Τη χορήγηση εκπτώσεων στους καταναλωτές φυσικού αερίου που είναι συνεπείς στις πληρωμές των λογαριασμών υποδεικνύει ο Κώδικας Προμήθειας που θεσπίστηκε με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη και ρυθμίζει τις σχέσεις καταναλωτών και προμηθευτών.
Ειδικότερα, η υπουργική απόφαση προβλέπει ότι οι προμηθευτές μπορεί να εφαρμόζουν πολιτικές κινήτρων, όπως σε περίπτωση που ο πελάτης πληρώνει συχνά (π.χ. μηνιαία) και εγκαίρως (π.χ. με πάγια εντολή), με το σκεπτικό ότι ο προμηθευτής αποφεύγει το επιπλέον χρηματοοικονομικό κόστος κάλυψης του χρέους του πελάτη. «Το όφελος μπορεί να μετακυλιστεί στον πελάτη, υπό τη μορφή μιας εύλογης έκπτωσης» αναφέρει η απόφαση του ΥΠΕΝ.
– Αν ο προμηθευτής παρέχει και ηλεκτρική ενέργεια, θα πρέπει να αποστέλλει ξεχωριστούς λογαριασμούς για κάθε υπηρεσία.
– Η εγγύηση για τη σύναψη σύμβασης δεν μπορεί να υπερβαίνει το εκτιμώμενο ποσό δύο Λογαριασμών Κατανάλωσης.
– Αν ένας λογαριασμός δεν εξοφληθεί εμπρόθεσμα τότε η οφειλή που εκκρεμεί μεταφέρεται στον επόμενο λογαριασμό επιβαρυμένη με τόκους. Αν παρέλθει άπρακτη και η δεύτερη προθεσμία εξόφλησης τότε ο προμηθευτής μπορεί να ζητήσει διακοπή της παροχής.
– Ο προμηθευτής μπορεί να παρέχει σε πελάτες που αντιμετωπίζουν δυσχέρεια ή αδυναμία αποπληρωμής λογαριασμών κατανάλωσης, ειδικά προγράμματα ρύθμισης εξόφλησης λογαριασμών ή διακανονισμού παλαιότερων οφειλών, ιδίως μέσω δόσεων.
– Ο πελάτης δεν μπορεί να αλλάξει προμηθευτή αν προηγουμένως δεν εξοφλήσει ή ρυθμίσει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του προς τον προηγούμενο. Αν οι οφειλές ρυθμιστούν σε δόσεις και ο πελάτης δεν τηρεί τον διακανονισμό τότε ο παλιός προμηθευτής μπορεί να ζητήσει τη διακοπή της παροχής ακόμη και αν έχει υπογραφεί σύμβαση με νέο.
– Τα τιμολόγια πρέπει να αναπροσαρμόζονται με μηχανισμό διαφανή και γνωστό εκ των προτέρων.
Οι προμηθευτές οφείλουν να προσαρμόσουν τις συμβάσεις τους προς τις νέες προβλέψεις εντός τετραμήνου.