Εστριψαν πριν τα ΚΤΕΟ ένα εκατομμύριο οδηγοί

Σχεδόν ένα στα πέντε που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, δηλαδή περισσότερα από ένα εκατομμύριο Ι.Χ. και μοτοσυκλέτες, δεν έχει περάσει από έλεγχο στα . Όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων που διατηρούν τα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών (για τα οχήματα που έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο) και του υπουργείου Οικονομικών (για τα οχήματα που έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας) πάει από μήνα σε μήνα λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Ο κ. Τσακίρης υπενθυμίζει πως η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είχε πραγματοποιήσει πέρυσι αντίστοιχες διασταυρώσεις μεταξύ των στοιχείων του υπουργείου Οικονομικών και των ασφαλιστικών εταιρειών ώστε να διαπιστωθεί πόσα ήταν τα ανασφάλιστα οχήματα. Παρά τις προειδοποιήσεις μηνών είχαν, μάλιστα, εντοπιστεί περίπου 400.000 οχήματα που κυκλοφορούσαν χωρίς να είναι ασφαλισμένα!

Στην ΑΑΔΕ έχουν λόγους να επιλύσουν τα τεχνικά ζητήματα ώστε να προχωρήσουν και οι διασταυρώσεις για τα ΚΤΕΟ καθώς προσδοκούν σημαντικά έσοδα. Εκτός από το περίπου 1 ευρώ ανά έλεγχο που αποδίδεται στο δημόσιο, τα κρατικά ταμεία εισπράττουν και ΦΠΑ 24% από κάθε είσπραξη των ΚΤΕΟ (δηλαδή άλλα 10 ευρώ περίπου για κάθε έλεγχο), συν τον φόρο εισοδήματος που καταβάλλουν οι ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου.

Τα οχήματα ηλικίας άνω των τεσσάρων ετών πρέπει να περνούν από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ κάθε δύο χρόνια με το μέσο κόστος για τους ιδιοκτήτες να κινείται γύρω στα 50 ευρώ. Παρά τους ελέγχους της τροχαίας και τις συνεχείς νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη διασταύρωση των στοιχείων περισσότεροι από ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες οχημάτων αποφεύγουν, πάντως, να περάσουν τις πόρτες των ΚΤΕΟ.

 

ip[
Exit mobile version