Τι είπε κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κυβερνητικός εκπροσώπου, . Όλα όσα είπε για διόδια και δακτύλιο.

 

Όχι σε στο κέντρο της Αθήνας

Αναφερόμενος στον ο οποίος αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή την ερχόμενη Δευτέρα, σημείωσε πως όλα τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν στο δακτύλιο εναλλάξ σύμφωνα με το καθεστώς μονά-ζυγά ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο της πινακίδας τους. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε και σε ερώτηση για το εάν θα μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας, ο κ. Οικονόμου λέγοντας κατηγορηματικά «όχι».

Εξαιρούνται και θα μπορούν να μπαίνουν καθημερινά στο δακτύλιο ανεξάρτητα από τον αριθμό τους δύο βασικές κατηγορίες:

Πρώτον οι τύποι των «καθαρών» οχημάτων, δηλαδή, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα από κατασκευής  φυσικού αερίου και υγραερίου και τα Euro 6 που εκπέμπουν ρύπους κάτω από 120 gr CO2.

Και δεύτερον όσοι έχουν άδεια δακτυλίου. Εκεί υπήρχαν πάρα πολλές εξαιρέσεις και θα γίνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μειωθούν και να εκλογικευθούν.

Τα μέτρα αυτά συμβάλλουν τόσο στην μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης όσο και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. Αποσκοπούν στην βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής στην πόλη, με λιγότερη ταλαιπωρία και καθαρότερη ατμόσφαιρα.

Για την ολοκληρωμένη παρακολούθηση της λειτουργίας του δακτυλίου αποφασίστηκε να συγκροτηθούν δύο ομάδες εργασίας: Ένα Παρατηρητήριο που θα «ομογενοποιήσει» δράσεις και αποφάσεις για την κίνηση με συμμετοχή των συναρμόδιων Υπουργείων, αλλά και Δήμων, Περιφέρειας και επιστημόνων, αλλά και μια τεχνική ομάδα που θα παρακολουθεί την πορεία εφαρμογής του δακτυλίου.

Δακτύλιος: Σε ποιους πέφτει «ψαλίδι» στα ελευθέρας

Υπενθυμίζεται πως τα μέτρα αναμένεται να εξειδικευτούν εκτός απροόπτου σήμερα με Κοινή Υπουργική Απόφαση, βάζοντας ποσοτικά κριτήρια σε όσους μπαίνουν στο κέντρο της πόλης με το μοντέλο του μονά-ζυγά.

Σύμφωνα με πληροφορίες μειωμένες κάρτες δακτυλίου αναμένεται να λάβουν φέτος, βουλευτές, ευρωβουλευτές, κόμματα, γιατροί, δημοσιογράφοι, στους οποίους λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων χορηγούνται οι σχετικές άδειες. Για παράδειγμα λιγότερες κάρτες δακτυλίου θα λάβουν οι βουλευτές, οι οποίοι μέχρι σήμερα δικαιούνταν 8 άδειες για τα γραφεία και τους συνεργάτες τους και θα πάρουν 2.

Ψαλίδι προβλέπεται και για τους δημοσιογράφους ωστόσο στα κριτήρια θα προσμετράται και η έδρα της κάθε επιχείρησης. Στο δακτύλιο θα κυκλοφορούν χωρίς περιορισμούς τα ηλεκτρικά, υβριδικά οχήματα, τα εκ κατασκευής αυτοκίνητα αερίου και υγραερίου και από τα Euro 6 όσα εκπέμπουν έως 120 γραμμάρια ανά χιλιοστά CO2. Επιπλέον εξαιρούνται ΑΜΕΑ, δικαστές με έδρα στο κέντρο της πόλης κ.α.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά σε δεύτερο στάδιο αλλαγές και στην γενικότερη φιλοσοφία του δακτυλίου. Όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο τραπέζι έχει πέσει η ιδέα των διοδίων χωρίς όμως να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η σκέψη αυτή, αν και εφόσον υιοθετηθεί δεν θα έχει εισπρακτικό χαρακτήρα καθώς τα έσοδα θα επιστρέφουν ως αντισταθμιστικά οφέλη με άλλες δράσεις μέσα στην πόλη.

Το υπουργείο προσανατολίζεται στον εκσυγχρονισμό της κίνησης των οχημάτων μέσα στην πόλη, εκτιμώντας ότι ο σημερινός δακτύλιος έχει ξεπεραστεί από τις συνθήκες της κυκλοφορίας και αποτελεί ένα μέτρο παρωχημένο. Μελετώνται αντίστοιχα συστήματα που εφαρμόζονται σε άλλες μεγαλοπόλεις και αποδίδουν, σε συνδυασμό όμως και με μια ποιοτική βελτίωση των αστικών μεταφορών ώστε να δοθούν κίνητρα στον κόσμο να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ. Αρμόδιες πηγές που συμμετέχουν στις συζητήσεις τονίζουν ότι είναι ένα σχέδιο που βρίσκεται εν τη γενέσει του. Όπως αναφέρουν θα πρέπει να μελετηθούν και να αξιολογηθούν τα οφέλη από την μείωση των οχημάτων αλλά και ο τρόπος που θα μπορούσε να γίνει μια τόσο μεγάλη παρέμβαση, η οποία θα πρέπει να ανατρέψει όλο τον κυκλοφοριακό χάρτη της Αθήνας.