Ε-eggrafes = “η ταλαιπωρία”

ipaidia thumbnail

Φέτος είναι η δεύτερη χρονιά ταλαιπωρίας για την εκπαιδευτική κοινότητα της Τ.Ε.Ε. και των ΕΠΑ.Λ., λόγω της διαδικασίας των μαθητών σε αυτά. Το σύστημα ηλεκτρονικής εγγραφής των μαθητών, που υποτίθεται ότι δημιουργήθηκε για να απλοποιήσει τον τρόπο των εγγραφών, ένα χρόνο μετά την αιφνιδιαστική και βίαιη εφαρμογή του, συνεχίζει να δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Έχει αυξήσει κατακόρυφα την γραφειοκρατία στα σχολεία και έχει περιπλέξει την κατάσταση φέρνοντας σύγχυση στους κηδεμόνες και τους μαθητές για το ποια είναι ακριβώς η διαδικασία των εγγραφών.

ΟΛΤΕΕ

Αυτό αποδεικνύεται και στη συνέχεια σχετικού εγγράφου όπου:

Παρακάτω αναφέρουμε μερικά από τα προβλήματα που έχουν προκύψει από αυτή την καινοτόμο διαδικασία εγγραφής:

  1. Δυσκολία στην ολοκλήρωση της εγγραφής λόγω διαφορετικών στοιχείων κηδεμόνα. Πάρα πολλές ηλεκτρονικές δηλώσεις δεν μπορούσαν να ολοκληρωθούν λόγω αδυναμίας ταυτοποίησης των στοιχείων των κηδεμόνων που ήδη είχαν δηλωθεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Η φυσική παρουσία του κηδεμόνα στο σχολείο επιλογής του παιδιού του δεν έλυνε το πρόβλημα, καθώς το σχολείο επιλογής δεν μπορούσε να αλλάξει τα στοιχεία του κηδεμόνα και έπρεπε να γίνει επικοινωνία με το σχολείο της τελευταίας φοίτησης για να γίνει η διόρθωση.
  2. Πολλοί κηδεμόνες είχαν εκδώσει λογαριασμό TaxisNet με τα στοιχεία τους σε λατινικούς χαρακτήρες και δεν μπορούσε να γίνει ταυτοποίηση του κηδεμόνα από το σύστημα myschool, το οποίο με οδηγία του υπουργείου, έχει τα στοιχεία των κηδεμόνων με ελληνοποιημένους χαρακτήρες, για να εκδίδονται κατά το δυνατόν ορθότερα οι τίτλοι σπουδών. Σε αυτή τη περίπτωση έπρεπε οι υπεύθυνοι των εγγραφών του σχολείου επιλογής του μαθητή, να μπαίνουν στο myschool και να αλλάζουν τα στοιχεία του κηδεμόνα στα λατινικά ή η αλλαγή να γίνει στην εφορία, γνωρίζοντας όλοι ότι και κάθε χρόνο θα πρέπει να γίνεται το ίδιο πράγμα.
  3. Πολλοί κηδεμόνες οι οποίοι έκανα μόνοι τους την ηλεκτρονική δήλωση έκαναν λάθος στις επιλογές τάξεων, τομέων, ειδικοτήτων και σχολείων μιας και πρέπει να γνωρίζει κανείς πολύ καλά την νομοθεσία για το πια τάξη, τομέα και ειδικότητα πρέπει να εγγραφεί ο μαθητής. Αυτό είχε ως συνέπεια όταν έγινε η κατανομή των εγγεγραμμένων μαθητών να βρεθούν προ εκπλήξεων και να μπλέξουν με εκπρόθεσμες εκ νέου δηλώσεις και πληρότητα τμημάτων, με συνέπεια να πρέπει να αλλάξουν σχολείο ή τομέα και ειδικότητα από αυτό που πραγματικά ήθελαν να επιλέξουν.
  4. Όλα τα προηγούμενα σε συνδυασμό ότι πολλές φορές στην μικρή περίοδο των εγγραφών, μόλις ελάχιστες εργάσιμες ημέρες, για πολλές ώρες η πλατφόρμα είχε προβλήματα σωστής λειτουργίας, λόγω υπερβολικού αριθμού ταυτόχρονων δηλώσεων ή συντήρησης σε ώρες αιχμής της λειτουργίας των σχολείων, είχε ως συνέπεια μεγάλες καθυστερήσεις και τον εκνευρισμό όλων των εμπλεκομένων.
  5. Σε παγκόσμια πρωτοτυπία τα σχολεία έχουν άγνοια για το πόσοι και ποιοι είναι οι μαθητές που έχουν δηλώσει το σχολείο τους. Ακόμα και σήμερα κυκλοφορούν χειρόγραφες καταστάσεις μιας και οι μαθητές που εγγράφηκαν μέχρι τις 9/9/2018 δεν φαίνονται καταχωρημένοι στο πληροφοριακό σύστημα myschool. Αυτό έχει ως συνέπεια να μην μπορούν να περαστούν στοιχεία της φοίτησης τους και να μην υπάρχει εικόνα των απουσιών και της αυτόματης ενημέρωσης εντός των προθεσμιών που έχει θέσει το υπουργείο για την καταχώρηση των απουσιών των μαθητών.
  6. Οι υπόλοιποι μαθητές που εγγράφονται από 12/9 έως και 21/9 φυσικά και δεν φαίνονται στο σχολείο μιας και πρέπει να γίνει πρώτα έγκριση της δήλωσης από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) της κάθε περιοχής. Να σημειωθεί ότι δεν επισημαίνεται πουθενά αν πρέπει να επικοινωνήσουν οι κηδεμόνες με το σχολείο επιλογής τους, ώστε να προσκομίσουν αντίγραφο της ηλεκτρονικής αίτησης, ώστε να προωθηθούν επίσημα προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το ΕΠΑ.Λ.. Αυτό εμπεριέχει τον φόβο να μην τοποθετηθούν οι μαθητές στο σχολείο επιλογής τους αλλά σε άλλο που θα τους υποδείξει ο διευθυντής Δ.Ε.. Για τους μαθητές που έκαναν εκπρόθεσμη δήλωση, πρέπει τα σχολεία να μην τους καταχωρούν απουσίες, καθώς αυτοί θα έχουν φτάσει από 40 έως 56 απουσίες μέχρι τις 24/9.
  7. Διαπιστώθηκε μετά από καταγγελίες από αρκετά ΕΠΑ.Λ., ότι δεν ενημερώθηκε άμεσα το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών με τα εγκεκριμένα ολιγομελή τμήματα, με συνέπεια σχολεία τα οποία είχαν τμήματα ολιγομελή με έγκριση λειτουργίας από το υπουργείο δεν τα δεχόταν το σύστημα ηλεκτρονικών εγγραφών και οι κηδεμόνες να αναγκάζονται να επιλέγουν άλλου τύπου σχολείο, άλλο σχολείο, τομέα ή ειδικότητα.
  8. Έλλειπε ειδικότητα που λειτουργούσε χρόνια σε ΕΠΑ.Λ. με συνέπεια οι κηδεμόνες να συμπληρώνουν Υπεύθυνες Δηλώσεις για την προτίμηση της ειδικότητας που δεν υπήρχε στο πληροφοριακό σύστημα.
  9. Με τις αλλαγές τομέα ή ειδικότητας ή μετεγγραφής οι κηδεμόνες έπρεπε να δηλώνουν ξανά ηλεκτρονικά που επιθυμούν να συνεχίσει ο μαθητής την φοίτησή του. Η συνέπεια για τον κηδεμόνα ήταν να μπαίνει σε διαδικασία εκπρόθεσμης δήλωσης με την τοποθέτηση να μη φαίνεται στο σχολείο επιλογής.
  10. Λόγω φόρτου εργασίας το τηλεφωνικό κέντρο (help desk) δεν απαντούσε στις κλήσεις.
  11. Οι κηδεμόνες των εκκλησιαστικών σχολείων δεν ήξεραν τι πρέπει να γίνει, στη περίπτωση που οι μαθητές ήθελαν να αλλάξουν τύπο σχολείου. Τα εκκλησιαστικά σχολεία δεν συμμετέχουν στη διαδικασία της ηλεκτρονικής δήλωσης, οπότε οι μαθητές δεν μπορούσαν να ταυτοποιηθούν από το πληροφοριακό σύστημα myschool, με συνέπεια να μην μπορεί να ολοκληρωθεί η δήλωση προτίμησης τους.
  12. Μετά της 22/9 το myschool θα επιτρέψει την εγγραφή των μαθητών που αντιμετώπισαν προβλήματα όπως τα παραπάνω καθώς και όσων μαθητών γράφτηκαν από αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ έπρεπε να είχε γίνει μετάπτωση στο πληροφοριακό σύστημα myschool.
  13. Σχολεία που είχαν την ελπίδα, αλλά δεν τελεσφόρησε, για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων τους, καθώς ήταν μοναδικά στην περιοχή –αφού και το υπουργείο έως και 20/9/2018 ενέκρινε κάποια ολιγομελή έστω και κατ΄εξαίρεση- δεν διέγραψαν τους μαθητές από την ηλεκτρονική πλατφόρμα με συνέπεια να κινδυνεύουν τώρα οι μαθητές αυτών των τμημάτων να μείνουν εκτός εγγραφών. Θα πρέπει να δοθεί προσοχή από τις Δ.Δ.Ε., ώστε να ληφθούν υπόψη στις κατανομές.
  14. Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρήθηκε αναίτια αυτόματη διαγραφή εγγραφών από τη βάση. Οι εγγραφές δεν ήταν ορατές ακόμα και με τους κωδικούς του κηδεμόνα.
  15. Αδυναμία εύρεσης σχολικής μονάδας.
  16. Δυσκολία στην ολοκλήρωση της εγγραφής λόγω του Αριθμού Μητρώου μαθητή.
  17. Η ενημέρωση του συστήματος δεν γινόταν καθημερινά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει εικόνα του μαθητικού δυναμικού.
  18. Δυσκολία στην ολοκλήρωση μετεγγραφών διότι το σύστημα ήταν κλειδωμένο για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
  19. Δυστοκία στη μεταφορά δεδομένων από το ένα πληροφοριακό σύστημα στο άλλο (e-eggafes, myschool).
  20. Πλημμελής καταχώριση στοιχείων όπου σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζεται μόνο ο αριθμός δήλωσης προτίμησης και κανένα άλλο στοιχείο.

Συμπέρασμα

Αν το υπουργείο ήθελε να περιορίσει την γραφειοκρατία μπορούσε να κάνει κάτι απλό:

Ο γονέας του μαθητή που αποφοιτά απ’ το Γυμνάσιο, να δηλώνει που θέλει να εγγραφεί την επόμενη χρονιά. Αν ζητήσει να πάει στο ΕΠΑ.Λ., το Γυμνάσιο αποφοίτησης θα μεταφέρει ηλεκτρονικά το φάκελο του μαθητή στο ΕΠΑ.Λ. προορισμού και αμέσως θα γίνει η εγγραφή. Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και για μαθητές ΓΕ.Λ. που θέλουν μετεγγραφή στα ΕΠΑ.Λ. ή για την επανεγγραφή των μαθητών του ΕΠΑ.Λ.. Ούτε κωδικοί του TaxisNet, ούτε πανικός για να προλάβουν οι γονείς προθεσμίες, ούτε να πάνε στον λογιστή τους, ούτε να πάνε στο σχολείο και για να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (λόγω άγνοιας) και για να κάνουν χειρόγραφη εγγραφή. Αν αυτό δεν είναι γραφειοκρατία, τότε τι είναι;

Επίσης προτείνεται για την εξοικονόμηση χρόνου και την αποφυγή εντάσεων και δυσφορίας με τους κηδεμόνες των μαθητών, για τις τάξεις Β΄ και Γ΄ να γίνεται μια μαζική ανανέωση εγγραφών και να καταργηθεί η υπάρχουσα δήλωση προτίμησης. Οι κηδεμόνες θα έρχονται μόνο μια φορά στο σχολείο για να δηλώσουν Τομέα ή Ειδικότητα.

Αν το Υπουργείο θέλει να επικαλείται ηλεκτρονικές εγγραφές, θα πρέπει να έχει όλα τα συστήματα online (δημοτολόγια, myschool, κ.α. ) δημιουργώντας ηλεκτρονική βάση για την ανταλλαγή και επιβεβαίωση των δηλούμενων στοιχείων. Μέχρι να γίνει αυτό, η διαδικασία των ηλεκτρονικών προεγγραφών θα φέρει το πέπλο της υποβολιμαίας συρρίκνωσης των τμημάτων.

Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το υπουργείο το πλέον σοβαρό θέμα των σχολείων δείχνει ότι δεν έχει σχέδιο πλάνο και μεθοδικότητα, ώστε αποτελεσματικά να προχωρήσει σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες που θα βοηθήσουν τους κηδεμόνες, μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς για να χτίσουμε το σχολείο του μέλλοντος.

Πιστεύουμε ότι η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Ομάδα Ανάπτυξης Λογισμικού του ΥΠ.Π.Ε.Θ. και δεν δαπανήθηκαν κονδύλια για να γίνει αυτό το πληροφοριακό σύστημα που έγινε ο κακός μπελάς των κηδεμόνων, μιας και υπήρχαν αναφορές για 7 έως και 8 επισκέψεις στα σχολεία για μια απλή δήλωση προτίμησης και όχι ολοκλήρωση της εγγραφής.

 

ip[
Exit mobile version