– Ανοιχτά παραμένουν τα μέτωπα σε κομβικούς σταθμούς της υπό κατασκευή Γραμμής 4 του της Αθήνας, γεγονός που δημιουργεί ανησυχία για ενδεχόμενες καθυστερήσεις στην πρόοδο του έργου.

Η κατάσταση είναι πιο πιεστική στον σταθμό «Ευαγγελισμός», που αποτελεί κρίσιμο κόμβο μετεπιβίβασης, καθώς δεν έχει ακόμη παραδοθεί στην ΑΒΑΞ, λόγω ενστάσεων για την επέμβαση στο πάρκο Ριζάρη.

Μικρότερα ζητήματα υπάρχουν στον σταθμό «Γουδί», όπου εντοπίστηκε απρόβλεπτα μεγάλος αγωγός της ΕΥΔΑΠ που δεν είχε καταγραφεί στις πρόδρομες μελέτες. Το ζήτημα αντιμετωπίζεται με προσπάθειες επαναχωροθέτησης των υποδομών του σταθμού. Στο σταθμό Πανεπιστημιούπολη, οι αρχαιολογικές έρευνες έφεραν στο φως αρχαίο δρόμο, ο οποίος, βάσει απόφασης του ΚΑΣ, θα πρέπει να αποσπαστεί και να μεταφερθεί προτού προχωρήσει η κατασκευή.

Δείτε επίσης 

ΜΜΜ: Τι θα γίνει με τη γραμμή 4 του Μετρό

Παράλληλα, θετική εξέλιξη καταγράφεται στον σταθμό Εξαρχείων, ο οποίος, αν και παραδόθηκε μερικώς (80%), εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα πρόσβασης λόγω δικαστικών αποφάσεων που δικαιώνουν κατοίκους της περιοχής. Η Ελληνικό Μετρό εξετάζει την αναπροσαρμογή της μελέτης για τη χωροθέτηση, ώστε να ξεμπλοκάρει το έργο.

Την ίδια ώρα, οι δύο μετροπόντικες «Αθηνά» και «Νίκη» συνεχίζουν με ικανοποιητικούς ρυθμούς τη διάνοιξη της δίδυμης σήραγγας, με συνολική πρόοδο στα 4,5 χιλιόμετρα από τα προβλεπόμενα 12,8. Ο πρώτος ΤΒΜ, «Αθηνά», έχει ήδη διανοίξει 3,2 χιλιόμετρα σήραγγας, έχοντας διασχίσει τα σημεία όπου θα κατασκευαστούν οι σταθμοί Γουδί, Ζωγράφου και Ιλίσια, και βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στον σταθμό Πανεπιστημιούπολης. Η πλήρης αποστολή του αναμένεται να ολοκληρωθεί στο φρέαρ του Ευαγγελισμού μέχρι τα τέλη του 2025.

Ο δεύτερος μετροπόντικας, «Νίκη», ξεκίνησε από το Άλσος Βεΐκου και έχει προχωρήσει σε διάνοιξη 1.400 μέτρων κάτω από το Γαλάτσι, κατευθυνόμενος προς τον Ελικώνα και την Κυψέλη. Εκεί οι εργασίες πασσάλωσης βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως και στην Πλατεία Κυψέλης, όπου ολοκληρώθηκε η επέκταση της εργοταξιακής κατάληψης.

 

Στον σταθμό «Δικαστήρια» αναμένεται το πρώτο breakthrough – η είσοδος του μετροπόντικα μέσα στο χώρο του σταθμού – ενώ αντίστοιχες διατρήσεις θα πραγματοποιηθούν σε «Ακαδημίας» και «Κολωνακίου», εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το έργο βρίσκεται πλέον σε κρίσιμη φάση, καθώς η πρόοδος των ΤΒΜ εξαρτάται από την έγκαιρη παράδοση των σταθμών.

Η Γραμμή 4, που αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες επιβάτες, είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που εκτελείται σήμερα στην Αθήνα. Η επιτυχής ολοκλήρωσή της εξαρτάται πλέον όχι μόνο από την τεχνική πρόοδο, αλλά και από την επίλυση θεσμικών και τοπικών εμποδίων, που παραμένουν στον πυρήνα της πρόκλησης.

Με συνολικό μήκος 12,8 χιλιόμετρα και 15 σύγχρονους σταθμούς, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, θα συνδέσει περιοχές της Αθήνας, όπως την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις.

Ενδεικτικά, ο χρόνος μετακίνησης από το «Άλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» της Ευελπίδων θα είναι μόλις 5 λεπτά και μέχρι την «Πανεπιστημιούπολη» του Ζωγράφου σε 14 λεπτά της ώρας. H ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 αναμένεται εντός του 2026, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία, την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία του Ομίλου ΑΒΑΞ στην κατασκευή σύνθετων έργων υποδομής.