Black Friday: Από κινητό μέχρι… πίτσα

Σε ρυθμούς «χορεύει» το ελληνικό λιανεμπόριο καθώς οι καταναλωτές σχηματίζουν από νωρίς το πρωί ουρές στα καταστήματα, προκειμένου να επωφεληθούν των μεγάλων , με τους αρμόδιους φορείς να δίνουν συμβουλές προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα εξαπάτησης.

Ήδη από τα ξημερώματα, οι τελικές τιμές προσφορών αναρτήθηκαν στα ηλεκτρονικά καταστήματα αλυσίδων, ενώ τα φυσικά καταστήματα θα να λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την αναμενόμενη αυξημένη ροή καταναλωτών.

Οι προσφορές

Σε ότι αφορά τις προσφορές αναμένεται να παρουσιαστούν νέα προϊόντα, αλλά και νέα ποσοστά εκπτώσεων, καθώς και να εισέλθουν στο στίβο διεκδίκησης της κατανάλωσης πολλές περισσότερες αλυσίδες και μεμονωμένα καταστήματα.

Έτσι, πέρα από τις αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, μεγάλες εκπτώσεις προσφέρουν αλυσίδες επίπλων και οικιακού εξοπλισμού, εταιρίες και καταστήματα καλλυντικών, αλυσίδες ρούχων, φαρμακεία, πιτσαρίες και κάθε λογής λιανική επιχείρηση.

Στο παιχνίδι εισέρχονται ακόμη και τα σούπερ μάρκετ, προετοιμάζοντας έξτρα προσφορές για την ημέρα, τόσο σε βασικά είδη, όσο και σε προϊόντα οικιακού εξοπλισμού.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίστηκε πέρυσι για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα, στην .

Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα για την ανταπόκριση των καταναλωτών στο θεσμό, 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές σκοπεύει να ψωνίσει στοχευμένα στη φετινή , δαπανώντας μάλιστα ποσό που ξεπερνά τα 200 ευρώ.

Οι συστάσεις προς τους καταναλωτές

Η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ενόψει της φετινής «Black Friday» συστήνει στο καταναλωτικό κοινό, μεταξύ άλλων, να διενεργήσουν έρευνες αγοράς προκειμένου να υπάρχει πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών.

Συγκεκριμένα, οι συστάσεις για τους καταναλωτές είναι οι εξής:

Οι προμηθευτές θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις του ν. 2251/94 και της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78).

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδώνπου διαθέτει κάθε κατάστημα.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή () καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

ip[
Exit mobile version