«Η κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυταρχικής και κακής νομοθέτησης»

Man Boy Pen Paper Writing Male Pencils Ink

Αυτές τις ημέρες έχουν γραφτεί πάρα πολλά κείμενα για την αξία του μαθήματος της Κοινωνιολογίας και την ευρύτερη προσφορά των κοινωνικών επιστημών στην προσωπική ανάπτυξη των μαθητών, αλλά και σε επίπεδο κοινωνίας.

Κοινωνιολόγος MSc, MEd.

Διαβάσαμε κείμενα τα οποία μετέφεραν τα εμπειρικά βιώματα μαθητών αλλά και ενηλίκων επαγγελματιών, όπως και για την ευεργετική προσφορά της καλλιέργειας των κοινωνικών επιστημών στο σχολικό πλαίσιο και την απελευθερωτική τους διάσταση. Σε αυτή τη φάση, και βλέποντας την όλο και μεγαλύτερη ορμή του Υπουργείου Παιδείας που φέρνει τα άνω κάτω στην εκπαίδευση, η ελληνική κοινή γνώμη, οι ελληνικές οικογένειες και ιδιαιτέρως οι μαθητές, οφείλουν να ενημερωθούν σε βάθος και να σταθούν κριτικά σε ό,τι συμβαίνει για αυτούς χωρίς αυτούς.    Θα αναφερθούμε στις παρακάτω διαστάσεις που αφορούν, είναι αλήθεια, ένα πολύ μικρό μέρος του πολυνομοσχεδίου, αλλά δυστυχώς επηρεάζουν σε πολύ σημαντικό βαθμό πολλούς εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους.

Σχετικά με το μάθημα της Κοινωνιολογίας:

Η αδιαλλαξία και η ιδεοληψία του Υπουργείου φαίνονται ξεκάθαρα, αν μελετήσει κανείς τις προειλημμένες αποφάσεις της Ν.Δ. για την κατάργηση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, ενόσω βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Ακριβώς πριν ένα χρόνο, η Ν.Δ. εξαπέλυε μύδρους όταν αποφασιζόταν η ενίσχυση των κοινωνικών επιστημών στο Λύκειο.

 

Το σχέδιο νόμου που «τελειώνει» τις κοινωνικές επιστήμες από το Λύκειο είναι βαθύτατα αντιεπιστημονικό γιατί:

Η περιθωριοποίηση του μαθήματος και ίσως άλλων όμορων μαθημάτων, θα δημιουργήσει έντονο πρόβλημα επαγγελματικού και επιστημονικού προσανατολισμού στους υποψήφιους φοιτητές. Και τούτο διότι πολλοί μαθητές δεν θα διαθέτουν επαρκή γνώση του επιστημονικού αντικειμένου το οποίο καλλιεργείται από πληθώρα Ακαδημαϊκών Τμημάτων που θα κληθούν να

Το σχέδιο νόμου που «τελειώνει» τις κοινωνικές επιστήμες από το Λύκειο είναι βαθύτατα ανήθικο γιατί:

Το διαφημιζόμενο πολυνομοσχέδιο έχει δεχτεί εντονότατη κριτική, τόσο για το περιεχόμενο του, όσο και για τη μεθόδευση με την οποία επιχειρείται να περάσει. Η κριτική αυτή κάθε μέρα διογκώνεται, ακόμα και από οργανώσεις που πρόσκεινται στο κυβερνών κόμμα. Όλη αυτή η μεθόδευση πέρα από αντιεπιστημονική είναι και βαθύτατα ανήθικη, γιατί υπονομεύει την κοινωνική συνοχή σε περίοδο κρίσης, ή πολέμου, όπως έλεγε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός πριν λίγο καιρό.

Η Κυβέρνηση οφείλει να παγώσει τις διαδικασίες για το πολυνομοσχέδιο και να επεξεργαστεί προτάσεις που θα ενσωματώνουν τη φωνή, τις ανησυχίες, τους τρόπους σκέψης και τις εμπειρίες του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οφείλει να ακούσει την εκπαιδευτική βάση αλλά και τους ίδιους του μαθητές, προτού περάσει σε μεταρρυθμίσεις που θα κάνουν την πληγωμένη εκπαίδευση ακόμη χειρότερη.

Η Κυβέρνηση και η κυρία Κεραμέως πρέπει να σεβαστούν το δικαίωμα στην εργασία, ενώ οι αλλαγές που θα προτείνουν να μην στερούν θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών στέλνοντας ανθρώπους στην ανεργία εν μέσω κρίσης.

Οτιδήποτε διαφορετικό θα φαντάζει σαν μια προσπάθεια να πιαστεί η κοινωνία στον ύπνο και να περάσουν με αυταρχικό και βαθύτατα αντικοινωνικό τρόπο, μεταρρυθμίσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά την ελληνική κοινωνία για τα επόμενα χρόνια.

Με την ελπίδα να πρυτανεύσει η λογική και η σύνεση.

 

 

 

 

 

ip[
Exit mobile version