Κοινωνικός τουρισμός – ΟΑΕΔ: Από την Παρασκευή 19.05.2017 οι αιτήσεις για τους παρόχους τουριστικών καταλυμάτων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ. Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής. Η...
Συνολικά 4.554.120 συντάξεις καταβλήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος «ΗΛΙΟΣ». Από αυτές, οι 2.892.259 ήταν κύριες, οι 1.252.241 επικουρικές και 409.620 μερίσματα.Η μέση κύρια σύνταξη ανήλθε στα 722,03 ευρώ, η μέση επικουρική στα 170,93 ευρώ, ενώ τα μερίσματα άγγιξαν κατά μέσο όρο τα 97,86 ευρώ, τον Δεκέμβριο του 2016. Παράλληλα, η μηνιαία δαπάνη που κατέβαλαν τα Ταμεία, διαμορφώθηκε στα 2.342.431.276,95 ευρώ και περιλαμβάνει τις κρατήσεις φόρου, τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, ενώ δεν περιλαμβάνει την παροχή ΕΚΑΣ.Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δημοσίευσε τις εκθέσεις του Ενιαίου Συστήματος Ελέγχου και Πληρωμών Συντάξεων «ΗΛΙΟΣ» για την αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνης των χορηγούμενων συντάξεων για τους μήνες Δεκέμβριο 2016, Νοέμβριο 2016 και Οκτώβριο 2016. Η δημοσίευση πραγματοποιείται, μετά την αναγκαία αναμόρφωση της μεθοδολογίας των εκθέσεων για την ορθότερη αποτύπωση της δημοσιονομικής δαπάνη των συντάξεων, βάσει των διεθνών προτύπων.Προκειμένου, δε, να υπάρχει και δυνατότητα συγκριτικών μεγεθών μεταξύ των αριθμών που αποτυπώνονται στις εκθέσεις, το υπουργείο προχώρησε και στην επανέκδοση του μηνός Ιουλίου 2015, βάσει της αναμορφωμένης μεθοδολογίας, ώστε όλα τα δεδομένα να προσφέρονται σε ανάλυση με την ίδια μεθοδολογία.Οι παρεμβάσεις αφορούν:- Στη βελτίωση της μεθοδολογίας, με τον εμπλουτισμό των στατιστικών μέτρων ελέγχου που χρησιμοποιούνται (χρήση και της διάμεσης τιμής).- Στην απεικόνιση των δεδομένων, με τρόπο που να περιλαμβάνει το σύνολο της δημοσιονομικής δαπάνης για τις συντάξεις. Υπενθυμίζεται ότι οι προηγούμενες απεικονίσεις των δημοσιονομικών δεδομένων στις Εκθέσεις του «ΗΛΙΟΣ» δεν περιελάμβαναν σε πολλούς πίνακες τις κρατήσεις υπέρ υγείας και ΑΚΑΓΕ, με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται η πραγματική συνταξιοδοτική δαπάνη.- Στο διαχωρισμό των μερισμάτων από τις επικουρικές συντάξεις και την ξεχωριστή απεικόνισή τους.- Στη βελτίωση της απεικόνισης των δεδομένων με τη χρήση και μικρότερων εισοδηματικών κατηγοριών, ώστε να αποτυπώνεται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια η δημοσιονομική δαπάνη, ειδικά για τις χαμηλές κύριες και επικουρικές συντάξεις.- Στην αναλυτικότερη απεικόνιση και περιγραφή των πινάκων με μεγαλύτερη ανάλυση σε σχέση με το φύλο και την ηλικία, ώστε να μπορούν να γίνουν εμφανείς οι διαφοροποιήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και μεταξύ των διαφορετικών ηλικιακών κατηγοριών.- Στην ακριβέστερη περιγραφή των απεικονιζόμενων δεδομένων εντός των κειμένων, ώστε να είναι σαφές ότι δεν αφορούν το εισόδημα από τις συντάξεις, αλλά τη δημοσιονομική δαπάνη.
Ένα νέο καθεστώς εισάγεται με διάταξη του πολυνομοσχεδίου για τις επιχειρήσεις μαζικής εστίασης και τις επιχειρήσεις αναψυχής. Σκοπός είναι η προστασία των ανήλικων κυρίως καταναλωτών, οι οποίοι δεν θα έρχονται σε άμεση επαφή με καπνικά προϊόντα, ειδικά σε χώρους, όπως καφετέριες, ταχυφαγεία κ.α. όπου και συχνάζουν περισσότερο.Με βάση άρθρο του πολυνομοσχεδίου «η τοποθέτηση προϊόντων καπνού είναι επιτρεπτή σε προθήκες οι οποίες βρίσκονται εντός του καταστήματος μετά τον χώρο των ταμείων και στις οποίες παρέχεται πρόσβαση με τη μεσολάβηση προσωπικού του καταστήματος, τηρουμένων των διατάξεων της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας. Εξαιρούνται τα καταστήματα αφορολόγητων ειδών, τα περίπτερα και τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά προϊόντα καπνού».Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι σε συνάφεια και με τον αντικαπνιστικό νόμο και την απαγόρευση καπνίσματος σε κλειστούς χώρους.Οι προθήκες πρέπει να είναι σαφώς προσδιορισμένοι χώροι εντός των καταστημάτων στις οποίες παρέχεται πρόσβαση µε τη µεσολάβηση του προσωπικού του καταστήματος. Αυτές είτε είναι κλειστές είτε βρίσκονται στο χώρο πίσω από το ταµείο του καταστήματος και σε κάθε περίπτωση εξασφαλίζεται η µεσολάβηση του προσωπικού. enikonomia
Νέο τοπίο αλλαγών στο ασφαλιστικό συνθέτουν τα μέτρα που ψηφίστηκαν στη Βουλή. Οι συντάξεις παλιών και νέων δικαιούχων μειώνονται. Τα οικογενειακά επιδόματα (συζύγου και τέκνων) αποτελούν παρελθόν για τους νέους συνταξιούχους, ενώ για τους παλιούς καταργούνται από το 2019. Οι ασφαλιστικές εισφορές αυξάνονται, ενώ θα έπρεπε να μειώνονται ώστε να υπάρχει και κίνητρο για να πληρώνονται και να μην αποτελούν χαράτσι για μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες. Οι αλλαγές θέτουν σε νέα βάση και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Τα όρια ηλικίας αυξήθηκαν μεν από τις 19/8/2015, πλην όμως παραμένουν και θα παραμείνουν, ως το 2021, χαμηλότερα από τα 67 και τα 62. Οι ευκαιρίες εξόδου στη σύνταξη, παρά τις περικοπές, είναι πολλές και μάλιστα είναι πιο ελκυστικές για όσους έχουν χαμηλούς μισθούς, παρά για όσους έχουν υψηλές αποδοχές. Ο λόγος είναι επειδή το ασφαλιστικό, έτσι όπως οικοδομήθηκε με το νόμο 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου), δεν ευνοεί την ανταποδοτικότητα των εισφορών, αλλά αντιθέτως την υπονομεύει. Οσοι έχουν σχετικά καλές αμοιβές (άνω των 1.300 ευρώ) και εκτιμούν ότι θα τις διατηρήσουν στα επόμενα χρόνια, διαπιστώνουν -είτε είναι μισθωτοί είτε ελεύθεροι επαγγελματίες- ότι οι εισφορές που καταβάλλουν είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με τη σύνταξη που αναλογεί σε αυτές. Αντίθετα, οι χαμηλοί μισθοί των 586 και των 700 ή 800 ευρώ έχουν μεγαλύτερα οφέλη από τη σύνταξη. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στο μισθό των 586 ευρώ, με 20 χρόνια εργασίας, αντιστοιχεί σύνταξη 477 ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 81,4% του μισθού. Στο μισθό όμως των 1.300 ευρώ, τα 20 χρόνια εργασίας δίνουν σύνταξη 590,31 ευρώ, δηλαδή μόλις το 45% του μισθού. Στα 25 χρόνια δε, η σύνταξη με μισθό 586 ευρώ βγαίνει στα 505 ευρώ, δηλαδή στο 86,2% του μισθού, ενώ με 1.300 ευρώ μισθό τα 25 χρόνια δουλειάς βγάζουν σύνταξη 653 ευρώ, δηλαδή μόλις το 50,2% του μισθού. Για το λόγο αυτό, η αλήθεια είναι πως η έξοδος στη σύνταξη αποδεικνύεται συμφέρουσα για χιλιάδες ασφαλισμένους που είτε δεν έχουν προοπτική να αυξήσουν σημαντικά το εισόδημά τους από εργασία τα επόμενα χρόνια είτε εκτιμούν ότι είναι προτιμότερο να αποχωρήσουν για να μη χάσουν περισσότερα από τη σύνταξη στο μέλλον. Γι’ αυτό και η συνταξιοδότηση αποτελεί τη σίγουρη λύση για σταθερό εισόδημα, έστω και μικρότερο. Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα, πάντως, δεν έχουν τελειώσει. Οι στρεβλώσεις είναι πολλές, με κύρια την έλλειψη ανταποδοτικότητας στη σχέση εισφορών/παροχών. Η ψήφιση των νέων μέτρων δεν αποκαθιστά την ανταποδοτικότητα, παρά την καθιστά ακόμη πιο στρεβλή, αφού μειώνει συντάξεις και αυξάνει εισφορές. Τα μέτρα θέτουν ως ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων ώστε να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των εργαζομένων σε ένα ασφαλιστικό που αντί να είναι ανταποδοτικό έχει γίνει ένα καθαρά προνοιακό σύστημα συντάξεων. Ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής δημοσιεύει σήμερα, σε ειδική 12σέλιδη έκδοση, όλες τις αλλαγές στο ασφαλιστικό, τόσο αυτές που περιλαμβάνονται στα επώδυνα νέα μέτρα του 4ου Μνημονίου όσο και τις ρυθμίσεις που ισχύουν για τα όρια ηλικίας και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης σε όλα τα Ταμεία. Οι μειώσεις στις αποδοχές Οι πραγματικές μειώσεις συντάξεων που περιλαμβάνει ο νέος νόμος με τα μέτρα του 4ου Μνημονίου, δεν θα είναι μόνο έως 18% μέσω της προσωπικής διαφοράς που θα χάσουν οι παλαιοί συνταξιούχοι την 1/1/2019, αλλά ξεπερνούν και το 25%, καθώς θα κοπούν μαχαίρι και τα οικογενειακά επιδόματα – συζύγου για όλα τα Ταμεία και επιπρόσθετα του επιδόματος τέκνων για τους συνταξιούχους του Δημοσίου (πολιτικούς, ενστόλους και ειδικών μισθολογίων). Ο συνολικός αριθμός των συνταξιούχων που θίγονται μόνο από την κατάργηση των επιδομάτων είναι 850.000, σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις, αλλά στην πραγματικότητα, μπορεί να προσεγγίσουν και το 1 εκατομμύριο. Από τις μειώσεις όμως λόγω και της προσωπικής διαφοράς θα θιγούν πάνω από 2 εκατομμύρια συνταξιούχοι είτε λαμβάνουν είτε όχι επιδόματα. Περικοπές θα υποστούν: 1. Οι συνταξιούχοι Δημοσίου, ΙΚΑ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, αλλά και του ΟΓΑ που λαμβάνουν οικογενειακό επίδομα. Δεν λαμβάνουν επίδομα συζύγου οι συνταξιούχοι ΟΑΕΕ και ΝΑΤ. Η μείωση στα επιδόματα είναι ξεχωριστή από τις περικοπές που προκύπτουν από τις προσωπικές διαφορές. Μάλιστα, ακόμη και αν ένας συνταξιούχος έχει μηδενική προσωπική διαφορά, θα έχει παρά ταύτα περικοπή, λόγω κατάργησης του επιδόματος – είτε συζύγου είτε παιδιού είτε και των δυο. Στους συνταξιούχος Δημοσίου, κόβεται και το επίδομα συζύγου, που είναι 35 ευρώ το μήνα και καταβάλλεται και στους δυο συνταξιούχους (εφόσον αποχώρησαν ως τον Οκτώβριο του 2011), αλλά και το επίδομα παιδιών που είναι από 50 ως 170 ευρώ με ένα ως τέσσερα προστατευόμενα μέλη (ανήλικα ή σπουδάζοντα παιδιά). Σύμφωνα με το άρθρο 1, τα οικογενειακά επιδόματα (συζύγου ή/και τέκνων ανηλίκων ή με αναπηρία) συγκαταβάλλονται με τις συντάξεις μέχρι 31/12/2018. Από 1/1/2019 το επίδομα συζύγου καταργείται, τα δε επιδόματα τέκνων χορηγούνται με εισοδηματικά κριτήρια από τον ΟΓΑ. Για να πάρει ένας συνταξιούχος επίδομα 1ου ανήλικου παιδιού από το 2019 θα πρέπει να έχει οικογενειακό εισόδημα κάτω των 9.000 ευρώ. Σήμερα το παίρνει χωρίς κριτήρια. 2. Οι συνταξιούχοι που, ανεξάρτητα από το αν έχουν ή όχι επίδομα συζύγου ή παιδιού, θα βρεθούν -λόγω του επανυπολογισμού- με μικρότερη σύνταξη και με τη λεγόμενη προσωπική διαφορά μεταξύ της σύνταξης που λαμβάνουν σήμερα και αυτής που θα προκύψει με τον επανυπολογισμό. Σύμφωνα με το άρθρο 1, οι καταβαλλόμενες συντάξεις θα επανυπολογιστούν «και από την 1/1/2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον (επαν)υπολογισμό τους, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται. Το ποσό που περικόπτεται δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης κύριας (σ.σ.: αλλά και της επικουρικής) σύνταξης». Τυχόν υπόλοιπο, που απομένει μετά τη μείωση ως 18%, καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά που εξαλείφεται με τις κατ’ έτος αυξήσεις συντάξεων που θα έρθουν (αν έρθουν) από 1/1/2022 και μετά. Παραδείγματα: Συνταξιούχος Δημοσίου, που παίρνει σήμερα 1.000 ευρώ σύνταξη, 35 ευρώ επίδομα συζύγου και 70 ευρώ επίδομα με δυο παιδιά, σύνολο 1.115 ευρώ, και με τον επανυπολογισμό έχει προσωπική διαφορά 150 ευρώ, θα χάσει την 1/1/2019: α) τα 115 ευρώ από τα επιδόματα (35 ευρώ επίδομα συζύγου και 70 ευρώ επίδομα παιδιών), και β) τα 150 ευρώ της προσωπικής διαφοράς. Μέχρι 31/12/2018 θα παίρνει συνολικά από σύνταξη και επιδόματα 1.115 ευρώ και από 1/1/2019 θα παίρνει 850 ευρώ. Η συνολική μείωση λοιπόν, στο παράδειγμα αυτό, από επιδόματα και προσωπική διαφορά, φτάνει στο 24%! Συνταξιούχος ΙΚΑ με 800 ευρώ βασική σύνταξη και επίδομα συζύγου 49 ευρώ παίρνει σήμερα 849 ευρώ. Με προσωπική διαφορά 120 ευρώ και με την κατάργηση του επιδόματος συζύγου 49 ευρώ, από το 2019 θα παίρνει 631 ευρώ, δηλαδή συνολική μείωση, λόγω επιδόματος και προσωπικής διαφοράς, 26%! Συνταξιούχος ΔΕΚΟ ή τράπεζας (ΟΤΕ, ΔΕΗ, Εθνικής κ.λπ.) παίρνει επίδομα για σύζυγο που δεν εργάζεται και δεν συνταξιοδοτείται ίσο με το 10% της μηνιαίας σύνταξης. Αν η σύνταξη είναι 1.300 ευρώ, παίρνει και 130 ευρώ (το 10%) ως επίδομα συζύγου που καταργείται από 1/1/2019. Αν βγει και προσωπική διαφορά 180 ευρώ, θα χάσει συνολικά 310 ευρώ από το μηνιαίο του εισόδημα! Σήμερα παίρνει 1.300+130=1.430 και από 1/1/2019 θα πέσει στα 1.120 ευρώ. Η συνολική μείωση του μηνιαίου εισοδήματος είναι 21,6%. Από αυτό το 21,6%, η μείωση λόγω προσωπικής διαφοράς επί της σύνταξης είναι 13,8% και η υπόλοιπη περικοπή κατά 7,8% είναι λόγω κατάργησης του οικογενειακού επιδόματος! eleftherostypos
Τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα χρέη τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία θα έχουν το επόμενο διάστημα, περίπου 500.000 μικροοφειλέτες.Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή», η οποία επικαλείται κυβερνητικές πηγές, το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί απόφαση που θα δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης των χρεών των μικροοφειλετών μέχρι και σε 120 δόσεις, προς ασφαλιστικά ταμεία, φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις.Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι, η συγκεκριμένη ρύθμιση, θα περιλαμβάνει και το κούρεμα των προσαυξήσεων, το οποίο θα είναι αντιστρόφως ανάλογο των δόσεων.Στη ρύθμιση εντάσσονται ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι και αγρότες που έχουν μείνει έξω από τις διαδικασίες του εξωδικαστικού συμβιβασμού.Η ρύθμιση θα αποτελέσει και μια ένεση ρευστότητας προς τα ασφαλιστικά ταμεία, καθώς το προς ρύθμιση συνολικό ποσό φτάνει τα 1,7 δισ. ευρώ.
Τους ιδιοκτήτες που δεν έχουν δηλώσει τα ακίνητα που κατέχουν στην εφορία αναζητούν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής». Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) μέχρι το τέλος του έτους θα είναι έτοιμο το σχέδιο εντοπισμού υπόχρεων σε υποβολή Ε9. Μάλιστα, το κτηματολόγιο αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά το έργο της εφορίας για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών που "ξέχασαν να δηλώσουν τα ακίνητά τους. Ταυτόχρονα, η ΑΑΔΕ αναμένει την ψήφιση διατάξεων που θα επιτρέψουν μαζικές κατασχέσεις θυρίδων και χρηματοοικονομικών προϊόντων με ηλεκτρονικό τρόπο. Αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες γίνονται χειρόγραφα, με αποτέλεσμα να καθυστερεί σημαντικά ο εντοπισμός των περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων που είτε έχουν αποκρύψει εισοδήματα από την εφορία είτε έχουν μεγάλες οφειλές. Μετά την ψήφιση των σχετικών διατάξεων η εφορία θα μπορεί μέσω των e-κατασχετηρίων να δεσμεύει άμεσα τις θυρίδες των ελεγχόμενων, κατάσχοντας σε δεύτερη φάση πολύτιμους λίθους, χρηματικά ποσά, κοσμήματα ή πλάκες χρυσού που ενδεχομένως να εμπεριέχονται σε αυτές, αλλά και την κατάσχεση χρηματοοικονομικών προϊόντων όπως μετοχές, αμοιβαία κεφάλαια και ρέπος. Και το 2017 η εφορία θα επικεντρώσει το ελεγκτικό της ενδιαφέρον στις κατασχέσεις προσπαθώντας να εισπράξει τμήμα από τον τεράστιο όγκο των ληξιπρόθεσμων οφειλών. 1. Εντοπισμός αδήλωτων ακινήτων: Μέχρι το τέλος του έτους θα προσδιοριστεί η διαδικασία εντοπισμού των υπόχρεων σε υποβολή Ε9 (στοιχεία ακινήτων) με χρήση κατάλληλων κριτηρίων. Στον εντοπισμό των φορολογουμένων που δεν έχουν εμφανίσει στην εφορία ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους θα βοηθήσει η πρόσβαση που θα αποκτήσουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου οι ελεγκτές στο πληροφοριακό σύστημα του Κτηματολογίου όπου θα αντλούνται πληροφορίες για τις ιδιοκτησίες. Όσοι εντοπιστούν με αδήλωτα ακίνητα θα κληθούν από την εφορία τους να συμμορφωθούν και να τα δηλώσουν πληρώνοντας τους προβλεπόμενους φόρους και πρόστιμα. 2. Ενεργοποίηση αυτοματοποιημένου συστήματος κατασχέσεων και είσπραξης οφειλών. 3. Πλειστηριασμός 27 ακινήτων οφειλετών του Δημοσίου μέχρι τα τέλη Ιουνίου, με στόχο μέχρι το τέλος του έτους να εισπραχθούν 2,7 δισ. ευρώ από παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη και ακόμη 690 εκατ. ευρώ από μεγαλοοφειλέτες. 4. Πρόσβαση των ελεγκτών σε όλα τα πληροφοριακά συστήματα από τα οποία θα μπορούν να αντλούν πληροφορίες για τους ελεγχόμενους φορολογουμένους. Με την έναρξη εφαρμογής του νέου συστήματος οι πληροφορίες που βρίσκονται σε διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα του Δημοσίου, ακόμα και στα υποσυστήματα και στις εφαρμογές του Τaxis, θα ενοποιηθούν προκειμένου να δημιουργηθεί το "προφίλ οφειλέτη". Συγκεκριμένα, θα συνδυάζονται οι πληροφορίες από ηλεκτρονικές εφαρμογές και υποσυστήματα της ΑΑΔΕ, όπως εισόδημα, περιουσιολόγιο, καταστάσεις πελατών/προμηθευτών, Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών και Λογαριασμών Πληρωμών, Πληροφοριακό Σύστημα Αυτοματοποιημένης Επεξεργασίας, Σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών με κράτη-μέλη της Ε.Ε. και πληροφορίες από τρίτους. 5. Ηλεκτρονικές κατασχέσεις: Επεκτείνεται μέχρι το τέλος του έτους το εύρος των ηλεκτρονικών κατασχέσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ ο συνολικός αριθμός των μέτρων αναγκαστικής είσπραξης που ελήφθησαν το έτος 2016 από τα τμήματα δικαστικού και νομικής υποστήριξης των ΔΟΥ και των Ελεγκτικών Κέντρων ανήλθε σε 1.602.835 έναντι 746.707 του προηγούμενου έτους. Εκ των ληφθέντων μέτρων αναγκαστικής είσπραξης, οι κατασχέσεις εις χείρας τρίτων (τραπεζικών λογαριασμών, ενοικίων κ.λπ.) παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα (95,7%). Στο πρώτο τρίμηνο του έτους η ΑΑΔΕ έχει προχωρήσει στην κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων 50.399 φορολογουμένων, ενώ οι φορολογούμενοι στους οποίους έχουν επιβληθεί αναγκαστικά μέτρα είσπραξης ανέρχονται σε 889.455. Περισσότερους από 40.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν είχαν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας από το 2013 έως το 2017 εντόπισε η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΔΗΛΕΔ). Από τους ελέγχους που διενέργησε η ΔΗΛΕΔ εντοπίστηκαν 89.225 οχήματα που ανήκουν σε 40.120 φορολογουμένους. Το συνολικό ποσό των τελών κυκλοφορίας, που δεν έχει καταβληθεί, ανέρχεται στα 8.168.213 ευρώ, ενώ τα πρόστιμα είναι 7.295.451 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι οφειλέτες καλούνται να καταβάλουν 15.463.664 ευρώ. Οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης μέσω της εφαρμογής "Προσωποποιημένη Πληροφόρηση" του Taxisnet, ενώ θα λάβουν και e-mail για τα ποσά, που πρέπει να πληρώσουν.
Αυτοαπασχολούμενοι και οι ασφαλισμένοι του πρώην ΟΓΑ που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές δεν μπορούν να κάνουν αυτασφάλιση όπως προκύπτει από την κοινή υπουργική απόφαση των συναρμόδιων υπουργών για τις προϋποθέσεις και...
Μέχρι το τέλος Μαΐου θα αδειοδοτούνται χωρίς κόστος και με ένα απλό «κλικ» τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα τουριστικά καταλύματα. Όπως δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, πλέον οι επιχειρήσεις στους τομείς αυτούς μπορούν να ξεκινούν άμεσα τη λειτουργία τους με μία απλή γνωστοποίηση στη διοίκηση και με μηδενικό κόστος, ενώ είναι έτοιμο το κατάλληλο πληροφοριακό σύστημα και «μέχρι το τέλος Μαΐου η διαδικασία να γίνεται πλήρως ηλεκτρονικά, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τους επιχειρηματίες». Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε στο Φύλλο της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β' 1723/18-05-2017) αφορά στις διαδικασίες ίδρυσης των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 80 του ν. 3463/2006, καθώς και στα θέατρα και τους κινηματογράφους, όπως αυτά εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 2 του ν. 4442/2016. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας εμπίπτουν και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός τουριστικών καταλυμάτων. Στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας δεν εμπίπτουν τα καταστήματα παροχής υπηρεσιών αμιγώς ίντερνετ και οι παιδότοποι. Όπως σημειώνεται στη σχετική απόφαση, «μετά τη θέση σε λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Αδειοδότησης και Ελέγχων (Ο.Π.Σ.-ΑΔΕ) του άρθρου 14 του ν. 4442/2016, η διαδικασία διεκπεραιώνεται αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος». Στην απόφαση αναφέρονται όλες οι λεπτομέρειες που αφορούν στα εξής: -Την τήρηση αρχείου στην εγκατάσταση του καταστήματος -Τη Μεταβολή γνωστοποίησης -Τη Διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη γνωστοποίηση θεάτρων και κινηματογράφων -Τη χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων -Την άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου -Την τήρηση μέτρων πυροπροστασίας -Την απλουστευμένη διαδικασία για μηχανήματα αυτόματης πώλησης παρασκευής-πώλησης τροφίμων και ποτών -Την απλουστευμένη διαδικασία για πώληση τυποποιημένων τροφίμων Υποχρεωτική γνωστοποίηση λειτουργίας πισίνας εντός των τουριστικών καταλυμάτων Υπενθυμίζεται ότι η πρόβλεψη της ηλεκτρονικής διαδικασίας αδειοδότησης προβλέπεται και για την υποχρεωτική γνωστοποίηση λειτουργίας πισίνας εντός των τουριστικών καταλυμάτων. Η Κοινή Υπουργική Απόφαση δημοσιεύτηκε και αυτή στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β' 1654/15-05-2017) και ορίζει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η σχετική ενημέρωση στην αρμόδια υπηρεσία τουρισμού είτε σε οποιοδήποτε Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). «Όταν τεθεί σε εφαρμογή η λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος 'Ασκησης Δραστηριότητας και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) για το τμήμα που αφορά τη γνωστοποίηση των κολυμβητικών δεξαμενών, η υποβολή της γνωστοποίησης γίνεται αποκλειστικά, μέσω αυτού», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην απόφαση. «Με τον νόμο 4442/2016 κάναμε ένα αποφασιστικό βήμα για την διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας στη χώρα, κατοχυρώνοντας μία απλή και γρήγορη διαδικασία αδειοδότησης. Τώρα, ερχόμαστε με κοινή υπουργική απόφαση όλων των συναρμόδιων υπουργείων, να εντάξουμε στο καθεστώς γνωστοποίησης του νόμου τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα τουριστικά καταλύματα. Πλέον, οι επιχειρήσεις στους τομείς αυτούς, που είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι για την οικονομία μας, θα μπορούν να ξεκινούν άμεσα τη λειτουργία τους με μία απλή γνωστοποίηση στη διοίκηση και με μηδενικό κόστος. Στην ίδια κατεύθυνση, μέχρι το τέλος Μάιου θα έχουμε έτοιμο και το κατάλληλο πληροφοριακό σύστημα, ώστε η διαδικασία να γίνεται πλήρως ηλεκτρονικά, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τους επιχειρηματίες. Με τη νέα διαδικασία αδειοδότησης απελευθερώνουμε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου που θα κάνει ουσιαστικούς ελέγχους πάνω στην πραγματική λειτουργία των επιχειρήσεων. Έλεγχοι που θα διασφαλίζουν την τήρηση των νόμων και θα εγγυώνται την υγεία και την ασφάλεια πολιτών και εργαζομένων», ανέφερε ο Αλέξης Χαρίτσης. newsbeast
Από τη μείωση του αφορολογήτου και την εφαρμογή των φορολογικών αντιμέτρων που ψήφισε την Πέμπτη η βουλή θα προκύψουν επιβαρύνσεις σε όσους έχουν ετήσιο εισόδημα έως 21.500 ευρώ, ενώ όσοι δηλώνουν στην Εφορία υψηλότερο εισόδημα θα έχουν μείωση έως 701 ευρώ τον χρόνο. Λόγω του ότι ορισμένα μέτρα θα εφαρμοστούν από εφέτος και θα φανούν στη φορολογική δήλωση του 2018, θα οδηγήσουν σε αύξηση της φορολογίας και πρόσθετες επιβαρύνσεις μια σειρά πολιτών. Αφορά εκείνους που θα επισκεφθούν μέσα στο 2017 κάποιον ιατρό ή θα χρειαστεί να αγοράσουν φάρμακα, καθώς καταργείται η έκπτωση φόρου 10% για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Από το 2018 καταργείται και η έκπτωση φόρου 1,5% λόγω μηνιαίας παρακράτησης σε μισθούς και συντάξεις και θα οδηγήσει σε αύξηση φορολογίας έως και 80 ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με τον νόμο που ψηφίστηκε, από την κατάργηση της έκπτωσης των ιατρικών δαπανών και της έκπτωσης φόρου 1,5% στην παρακράτηση φόρου μισθωτών και συνταξιούχων, θα επιβαρυνθούν τα νοικοκυριά με 189 εκατ. ευρώ, καθώς αυτό είναι το ποσό που έχει προϋπολογίσει να κερδίσει το υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα, από τη μείωση του επιδόματος θέρμανσης κατά 45% (σήμερα το ποσό ανέρχεται σε 105 εκατ. ευρώ και από το 2018 θα πέσει στα 58 εκατ. ευρώ) χιλιάδες νοικοκυριά είτε θα λάβουν «ψαλιδισμένο» το επίδομα ή δεν θα το λάβουν καθόλου. Το 2020 η μείωση του αφορολογήτου θα οδηγήσει εκατομμύρια μισθωτούς και συνταξιούχους να πληρώσουν πρόσθετους φόρους έως 650 ευρώ χωρίς την εφαρμογή των αντίμετρων. Αν επιτευχθεί όμως ο στόχος για πρωτογενή πλεονάσματα άνω του 3,5% τότε θα ενεργοποιηθούν τα αντίμετρα και ο φόρος αυτός θα περιορισθεί κάτω από 480 ευρώ. Μόνο από τη μείωση του αφορολογήτου το υπουργείο Οικονομικών έχει προϋπολογίσει αύξηση εσόδων κατά 2,060 δισ. ευρώ. cnn
Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές επανήλθε η πρόταση για τη δυνατότητα των δανειοληπτών να εξαγοράζουν τα δάνειά τους πριν αυτά καταλήξουν σε ξένα funds. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «μοντέλο Κύπρου», το οποίο είχε απορριφθεί πριν από μερικούς μήνες, φαίνεται ότι βρίσκει ευήκοα ώτα στην πλευρά των Θεσμών και δεν αποκλείεται να υπάρξουν εξελίξεις τις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Κυβέρνηση, ΤτΕ και τράπεζες, μαζί την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στα «κόκκινα» στεγαστικά δάνεια, τα οποία αυξάνονται δραματικά. Οι τραπεζίτες φοβούνται ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξει μεγαλύτερη άνοδος του ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων δανείων αυτής της κατηγορίας, εξαιτίας των μέτρων που μειώνουν τα εισοδήματα. Ολο και περισσότεροι δανειολήπτες αδυνατούν να πληρώσουν πλέον τις δόσεις των δανείων τους και κινδυνεύουν να χάσουν τα σπίτια τους. Και μπορεί αυτή την ώρα να προστατεύεται η πρώτη κατοικία, τουλάχιστον όταν το ποσό κατάσχεσης είναι μέχρι 400 χιλ. ευρώ, ωστόσο, η απελευθέρωση των πλειστηριασμών θα δημιουργήσει μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα. Πολλοί φοβούνται ότι και με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, που παρακάμπτει τα δικαστήρια, θα βρεθούν σε δύσκολη θέση, ενώ και οι τράπεζες εκτιμούν ότι το «κοκκίνισμα» του χαρτοφυλακίου στεγαστικών θα πλήξει καίρια τους ισολογισμούς τους. Πάνω από 4 στα 10 στεγαστικά δάνεια έχουν «κοκκινήσει» και εκφράζονται φόβοι ότι θα υπάρξει περαιτέρω επιδείνωση ακόμη και για νοικοκυριά που έχουν προχωρήσει σε μακροπρόθεσμες ρυθμίσεις, αλλά δεν μπορούν ούτε τις νέες δόσεις να καλύψουν. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, περίπου 30 από τα 61,2 δισ. ευρώ στεγαστικών δανείων έχει «κοκκινήσει» και προβληματίζει το ποσοστό του 48% το οποίο μόλις πέρυσι ήταν στο 32%, είναι δηλαδή ραγδαία η άνοδός τους, η οποία οφείλεται κατά κύριο λόγο στο πλήγμα που έχουν δεχθεί τα εισοδήματα των μεσαίων νοικοκυριών. Τραπεζικοί κύκλοι εκτιμούν ότι αν δεν υπάρξουν γενναίες ρυθμίσεις δανείων, ακόμη και «κουρέματα» (έστω και με έμμεσο τρόπο) τότε θα σημειωθεί έκρηξη μέχρι το 2020 και τελικά θα κινδυνεύσουν οι περιουσίες των πολιτών. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί, υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, να δοθεί η δυνατότητα στους δανειολήπτες να κάνουν προσφορά εξαγοράς του δανείου τους προτού αυτό καταλήξει σε κάποιο funds σε χαμηλότερη τιμή. Με τον τρόπο αυτό θα έχει μια τελευταία ευκαιρία ο δανειολήπτης να βρει χρήματα και να γλιτώσει από τον βραχνά της κατάσχεσης και αφετέρου οι τράπεζες να εισπράξουν περισσότερο απ’ ό,τι θα τους δώσει μια ξένη εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην Κύπρο οι δανειστές απέρριψαν το αίτημα, αλλά οι τράπεζες είχαν τη διακριτική ευχέρεια να καλούν τον δανειολήπτη πριν από το fund. Κάτι που και η ελληνική νομοθεσία προβλέπει, καθώς αναφέρει ότι 12 μήνες πριν από την πώληση του δανείου του μπορεί η τράπεζα να στείλει προσκλητήριο στον πελάτη για το αν θέλει να καταθέσει προσφορά. Στην Κύπρο μπορούν να υποβάλουν προσφορά εξαγοράς εντός 45 ημερών πριν πωληθεί το δάνειο σε τρίτους. Η τράπεζα είναι υποχρεωμένη να ενημερώνει για το ενδιαφέρον κάποιου τρίτου και να καλεί τον ιδιοκτήτη του σπιτιού να δηλώνει αν θέλει να συμμετέχει και αυτός στην αγορά. Στην περίπτωση της? δεύτερης ευκαιρίας συγκρούονται δύο ηθικά ζητήματα. Το πρώτο είναι αυτό του λεγόμενου «ηθικού κινδύνου». Αν δηλαδή τεθεί σε εφαρμογή η δυνατότητα εξαγοράς πριν από τα funds, να μπουν στη διαδικασία και στρατηγικοί κακοπληρωτές. Κάποιοι δηλαδή που έπαψαν να πληρώνουν, αν κι έχουν χρήματα, να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία και να αγοράσουν το δάνειό τους σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Υπενθυμίζεται ότι ένας στους έξι δανειολήπτες χαρακτηρίζεται από την ΤτΕ «μπαταχτσής», δεν πληρώνει δηλαδή, αν κι έχει τη δυνατότητα. Η απελευθέρωση της αγοράς δανείων από τους δανειολήπτες χωρίς έλεγχο θα δημιουργούσε τον «ηθικό κίνδυνο». Το δεύτερο ζήτημα είναι επίσης ηθικό και αντίθετο από το πρώτο. Καταναλωτικές οργανώσεις και φορείς που έχουν ξεκινήσει εκστρατεία για να ισχύσει και στην Ελλάδα το μέτρο, λένε ότι αφού η τράπεζα θα πουλήσει έτσι κι αλλιώς τα δάνειά της, γιατί να μην το κάνει παίρνοντας χρήματα από τους δανειολήπτες κι όχι από τα funds ώστε να μην περάσει σε ξένους η περιουσία και να μη δημιουργηθεί μείζον κοινωνικό, αλλά και πολιτικό πρόβλημα. Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης ακινήτου πήρε δάνειο 200 χιλ. ευρώ, έχει υπόλοιπο 120 χιλ. το οποίο έχει «κοκκινήσει» και η τράπεζα αποφασίσει να το πουλήσει σε τιμή γύρω στο 60%, δηλαδή να ανακτήσει ποσό της τάξης των 78 χιλ. ευρώ. Θα υπάρχει η δυνατότητα του δανειολήπτη να πληρώσει το ποσό αυτό ή ελαφρά προσαυξημένο, να «καθαρίσει» με την τράπεζα και να γλιτώσει το σπίτι του. Ετσι δεν θα το πάρει ένα fund, που συνήθως προσφέρει 50% - 60% για δάνεια με εγγυήσεις κάποια ακίνητα και στη συνέχεια πιέζει για να εισπράξει πολλά περισσότερα. Στο «μικροσκόπιο» Τραπεζικοί κύκλοι αναφέρουν ότι η ευνοϊκή αυτή ρύθμιση θα μπορούσε να ισχύσει α λα καρτ. Σε συγκεκριμένους δηλαδή δανειολήπτες, το προφίλ των οποίων κρίνεται αξιόπιστο. Θα ελέγχονται δηλαδή όλα τα εισοδήματά τους, το φορολογικό και τραπεζικό τους προφίλ και μόνον εφόσον διαπιστώνεται ότι δεν είναι... επαγγελματίες μπαταχτσήδες θα μπαίνει η τράπεζα σε διαδικασία διαλόγου με τον πελάτη της. Να σημειωθεί ότι παρόμοιες προτάσεις από τα αρμόδια τμήματα των τραπεζών γίνονται κατά κόρον σε καταναλωτικά δάνεια και κάρτες που έχουν χτυπήσει «κόκκινο». Οι οφειλέτες ενημερώνονται ότι μπορούν να εξοφλήσουν αν πληρώσουν πολύ χαμηλότερα ποσά από αυτά που χρωστούν, γίνεται δηλαδή έμμεσο «κούρεμα». ΕΜΜΕΣΟ ΚΟΥΡΕΜΑ Μια άλλη πρόταση Υπάρχει, όμως, και μια άλλη πρόταση για έμμεσο «κούρεμα» και συνδέεται με την αξία του ακινήτου στην παρούσα χρονική στιγμή σε σχέση με το υπόλοιπο του δανείου. Το «κούρεμα» στα δάνεια θα γίνεται με συγκεκριμένο τρόπο και θα συνδέεται με την «αρνητική καθαρή αξία» του υποθηκευμένου ακινήτου. Θα εξετάζεται το Loan to Value ratio (LTV) που είναι ο λόγος του ύψους του στεγαστικού δανείου προς την εμπορική αξία του ακινήτου. Αν π.χ. κάποιος χρωστά 120 χιλ. ευρώ αλλά το ακίνητό του αποτιμάται στην αγορά 80 χιλ. ευρώ αλλά πληρώνει δόση για το δάνειο που διαθέτει θα μπορεί να γίνει ρύθμιση για καταβολή δόσης με βάση το ποσό των 80 χιλ. ευρώ. Το ποσό των 40 χιλ. της διαφοράς μεταξύ αξίας ακινήτου και υπολοίπου δανείου θα «παγώνει» μέχρι το τέλος της σύμβασης και θα μπορεί να διαγράφεται, αν ο δανειολήπτης δεν «ξανακοκκινήσει». Πρόκειται για μια έμμεση δυνατότητα στον δανειολήπτη να πληρώσει λιγότερα απ’ αυτά που πήρε αρχικά, να υποστεί δηλαδή «κούρεμα». Οι τράπεζες σιγουρεύουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, δεν μπαίνουν στη διαδικασία πώλησης των δανείων σε funds και δεν αλλάζουν χέρια τα ακίνητα. ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ ΑΚΙΝΗΤΑ Ερχονται χιλιάδες πλειστηριασμοί Βροχή πλειστηριασμών ακινήτων αναμένεται μέσα στο 2017 και το 2018 από τις τράπεζες αλλά και από τις εταιρείες διαχείρισης των NPL’s και NPE’s. Η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για δημοπρασίες «καθαρών» από βάρη ακινήτων της Πειραιώς αναμένεται να ανοίξει το δρόμο και στις άλλες τράπεζες. Θα πωλούνται δηλαδή ακίνητα που αραχνιάζουν στα χαρτοφυλάκια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και τα οποία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν και να αυξηθεί έτσι η ρευστότητα των τραπεζών. Εκτιμάται ότι τουλάχιστον 15 χιλιάδες ακίνητα κατέχουν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες και μπορούν να τα πουλήσουν μέσω πλειστηριασμών. Όμως, και από τις εταιρείες διαχείρισης που έχουν πάρει άδεια, τρεις μέχρι στιγμής, θα μπορούν να γίνουν? μεσίτες και να πωλούν ακίνητα που έρχονται στα χέρια τους. Με πρόβλεψη στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε από τη Βουλή, οι εταιρείες αυτές δεν θα είναι αποκλειστικού σκοπού, αλλά θα μπορούν να κάνουν και διαχείριση του χαρτοφυλακίου χωρίς να χρειάζεται να συστήσουν θυγατρική. Ετσι, και μέσω των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών που θα τεθούν από τον Αύγουστο σε εφαρμογή, θα μπορούν να πωλούν ακίνητα. imerisia
Σε λίγες ημέρες ξεκινά η καταβολή των συντάξεων του Ιουνίου. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 30 Μαΐου θα καταβάλουν τις συντάξεις το ΙΚΑ, το Δημόσιο και το ΝΑΤ. Ο ΟΑΕΕ και ο ΟΓΑ θα πληρώσουν τις συντάξεις την 1η Ιουνίου 2017, ημέρα Πέμπτη. Τα υπόλοιπα ταμεία του υπουργείου Εργασίας θα καταβάλουν τις συντάξεις στις 30 Μαΐου. Οι προσωρινές συντάξεις Ενόπλων Δυνάμεων, Σωμάτων Ασφαλείας και Πυροσβεστικού Σώματος θα καταβληθούν επίσης, στις 30 Μαΐου, ενώ οι επικουρικές συντάξεις (ΕΤΕΑ) θα πληρωθούν στις 2 Ιουνίου ημέρα Παρασκευή.
Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει πλέον καμία προστασία για την πρώτη κατοικία για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς Δημόσιο, τράπεζες και ιδιώτες, με μόνη εξαίρεση τις περιπτώσεις δανειοληπτών με χαμηλά, ο δρόμος είναι πλέον ανοικτός για χιλιάδες πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας τους επόμενους μήνες. Οι διαδικασίες θα διευκολυνθούν με τη λειτουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας, που θα αποτελέσει και το μέσο για τη διενέργεια πλειστηριασμών - εξπρές. Για τις τράπεζες, οι οποίες πρέπει να αντιμετωπίσουν κόκκινα δάνεια ύψους 110 δισ. ευρώ, οι πλειστηριασμοί, αν και δεν αποτελούν την πρώτη προτεραιότητα, εντούτοις είναι το πιο ισχυρό όπλο στην προσπάθειά τους να επιτύχουν τους στόχους που τους έχουν τεθεί για απομείωση των κόκκινων δανείων τους. Παράλληλα, όχι μόνο αναμένεται να ξεκινήσουν μαζικά τους επόμενους μήνες πλειστηριασμοί για όσους οφειλέτες αρνούνται να συνεργαστούν για τη ρύθμιση των χρεών τους, αλλά αυτοί θα διενεργούνται πλέον με βάση τις εμπορικές τιμές και όχι τις αντικειμενικές τιμές των ακινήτων. Γεγονός που αναμένεται να φέρει νέα δεδομένα για όλους τους εμπλεκομένους αλλά και σε όλη την κτηματαγορά. Είναι ενδεικτικό ότι όπως αναφέρουν "Tα Νέα", οι πλειστηριασμοί με επισπεύδοντες τράπεζες και ιδιώτες που έχουν ήδη αναγγελθεί και έχουν πάρει σειρά μέχρι και τον Ιανουάριο του 2018 είχαν φτάσει μέχρι την περασμένη Πέμπτη στους 3.136. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση τράπεζες έχουν αποφασίσει ότι δεν πρόκειται να προχωρήσουν τουλάχιστον σε πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας για μικροοφειλέτες. Μάλιστα, τα επιτελεία των τραπεζών έχουν ήδη κάνει διαχωρισμό των περιπτώσεων και μια ομαδοποίηση των δανείων τους ώστε να ξεκινήσουν από περιπτώσεις που βαρύνονται με ιδιαίτερα υψηλές οφειλές, ενώ οι συμβολαιογράφοι έχουν αποφασίσει ότι δεν θα προχωρούν σε πλειστηριασμούς για οφειλές μικρότερες των 400.000 ευρώ. Όμως η θεσμοθέτηση της διαδικασίας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μέσω μιας διαδικτυακής πλατφόρμας φέρνει νέα δεδομένα που δεν αποκλείεται να οδηγήσουν σε μαζικούς πλειστηριασμούς ανάλογα με το πόσο επιτυγχάνονται οι στόχοι για τον περιορισμό των κόκκινων δανείων των τραπεζών. Τέλος, με τιμή εκκίνησης την αγοραία τιμή και όχι στα δύο τρίτα της αντικειμενικής αξίας όπως ίσχυε μέχρι πρότινος, θα διενεργούνται στο εφεξής οι πλειστηριασμοί ακινήτων και για χρέη προς το Δημόσιο. Η σχετική διάταξη ψηφίστηκε από τη Βουλή και απομένει τώρα η έκδοση της διευκρινιστικής εγκυκλίου για την πρακτική ενεργοποίησή της. Σε κάθε περίπτωση οι υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών θα πρέπει να καταλήξουν σε αποφάσεις αναφορικά με τον τρόπο προσδιορισμού της εμπορικής αξίας του ακινήτου, θέμα που εξακολουθεί να αποτελεί αγκάθι.
«ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ» ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΕ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ – «Μπλε Φάλαινα»: Την καταγγελία έκανε στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η μητέρα του μαθητή από το Πολύκαστρο Κιλκίς Το τέταρτο περιστατικό που φέρεται να έχει...
Ανατροπές φέρνει το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε χτες στα οικογενειακά επιδόματα και ιδιαίτερα στα επιδόματα τέκνων. Κερδισμένοι είναι εκείνοι που έχουν περισσότερα από ένα παιδί και χαμένοι όσοι έχουν ένα παιδί, γιατί αλλάζουν τα εισοδηματικά κριτήρια χορήγησης των επιδομάτων. Τα νέα εισοδηματικά διαφέρουν με τα σημερινά. Συγκεκριμένα για ένα παιδί, το επίδομα χορηγείται σε εκείνους που έχουν ετήσιο εισόδημα ως 9.000 ευρώ. Με τις αλλαγές υποχωρεί στις 6.000 ευρώ και έτσι όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα από 6.000 ως 9.000 ευρώ χάνουν το επίδομα του παιδιού. Αντιθέτως αυξάνεται ο αριθμός των οικογενειών με δύο και τρία παιδιά, αφού διευρύνεται το εισοδηματικό κριτήριο. Συγκεκριμένα για οικογένειες με δύο παιδιά φτάνει στα 12.000 ευρώ, από 10.000 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ για οικογένειες με τρία παιδιά το όριο εισοδήματος βάσει του οποίου προσδιορίζεται η χορήγηση οικογενειακού επιδόματος αυξάνεται πολύ περισσότερο στα 18.000 ευρώ από 11.000 ευρώ που είναι σήμερα. Επομένως πολύ περισσότερες οικογένειες θα ωφεληθούν και θα πάρουν το επίδομα τέκνων. E-Daily
Περίπου ο ένας στους έξι από τα 6,1 εκατ. των φορολογουμένων είχε υποβάλλει την φορολογική του δήλωση για το 2017 με την ΑΑΔΕ να έχει εκκαθαρίσει 1.059.178 δηλώσεις μέχρι και χθες Παρασκευή, 40 ημέρες πριν από την καταληκτική ημερομηνία της 30ης Ιουνίου. Από τις δηλώσεις που έχουν ήδη κατατεθεί η μια στις τρείς ( ποσοστό 33, 69% ) είναι χρεωστική, 170.479 (ποσοστό 16 ,20% ) είναι πιστωτικές με υποχρέωση επιστροφής φόρου 53.246.127 ευρώ ( μέση επιστροφή φόρου 312 ,3 ευρώ ) και 527.384 δηλώσεις ( ποσοστό 50,11% ) είναι μηδενικές. Ο μέσος φόρος για τις 354.577 χρεωστικές δηλώσεις διαμορφώνεται μέχρι στιγμής στα 710 ευρώ . Αν και η ταχύτητα υποβολής δηλώσεων είναι παρόμοια με αυτήν του 2016 ο μέσος φόρος της περασμένη χρονιά ήταν σημαντικά μικρότερος, αφού δεν ξεπερνούσε τα 430 ευρώ ανά δήλωση κάτι που θεωρείται φυσιολογικό μετά την πρώτη μείωση του αφορολόγητου από τα 9505 ευρώ στα 8636 ευρώ. Παρά την αναδρομική ισχύ του νόμου από την 1/1/2016 η αυξημένη παρακράτηση για μισθωτούς και συνταξιούχους ξεκίνησε από την 1η Ιουλίου του περασμένου έτους . Ωστόσο υπήρχε από την αρχή πρόβλεψη ότι η διαφορά παρακράτησης του πρώτου εξαμήνου θα εμφανίζονταν στις φορολογικές δηλώσεις του 2017 οι οποίες είναι φανερό μέχρι τώρα έρχονται «φουσκωμένες». Εκτός από το αφορολόγητο φετινές δηλώσεις φέρνουν επιβαρύνσεις -Στους ελεύθερους επαγγελματίες λόγω της αύξησης της προκαταβολής φόρους από το 75% το 2016 στο 100%. -Στις επιχειρήσεις που θα φορολογηθούν φέτος με φορολογικό συντελεστή 29% αντί 26% του 2016. Σε τρεις δόσεις και φέτος Αν δεν δοθεί παράταση και φέτος όσοι έχουν χρεωστικά εκκαθαριστικά θα κληθούν και φέτος να καταβάλουν τον φόρο τους σε τρεις διμηνιαίες δόσεις : Την πρώτη στα τέλη Ιουλίου την δεύτερη στα τέλη Αυγούστου και την Τρίτη στα τέλη Οκτωβρίου . Η δήλωση θα μπορεί από φέτος να γίνεται μέσω του ιστοτόπου της ΑΑΔΕ ( www.aade.gr ) ή από το γνωστό ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών συστημάτων ( www. gsis.gr ) και θα έχει από φέτος τρείς επιπλέον δυνατότητες. Η πρώτη από αυτές είναι ότι το σύστημα θα προτείνει με αναδυόμενο παράθυρο την δήλωση από τον φορολογούμενο αριθμού τραπεζικού λογαριασμού ΙΒΑΝ ο οποίος δεν θα χρησιμοποιείται μόνο στις πιστωτικές δηλώσεις αλλά και για μελλοντικούς συμψηφισμούς και επιστροφές αχρεωστήτως καταβληθέντων τα φόρων . Η δεύτερη είναι ότι η νέα εφαρμογή έχει συμβατότητα με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές εκτός υπολογιστών . Θεωρητικά δηλαδή θα μπορούμε να κάνουμε τη δήλωση και από έξυπνο κινητό τηλέφωνο ( με σύνδεση στον ιντερνέτ ) ή τα τάμπλετ. Η τρίτη είναι ότι για πρώτη φορά θα επιτρέπεται από το σύστημα η ξεχωριστή εκκαθάριση δηλώσεων συζύγων με διαφορετική φορολογική κατοικία ( αν παράδειγμα ο ένας από τους δύο έχει φορολογική κατοικία στο εξωτερικό) . enikonomia.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, έπειτα από εκτεταμένες διασταυρώσεις, κατάφερε και τσίμπησε τους παραβάτες που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και τώρα καλούνται να πληρώσουν τσουχτερά πρόστιμα. Πρόκειται για 40.120 ιδιοκτήτες, οι οποίοι δεν έχουν καταβάλλει τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ οχήματά τους για τα έτη από το 2013 ως και το 2017! Τα 89.225 οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από το 2010 ως το 2016, μπήκαν στο στόχαστρο των διασταυρώσεων της ΑΑΔΕ, η οποία τώρα προγραμματίζει να επεκτείνει τους ηλεκτρονικούς ελέγχους και για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τα παλαιότερα έτη. Τα συνολικό ποσό των τελών κυκλοφορίας, που δεν έχει καταβληθεί, είναι 8.168.213 ευρώ. Τα πρόστιμα που αναλογούν στους παραβάτες είναι 7.295.451 ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι οφειλέτες καλούνται να καταβάλουν 15.463.664 ευρώ. Τι θα συμβεί σε όσους αγνοήσουν τα «ραβασάκια» Όπως όλες οι οφειλές στην εφορία, οι εν λόγω οφειλές θα καταστούν ληξιπρόθεσμες και θα προστεθούν στη λίστα των οφειλετών που η «απειλή» των κατασχέσεων είναι ένα βήμα πιο κοντά.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Εργασίας, εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης συνολικού ποσού 43.989.884,06 € για την πληρωμή του ΚΕΑ μηνός Μαΐου σε 195.584 δικαιούχους, η διαδικασία μπαίνει στην τελική ευθεία. Όσοι δικαιούνται ποσά άνω των 100 ευρώ, τα μισά χρήματα θα πιστωθούν στις ειδικές κάρτες που αποστέλλονται από τις τράπεζες στους δικαιούχους. Στις κάρτες πιστώνονται χρήματα αλλά δεν μπορεί να γίνει ανάληψη τους αλλά μόνο αγορές. Οι αγορές αφορούν όλες τις συναλλαγές ακόμη και προμήθεια καυσίμων. Υπενθυμίζουμε ότι όσοι έκαναν αίτηση τον Απρίλιο του 2017, δεν θα πληρωθούν αφού οι εγκεκριμένες αιτήσεις κάθε μήνα πληρώνονται τον επόμενο, όπως προβλέπει ο νόμος. Τα χρήματα αναμένεται να μπουν στους λογαριασμούς των δικαιούχων τμηματικά την Πέμπτη 25 και την Παρασκευή 26 Μαϊου. Και αυτό έχει να κάνει με τον απαραίτητο χρόνο για τον πλήρη έλεγχο των στοιχείων των δικαιούχων, την προετοιμασία και μεταφορά προς τις τράπεζες των αρχείων πληρωμών και τις διαδικασίες στις τράπεζες που τηρούνται οι λογαριασμοί και εκδίδονται οι κάρτες. Τι λαμβάνουν οι δικαιούχοι Τα ποσά που θα λάβουν οι δικαιούχοι είναι: Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, το ποσό του ΚΕΑ είναι 200 ευρώ τον μήνα. Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, αντιστοιχούν πρόσθετα 100 ευρώ τον μήνα, ενώ για κάθε ανήλικο μέλος, υπάρχει προσαύξηση του ποσού κατά 50 ευρώ κάθε μήνα. Ειδικότερα το ανώτατο ποσό της εισοδηματικής ενίσχυσης αντιστοιχεί σε 200 ευρώ το μήνα για έναν ενήλικα και σε 400 ευρώ για τετραμελή οικογένεια. Αυτοδίκαια οι δικαιούχοι του ΚΕΑ ωφελούμενοι του ΤΕΒΑ Με απόφαση της υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης από 1/6/2017 οι ωφελούμενοι του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Άπορους (ΤΕΒΑ/FEAD) καθίστανται αυτοδίκαια οι εκάστοτε δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης. Από 1/6/2017 καταργούνται οι ισχύουσες λίστες ωφελουμένων του ΤΕΒΑ, που είχαν δημιουργηθεί με την υπ’αριθμ. Δ23/οικ.17108/875/2017 – ΦΕΚ 1474/Β/28-4-2017 υπουργική απόφαση. Όσοι είναι ήδη δικαιούχοι του ΚΕΑ μπορούν να τροποποιούν την αίτησή τους στο keaprogram.gr και να επιλέγουν στο αντίστοιχο ειδικό πεδίο, τον Εταίρο της Σύμπραξης ΤΕΒΑ από τον οποίο επιθυμούν να λαμβάνουν τα τρόφιμα και τα είδη βασικής υλικής συνδρομής του ΤΕΒΑ. Το δικαίωμα στις παροχές του ΤΕΒΑ ισχύει από την πρώτη μέρα του μεθεπόμενου μήνα, από αυτόν που εγκρίθηκε η αίτηση για το ΚΕΑ.
Φορολογούμενους που έχουν «ξεχάσει» να εμφανίσουν στην εφορία ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους αλλά και οφειλέτες με περιουσιακά στοιχεία σημαντικής αξίας όπως χρηματικά ποσά, κοσμήματα και πολύτιμους λίθους ή πλάκες χρυσού που τα κρύβουν σε θυρίδες βάζει τώρα στο «μάτι» ο φορο - ελεγκτικός μηχανισμός. Οι μεγαλοοφειλέτες «φακελώνονται» με βάση το περιουσιακό τους προφίλ και την οικονομική τους δυνατότητα ενώ ξεκινά επιχείρηση εντοπισμού «εξαφανισμένων» εμπόρων και ανύπαρκτων ΑΦΜ. Με στόχο την είσπραξη «ζεστού» χρήματος από τους οφειλέτες που ενώ έχουν την οικονομική δυνατότητα αποφεύγουν συστηματικά να εξοφλούν τις οφειλές τους, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων επιστρατεύει νέα όπλα όπως την ενεργοποίηση αυτοματοποιημένου συστήματος κατασχέσεων και είσπραξης οφειλών ενώ σχεδιάζει μέχρι το τέλος του έτους επέκταση των ηλεκτρονικών κατασχέσεων και στο περιεχόμενο των θυρίδων καθώς και σε χρηματοικονομικά προϊόντα (μετοχές, αμοιβαία κεφαλαία, ρέπος κλπ). Την ίδια ώρα, η ΑΑΔΕ ετοιμάζεται να βγάλει στο σφυρί μέχρι το τέλος του μήνα και τον Ιούνιο, 27 ακίνητα οφειλετών του Δημοσίου, σφίγγοντας ακόμη περισσότερο τον κλοιό γύρω από όσους χρωστούν στο Δημόσιο. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να εισπραχθούν 2,7 δισ. ευρώ από παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη και ακόμη 690 εκατ. ευρώ από μεγαλοοφειλέτες. Το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΑΑΔΕ φαντάζει φιλόδοξο δεδομένου ότι σκοπεύει στην ανάπτυξη δράσεων και στη διενέργεια ελέγχων σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο με το φοροελεγκτικό μηχανισμό να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με ελλείψεις σε προσωπικό και τεχνικά μέσα όπως περιγράφεται στο σχέδιο. Ωστόσο, η ΑΑΔΕ επιχειρεί ολική μετάβαση στην ψηφιακή εποχή με την καθιέρωση αυτοματοποιημένων διαδικασιών κατασχέσεων και εισπράξεων, τη διασύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων του Δημοσίου και την ηλεκτρονική εφορία. Στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται η προσαρμογή των συστημάτων Taxis και Elenxis ώστε να απεικονίζονται οφειλέτες υπό καθεστώς αφερεγγυόητας, για περαιτέρω αυτοματοποίηση διαδικασιών είσπραξης. Οσον αφορά τους φορολογικούς ελέγχους προτεραιότητα δίνεται στις «φρέσκες» υποθέσεις που αφορούν χρήσεις από το 2012 και μετά αφού το 60% των πληρών και μερικών ελέγχων που διενεργούνται φέτος αφορούν νέες υποθέσεις. Εργαλείο για τους ελέγχους αποτελεί το ειδικό λογισμικό που «τρέχουν» οι ελεγκτές και συγκρίνει κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών με τα δηλωθέντα εισοδήματα για κάθε φορολογικό έτος σε βάθος δεκαπενταετίας. Το λογισμικό αυτό υπολογίζει την προσαύξηση των τραπεζικών καταθέσεων και εντοπίζει τις διαφορές μεταξύ ύψους καταθέσεων και δηλωθέντων εισοδημάτων. Παράλληλα σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους, οι ελεγκτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε όλα τα πληροφοριακά συστήματα και θα αντλούν πληροφορίες οι οποίες μπορούν να αποκαλύψουν το οικονομικό προφίλ για κάθε φορολογούμενο και επιχείρηση. Μεταξύ των δράσεων ύψιστης σημαντικότητας και προτεραιότητας που επιβάλλεται να ολοκληρωθούν εντός του χρονοδιαγράμματος περιλαμβάνονται: Εντοπισμός αδήλωτων ακινήτων: Μέχρι το τέλος του έτους θα προσδιοριστεί διαδικασία εντοπισμού των υπόχρεων σε υποβολή Ε9 (στοιχεία ακινήτων) με χρήση κατάλληλων κριτηρίων. Στον εντοπισμό των φορολογούμενων που δεν έχουν εμφανίσει στην εφορία ακίνητα που έχουν στην κατοχή τους θα βοηθήσει η πρόσβαση που θα αποκτήσουν μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου οι ελεγκτές στο πληροφοριακό σύστημα του Κτηματολογίου όπου θα αντλούνται πληροφορίες για τις ιδιοκτησίες. Στη συνέχεια οι φορολογούμενοι με αδήλωτα ακίνητα θα κληθούν από την εφορία τους να συμμορφωθούν και να τα δηλώσουν πληρώνοντας τους προβλεπόμενους φόρους και πρόστιμα. Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί η διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα του Κτηματολογίου για την εγγραφή κατασχέσεων και βαρών καθώς και για την άρση αυτών από τις υπηρεσίες της Φορολογικής Διοίκησης. Ηλεκτρονικές κατασχέσεις και σε θυρίδες: Επεκτείνεται μέχρι το τέλος του έτους το εύρος των ηλεκτρονικών κατασχέσεων. Σύμφωνα με το σχέδιο εντός μηνός από τη ψήφιση των νομοθετικών διατάξεων για την επέκταση των e-κατασχετηριών σε θυρίδες και χρηματοποικονομικά προϊόντα θα ξεκινήσουν οι κατασχέσεις. «Φακέλωμα» φορολογούμενων – επιχειρήσεων: Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην ενίσχυση της φορολογικής συμμόρφωσης. Ο σχεδιασμός προβλέπει την κατηγοριοποίηση των φορολογούμενων ανάλογα με τα ακαθάριστα έσοδα, την επιχειρηματική δραστηριότητα, τη γεωγραφική περιοχή και το βαθμό κινδύνου ως προς την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Για κάθε κατηγορία θα προσδιορίζονται οι κίνδυνοι μη συμμόρφωσης και θα καθορίζεται συγκεκριμένο πλάνο δράσεων. Διασύνδεση ηλεκτρονικών συστημάτων: Το ηλεκτρονικό σύστημα Taxis θα διασυνδεθεί με τα ηλεκτρονικά συστήματα διαφορετικών ελεγκτικών μηχανισμών και φορέων όπως της ΕΧΑΕ, της ΕΡΓΑΝΗ και το πληροφοριακό σύστημα του Εθνικού Κτηματολογίου. Με τις κινήσεις αυτές, η ΑΑΔΕ επιχειρεί στενό «μαρκάρισμα» και έλεγχο σε όλα τα περιουσιακά στοιχεία των φορολογουμένων, από εισοδήματα, καταθέσεις, μετοχές και ομόλογα έως ακίνητα. Επιστροφές φόρων: Από έλεγχο θα περάσουν 4.300 «ύποπτες» υποθέσεις επιστροφών φόρων. Παράλληλα θα ερευνηθούν 3.000 υποθέσεις φορολογίας κεφαλαίου από τις Δ.Ο.Υ. Εξαφανισμένοι έμποροι – ύποπτα ΑΦΜ: Στο στόχαστρο των φοροελεγκτών βρίσκονται ανύπαρκτα και «μαϊμού» ΑΦΜ και εξαφανισμένοι έμποροι. Τουλάχιστον 45 ΑΦΜ φυσικών προσώπων θα απενεργοποιηθούν καθώς συνδέονται με εξαφανισμένους εμπόρους, θα ενταθούν οι διαδικασίες για τον ταχύτερο εντοπισμό των εξαφανισμένων εμπόρων ώστε να συνολικά διαφυγόντα κέρδη που εντοπίζονται να μην ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ. Παράλληλα θα «τρέξει» έρευνα σε 240 ΑΦΜ κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών και σε 110 υποθέσεις οι οποίες αφορούν απάτη στο ΦΠΑ
Ενημέρωση για ό, τι αφορά τη ρύθμιση οφειλών των νοικοκυριών και των επαγγελματιών προς το Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία, τις τράπεζες και τους ιδιώτες, μπορούν να έχουν όσοι πολίτες ενδιαφέρονται να περιηγηθούν στον δικτυακό χώρο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (http://www.keyd.gov.gr) που ξεκίνησε σήμερα την λειτουργία του.Με εύκολο τρόπο οι ενδιαφερόμενοι θα ενημερώνονται για το σύνολο της νομοθεσίας που αφορά τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους, για την ανάπτυξη του πανελλαδικού δικτύου ενημέρωσης και υποστήριξης δανειοληπτών και για όλες τις πρωτοβουλίες της ειδικής γραμματείας.Οι πολίτες μπορούν βήμα- βήμα να κάνουν περιήγηση στο θεσμικό πλαίσιο διευθέτησης ή και ρύθμισης οφειλών για όσα νοικοκυριά και επαγγελματίες οφείλουν σε Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ιδιώτες και τράπεζες, να ενημερωθούν για το νέο συμπληρωματικό πλαίσιο λύσεων για τις καθυστερούμενες επιχειρηματικές οφειλές, για τον ρόλο, την αποστολή, τις αρμοδιότητες και τη λειτουργία του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, αλλά και για την εξατομικευμένη υποστήριξη που παρέχει η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, από τα γραφεία και τα Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών.«Το όραμα μας είναι να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση του προβλήματος της υπερχρέωσης για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και για μια νέα ώθηση στην επιχειρηματική δραστηριότητα» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην ηλεκτρονική σελίδα της η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Τις εισφορές του ΕΦΚΑ για τον μήνα Απρίλιο καλούνται να πληρώσουν αγρότες, αυτοαπασχολούμενοι και ελεύθεροι επαγγελματίες. Η Τετάρτη 31 Μαΐου έχει ορισθεί ως καταληκτική ημερομηνία καταβολής. Την ίδια ημερομηνία θα πραγματοποιηθεί η καταβολή της εισφοράς, μέσω άμεσης χρέωσης τραπεζικού λογαριασμού (πάγια εντολή). Οι εισφορές Απριλίου έχουν αναρτηθεί ήδη στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και οι ασφαλισμένοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ προκειμένου να ενημερωθούν αναλυτικά για την εισφορά τους, να αντλήσουν την ταυτότητα πληρωμής ή να εκτυπώσουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, δεδομένου ότι δεν θα πραγματοποιηθεί ταχυδρομική αποστολή.