Επιστολή υποψήφιας στις του  3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα, αναφορικά με επιστολή που δημοσιευσε το ipaidia.gr. Δείτε την επιστολή της:

Στις 23/7/2020 δημοσιεύσατε στο έγκριτο  iPaidia επιστολή υποψηφίου που συμμετείχε στις Πανελλήνιες εξετάσεις 2020  με τίτλο: « Διάβασα την επιστολή και πραγματικά ένιωσα μεγάλη έκπληξη με αυτά που υποστηρίζει! Συγκεκριμένα:

1.      Υποστηρίζει ότι, όταν άλλαζε το σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων, το μέγιστο ποσοστό που δίνονταν στους υποψηφίους του παλαιού συστήματος ήταν μέχρι 10%. Πραγματικά αυτό δεν ξέρω από ποια στοιχεία κι από ποιον νόμο προκύπτει. Στην πρόσφατη αλλαγή του συστήματος του 2016, το ποσοστό που δόθηκε στους υποψηφίους του παλαιού συστήματος ήταν 4% και προσέγγιζε την πραγματικότητα. Αυτό μπορεί κανείς να το διαπιστώσει αν ρίξει μια ματιά στις  βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών του 3ου πεδίου  το 2016, στο παλαιό και νέο σύστημα.  Μήπως ο αγαπητός συνυποψήφιος μπερδεύεται με το 10% που παίρνουν οι μαθητές, κάθε χρόνο, συμπληρώνοντας απλά το μηχανογραφικό τους, χωρίς να δώσουν εξετάσεις; Αυτό είναι άλλο θέμα και δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της ποσόστωσης που δημιουργήθηκε.

2.      Βεβαίως όλοι οι υποψήφιοι είχαν το δικαίωμα να επιλέξουν με ποιο σύστημα θα εξεταστούν. Το φθινόπωρο του 2019, όταν οι μαθητές σκέφτονταν το ζήτημα αυτό , είχαν τα εξής δεδομένα:

α)  Την ήδη γνωστή ύλη που διδάχτηκαν τα δύο προηγούμενα χρόνια στο σχολείο τους και πιθανόν και στα φροντιστήρια. β) Τη δέσμευση της Υπουργού Παιδείας «ότι κανείς υποψήφιος δε θα αδικηθεί» γ) Την ψήφιση σχετικού νόμου, που προέβλεπε, ότι το ποσοστό που θα δοθεί στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος θα είναι ανάλογο του αριθμού των υποψηφίων που θα δηλώσουν με το παλαιό και νέο σύστημα. Κι ορθά προέβλεπε, στο πνεύμα  της αναλογικότητας και της δικαιοσύνης. Δεν λέει ο Νόμος ότι το ποσοστό αυτό θα ισχύει σε κάθε πεδίο. Δεν είναι οι πανελλήνιες παιχνίδι για να λέμε παίξαμε και χάσαμε. Με βάση, λοιπόν, αυτά τα παιδιά που έδωσαν για δεύτερη ή και τρίτη φορά εξετάσεις επέλεξαν το παλαιό σύστημα, όπως θα έκανε κάθε νοήμων άνθρωπος. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το υπουργείο αφαίρεσε από την εξεταστέα ύλη, των νέων υποψηφίων, την ύλη που δεν είχαν διδαχτεί στο σχολείο κι ορθά έπραξε. Πως λοιπόν ζητά από τους παλαιούς υποψηφίους να εξεταστούν σε ύλη και μαθήματα που δεν είχαν διδαχτεί ποτέ; Θεωρώ άστοχη την επισήμανση αυτή του Υπουργείου.

 

3. Ο αγαπητός συνυποψήφιος προφανώς αναφέρεται στην Υπουργική απόφαση του Μαΐου του 2020. Τότε κανείς υποψήφιος δε γνώριζε αν το ποσοστό αυτό είναι αναλογικό και δίκαιο. Για ποιες λοιπόν αντιδράσεις μιλάει; Σε πράγματα που δεν ξέραμε; Η ΑΔΙΚΙΑ ανακαλύφτηκε μετά το πέρας των εξετάσεων, όταν το υπουργείο ανακοίνωσε τα στατιστικά που αφορούσαν τον αριθμό των υποψηφίων ανά πεδίο. Αλήθεια γιατί το Υπουργείο δεν έδωσε τα στατιστικά στοιχεία πριν από τις εξετάσεις; Φοβήθηκε τις αντιδράσεις που θα δημιουργούνταν;

4. Ο αγαπητός συνυποψήφιος μας λέει να αποδεχτούμε αυτή την αδικία κι ότι έχουμε κι άλλες ευκαιρίες; Δεν περίμενα από έναν νέο άνθρωπο να υποστηρίζει κάτι τέτοιο. Οι υποψήφιοι του 3ου πεδίου, που έδωσαν με το παλαιό σύστημα θα διεκδικήσουν μέχρι τέλους το ΔΙΚΙΟ τους. Με όλα τα μέσα. Ο θεσμός των Πανελληνίων είναι ένας μακροχρόνιος κι αδιάβλητος θεσμός της ελληνικής κοινωνίας που δεν αμφισβητήθηκε ποτέ από κανέναν και πρέπει να τον διαφυλάξουμε! Οι βάσεις, αγαπητέ συνυποψήφιε, καθορίζονται από τις επιδόσεις των μαθητών κι όχι από τις υπουργικές αποφάσεις! Το λάθος διορθώνεται και συγχωρείται, η αδικία ποτέ!

Εύχομαι στους συνυποψήφιους μου καλή επιτυχία και στους υποψηφίους του 3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα καλούς αγώνες!

Υποψήφια 3ου πεδίου με το παλαιό σύστημα