«Αναρωτιέμαι αν γνωρίζετε πόσες θέσεις «γλιτώνουν» οι φετινοί υποψήφιου με το νέο σύστημα, οι οποίες κάτω από άλλες συνθήκες- όπου όλοι θα εξεταζόντουσαν με το ίδιο σύστημα- θα κατοχυρώνονταν από αποφοίτους» αναφέρει σε επιστολή του υποψήφιος στις για το ζήτημα των ποσοστών μεταξύ νέου και παλαιού συστήματος

Αναλυτικά η επιστολή

Απευθυνόμενος στους υποψηφίους του νέου συστήματος και τους γονείς αυτών που υπερασπίζονται την παρούσα υπουργική απόφαση
Αναρωτιέμαι αν γνωρίζετε πόσες θέσεις «γλιτώνουν» οι φετινοί υποψήφιου με το νέο σύστημα, οι οποίες κάτω από άλλες συνθήκες- όπου όλοι θα εξεταζόντουσαν με το ίδιο σύστημα- θα κατοχυρώνονταν από αποφοίτους. Παραθέτοντας την προσωπική μου εμπειρία, πέρυσι συγκέντρωσα 17.590 μόρια και διεκδίκησα μια θέση στην κτηνιατρική Καρδίτσας. Χωρίς καμία υπερβολή, ποσοστό μεγαλύτερο του 50% των θέσεων καταλήφθηκε από παιδιά που συμμετείχαν 2,3,4 ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 5 φορές στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το ίδιο και στην κτηνιατρική Θεσσαλονίκης στην οποία εισήλθα ύστερα από μετεγγραφή. Φέτος επέλεξα να ξαναδώσω πανελλήνιες και συγκέντρωσα 18.170 μόρια με το παλαιό σύστημα. Με τις περσινές βάσεις περνούσα στην Ιατρική.

Έτσι, όμως, που έχει διαμορφωθεί κατάσταση κατά πάσα πιθανότητα δεν πιάνω ούτε τη σχολή στην οποία μπήκα πέρυσι. Αντίθετα, άτομα που εξετάστηκαν φέτος με το νέο σύστημα με βαθμό ακόμη και μικρότερο από τον περσινό δικό μου κατά πάσα πιθανότητα μπαίνουν στην Ιατρική. Σαφέστατα, λοιπόν, ο διαχωρισμός μεταξύ παλαιού και νέου συστήματος οφελεί τα παιδιά του 2002 και περιορίζει κατά πολύ αυτά του 2001 τα οποία με άριστους βαθμούς στα σαφώς δυσκολότερα περσινά θέματα δεν είχαν την ευκαιρία να εισαχθούν στη σχολή της πρώτης τους επιλογής.

Και ρωτάω λοιπόν: Που είναι η αδικία στο να μας αποδοθεί το ποσοστό που δικαιούμαστε αναλογικά, ενώ τα προηγούμενα έτη τα παιδία που εξετάζονταν για πρώτη φορά διεκδικούσαν τον ίδιο αριθμό θέσεων με άτομα που είχαν την ευκαιρία να εμπεδώσουν την ύλη 2, 3 και 4 χρονιές, χωρίς να αποδίδεται κανένα αναλογικό ποσοστό βάσεων και με αποτέλεσμα οι βάσεις να φτάνουν στα ύψη σε τόσο δύσκολα θέματα και τα παιδιά να αναγκάζονται να υποστούν για άλλη μια φορά αυτή τη ψυχοφθόρα διαδικασία; Νομίζω ήρθε η ώρα για μία φορά οι Έλληνες να αφήσουμε πίσω τον εγωισμό και το ατομικό συμφέρον που μας καταδιώκει και να φροντίσουμε να απονεμηθεί η δικαιοσύνη τόσο στους υποψηφίους του 3ου επιστημονικού πεδίου με το παλαιό σύστημα, όσο και στους υποψηφίους του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου με το νέο σύστημα.

Ευελπιστώ αυτή η διαδικτυακή σύγκρουση να λάβει τέλος και να αποφασιστεί αυτό που πραγματικά είναι δίκαιο για όλους τους υποψηφίους που έδωσαν τον αγώνα τους στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.

Ευχαριστώ
Θ.Γ.