποινική δίωξη και θα αναβάλλεται η εκτέλεση ποινής που επιβλήθηκε για τις συγκεκριμένες οφειλές. 9. Ανάμεσα στα επαγγέλματα , που θα μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία, με αυτόν τον τρόπο ,και έχουν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα είναι γιατροί, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, λογιστές, δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες. Παραμένουν στις 36 οι δόσεις για χρέη έως 3.000 ευρώ Υπενθυμίζεται ότι στο ίδιο πλαίσιο θα παρέχεται η δυνατότητα και μικροοφειλέτες του δημοσίου οι οποίοι οφείλουν εως 3.000 ευρώ να εξοφλούν τις οφειλές τους προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία σε 36 δόσεις και με ελάχιστη μηνιαία καταβολή τα 50 ευρώ.Όσον αφορά στα χρέη άνω των των 20.000 ευρώ εντάσσονται στο νόμο για τον «εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων. . Όταν ενεργοποιηθεί η ιστοθέση της γραμματείας ιδιωτικού χρέους (keyd.gov.gr] ο επιχειρηματίας θα μπορεί να βρει τη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα, στην οποία θα εισέρχεται με τους κωδικούς του taxis, θα βρίσκει έτοιμα όλα τα στοιχεία που υπάρχουν και θα καταχωρεί τα υπόλοιπα. enikonomia